P:Rozšiřovací podložky

je nutný vysvětlení?! :)
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 05.09.2006, 22:36

na nástrojárně jsem skončil v roce 97 (vedoucí kontroly), mimo jiné jsem se hrabal v CATII, ve Work NC, a v handenheimu, na CNC frézce a NC soustruhu a CNC měřáku ZEIS
CNC frézky již v té době byly u nás pětiosé ovládané handenheimem a se stopkovou frézou (samo že plátkovou) jsi byl schopen udělat díru s přesností H6 a pokud položíš na stůl placku (samo že válcovanou a pro jistotu lízlou na samsonce (magnetce)), a projedeš nejdříve všech 6 děr (středová + 5*114,3) a potom teprve vnější půměr kde si necháš na poslední braní cca 0,5mm a do dna pojedeš čtyři půlměsíce s cca 5mm nezerou na které to bude držet, tak to potom jen vyklepneš a zbývající 4 místa o velikosti 0,5*5mm stačí obrat pilníkem, samo že je lepší to potom hrknout na soustruh a srazit hrany, ale jde to i na jedno upnutí :roll:

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 05.09.2006, 22:38

Heini píše:Tak jsem ji našel mršku a slevňuj.
http://www.toshulin.cz/produkt_PT.asp?l=cz

Jinak počítám s tím že po odvrtání děr to odpíchne. :P
Podlozka musi mit povrch z obou stran....teoreticky by to slo na soustruhu s pohanenyma nastrojama.......ale takovej prumer upichnes jen planzetou a u te nedosahnes takovyho povrchu aby to trosku aspon vypadalo..takze je potreba to z obou stran prejet nozem....tzn 2 upnuti
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 05.09.2006, 22:39

Kentoya píše:na nástrojárně jsem skončil v roce 97 (vedoucí kontroly), mimo jiné jsem se hrabal v CATII, ve Work NC, a v handenheimu, na CNC frézce a NC soustruhu a CNC měřáku ZEIS
CNC frézky již v té době byly u nás pětiosé ovládané handenheimem a se stopkovou frézou (samo že plátkovou) jsi byl schopen udělat díru s přesností H6 a pokud položíš na stůl placku (samo že válcovanou a pro jistotu lízlou na samsonce (magnetce)), a projedeš nejdříve všech 6 děr (středová + 5*114,3) a potom teprve vnější půměr kde si necháš na poslední braní cca 0,5mm a do dna pojedeš čtyři půlměsíce s cca 5mm nezerou na které to bude držet, tak to potom jen vyklepneš a zbývající 4 místa o velikosti 0,5*5mm stačí obrat pilníkem, samo že je lepší to potom hrknout na soustruh a srazit hrany, ale jde to i na jedno upnutí :roll:
PRavda pokud by jsi mel polotovar uz pripraveny..tak by to slo..ale vyroba by byla nakladnejsi..takze tuhle variantu sem ani nezminoval....to by sme se za ty podlozky nedoplatili :)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 05.09.2006, 22:42

Ale není záleží na použití nástroje.
A fréza strčí soustruch do ...... na ní jde udělat skoro všechno. Zahoď ten cár :lol:

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 05.09.2006, 22:43

Ale jde to, a o to šlo. 8)

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 05.09.2006, 22:43

Mirek píše:
Heini píše:Ale jde 8)
Není to vůbec nutné, všude máš stejně vůle a ani nábol nemáš přesně nalisovaný.
To by ses divil jak presny to je :) je to trosku ot...ale na Skodu 130RS se odlehcovaly naboje a kontrolovalo se to na vyvazovacce..proc by to delali kdyz to neni z vyroby presny? :wink: Dyt si vem ze staci nevyvazeny kolo..a nemusi byt ani moc...a citis to....na zadku je to celkem fuk..ale na rizeni poznas i mensi hazeni..nemusis mit kolo jak bramboru
ono odlehčovat náboje které jsou z litiny a není zaručena stejná struktura materiálu a navíc v době kdy ne každá mašina byla sakra přesná, mělo své opodstatnění, i když to nebyla úplná nutnost

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 05.09.2006, 22:45

Mirek píše:
Kentoya píše:na nástrojárně jsem skončil v roce 97 (vedoucí kontroly), mimo jiné jsem se hrabal v CATII, ve Work NC, a v handenheimu, na CNC frézce a NC soustruhu a CNC měřáku ZEIS
CNC frézky již v té době byly u nás pětiosé ovládané handenheimem a se stopkovou frézou (samo že plátkovou) jsi byl schopen udělat díru s přesností H6 a pokud položíš na stůl placku (samo že válcovanou a pro jistotu lízlou na samsonce (magnetce)), a projedeš nejdříve všech 6 děr (středová + 5*114,3) a potom teprve vnější půměr kde si necháš na poslední braní cca 0,5mm a do dna pojedeš čtyři půlměsíce s cca 5mm nezerou na které to bude držet, tak to potom jen vyklepneš a zbývající 4 místa o velikosti 0,5*5mm stačí obrat pilníkem, samo že je lepší to potom hrknout na soustruh a srazit hrany, ale jde to i na jedno upnutí :roll:
PRavda pokud by jsi mel polotovar uz pripraveny..tak by to slo..ale vyroba by byla nakladnejsi..takze tuhle variantu sem ani nezminoval....to by sme se za ty podlozky nedoplatili :)
válcovanej placek nemusíš upravovat (ale můžeš), jen budeš mít víc odpadu než z kulatiny na soustruhu

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 05.09.2006, 22:48

Mirek píše:
Heini píše:Tak jsem ji našel mršku a slevňuj.
http://www.toshulin.cz/produkt_PT.asp?l=cz

Jinak počítám s tím že po odvrtání děr to odpíchne. :P
Podlozka musi mit povrch z obou stran....teoreticky by to slo na soustruhu s pohanenyma nastrojama.......ale takovej prumer upichnes jen planzetou a u te nedosahnes takovyho povrchu aby to trosku aspon vypadalo..takze je potreba to z obou stran prejet nozem....tzn 2 upnuti
čtyřka radeko perfektně nabroušená tím duralem projede jako máslem i s perfektním povrchem

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 05.09.2006, 22:51

Mirek píše:
Heini píše:Ale jde 8)
Není to vůbec nutné, všude máš stejně vůle a ani nábol nemáš přesně nalisovaný.
To by ses divil jak presny to je :) je to trosku ot...ale na Skodu 130RS se odlehcovaly naboje a kontrolovalo se to na vyvazovacce..proc by to delali kdyz to neni z vyroby presny? :wink: Dyt si vem ze staci nevyvazeny kolo..a nemusi byt ani moc...a citis to....na zadku je to celkem fuk..ale na rizeni poznas i mensi hazeni..nemusis mit kolo jak bramboru
A říká ti něco rozdíl na obvodu a u středu kola :shock:
Vem uchylkoměr a změř náboj. A konečná, já tady nelaboruju z přesností podložek. :P

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 05.09.2006, 22:53

čtyřka radeko perfektně nabroušená tím duralem projede jako máslem i s perfektním povrchem

Přesně a můžeš to chladit lihem, ale to určitě znáš z maturou.

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 05.09.2006, 22:53

Heini píše:
Mirek píše:
Heini píše:Ale jde 8)
Není to vůbec nutné, všude máš stejně vůle a ani nábol nemáš přesně nalisovaný.
To by ses divil jak presny to je :) je to trosku ot...ale na Skodu 130RS se odlehcovaly naboje a kontrolovalo se to na vyvazovacce..proc by to delali kdyz to neni z vyroby presny? :wink: Dyt si vem ze staci nevyvazeny kolo..a nemusi byt ani moc...a citis to....na zadku je to celkem fuk..ale na rizeni poznas i mensi hazeni..nemusis mit kolo jak bramboru
A říká ti něco rozdíl na obvodu a u středu kola :shock:
Vem uchylkoměr a změř náboj. A konečná, já tady nelaboruju z přesností podložek. :P
asi tak s těma hodinkama by to mohla být dobrá sranda :lol:

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 05.09.2006, 23:06

A dost kua :lol: ...obuli ste se tady do me pekne...nabrouseny radeko? budou na to i jny nastroje ale kdo bude platit odpad?pochybuju ze na brousis radeko ktery bude brat 4mm trisku na tom prumeru a udela jeste peknej povrch......material tady sice nezminoval...ale rekl bych ze to bude ten dural co je pevnostne na urovni jako automatovka tusim..kvuli pevnosti a odolnosti vuci vymackani....jak budes to radeko chladit aby Ti udelalo peknej povrch az bude u stredu. Ja delam z hliniku vicka na vysokotlaky pumpy a telesa na ne..asi se budu muset zajit za vama naucit jak se dela upicnutim na takovym prumeru krasnej povrch...obzvlaste u stredu kde je nizsi rezna rychlost.....Iscar na to vyrabi specialni desticky na hlinik a vy to zmaknete radekem...prihlaste se v iskaru o praci :) Ze si polotovar nemusis pripravovat? A na ty placky to nareze kdo? nebo je snad delaji ve slevarne na panvicce? :lol: Reze se to z kulatiny a za darmo to nedelaji...a neni to malo....
Naposledy upravil(a) Mirek dne 05.09.2006, 23:11, celkem upraveno 1 x.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 05.09.2006, 23:09

A on to cpe do soustruhu v šesti metrch jo :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 05.09.2006, 23:12

Heini píše:A on to cpe do soustruhu v šesti metrch jo :lol: :lol: :lol:
Zalezi na jake masine to dela....jakej ma vnitrni prumer vretena..kdyz to projde dela se z +- metrovejch tyci.......pokud neprojde....jso uvalecky 20-30cm podle paken....
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 05.09.2006, 23:15

Heini píše:čtyřka radeko perfektně nabroušená tím duralem projede jako máslem i s perfektním povrchem

Přesně a můžeš to chladit lihem, ale to určitě znáš z maturou.
anebo petrákem

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 127 hostů