Stránka 1 z 2

KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 14:10
od Zephyr
toho Zdravím pánové. Uvítal bych nápady jak to opravit. Motor má za studena velmi nepravidelný chod respektive pokud neprošlapuju plyn ta chcípne.Už při startování bez plynu nechytne. Po zahřátí už nechcípne ale otáčky stále kolísajív cca 20sec intervalech. Je to jakoby se sepl nějaký elektromotor a zvedlo to otáčky(asi to ale dělá viskovrtule ten zvuk). Na pátek su domluvený s kamarádem na změření tlaků a kontrolu předstihu stroboskopem. A když už to budu mít na dílně, tak abych věděl na co ještě případně kouknout.
Při optické prohlídce motoru jsem zjistil že všechny "Vacuum tubes-1" jsou odpojené.
Na "Intake manifold collector" je vývod s číslem 20 taky nezapojený.
Na "Canister" nejsou zapojené hadičky 7+8.
Hned za Indučkou směrem brzdovému válci je černá plastová krabice a na ní taky není nasezaná hadička (viz obr 2) a ještě pod tím je pravděpodobně díl "A.I.V" z toho taky visí jedna hadička do vzduchu.
Když jsem to kupoval, bylo mi řečeno že je to "ekologie" a že to tam není potřeba. Ale rád bych měl jistotu. Díky za vaše rady.Veškeré názvy dílů jsem čerpal z manuálu EF+EC-7

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 14:16
od Peca
Při jízdě pociťuješ úbytek výkonu nebo to po zahřátí jede normálně?

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 14:20
od blázen
ta plastová krabice je nějaký rezonátor co je připojený na airbox..
kdysi jsem měl tak kolísavý chod na 240sx.. a pokud ti to nepřisává těma nezapojenýma podtlakovýma hadičkama..tak zkus nastavit TPS

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 15:16
od Zephyr
Peca> auto mám teprve týden, takže vlastně ani nevím jak to jede "normálně"
blázen>TPS je co prosím tě? Jinak ty Podltaky "vacuum tubes-1" jsou odpojené úplně tzn na obou stranách...
jo a zkoušel jsem diagnostiku, a vyšlo mi 55 čili bez závad ....

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 15:21
od Mirek
kazdky odpojeny podtlak mas urcite ucpany? nesmi si to pres to prisavat vzduch, vetsinou se tam necha kousek hadicky a do ni se paskou stahne treba sroubek nebo neco podobneho....

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 15:23
od Zephyr
Mirek píše:kazdky odpojeny podtlak mas urcite ucpany? nesmi si to pres to prisavat vzduch, vetsinou se tam necha kousek hadicky a do ni se paskou stahne treba sroubek nebo neco podobneho....
no já jsem ten motor neskládal. Popsal jsem to co jsem našel. Je možné že je tam ještě někde něco čeho jsem si nevšiml. Jinak žádné ucpávky jsem si nikde nevšiml....
Prostě jsou tam trubičky na kterých není připojená hadička....

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 15:27
od Mirek
Zephyr píše:
Mirek píše:kazdky odpojeny podtlak mas urcite ucpany? nesmi si to pres to prisavat vzduch, vetsinou se tam necha kousek hadicky a do ni se paskou stahne treba sroubek nebo neco podobneho....
no já jsem ten motor neskládal. Popsal jsem to co jsem našel. Je možné že je tam ještě někde něco čeho jsem si nevšiml. Jinak žádné ucpávky jsem si nikde nevšiml....
Prostě jsou tam trubičky na kterých není připojená hadička....
Tak to zkus ucpat..kousek hadicky, dve spony a sroubek...vsechny vyvody co jsou mezi AFM a motorem vcetne sani....nikde to nesmi prisavat....

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 15:42
od Zephyr
Mirek píše:
Zephyr píše:
Mirek píše:kazdky odpojeny podtlak mas urcite ucpany? nesmi si to pres to prisavat vzduch, vetsinou se tam necha kousek hadicky a do ni se paskou stahne treba sroubek nebo neco podobneho....
no já jsem ten motor neskládal. Popsal jsem to co jsem našel. Je možné že je tam ještě někde něco čeho jsem si nevšiml. Jinak žádné ucpávky jsem si nikde nevšiml....
Prostě jsou tam trubičky na kterých není připojená hadička....
Tak to zkus ucpat..kousek hadicky, dve spony a sroubek...vsechny vyvody co jsou mezi AFM a motorem vcetne sani....nikde to nesmi prisavat....
nj byl jsem na to ještě kouknout akdyž se podíváš na EF+EC-7 na Vacuum tubes-1 tak 16 je propojená s 20, 2 s 3, a 7+5+9+11 nejsou zapojené vůbec, a z 10 vede hadička na E.G.R.control solenoiud valve.
Takže asi bude krpa někde tam že?

