Stránka 1 z 2

vaří

Napsal: 19.12.2007, 22:35
od ladik
Dneska sem si koupil S13 z 89. A mam takovej problém. Začne mi vařit. Přijde mi, že je vadnej termostat. Nůže to být tim? Chladič je studený a netopí to. Ale ukazatel teploty vyletí hodně nahoru, až do červenejch. Voda v nádržce je studená. A až vylítne ukazatel, tak v nádrže to začne vřít. Je to tim termostatem? Jen doufám, že to neni těsnění pod hlavou.

Napsal: 19.12.2007, 22:39
od Petr.S14
hlavne to mockrat neuvar, pak bude spatny tesneni pod hlavou. Kdyby to bylo tesneni pod hlavou,tak se ti ztrácí voda (mozna do oleje) ale to snad ne.
Jiste ze to muze byt termostatem, vyndej ho a uvař ho doma v hrnci s vodou na sporaku, uvidis jestli se otevre nebo zustane zavrenej.
Jinak te tu vítám,pridej se do clenu ;)

Napsal: 19.12.2007, 22:43
od raddy
moze to sposobovat vadny termostat alebo zavzdusnene chladenie....vymen termostat a odvzdusni to...

Napsal: 19.12.2007, 22:43
od ladik
killman píše:hlavne to mockrat neuvar, pak bude spatny tesneni pod hlavou. Kdyby to bylo tesneni pod hlavou,tak se ti ztrácí voda (mozna do oleje) ale to snad ne.
Jiste ze to muze byt termostatem, vyndej ho a uvař ho doma v hrnci s vodou na sporaku, uvidis jestli se otevre nebo zustane zavrenej.
Jinak te tu vítám,pridej se do clenu ;)
díky moc za přivítání. Je složitý to vyndat? Nikdy sem se v těchhle motorech nehrabal. Měl sem rapida, ale chtělo to něco silnějšího s náhoenm na zadek. Nissan 200 sx byla jasná volba :-D . Voda se mi neztrácí. Ale přijde mi, že cejtim nespálenej benzín. Je to katalyzátorem? Je vybrakovanej. A když už jsme u toho, mam ještě jeden problém. Když jedu a lechtám plyn, tak mi to občas škubne. Prej je vadný nějaký čidlo, ale nevim který. Tak jestli byste mi někdo poradil,, než s tim pojedu na diagnostiku.

Napsal: 19.12.2007, 23:02
od Petr.S14
diagnostiku si udelej sám :) pred spolujezdcovo dverma,dole u podlahy ,priblizne kde ma spolujezdec nohy je cernej kryt,ten vyndej a tam se schovava ridici jednotka, ta ti umoznuje udelat si diagnostiku sám,otocenim jednoho sroubu a zapnutim klicku (nejsem si presne jisty postupem) ti zacnou dve diody vyblikavat kody , jedna dioda vyblika jednotky a druha desitky,napr. kod 55 je vsechno v poradku, v servisnim manualu je napsany co jakej kod znamena,i presnej postup. Skoda utracet za pripojeni na pocitac nekde v servisu ;)

Napsal: 19.12.2007, 23:34
od doublejay
Vymenit termostat je otazka na 2 minuty, pokud nestrhnes tesneni. Pokud funguje vodni pumpa, muj tip je termostat na 90%, kvuli tomu nefunkcnimu topeni. Manual LC-9.
ECU diagnostika je tady: forum/viewtopic.php?t=9923&highlight=diagnostika

P.S. Taky Te vitam do rodiny 8)

Napsal: 20.12.2007, 09:48
od ladik
A kde se to odvzdušňuje? Sem totální laik v tomhle. To se neodvzdušní samo? Jako třeba Felina?

Napsal: 20.12.2007, 10:20
od kenivruh
Odvzusnuje sa to tak ze das dole viecko chladica, pustis kurenie na plno (aby sa otvoril obeh kurenia) a nastartujes auto. Sledujes ako sa meni hladina vody v chladici, hybes motorom, stlacas hadice a podobne, aby sa vzduch v chladeni dostal von a dolievas priebezne vodu do chladica (teda aspon ja to tak robim :) ).

Ked mas studeny chladic tak je to jasne termostatom.

Napsal: 20.12.2007, 19:00
od Deepstar
joo termostaty věčný problém,pořád se kazej.Jinak tě tu taky vítám.

Napsal: 20.12.2007, 19:16
od Awatar
ještě si zjisti, jestli tam máš nemrznoucí směs, protože se mohlo, stát, že kdyby tam byl obyč voda, že máš třeba zašpuntovanej chladič. U báwa který sem jednou koupil ty špunty neroztály, ani když to 2x vařilo, až potřetí se to odšpuntovalo a pak to byl kropící vůz. :oops:

Napsal: 20.12.2007, 21:10
od ladik
Tak nemrznoucí tam je. Prostě mi to přes noc, kdy je třeba -5 nezamrzá. Zjistil jsem, že když to nstartuju, nebo jenom startuju, tak mi to v nádobce bublá. A po tom, co jsem to uvařil, tak se to moc dlouho startuje, než to naskočí. Bojim se, že jsem to přidřel.

Napsal: 20.12.2007, 21:18
od doublejay
Tak po delsim stani vysroubuj svicky a koukni, jestli tam nemas mokro. Taky by stalo za to zmerit kompresi...

Napsal: 20.12.2007, 21:34
od Kentoya
jelikož ti nehřeje topení, tak by měl být otevřený tmostat stále, a to by to potom nevařilo, a jelikož ti to netopí, tak bud je zanešený topení sajrajtem a voda nemůže projít a nebo je zavzdušněný, což si myslím že není protože náš vodní okruh je samoodvzdušnovací

jelikož ti to ale vaří a přitom netopí, a ještě jdou bublinky do nádobky, tak je možné že máš špatné víčko na chladiči, ale to tak 5% a na 90% je fouklé těsnění pod hlavou

těch 5% zbývajících bych si nechal na chybu CML

Napsal: 20.12.2007, 22:12
od raddy
jo tie bublinky uz pri starte realne poukazuju na tesnenie pod hlavou, skontroluj tie sviecky po dlhsom stati ci nie su mokre, ale to len potvrdi to co pise kentoya.
z toho vyplyva ze dovod nekurenia a studeneho chladica je zavzdusnenie sposobene prienikom plynov z vlacov...

Napsal: 31.05.2008, 17:15
od ladik
tak a je to tady znova. Zase mi to vaří. Vody tam je dost. Neutíká mi. Ručička teploměru se nehne. V nádržce jí je taky dost. Topí to.

Nevim jestli to má s tim spojitost, ale nemam jeden šteft co drží svody u motoru a profukuje mi to tamtudy a dělá to bordel jako traktor. Prosím nechci slyšet, že mi zase fouklo těsnění. :-)