závada na spojce

Uživatelský avatar
Zephyr
user
Příspěvky: 211
Registrován: 27.08.2009, 08:52
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

závada na spojce

Příspěvek od Zephyr » 09.11.2009, 17:05

dneska mi v ní křuplo a pedál zůstal na podlaze. Mohl by mi někdo prosím poradit na které stránce v manuálu to je? Pravděpodobně se zlomila páka, která tlačí na talíř. Vlezl jsem pod auto a ta páka je úplně na volno. Jde s ní hýbat ve všech směrech. Předpokládám že na konci by měla být něco jako vydlička, která je nasazená okolo hřídele a po sešlápnutí pedálu zatlačí na talíř a ten uvolní lamelu. Aspoň to bylo tak nějak na mém předchozím autě. Podle mě by ale v žádném případě neměla mít tak velké vůle, aby šla povytáhnout a aby s ní šlo kousek otáčet.....
Takže kde sehnat tento díl??? Nebo má někdo jiný nápad co by tam mohlo být špatně?
Z místa kde se mi to stalo jsem domů dojel na dvojku. Na jedničku jsem nastaroval a dvojku jsem tam opatrně "šoupnul" v cca 1200rpm. Trojka už tam nešla. Ale cesta byla cca 1Km. Takže prokluz spojky tudíž vadnou lamelu bych vyloučil....
Díky za rady a já jdu už po 3 procházet manuál, jestli to někde nezahlídnu....
240SX USA verze
daily Opel Corsa 1.4 16v
Himoto Rapida 1/10 Vette 2,4GHz

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Mirek » 09.11.2009, 17:11

manual ti moc nepomuze....sundat prevodovku a podivat se co je KO
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Zephyr
user
Příspěvky: 211
Registrován: 27.08.2009, 08:52
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Zephyr » 09.11.2009, 17:21

co je jednodušší sundat? Motor ven, nebo jen převodovku povolit? Logicky bych řekl že převodovku, ale nevím jak to tam je, když je tam zase kardan....
240SX USA verze
daily Opel Corsa 1.4 16v
Himoto Rapida 1/10 Vette 2,4GHz

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Mirek » 09.11.2009, 17:26

Zephyr píše:co je jednodušší sundat? Motor ven, nebo jen převodovku povolit? Logicky bych řekl že převodovku, ale nevím jak to tam je, když je tam zase kardan....
Osobne to taham ven cele (CA/SR/RB), neni to tak slozite a je to dle meho lepsi....
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od OndraS13 » 09.11.2009, 17:27

Nejlepší je na to sloupovej zvedák ! Ale já jsem dělal spojku dvakrát a vždy v jámě -> sundat převodovku a vyměnit ! Musíš ale sundat kardan , pak převodovku ( taky mám dojem musíš sundat "šajtlpáku" ) ! Hlavně až to budeš vracet tak vycentrovat tu spojku a taky si dej bacha aby jsi se zbytečně nenervoval tak převodovku budeš muset hoooooodně natočit aby jsi ji tam vrátil ! Jinak ještě bacha aby ti nevytekl olej ! Nechá se to stihnout za dvě až tři hoďky ! Někde tady i myslim bude topic na výměnu spojky !

To Mirek - taky možnost ! Ale k tomu je potřeba buď žirafa nebo kočka !
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Mirek » 09.11.2009, 17:31

OndraS13 píše:Nejlepší je na to sloupovej zvedák ! Ale já jsem dělal spojku dvakrát a vždy v jámě -> sundat převodovku a vyměnit ! Musíš ale sundat kardan , pak převodovku ( taky mám dojem musíš sundat "šajtlpáku" ) ! Hlavně až to budeš vracet tak vycentrovat tu spojku a taky si dej bacha aby jsi se zbytečně nenervoval tak převodovku budeš muset hoooooodně natočit aby jsi ji tam vrátil ! Jinak ještě bacha aby ti nevytekl olej ! Nechá se to stihnout za dvě až tři hoďky ! Někde tady i myslim bude topic na výměnu spojky !