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 15:57
od Mirek
pokud to neni nejak ucpane, tak nejspis ano..motor si prisava falesny vzduch

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 16:14
od Zephyr
Mirek píše:pokud to neni nejak ucpane, tak nejspis ano..motor si prisava falesny vzduch
tak jsem propojil hadičkou 7a5 a druhou 10a11. Je to o poznání lepší, ale mate mě že podle manuálu by z E.G.R control solenoid valve měla vést ještě hadička smerem dolů (značená 11) a já tam nic nemám. Je to zespodu, takže tam ani není vidět. Takže buď je to uražené, nebo je tam něco jiného....

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 16:22
od Mirek
Zephyr píše:
Mirek píše:pokud to neni nejak ucpane, tak nejspis ano..motor si prisava falesny vzduch
tak jsem propojil hadičkou 7a5 a druhou 10a11. Je to o poznání lepší, ale mate mě že podle manuálu by z E.G.R control solenoid valve měla vést ještě hadička smerem dolů (značená 11) a já tam nic nemám. Je to zespodu, takže tam ani není vidět. Takže buď je to uražené, nebo je tam něco jiného....
Ty ventily jsou tam opravdu jen kvuli ekologii, po jejich odstraneni je potreba ale vse ucpat. Takze si dukladne projdi vsechny hadicky a vyvody, jestli neni neco volne, popripade spatne zapojene.

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 01.09.2009, 19:45
od Xcriss
Mirek to rika docela dobre...Vidim to tak ze predchozi majitel chtel autu trochu "procistit plice" od tech ekologickych sracicek, ale neudelal to poradne, nektere z tech prvku nejdou proste jen tak odpojit, jedno souvisi s druhym a vsechno e musi dotahnout dokonce. Bohuzel nevim tedka presne co a jak, ale treba E.G.R. je vec, kteroa se z 240citek bezne kucha ven =) Pak je ti samozrejme k nicemu i ten solenoid pokud vim...Az/jestli sem prijde DOOlittle, typuju ze to vyjasni trochu odborneji =)

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 02.09.2009, 18:59
od Zephyr
takže ráno když byl motor fakt studený, se opakovala situace z předešlého dne, byť s určitým pokrokem a posunem k lepšímu. Nicméně od chcípnutí motoru mě stále zachraňovalo prošlapávání plynového pedálu.
Odpoledne jsem teda znovu musel pod kapotu...
EGR control valve už tam pravděpodobně nebyl(nenašel jsem v těch místech nic co by bylo podobné tomu na obrázku. Zůstal jen EGR control solenoid valve. Hadičky k němu jsem tedy vyřadil a zaslepil. Konektor jsem zatím k němu nechal připojený.
Zkoušet to asi nemělo cenu, protože motor byl ještě teplý, ale volnoběh mi přišel stabilnější...
Ráno uvidím jestli to pomohlo.
Uvítal bych taky názor a radu pana DOOlittle. Díky

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 02.09.2009, 20:05
od Xcriss
Nechci to rikat nejak zavazne, ale mam pocit ze jak sem mluvil o tech upravach a nasledcich, tak je to presne ten pripad - podle me jsou na sebe E.G.R. a solenoid vazane, takze kdyz das pryc EGR, musi pryc i solenoid =) Ale nevim to jiste, spis takova strela naslepo...

Ja se v tom jeste nerypal, teprv to mam v planu =) DOOlittle to pokud vim vsechno vyhazel, takze ten bude vedet co a jak =)

Re: KA24E nepravidelný chod motoru

Napsal: 03.09.2009, 08:24
od Zephyr
takže ráno to bylo o něco lepší jak den před tím, nicméně mi to jednou chcíplo :-/

edit:Odpoledne jsem opět laboroval.Vymontil jsem škrtící klapku a pěkně ji vyčistil. Nebyla moc zanešená, ale i tak jsem ji vypucoval.Vlnovec mezi klapkou a plastovým potrubím sání je už celkem steřelý, čili zralý na výmněnu. Improvizoval jsem a pořádně ho omotal plastovou páskou. Chod na volnoběh je nyní bez jakéhokoliv kolísání ale bohužel se volnoběžné otáčky zvedly na cca 1500ot/min. Za boha nemůžu dojít na to jak je zeštělovat. První co jsem zkoušel bylo povolit matici na lanovodu jak od plynového pedálu tak od tempomatu a podařilo se mi dosáhnout cca 1100ot/min. Níž už se ale nejde dostat, ani po povolení šroubku na tělese klapky(takový ten doraz). Přemýšlel jsem nad tím že by to mohlo jít povolením a pootočením potenciometru na klapce, ale zatím jsem nenašel odvahu do toho hrábnout....
Do motoru jsem se ještě takhle nehrabal, tak mě prosím nekamenujte. Z manuálu jsou pro mě použitelné max obrázky, protože "můj angličtina být moc ne-dobré" :roll:
Díky za jakýkoliv nápad a radu.
PS: hledání jsem použil, ale bez výsledku :oops: