Stránka 1 z 1

el. ventilátor

Napsal: 07.09.2009, 18:11
od Zephyr
hledání mi nepomohlo, tak se zeptám přímo. Kam zapojit el. ventilátor? Momentálně ho mám na spínané +, ale to znamená že se sepne ihned po otočení klíčku v zapalování :-/
Chtěl bych aby se sepl až po nastartování motoru. Sehnal jsem dvourychlostní a do do kabiny jsem si dal přepínač na sepnutí druhé rychlosti. Ale chtěl bych to doladit s tím zapojením. Napadá mě nějaké teplotní čidlo do chladícího okruhu, které by seplo při určité teplotě, s tím že kdyby se motor moc hřál tak mám možnost "zařadit" dvojku....

Re: el. ventilátor

Napsal: 07.09.2009, 18:16
od Kentoya
nech to jak to máš, taky jsem to měl tak, po otočení klíčkem první rychlost a spínačem v kabině třetí kosmická

Re: el. ventilátor

Napsal: 07.09.2009, 18:26
od Zephyr
Kentoya píše:nech to jak to máš, taky jsem to měl tak, po otočení klíčkem první rychlost a spínačem v kabině třetí kosmická
nj ale já tam mám po Nismovi jen 44Ah baterku, a mám obavy že bych taky jednou nemusel nastarovat. Baterka druhá bude, ale momentálně řeším new svíce + víčko rozdělovače(to co tam je je prasklé a mám pocit, že by to mohlo způsobovat ty problémy které jsem popsal v jiném topicu). Jinak jsem v pátek byl změřit tlaky a výsledek je 1v-10,4 2v-10,5 3v-10,3 4v-9,75. Ten 4-tý válec mě trošku znepokojuje, ale pořád je to ještě v normě. A vzhledem k tomu že ani nevím kolikátý je tam výbrus bych si troufl tvrdit že je to OK. Co myslíš ty?

Re: el. ventilátor

Napsal: 07.09.2009, 18:32
od Kentoya
tlaky sice žádný zázrak, ale pokud budeš jezdit se seriovým turbem tak jsou luxusní, na to jak je ten motor starej
i ta 44A baterka vydrží když to hned nastartuješ, toho se neboj

Re: el. ventilátor

Napsal: 07.09.2009, 18:37
od Mirek
on ma franto KA :)

Re: el. ventilátor

Napsal: 07.09.2009, 18:48
od doublejay
Není problém dát dohromady časovací obvod, který sepne ventilátor se zpožděním po nastartování a už vůbec by nebyl problém řídit to celé teplotním čidlem, a to jak spínání druhého kvaltu na tom fukaru, stejně jako dochlazování po vypnutí klíčku na horkém motoru. Stačí šikovný elektrikář... Ale každá elektronika se taky může pos....

Re: el. ventilátor

Napsal: 07.09.2009, 19:01
od Zephyr
jj jak píše Mirek mám KA24E takže jenom atmosféra :? :lol:
jinak kdyby byl někdo ochotný a schopný mi udělat schém podle doublejay tak bych to bral. S pájkou už si celkem v pohodě poradím a součástek mám doma taky dost...

Re: el. ventilátor

Napsal: 07.09.2009, 19:44
od doublejay
Zephyr píše:jinak kdyby byl někdo ochotný a schopný mi udělat schém podle doublejay tak bych to bral. S pájkou už si celkem v pohodě poradím a součástek mám doma taky dost...
Dám tip - prolistuj starší ročníky Amatérského radia nebo pozdějších nástupců, najdi si nějaký obvod na zpožděné připojení reproduktorů (zapomeň na nějaká složitá zapojení s integrovanými obvody, to je potenciální zdroj budoucích problémů...), stačí kondenzátor nabíjený přes odpor a následně vyhodnocené napětí přes nějaký tranzistor sepne relátko. Jednoduché, funkční. Jedno takové moje zapojení vestavěné do krabičky relé k soustruhu běhá po světě už asi 15 let.

Re: el. ventilátor

Napsal: 07.09.2009, 19:57
od Kentoya
na KA je dost málo, ale hlavně že to jede

Re: el. ventilátor

Napsal: 08.09.2009, 08:50
od kenivruh
Teplotne cidlo na spinanie relatka. Je ich plna prdel ako origo nahradny diel na rozne auta.