MAF před klapkou

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

MAF před klapkou

Příspěvek od Elviiis »

No někde jsem to už vyděl tak by mne zajímalo jak by to bylo či nebylo technicky možné. kdyby se MAF přemístila za turbo respektive až před klapku vzduchu. Např by to docela vylepšilo průběh s BOV protože bov vzduch by prošel přes MAF a pak by teprve šel přes bov do atmosféry.
Šlo by to?
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

Tohle by me taky zajimalo, ale spis proto, ze mi prijde divne, ze si MAF zvazi vzduch a ECU podle toho davkuje benzin, ale jak muze vedet co se stane se vzduchem v turbu a IC atd, vzdyt pres klapku pak jde uplne neco jineho nez bylo namereno vahou vzduchu ne? :help:
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

nejde, pokud ho nevyfoukneš přes bov a nemáš díru v sacim potrubí, musí jít do filtru stejný množství vzduchu jako jde do klapky
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

Nj vlastne, mnozstvi zustava, meni se jen hustota a teplota. dik
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Uživatelský avatar
nizzmo
user
Příspěvky: 915
Registrován: 29.05.2005, 18:05
Bydliště: Zvolen, Slovensko

Příspěvek od nizzmo »

No tazko povedat, ci by drotik v MAF vydrzal teplotu ohriateho vzduchu turbom.
Inac takyto system existuje u inych vyrobcov, kde namiesto MAF senzor pred turbo sa pouziva MAP senzor (tusim ze toto je jeho skratka :roll: ), ktory je umiestneny cca pred klapkou... Ak sa nemylim... :wink:
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

vydržel, viděl sem to na cizích forech
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
Vita.z31
user
Příspěvky: 870
Registrován: 18.11.2005, 20:40

Příspěvek od Vita.z31 »

Zebych to prubnul? A nedochazi ke zkresleni? Ci necemu jinemu?
Uživatelský avatar
berco
user
Příspěvky: 133
Registrován: 29.04.2007, 12:16

Příspěvek od berco »

ku skresleniu ti urcite dojde ... MAF, MAP alebo AFM je jedno aku skratku pouzijes .. v principe existuju asi 4 druhy vah vzduchu bezne pouzivanych v autach ... najjednoduchsi princip je ten ze prietokom vzduchu ochladzujes odpor resp NTC prvok v nej a tym sa meni jeho odpor cim sa meni prud pretekajuci nim a na zaklade toho sa meni napatie na vystupe ... aj tak to nema vyznam presuvat pokial nemas BOV lebo tak ako martin pisal pokial nemas dieru v sani tak mnozstvo vzduchu je rovnake akurat sa meni tlak a teplota ... ak sa do toho pustit tak urcite s upravou cipu ..
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

videl som takuto instalaciu, problem s vydrzou nie je. Avsak mam otazku: naco to kdo konkretne potrebuje? Len tak bezucelne by som to nerobil. Ale ku skresleniu v pripade AFM nedojde, malo by to fungovat bez problemov.

Berco: medzi AFM a MAP je velky rozdiel. AFM je skutocna "vaha" vzduchu, MAP je obycajny tlakovy senzor a k jeho funkcii potrebujes este dodatocne snimat teplotu vzduchu.
Uživatelský avatar
berco
user
Příspěvky: 133
Registrován: 29.04.2007, 12:16

Příspěvek od berco »

jo jo viem je to o principe ale v konecnom dosledku ta zaujma teplota vzduchu ... resp ono teplota a tlak s ohladom na mnozstvo vzduchu uzko suvisia takze jo mas pravdu ... niekde na wikipedii som o tom cital je to tam pekne popisane ale priznam sa ze si to uplne nepamatam .. v konecnom dosledku tam teplota vystupovala vzdy ... inak este jeden princip je fakt krasny .. raz sme nieco podobne montovali ale pre inu aplikaciu .. je to na principe ultrazvku sa ti to tam nejak odraza a robi rozne fazove a pobubove posuny zvukovych vln... je to celkom haluz a neviem presne ako to funguje ale to cudo co sme montovali vedelo krasne kreslit ako silno a ktorym smerom fukal vietor :)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

