K. Air regulátor na S13

je nutný vysvětlení?! :)
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

K. Air regulátor na S13

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Můj pravděpodobně neotvírá jak by měl ale protože má auto další problémy byl bych raději kdyby se našel někdo u prahy abych to mohl nejpre zkusit.
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini »

A co v Praze :-D
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Heini píše:A co v Praze :-D
Dobročinosti se meze nekladou kam mám přijed? :lol:
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

AR má být bez přivedeného napětí PLNĚ otevřený a po připojení +12V (je tam trvale po nastartování) se má při současných teplotách tak do 3 minut plně zavřít (a otáčky klesnout ze zvýšených cca 1500 na zatepla nastavených cca 850). Kontrola funkce je snazší než ta demontáž, pod těmi dráty a hadicemi je tam pro normální české ruce pracujícího člověka pěkně zk***enej přístup. Odpoj, vymontuj, foukni - musí to jít lehce jako do kousku neucpané trubičky (proti světlu musí být trošku vidět skrz pootevřenou clonkou). Připoj na 12V, druhý drát na zem, počkej max. 4 min a zkus fouknout - nesmí to jít ani trochu, i když zabereš jak do tuby...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

po nastartování mám 500 ot a pk postupně vylezou se zahříváním motoru na cca 600-650 ot a při jízdě když pustím plyn a mám vyřazeno tak je motor tak na 400-500 a po nějaké době opět vyleze na těch 600-650
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

skoušeli jsme s Martinem 534 zvíšit volnoběh vyšroubováním toho šroubu za škrtící klapkou a i po vyšroubování se otáčky vůbec nezměnily tak vydedukoval že neotvírá jak by měl a proto mám nízký volnoběh těch 500 za studena
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

Je možné, že máš AR zamrzlý v poloze "zavřeno". I kdybys ucpal klapku, přes AR musí za studena jít dovnitř vzduch (je to "obtokový ventil").

Jinak s Kentoyou jsme si na mém autě užili snad všech ventilů a regulátorů - FICD, AR, AAC. Všechny zasekané, zamrzlé... V jednom mi dokonce chyběla ta návratová pružinka... Rozebrat, vyčistit, zkontrolovat konektory (u mě na AAC), jinak volnoběh se nastavuje s odpojeným AAC na cca 800 a po připojení má stoupnout o cca 50.
Naposledy upravil(a) doublejay dne 29.04.2008, 15:29, celkem upraveno 1 x.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

doublejay píše:Je možné, že máš AR zamrzlý v poloze "zavřeno". I kdybys ucpal klapku, přes AR musí za studena jít dovnitř vzduch (je to "obtokový ventil").
vím ale asi jde přez něj málo vzduchu proto mám tak nízký vonoběh
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

no to je právě ono - na teplém motoru přes něj NESMÍ jít nic a volnoběh musí jít nastavit jen tím volnoběžným šroubem na sadě ventilů (po pravé straně ECCS). Pokud jsou nízké studené otáčky, chybí tam právě ten vzduch přes AR, pokud je zavřený (a nemá být). Ale i s plně zavřeným AR musí jít nastavit volnoběh na těch 850 podle manuálu...

Ještě zkontroluj čidlo teploty pro ECU, protože AR dělá jen ty zvýšené otáčky, ale bohatost směsi řídí ECU i na základě teploty motoru. Změř odpor čidla na studeném a pak na teplém motoru, problikni si chybové kódy, jestli nemáš přerušené dráty od čidla k ECU.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Sice jsme si tu hezky pokecali (děkuju za rady) ale stále nutně čebuju Air regulátor :cry:
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrkevvzime »

mno tak ja jsem taky resil problemy s AR a AR vzhledem jeho "dokonalemu" provedeni nemuze nikdy tesnit na 100% ale maxtak na 90 :D

auto funguje i se vyndanym AR a zaslepenyma hadicema! sice to nastartuje do nizkych otacek, ale jen kdyz je chladno a stacilo brnknout do plynu a otacky se +- srovnaly.

BTW AR zavira pomoci bimetalu ktery se ohriva od motoru ta elektrika to jen pomaha urychlit - kdyz nefunguje el. vyhrev nic se nedeje jen se zavira dele
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

já vím ale ono když to chcípá protože nedrží volnoběh který nejde seřídit vytočením toho šroubu u ECCS (při vytáčení šroubu se otáčky vůbec nehnou) a musím otevřít kapotu a podložit doraz klapky papírem než se to ohřeje tak to by tě také nebavilo :?
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrkevvzime »

zkus ho vymontovat a kouknout do nej - kdyz uvidis svetlo je otevrenej a nehcipa to kvuli nemu...

jsou dva typy AR 1. jdou normalne rozebrat takze pokud je zadrenej necistotou staci vycistit
2. mam trebas ja a musel sem mu pomoct pilnikem abych ho otevrel :wink:

dohromady nic v nem neni je tam jen pruzinka, ktera ho otvira, bimetal ktery ho zavira a takova primitivni clona neba jak to nazvat, ktera prave zavira pruchod vyduchu a jeste je tam ten el. ohrev, ale ten neni extra dulezitej pro funkci jen ji urychluje.

nez ho budes kupovat tak bych ho vyndal a zkontroloval stejne te to nemine :wink:

jenze jak pises, ze i po zahrati to ma 650 ot tak si myslim, ze to nebude AR ale necim jinym

trebas zadelanym AAC nebo ACC ted nevim jak se to jmenuje :wink: muj byl spinavej jak prase a po vycisteni stoupli otacky...
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

OK také na něj juknu
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
yHCov
user
Příspěvky: 477
Registrován: 14.12.2006, 17:37

Příspěvek od yHCov »

jestli chceš,můžu ti pujčit na vyzkoušení vyčistěnej z s12,nevim jestli jsou stejný,ale vizuelně mi přišli dost podobný.Když ti bude fungovat,prodám ti ho.Jsem z vršovic
Naposledy upravil(a) yHCov dne 30.04.2008, 13:01, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět