el. ventilátor

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zephyr
user
Příspěvky: 211
Registrován: 27.08.2009, 08:52
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

el. ventilátor

Příspěvek od Zephyr » 07.09.2009, 18:11

hledání mi nepomohlo, tak se zeptám přímo. Kam zapojit el. ventilátor? Momentálně ho mám na spínané +, ale to znamená že se sepne ihned po otočení klíčku v zapalování :-/
Chtěl bych aby se sepl až po nastartování motoru. Sehnal jsem dvourychlostní a do do kabiny jsem si dal přepínač na sepnutí druhé rychlosti. Ale chtěl bych to doladit s tím zapojením. Napadá mě nějaké teplotní čidlo do chladícího okruhu, které by seplo při určité teplotě, s tím že kdyby se motor moc hřál tak mám možnost "zařadit" dvojku....
240SX USA verze
daily Opel Corsa 1.4 16v
Himoto Rapida 1/10 Vette 2,4GHz

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: el. ventilátor

Příspěvek od Kentoya » 07.09.2009, 18:16

nech to jak to máš, taky jsem to měl tak, po otočení klíčkem první rychlost a spínačem v kabině třetí kosmická

Uživatelský avatar
Zephyr
user
Příspěvky: 211
Registrován: 27.08.2009, 08:52
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: el. ventilátor

Příspěvek od Zephyr » 07.09.2009, 18:26

Kentoya píše:nech to jak to máš, taky jsem to měl tak, po otočení klíčkem první rychlost a spínačem v kabině třetí kosmická
nj ale já tam mám po Nismovi jen 44Ah baterku, a mám obavy že bych taky jednou nemusel nastarovat. Baterka druhá bude, ale momentálně řeším new svíce + víčko rozdělovače(to co tam je je prasklé a mám pocit, že by to mohlo způsobovat ty problémy které jsem popsal v jiném topicu). Jinak jsem v pátek byl změřit tlaky a výsledek je 1v-10,4 2v-10,5 3v-10,3 4v-9,75. Ten 4-tý válec mě trošku znepokojuje, ale pořád je to ještě v normě. A vzhledem k tomu že ani nevím kolikátý je tam výbrus bych si troufl tvrdit že je to OK. Co myslíš ty?
240SX USA verze
daily Opel Corsa 1.4 16v
Himoto Rapida 1/10 Vette 2,4GHz

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: el. ventilátor

Příspěvek od Kentoya » 07.09.2009, 18:32

tlaky sice žádný zázrak, ale pokud budeš jezdit se seriovým turbem tak jsou luxusní, na to jak je ten motor starej
i ta 44A baterka vydrží když to hned nastartuješ, toho se neboj

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: el. ventilátor

Příspěvek od Mirek » 07.09.2009, 18:37

on ma franto KA :)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: el. ventilátor

Příspěvek od doublejay » 07.09.2009, 18:48

Není problém dát dohromady časovací obvod, který sepne ventilátor se zpožděním po nastartování a už vůbec by nebyl problém řídit to celé teplotním čidlem, a to jak spínání druhého kvaltu na tom fukaru, stejně jako dochlazování po vypnutí klíčku na horkém motoru. Stačí šikovný elektrikář... Ale každá elektronika se taky může pos....
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
Zephyr
user
Příspěvky: 211
Registrován: 27.08.2009, 08:52
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: el. ventilátor

Příspěvek od Zephyr » 07.09.2009, 19:01

jj jak píše Mirek mám KA24E takže jenom atmosféra :? :lol:
jinak kdyby byl někdo ochotný a schopný mi udělat schém podle doublejay tak bych to bral. S pájkou už si celkem v pohodě poradím a součástek mám doma taky dost...
240SX USA verze
daily Opel Corsa 1.4 16v
Himoto Rapida 1/10 Vette 2,4GHz

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: el. ventilátor

Příspěvek od doublejay » 07.09.2009, 19:44

Zephyr píše:jinak kdyby byl někdo ochotný a schopný mi udělat schém podle doublejay tak bych to bral. S pájkou už si celkem v pohodě poradím a součástek mám doma taky dost...
Dám tip - prolistuj starší ročníky Amatérského radia nebo pozdějších nástupců, najdi si nějaký obvod na zpožděné připojení reproduktorů (zapomeň na nějaká složitá zapojení s integrovanými obvody, to je potenciální zdroj budoucích problémů...), stačí kondenzátor nabíjený přes odpor a následně vyhodnocené napětí přes nějaký tranzistor sepne relátko. Jednoduché, funkční. Jedno takové moje zapojení vestavěné do krabičky relé k soustruhu běhá po světě už asi 15 let.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: el. ventilátor

Příspěvek od Kentoya » 07.09.2009, 19:57

na KA je dost málo, ale hlavně že to jede

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: el. ventilátor

Příspěvek od kenivruh » 08.09.2009, 08:50

Teplotne cidlo na spinanie relatka. Je ich plna prdel ako origo nahradny diel na rozne auta.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů