Stránka 1 z 1

Turbicko

Napsal: 05.04.2007, 11:02
od Vaclav Serbousek
Nechcete nekdo turbicko,treba na nejake pokusy. Je to z peugeota 1,4hdi. Je chlazene jenom olejem a je fungl novy,nikdy nejety. Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 05.04.2007, 11:05
od Goodziller
By bylo dobre do moji S120...... :-D :-D

Napsal: 05.04.2007, 11:07
od Swejky
Kolik tlačí a nějaký info o něm

Napsal: 05.04.2007, 11:23
od Vaclav Serbousek
Tak to nevim,ja jsem ho nikam jeste nezkousel. Treba by jste to nekde zjistily,je to z peugeota 107 1,4hdi. Tak to zkuste nekde na netu vypatrat.

Napsal: 05.04.2007, 11:24
od Elviiis
Tak tak nějaký info a cenu. A mohl by jsi sehnat i jiné malé turbo. Potřeboval bych něco za malej peníz na daihatsu charade GTti je tam turbo IHI vodník. Potřebuji litrovej tříválec plnit 1barem a to jakože furt aby nestrácelo a to až do 7500ot ale nechci moc velký.

IHI type RHB51

i když teĎ jsem zasekl jestli mám vodníka nebo ne :oops: musím se po forotě kouknout.

Napsal: 05.04.2007, 12:04
od Vita.z31
Elviiis píše:Tak tak nějaký info a cenu. A mohl by jsi sehnat i jiné malé turbo. Potřeboval bych něco za malej peníz na daihatsu charade GTti je tam turbo IHI vodník. Potřebuji litrovej tříválec plnit 1barem a to jakože furt aby nestrácelo a to až do 7500ot ale nechci moc velký.

IHI type RHB51

i když teĎ jsem zasekl jestli mám vodníka nebo ne :oops: musím se po forotě kouknout.
1,4hdi tahne hodne od spoda...uvedomujes si ze kdyz tam narves jinaci turbo tak budes muset upravit chip primo na nej?

Napsal: 05.04.2007, 12:41
od Elviiis
Pruser je v tom že tady nikdo neumí daihatsu. Potřebuju nějaký vysokotočkový turbo. jelikož to moje mi neudrží tlak. Seriová jednotky udrží stachiometrickou směs do 1baru pak je nudrží a zasáhne fuelcut. Moje turbo naufoáka 0.8bar pak stratím na 0.6. ještě skusím odpojit solenoid. Podle toho co píšou anglání tak nefunguje nejlépe. Ale pokud neudrží 1 bar musí jít jiné.

Napsal: 05.04.2007, 13:41
od raddy
Elviiis píše:Pruser je v tom že tady nikdo neumí daihatsu. Potřebuju nějaký vysokotočkový turbo. jelikož to moje mi neudrží tlak. Seriová jednotky udrží stachiometrickou směs do 1baru pak je nudrží a zasáhne fuelcut. Moje turbo naufoáka 0.8bar pak stratím na 0.6. ještě skusím odpojit solenoid. Podle toho co píšou anglání tak nefunguje nejlépe. Ale pokud neudrží 1 bar musí jít jiné.
tvoje seriove turbo je prilis male voci motoru, preto neudrzi tlak, odpojenie actuatora nepomoze.

ak mas chut experimentovat, tak vstrekovanie vody pred kompresor turba dokaze vyrazne zvysit jeho efektivitu, inak povedane doda viac vzduchu. inak budes potrebovat vacsi kompresor/cele turbo. Vstrekovanie vody je financne nenarocne, ako aj instalacia a vysledky mozu byt velmi pozitivne.

co sa tyka stochiometrickej zmesi, to sa asi mylis, pri tlaku 1bar urcite tvoj motor nebezi so zmesou 14.7:1, to by sa ti roztavili piesty a ventily. Pri takomto tlaku je pomer bezne okolo 10.5-11:1, aj bohatsi.

Napsal: 05.04.2007, 20:37
od mikyc
raddy píše:
Elviiis píše:Pruser je v tom že tady nikdo neumí daihatsu. Potřebuju nějaký vysokotočkový turbo. jelikož to moje mi neudrží tlak. Seriová jednotky udrží stachiometrickou směs do 1baru pak je nudrží a zasáhne fuelcut. Moje turbo naufoáka 0.8bar pak stratím na 0.6. ještě skusím odpojit solenoid. Podle toho co píšou anglání tak nefunguje nejlépe. Ale pokud neudrží 1 bar musí jít jiné.
tvoje seriove turbo je prilis male voci motoru, preto neudrzi tlak, odpojenie actuatora nepomoze.

ak mas chut experimentovat, tak vstrekovanie vody pred kompresor turba dokaze vyrazne zvysit jeho efektivitu, inak povedane doda viac vzduchu. inak budes potrebovat vacsi kompresor/cele turbo. Vstrekovanie vody je financne nenarocne, ako aj instalacia a vysledky mozu byt velmi pozitivne.

