![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
s promenlivou kompresiou uz laboroval davno saab alebo volvo a nissan...oba mali dva rozdielne principy...raddy píše:rozdiel vo vykone bude okolo 10-15k, to je podlozena hodnota pri seriovom tlaku turba. realne cislo sa bude lisit od miery dalsich uprav.
k znizeniu spotreby staci len zvysenie kompresie, co vedie k zvyseniu efektivity spalovacieho procesu a tym padom k znizeniu spotreby.
ochudobnenie zmesi a problemy s tym suvisiace su dost narocne na prakticku realizaciu, ak ide o spotrebu, nehovoriac o problematike riadenia kontinualneho vstrekovania vody kvoli spotrebe. takisto si treba uvedomit ze ochudobnenie zmesi za istych okolnosti vobec nemusi viest k znizeniu spotreby, pretoze sa znizi efektivita. Spalovaci proces je najefektivnejsi pri pomere 14.7:1, to je fakt ktoreho by som sa drzal a riesil by som len zvysenie kompresie, ci uz statickej a/alebo dynamickej (predzapal) a az tam nasledne riesil detonacie vstrekovanim vody.
edit:
mimochodm, postrehli ste poslednu novinku od MB, maju motor ktory sa pocas behu meni zo zazihoveho na vznetovy, avsak stale spaluje benzin? zmena sa deje zrejme posunom klukovky a zvysenim kompresie na uroven kontrolovaneho samozapalu benzinu (rovnako ako diesel). toto je priklad maximalneho zvysenie efektivity benzinoveho motora a cele je to dane v principe len zvysenim kompresie. tento rezim sa pouziva pri ustalenej zatazi motora prave za ucelom zvysenia efektivity a tym znizenia spotreby.
ano, taketo turba zvysuju efektivitu motora, pretoze zvacsuju pasmo dostupneho pretlaku voci otackam.mrkevvzime píše: jeste by mne zajimalo co si myslite o turbech s promennou polohou lopatek a jak to vlastne funguje? to by taky mohlo urcite prispet k vetsi efektivite motoru a tim padem k mensi spotrebe
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 125 hostů