co sa tyka AFM, tam moze mat vzduch lubovolnu teplotu, zo svojho principu je vystup z hot wire AFM teplotne kompenzovany, teplota nie je ziadny problem. Co sa tyka tlaku, tak AFM meria mnozstvo-"masu" (air mass) vzduchu, takze ani zmena tlaku by nemala byt ziadny problem. Nakoniec, za filtrom vzduchu je rozne velky podtlak (v zavislosti od restrikcie filtra voci vzduchu) a AFM s tym nema ziadny problem.

K MAP potrebujes teplotne cidlo, pretoze vystup z MAP nie je teplotne kompenzovany, je to len udaj o tlaku. Ale vieme, ze pri tom istom tlaku moze byt rozna teplota a tym padom rozna hustota a tym padom rozna "masa" vzduchu, preto potrebujes este udaj o teplote, ktorym sa koriguje MAP signal.

Meranie prietoku ultrazvukom je dalsia metoda, dokaze zmerat ako rychlost prudenia, tak aj molekulovu hmotnost media (masu). Funguje na principe merania casoveho posuvu ultrazvukoveho pulzu sposobeneho prietokom media medzi prijimacom a vysielacom ultrazvuku. Tento princip je takisto seriovo vyuzivany niektorymi automobilkami na meranie vstupneho mnozstva vzduchu, ale takto z hlavy nedokazem povedat ako je to v tomto priade s teplotnou kompenzaciou. Takyto snimac pouzivame v zdravotnickych pristrojoch na meranie prietokov dychaneho vzduchu. Jo a v automobilovej aplikacii sa tomu hovori VORTEX Speed Density System ak sa nemylim.
Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis »

raddy píše:videl som takuto instalaciu, problem s vydrzou nie je. Avsak mam otazku: naco to kdo konkretne potrebuje? Len tak bezucelne by som to nerobil. Ale ku skresleniu v pripade AFM nedojde, malo by to fungovat bez problemov.

Berco: medzi AFM a MAP je velky rozdiel. AFM je skutocna "vaha" vzduchu, MAP je obycajny tlakovy senzor a k jeho funkcii potrebujes este dodatocne snimat teplotu vzduchu.
důvod proč mne napadlo použít tuto instalaci je hlavně BOv bylo zmiňované že při odpuštění BOV je směs bohatá a takto umístěná MAF by to vyřešila jelikož vzduch než by šel do BOV muselk by projít přes MAF a myslím že bo šlo použít i v jiných případech např (plácnu pičovinu) kdyby někdo chtěl CA18DETT tak by každé turbo mělo svoje sání svůj vstup do IC jeden výstup a šli by do klapky přes MAF apd...
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

aplikacia pri atmo bov je jasna, ak mas chut kludne to mozes vyskusat, len teda musis vediet ci mas hot wire AFM alebo musis presunut aj pripadne teplotne cidlo. Ale v principe to mozes dat pred klapku a malo by to fungovat.
Co sa tyka 2x AFM, to musi mat samozrejme aj podporu v ECU, ale v praxi sa moze kludne pouzit len jedno AFM pre obe turba spolocne, nevidim v tom problem. Iba zeby si plnil jednym turbom polovicu valcov a druhym druhu a jedna ECU by podla jedneho AFM riadila zmes v polovici valcov a druha ECU zase v druhej polovici valcov podla druheho AFM :-D
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx »

Ze by to tu tak niekto mal? :-D
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

No v principe to tak mozno funguje na autach ktore tymto sposobom plnia dvoma turbami po polovici motora, akurat je to vsetko integrovane v jednej ECU, ktora spracovava signaly z oboch AFM zvlast. Nie je to takto nejako na 300zx TT?
Odpovědět