co sa tyka stochiometrickej zmesi, to sa asi mylis, pri tlaku 1bar urcite tvoj motor nebezi so zmesou 14.7:1, to by sa ti roztavili piesty a ventily. Pri takomto tlaku je pomer bezne okolo 10.5-11:1, aj bohatsi.
bohatsi nez 10.5? ja teda v boostu mam 11.5, coz je megasafe, lidi si to ladi spis na 12.0 (mluvim o DE+T). A jinak evo a ostatni serovy turbovy auta mivaj snad 12.5

Napsal: 05.04.2007, 20:43
od Kentoya
já právě chci poladit na 12 při fullbostu, abych nemusel valit velkej tlak a zefektivnil spalování

Napsal: 06.04.2007, 06:05
od Elviiis
No mám teď v merku turbíčko s una je o něco větší a dokáže bez problémů živit 1.3 0.8 až 1bar tudíž toho mého prcka si myslím že udrží na 1bar ůplně v klidu. Navíc prej po lehkém modifikování děr na svodech bude pasovat což je bod plus. Jinak nové IHI hybrid s vetším kompresorem pro pro GTti stojí ca 20tis nové a to se mi dávat nehce. Repas toho turba asi taky nemá cenu jelikož pak stejně asi nudrží 1bar.

Rady na kolik vyjde set na vstřikování vody? To bych mohli vyhodit i IC žejo a tudíž bych dost rapidně zrychlil náběh turba. IC má 3litry a trubky dalších 5litrů a z nich bych taky 2 až 3 lity odebral. U takhle malinkého turbíčko to pude fest znát :wink:

Napsal: 06.04.2007, 06:06
od Elviiis
No až to poladím na jeden bar a vše bude hotovo seženu sondu a pojedu na brzdu to změřit. Tuším greedy dělal pěknej budík ze sondou ale to bude asi drahý :cry:

Napsal: 06.04.2007, 10:29
od raddy
Uplne na zaciatok: nebavime sa o zmesi pri seriovych tlakoch turba, to je vlemi podstatne. zvysok je napisany dalej.


co sa tyka seriovych aut a bohatosti zmesi, tak neviem neviem, seriove auta bezia na bohatu zmes kvoli bezpecnosti, odchylkam v teplote okolia a kvalite benzinu.
Nato, aby si mal pri vyssom ako seriovom tlaku zmes 12.5:1 potrebujes vstrekovanie vody alebo vysoke oktanove cislo benzinu. Moderne motory bezia seriovo so sirokopasmovou lambdou, tam je mozne presnejsie optimalizovanie zmesi, to je pravda, to sa ale netyka starych systemov, ako je 200sx S13 ci spomenute Daihatsu.
Kazdopadne, ak si vybavys auto snimacom EGT a sirokopasmovou lambdou, mozes si konkretnu ECU naladit na samu hranicu zmesi, kde je najvyssi vykon a este nie su detonacie. To iste plati aj o predzapale.

Mikyc: to ze mas na atmosfericko motore s pridanym turbom zmes 11.5:1 je uplne v poriadku, ale neda sa to porovnavat s turbo motorom s vyssim tlakom turba. Dolezita je dynamicka kompresia a predzapal a tieto parametre mozu byt pri tvojom motore ine. Skus pouzit tlak turba 1.2bar so zmesou 12:1 a som zvedavy ake bude EGT a detonacie....

Na 200sx S13 je ECU naladena urcite bohatsie ako 12:1, rozhodne pre tlaky turba nad 1.2bar (samozrejme pri rozumnom predzapale). Bohata zmes je proste nutna kvoli ochrane pred detonaciami. Mozes ju ochudobnit, to je pravda, ale potom rapidne vzrasta EGT. Palivo navyse je totiz pouzite na chladenie. Kriticka EGT je okolo 850st pri prevadzke. Ak ju prekrocis, zacne postupna degradacie materialu piestov a ventilov. Nepisem ze problem bude ihned, ale podpalene ventily sa prejavia casom.

Pri dobre navrhnutom vstrekovani vody sa da dostat na 12.5:1, ale to je tak maximum. Este raz, nehovorim o tlaku turba 0.8bar a podobne. Hovorim o motore, ktory je navrhnuty na 0.8bar a bezi s tlakom 1.3, 1.4bar alebo aj ovela viac.

Vstrekovanie vody vyjde tak na 300USD v zaklade.

Napsal: 08.04.2007, 19:19
od Elviiis
Tak jsem odpojil actuator a zapojil MBC. Po radách anglického ladiče GTtíček jsem se nebal tomu nahulit že mne fuel cut nedovoli to posrat :-) Takže po chvíli ladění jsem se dostal na 0.95bar aby mne neodpojil fuelcut. Turbo v pohodě zvládá a tlak nepadá. Dokonce zvládalo v pohodě tlak přes 1bar ale to mne odpojil fuel cut. Takže za všechno mohl solenoid. Otevřel se ale už se zapomněl zavřít a proto mi tlak turba klesl. Teď bude skracovat cestu ke cooleru a dávat jej na lepší místo uberu cca 2litry s trubek a cooler bude o litr větší tzn. Ušetřím litr vzduchu. a ještě přemejšlím nad radyho odporučovanou ůpravou vstřikování vody a budu místo 6 dávat 7 svíčky tzn. o stupeň studenější.