Příspěvek
od doublejay » 01.07.2004, 14:59
<!--QuoteBegin-Petrking+Jul 1 2004, 11:32 AM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Petrking @ Jul 1 2004, 11:32 AM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Kucí ja bych s tim zapojenim podtlaku a fpr zas tak moc nesachoval... [/quote]
Muzu te ubezpecit, ze na nejake experimenty moc nejsem a poustim se jen do toho, co je overene a odzkousene. A i tak si k tomu vzdycky nastuduju nejakou teorii. Japoncici prave na tomhle aute vymysleli super motor s obrovskym vykonem, ale kvuli beznym uzivatelum a samozrejme cene tento vykon stahli pouzitim standardnich dilu (priklad: airbox, znacne zuzena downpipe atd) a nektere dily nejspis jen z cenovych duvodu znacne poddimenzovali nebo nedoresili (brzdy, orig. kridlo, orig. IC). A s tim souvisi i ty hadice - z fyziky zname teorii, ze tlak plynu je v celem objemu stejny. Pouzite gumove hadicky, relativne tenkostenne, se pri zmene z podtlaku (pri volnobehu a nizkych otackach) na pretlak (pri vysokych ot., kdyz tlaci turbo) znacne deformuji - stahuji a nafukuji. Navic pri tech letech (a pod neodvetravanou kapotou, v blizkosti motoru a rozpaleneho turba) guma degraduje tak, ze jsem 2 dny hledal zavadu s prisavanim falesneho vzduchu, ktera byla zpusobena rozsypanou spojovaci hadickou (pri pohledu od ridice na prave strane motoru, blizko kabine). Tak jsem jen ty stavajici vymenil za hadice stejneho vnitrniho prumeru, ale takove, ze se nedeformuji ani za vyssich teplot. Podtlak ze sani se ve 200sx pouziva k ovladani FPR, k odvetravani par CC, a pokud pridas BOV, merak na turbo, pripadne ovladas actuator turba ze sani... Zacne ti narustat pocet T-rozbocovacu, roste mnozstvi spoju, a pokud to vse vezmes jen z jednoho podtlakoveho vystupu, tak ocekavej znacne zhorsene reakce na plynovy pedal. Znacnou zatez dela FPR a zejmena BOV, proto jsem to vsechno rozhazel i do toho vystupu za klapkou a pouzil poradne tlakove hadice s vnitrnim vypletem - ta puvodni se po projizdce zahrala tak, ze se zacala deformovat pri podtlaku a viditelne nafukovat pri vytocenem motoru, takze mi i zatepla kolisal volnobeh a bov se oteviral v zavislosti na teplote pokazde jinak. Ted to vse zmizelo a staci si brnknout o plynovy pedal, turbo raficka vystreli jako splasena. Nepouzil jsem nakonec ani puvodni pribalene T, protoze melo maly vnitrni prumer a zeslabovalo puvodni prurez. Navic bylo vrtane (!!!) a to jeste blbe (sikmo). Pouzil jsem T s vnitrnim prumerem 5mm s redukci (original kus) do 1,5mm, coz na merak staci.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...