Stránka 1 z 1

sani a volnobeh na KA24E

Napsal: 25.03.2010, 16:57
od Zephyr
Chlapi mám rozdělané sání a zajímalo by mě pár věcí.
-K čemu je na mém motoru P.C.V. (co jsem o něm četl tak jen v souvislosti s turbem)
-Je hodnota 76,1 Ohm na AR ještě v normě nebo mám shánět nový?

Snažím se vyřešit kolísající volnoběh (už pěkně dlouho)
Prosím o rychlou radu či vysvětlení, ať vím jestli to mám složit abych mohl jet ráno do práce. Díky Petr

Jinak jsem i na ICQ - 101 910 326

Re: sani a volnobeh na KA24E

Napsal: 25.03.2010, 21:00
od raziel
PCV? myslís positive crankcase ventilation? to je na kazdém motoru - odvetravani ventilovemho vika - odvadi pretlak z bloku do hlavy odkud ven do sani... bez toho asi tezko...

Re: sani a volnobeh na KA24E

Napsal: 26.03.2010, 06:43
od Zephyr
raziel píše:PCV? myslís positive crankcase ventilation? to je na kazdém motoru - odvetravani ventilovemho vika - odvadi pretlak z bloku do hlavy odkud ven do sani... bez toho asi tezko...
No ale já to nemám na ventilovém víku. Z toho mi vede hadice přímo do sání před klapku. I na starém autě (KIA Sephia)to bylo takhle.
Ten PCV mám na 240SX našroubovaný v Intake Manifold collerctor (nevím jak se tomu říká, našel jsem to v manuálu). Podle toho obrázku to vede někam dolů na motor, ale na autě mi přišlo že to vede někam dopředu jakoby k termostatu. Špatně jsem tam viděl...
Napadlo mě - odvětrání olejové vany???

A co ten odpor na AR? Přímo na konektoru je natištěno 75 Ohm. Já naměřil 76,1 Ohm. Může být i odchylka v měření, mám obyč multimetr. Ale předpokládejme že je to měřeno správně a přesně. Byla by odchylka 1,1 Ohm přípustná? Respektive měla by nějaký vliv na funkci regulátoru potažmo na volnoběh?

Edit: Po hodince googlování jsem narazil na tento obrázek:

Re: sani a volnobeh na KA24E

Napsal: 29.03.2010, 12:32
od Zephyr
je to takhle zapojené správně?
Pořád si nejsu jistý tím AIV. Někde jsem viděl že to měl celé vykuchané.