To Mirek - taky možnost ! Ale k tomu je potřeba buď žirafa nebo kočka !
jo no, ale pak odpada celkem problem s tim stredenim spojky...bez toho trnu (ja ho teda nemam) to malokdy vystredis uplne presne a nedovedu si pak predstavit jak se s tim na aute rves aby jsi to tam dostal. Kdyz mas oboji venku , jde to i kdyz ta lamela treba uplne nestredi...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Zephyr
user
Příspěvky: 211
Registrován: 27.08.2009, 08:52
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Zephyr » 09.11.2009, 17:32

kurňa to sem si moc nezajezdil.... Nu což nějak to musím zmáknout. Aspoň bych mohl vyvařit podběhy když už to bude rozdělané......
A podle vašeho názoru, mohlo by to být to co ci myslím já, nebo je ještě jiná varianta?
240SX USA verze
daily Opel Corsa 1.4 16v
Himoto Rapida 1/10 Vette 2,4GHz

Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od OndraS13 » 09.11.2009, 17:37

Mirek píše:
OndraS13 píše:Nejlepší je na to sloupovej zvedák ! Ale já jsem dělal spojku dvakrát a vždy v jámě -> sundat převodovku a vyměnit ! Musíš ale sundat kardan , pak převodovku ( taky mám dojem musíš sundat "šajtlpáku" ) ! Hlavně až to budeš vracet tak vycentrovat tu spojku a taky si dej bacha aby jsi se zbytečně nenervoval tak převodovku budeš muset hoooooodně natočit aby jsi ji tam vrátil ! Jinak ještě bacha aby ti nevytekl olej ! Nechá se to stihnout za dvě až tři hoďky ! Někde tady i myslim bude topic na výměnu spojky !

To Mirek - taky možnost ! Ale k tomu je potřeba buď žirafa nebo kočka !
jo no, ale pak odpada celkem problem s tim stredenim spojky...bez toho trnu (ja ho teda nemam) to malokdy vystredis uplne presne a nedovedu si pak predstavit jak se s tim na aute rves aby jsi to tam dostal. Kdyz mas oboji venku , jde to i kdyz ta lamela treba uplne nestredi...
Já jsem to dělal tak že jsem si našel nějakou kulatinu kterou jsem nasadil na motor a pak jsem podle díry ve spojce omotal tu kulatinu papírovou izolačkou a bez problemu ! Vim je to prasárna ale když nic jinýho nebylo !
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Mirek » 09.11.2009, 17:42

jojo, vsechno jde "nejak" vyresit, ale jak jsem psal, osobne radeji vytahuju motor i s prevodovkou....zalezi na nem co se mu bude zdat jako vyhodnejsi
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Mirek » 09.11.2009, 17:45

Zephyr píše:kurňa to sem si moc nezajezdil.... Nu což nějak to musím zmáknout. Aspoň bych mohl vyvařit podběhy když už to bude rozdělané......
A podle vašeho názoru, mohlo by to být to co ci myslím já, nebo je ještě jiná varianta?
Muze to byt jak pises, ale tezko rict.... prasklou jsem ji jeste nevidel, ale muze se stat......sundat a mrknout

EDIT: Prijde mi divny ze by jen tak praskly obe nozicky co se opiraji do loziska, mozna jen vyskocilo uchyceni te paky co je na prevodovce, nebo se posral ten kos na lozisko...fakt tezko rict..ja ted delal spojku na primere (SR20DE) a cela ta vidla byla posunuta smerem nahoru o 15mm, takze to zabiralo jen jednou nozickou a spojka fakcila...blbe ale fungovala...u tebe by musely prasknou obe....sundej, nafot at priste kdyztak vime...

Ale muze se stat ze predchozi majitel treba jednu ulomil a tobe praskla ta druha z duvodu velkeho namahani....po te co za zverstva jsem videl na primere bych se uz nedivil nicemu....nekteri "mechanici" patri pro vystrahu zavesit za pytlik do pruvanu....
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Zephyr
user
Příspěvky: 211
Registrován: 27.08.2009, 08:52
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Zephyr » 09.11.2009, 17:59

Mirek píše:
Zephyr píše:kurňa to sem si moc nezajezdil.... Nu což nějak to musím zmáknout. Aspoň bych mohl vyvařit podběhy když už to bude rozdělané......
A podle vašeho názoru, mohlo by to být to co ci myslím já, nebo je ještě jiná varianta?
Muze to byt jak pises, ale tezko rict.... prasklou jsem ji jeste nevidel, ale muze se stat......sundat a mrknout

EDIT: Prijde mi divny ze by jen tak praskly obe nozicky co se opiraji do loziska, mozna jen vyskocilo uchyceni te paky co je na prevodovce, nebo se posral ten kos na lozisko...fakt tezko rict..ja ted delal spojku na primere (SR20DE) a cela ta vidla byla posunuta smerem nahoru o 15mm, takze to zabiralo jen jednou nozickou a spojka fakcila...blbe ale fungovala...u tebe by musely prasknou obe....sundej, nafot at priste kdyztak vime...

Ale muze se stat ze predchozi majitel treba jednu ulomil a tobe praskla ta druha z duvodu velkeho namahani....po te co za zverstva jsem videl na primere bych se uz nedivil nicemu....nekteri "mechanici" patri pro vystrahu zavesit za pytlik do pruvanu....
Samo že fotky udělám.... ale rád bych to měl co nejrychleji spravené. S autem jezdím denně do práce, tak teď budu muset nějaký čas pěšky :-( a nebo si od tatíka půjčím tu jeho plečku (Mondeo 2.0 Ztec)
240SX USA verze
daily Opel Corsa 1.4 16v
Himoto Rapida 1/10 Vette 2,4GHz

Uživatelský avatar
Zephyr
user
Příspěvky: 211
Registrován: 27.08.2009, 08:52
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Zephyr » 10.11.2009, 19:28

takže mám sehnanou "žirafu". U nás v práci se používá na odlehčení lopatek při broušení.Momentálně je postradatelná, tak mi ji šéf půjčil...
Co všechno a kde se musí povolit, když chci vytáhnout motor s převodovkou?
Jasně že elektriku a hadice, ale není někde něco schované o čem bych měl vědět?Nepředpokládám že to co je na straně EM-32 v manuálu bude všechno...
Čím těsnit? Používáte normál silikon, nebo něco jiného?
Díky za rady....
240SX USA verze
daily Opel Corsa 1.4 16v
Himoto Rapida 1/10 Vette 2,4GHz

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Mirek » 10.11.2009, 19:38

Zephyr píše:takže mám sehnanou "žirafu". U nás v práci se používá na odlehčení lopatek při broušení.Momentálně je postradatelná, tak mi ji šéf půjčil...
Co všechno a kde se musí povolit, když chci vytáhnout motor s převodovkou?
Jasně že elektriku a hadice, ale není někde něco schované o čem bych měl vědět?Nepředpokládám že to co je na straně EM-32 v manuálu bude všechno...
Čím těsnit? Používáte normál silikon, nebo něco jiného?
Díky za rady....
pokud vytahnes motor s prevodovkou, pak sundas prevodovku, tak tam silikon nikde neni? Nebo co by jsi chtel silikonovat? JE potreba vyndat radicku, sundat kardan, povolit pricku prevodovky z kastle, povolit motor na silacich a mozna bych vyndal chladic at do nej netuknes.....( klasika kabely, palivo a hadice z topeni jsou jasny)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Zephyr
user
Příspěvky: 211
Registrován: 27.08.2009, 08:52
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Zephyr » 10.11.2009, 20:30

Mirek píše:
Zephyr píše:takže mám sehnanou "žirafu". U nás v práci se používá na odlehčení lopatek při broušení.Momentálně je postradatelná, tak mi ji šéf půjčil...
Co všechno a kde se musí povolit, když chci vytáhnout motor s převodovkou?
Jasně že elektriku a hadice, ale není někde něco schované o čem bych měl vědět?Nepředpokládám že to co je na straně EM-32 v manuálu bude všechno...
Čím těsnit? Používáte normál silikon, nebo něco jiného?
Díky za rady....
pokud vytahnes motor s prevodovkou, pak sundas prevodovku, tak tam silikon nikde neni? Nebo co by jsi chtel silikonovat? JE potreba vyndat radicku, sundat kardan, povolit pricku prevodovky z kastle, povolit motor na silacich a mozna bych vyndal chladic at do nej netuknes.....( klasika kabely, palivo a hadice z topeni jsou jasny)
sry jsem si neuvědomil že je spojka v suchu. Ale i tak by to místama chtělo přetěsnit, páč motor je zespod pěkně mastný...
240SX USA verze
daily Opel Corsa 1.4 16v
Himoto Rapida 1/10 Vette 2,4GHz

Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: závada na spojce

Příspěvek od Design » 10.11.2009, 20:30

Rovnou zgeneralkuj když to budeš otvirat 8)
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů