No to bys neměl ani s jiným olejem, kor u CA. Dokud se motor nezahřeje ( nemám budík teploty oleje), točim max 2500rpm.Vladislav Bureš píše:¨mauglie píše:Prubnu to a uvidí se. Kdyby to kurvilo motory, asi by si nedovolili napsat, že se to dá použít i do běžných aut, tudíž do běžného provozu.
v závodních podmínkách máš olej pěkně roztopení což v běžných podmínkách také dosáhneš ale nesmíš moc točit při studeném než získá správnou viskozitu
Castrol oleje
Naposledy upravil(a) mauglie dne 16.05.2008, 21:49, celkem upraveno 1 x.
sorry za hlupu pripomienku, ale proste si precitam urcenie oleja a podla toho si ho kupim. zavodis-je to olej pre teba, nezavodis-vyber si olej ktory nema v popise t oco tento, pre mna je to velmi jednoduche rozhodovanie.mauglie píše:A co Repsol Elite Faster 5W50 ? 1314,- Kč za 4 litry a
"Plně syntetické mazivo určené především pro závodní účely. Vyvinuto ve spolupráci se závodními týmy pro extrémní podmínky, jako mohou nastat pouze při závodním nasazení.
ak je nieco urcene PREDOVSETKYM pre zavodne ucely, tak to VZDY bude na ukor INYCH ucelov, nech sa pise v texte dalej cokolvek o beznej premavke. Rozdiel poziadaviek na olej pre zavodne a bezne pouzitie je tak priepastny, ze bud ojebavaju aby to ludia kupovali (ty vole mam tam zavodnej volej a tahne to vocpodu jak svine) alebo tomu co pisu verim a ak PREDOVSETKYM nezavodim, tak si taky olej proste nekupim a kupim si taky ktory je PREDOVSETKYM na bezne pouzitiea umoznuje obcasne "zavodne" zatazenie....toz moj cisto osobny nazor.
Nejde mi o trapné chlubení se viz citovaného typu, ale o co nejlepší viskozitu v co nejširšim spektru teplot. Zkusím a pak případně poreferuji o kladech a záporech.raddy píše:sorry za hlupu pripomienku, ale proste si precitam urcenie oleja a podla toho si ho kupim. zavodis-je to olej pre teba, nezavodis-vyber si olej ktory nema v popise t oco tento, pre mna je to velmi jednoduche rozhodovanie.mauglie píše:A co Repsol Elite Faster 5W50 ? 1314,- Kč za 4 litry a
"Plně syntetické mazivo určené především pro závodní účely. Vyvinuto ve spolupráci se závodními týmy pro extrémní podmínky, jako mohou nastat pouze při závodním nasazení.
ak je nieco urcene PREDOVSETKYM pre zavodne ucely, tak to VZDY bude na ukor INYCH ucelov, nech sa pise v texte dalej cokolvek o beznej premavke. Rozdiel poziadaviek na olej pre zavodne a bezne pouzitie je tak priepastny, ze bud ojebavaju aby to ludia kupovali (ty vole mam tam zavodnej volej a tahne to vocpodu jak svine) alebo tomu co pisu verim a ak PREDOVSETKYM nezavodim, tak si taky olej proste nekupim a kupim si taky ktory je PREDOVSETKYM na bezne pouzitiea umoznuje obcasne "zavodne" zatazenie....toz moj cisto osobny nazor.
PS: kdyby tam nebyla zmínka o normálním použití, nikdy bych se o to nezajímal.
PS:S tvůjnázor beru, a souhlasím s tím, ale vždy mě přitahovaly "nové" věci
to je presne to co som sa snazil naznacit. skutocne zavodny olej ma optimalnu viskozitu tam, kde sa pri normalnej aj nazvime to "rychlej" prevadzke velmi velmi tazko dostanes a ak, tak po hodne dlhej dobe kde viskozita ani nahodou optimalna nebude.mauglie píše:Nejde mi o trapné chlubení se viz citovaného typu, ale o co nejlepší viskozitu v co nejširšim spektru teplot.raddy píše:sorry za hlupu pripomienku, ale proste si precitam urcenie oleja a podla toho si ho kupim. zavodis-je to olej pre teba, nezavodis-vyber si olej ktory nema v popise t oco tento, pre mna je to velmi jednoduche rozhodovanie.mauglie píše:A co Repsol Elite Faster 5W50 ? 1314,- Kč za 4 litry a
"Plně syntetické mazivo určené především pro závodní účely. Vyvinuto ve spolupráci se závodními týmy pro extrémní podmínky, jako mohou nastat pouze při závodním nasazení.
ak je nieco urcene PREDOVSETKYM pre zavodne ucely, tak to VZDY bude na ukor INYCH ucelov, nech sa pise v texte dalej cokolvek o beznej premavke. Rozdiel poziadaviek na olej pre zavodne a bezne pouzitie je tak priepastny, ze bud ojebavaju aby to ludia kupovali (ty vole mam tam zavodnej volej a tahne to vocpodu jak svine) alebo tomu co pisu verim a ak PREDOVSETKYM nezavodim, tak si taky olej proste nekupim a kupim si taky ktory je PREDOVSETKYM na bezne pouzitiea umoznuje obcasne "zavodne" zatazenie....toz moj cisto osobny nazor.
tu na fore najdes tabulku (daval som ju sem ja) optimalnych prevadzkovych teplot pre dane viskozitne cislo oleja. porovnaj si svoje bezne prevadzkove teploty oleja s tabulkou pre XW50 olej, to je cele.
Skutocne zavodne oleje ale ani nahodou nie su v tak sirokom rozsahu viskozit ako napr. 5W-50, ale su ovela viac specializovane, kedze pri takomto pouziti s nerata s prevadzkou pri nizkych okolitych teplotach ci teplotach oleja a ich oznacenie vyzera skor ako 20W-60 alebo 40W-60, to su zavodne oleje. olej 5W-50 je bohuzial len "zavodny" nie zavodny.
Kazdopadne teplotna kategoria 50 je uz trochu mimo beznych teplot 200sx, 40 je dostatocne.
Když tedy není 5W50 plně závodní olej, a spousty lidí lije 10W60, stále mi to přijde jako rozumnější řešení, než právě zmiňované 10W60. Když to funguje od 5 do 50, tak je to lepší jak od 10 do 40 nebo 60, ne?
A kde najdu tvou tabulku? Prokousávat se 11 stranami vaty s pomalým internetem není příliž časově ekonomické, takže za nějaký tip, který by hledání zkrátil, bych byl vděčný.
Díky.
A kde najdu tvou tabulku? Prokousávat se 11 stranami vaty s pomalým internetem není příliž časově ekonomické, takže za nějaký tip, který by hledání zkrátil, bych byl vděčný.
Díky.
ten castrol 10w60 je urcite v pohode, ale rika se o nem ze hodne spini motor, ze ve vane je po par tis skoro vazelina, ze se rychle opotrebovava.. takze je treba ho casteji menit. jenom nechapu jestli ho fakt zaroven s tim prejmenovanim zdrazili, driv tady stal litr i pod 300kc, ted chteji asi 590... ale koukam na ten odkaz olejservis od v.burese:) .. tak nevim jestli zdrazil castrol nebo jenom prodejci v c.budej
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mám pocit že v tom máš maglajs motáš viskozizu a teplotní odolnostmauglie píše:Když tedy není 5W50 plně závodní olej, a spousty lidí lije 10W60, stále mi to přijde jako rozumnější řešení, než právě zmiňované 10W60. Když to funguje od 5 do 50, tak je to lepší jak od 10 do 40 nebo 60, ne?
A kde najdu tvou tabulku? Prokousávat se 11 stranami vaty s pomalým internetem není příliž časově ekonomické, takže za nějaký tip, který by hledání zkrátil, bych byl vděčný.
Díky.
10W viskozita
60 teplotní odolnost
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
320,-za litr ve specifikaci API SMmikyc píše:ten castrol 10w60 je urcite v pohode, ale rika se o nem ze hodne spini motor, ze ve vane je po par tis skoro vazelina, ze se rychle opotrebovava.. takze je treba ho casteji menit. jenom nechapu jestli ho fakt zaroven s tim prejmenovanim zdrazili, driv tady stal litr i pod 300kc, ted chteji asi 590... ale koukam na ten odkaz olejservis od v.burese:) .. tak nevim jestli zdrazil castrol nebo jenom prodejci v c.budej
mozno tomu tiez zle chapem, ale nie je nahodou prve cislo hodnota viskozity pre nizke teploty (W-winter) a druhe cislo hodnota viskozity pre vysoke teploty? Cize obe cisla udavaju viskozitu, akurat prve pri nizkych teplotach a druhe pri vysokych. tym je vlastne dane teplotny pracovny rozsah oleja. cim vyssie horne cislo, tym vyssiu teplotu znesie olej pri zachovani pozadovanej viskozity, cim nizsie spodne cislo, tym nizsiu teplotu znesie olej pri zachovani pozadovanej viskozity, resp. jej rozsahu.Vladislav Bureš píše:Mám pocit že v tom máš maglajs motáš viskozizu a teplotní odolnostmauglie píše:Když tedy není 5W50 plně závodní olej, a spousty lidí lije 10W60, stále mi to přijde jako rozumnější řešení, než právě zmiňované 10W60. Když to funguje od 5 do 50, tak je to lepší jak od 10 do 40 nebo 60, ne?
A kde najdu tvou tabulku? Prokousávat se 11 stranami vaty s pomalým internetem není příliž časově ekonomické, takže za nějaký tip, který by hledání zkrátil, bych byl vděčný.
Díky.
10W viskozita
60 teplotní odolnost
nech sa paci a opravujem, tabulkuj pridal 935baby...mauglie píše:Když tedy není 5W50 plně závodní olej, a spousty lidí lije 10W60, stále mi to přijde jako rozumnější řešení, než právě zmiňované 10W60. Když to funguje od 5 do 50, tak je to lepší jak od 10 do 40 nebo 60, ne?
A kde najdu tvou tabulku? Prokousávat se 11 stranami vaty s pomalým internetem není příliž časově ekonomické, takže za nějaký tip, který by hledání zkrátil, bych byl vděčný.
Díky.
forum/viewtopic.php?t=10487&highlight=tabulka+oleja
a aby bolo jasne co sa snazim povedat a co rozhoduje pri vybere vhodneho oleja:
prve cislo (W)-tento parameter urcuje pouzitelnost oleja pri nizkych teplotach. ak ocakavas nizke teploty, musis volit aj nizsie spodne cislo, inak bude olej prilis husty za studena.
druhe cislo- tento parameter udava pouzitelnost oleja pri vysokych teplotach, resp. jeho pouzitelnost s ohladom na maximalne dosahovane prevadzkove teploty. Napr. ak su tvoje max. teploty 100C, tak olej 60 bude prilis husty, pretoze ten ma (podla vyssie uvedenej tabulky) optimalnu viskozitu (hustotu) pri 120C a pri 100C by bol prilis husty a mal velky odpor.
Cize pri vybere oleja by si mal vediet, ake su dosahovane max. prevadzkove teploty a podla tohoto a nicoho ineho si zvolit spravny typ oleja. V tabulke je vidno, ze 10W-40 ma optimalnu hustotu pri 100C, prilis husty je pod 70C a prilis riedky je nad 118C....
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Bez ohledu na to, jaký olej používáte, je ideální viskozita ta, která zabezpečí ideální mazání, minimální opotřebení a spotřebu síly na překonání viskozity maziva. Je určena kombinací:
a) Teploty
b) Zatížení
c) Rychlosti
Pokud dojde ke změně některého z těchto parametrů, mazání již není ideální.
a) Vliv teploty na výběr viskozity
Výběr vhodné viskozity oleje závisí na jeho provozní teplotě. Čím je provozní teplota vyšší, tím vyšší musí být viskozita použitého oleje (jinak by došlo k neúměrnému ztenčení mazacího filmu a zhoršení mazání). Proto musí být například jednorozsahový olej SAE 30 nahrazen olejem SAE 20 pokud dojde ke snížení provozní teploty a naopak SAE 40 nebo SAE 50 pokud dojde ke zvýšení provozní teploty.
b) Vliv zatížení na výběr viskozity
Vhodná viskozita oleje závistí na zatížení oleje. Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída ). Proto může být pro motor, pro který je předepsán normálně olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení použit olej SAE 40 nebo SAE 50.
c) Vliv rychlosti na výběr viskozity
Se vzrůstající rychlostí vzájemného pohybu mazaných ploch se olej dostává obtížněji do mazacího prostoru a je z něj rychleji vytlačován. Čím je vzájemná rychlost pohybujících se ploch vyšší, tím musí být viskozita použitého oleje nižší. Proto například vysokootáčkové motory a převodovky vyžadují oleje s nižší viskozitou než nízkootáčkové.
Vlivy změny teploty, zatížení a rychlosti se mohou někdy kompenzovat. Zvýšení zatížení motoru může být kompenzováno zvýšením otáček motoru. Například při jízdě do kopce (vzrůst zatížení - nutná vyšší viskozita) je zařazen nižší rychlostní stupeň čímž dojde ke zvýšení otáček motoru (vzrůst rychlosti - nutná nižší viskozita). Nejvhodnější viskozita zůstává v tomto případě nezměněna a je jakýmsi kompromisem.
Některé oleje s vysokým viskozitním indexem (vícerozsahové oleje u kterých se změnou teploty dochází pouze k malé změně viskozity) dokáží zabezpečit dobré mazání i při větším rozsahu změn teploty, zatížení a rychlosti a proto jsou univerzálnější a mohou být využívány ve větším množství aplikací.
a) Teploty
b) Zatížení
c) Rychlosti
Pokud dojde ke změně některého z těchto parametrů, mazání již není ideální.
a) Vliv teploty na výběr viskozity
Výběr vhodné viskozity oleje závisí na jeho provozní teplotě. Čím je provozní teplota vyšší, tím vyšší musí být viskozita použitého oleje (jinak by došlo k neúměrnému ztenčení mazacího filmu a zhoršení mazání). Proto musí být například jednorozsahový olej SAE 30 nahrazen olejem SAE 20 pokud dojde ke snížení provozní teploty a naopak SAE 40 nebo SAE 50 pokud dojde ke zvýšení provozní teploty.
b) Vliv zatížení na výběr viskozity
Vhodná viskozita oleje závistí na zatížení oleje. Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída ). Proto může být pro motor, pro který je předepsán normálně olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení použit olej SAE 40 nebo SAE 50.
c) Vliv rychlosti na výběr viskozity
Se vzrůstající rychlostí vzájemného pohybu mazaných ploch se olej dostává obtížněji do mazacího prostoru a je z něj rychleji vytlačován. Čím je vzájemná rychlost pohybujících se ploch vyšší, tím musí být viskozita použitého oleje nižší. Proto například vysokootáčkové motory a převodovky vyžadují oleje s nižší viskozitou než nízkootáčkové.
Vlivy změny teploty, zatížení a rychlosti se mohou někdy kompenzovat. Zvýšení zatížení motoru může být kompenzováno zvýšením otáček motoru. Například při jízdě do kopce (vzrůst zatížení - nutná vyšší viskozita) je zařazen nižší rychlostní stupeň čímž dojde ke zvýšení otáček motoru (vzrůst rychlosti - nutná nižší viskozita). Nejvhodnější viskozita zůstává v tomto případě nezměněna a je jakýmsi kompromisem.
Některé oleje s vysokým viskozitním indexem (vícerozsahové oleje u kterých se změnou teploty dochází pouze k malé změně viskozity) dokáží zabezpečit dobré mazání i při větším rozsahu změn teploty, zatížení a rychlosti a proto jsou univerzálnější a mohou být využívány ve větším množství aplikací.
Re: Castrol oleje
Cau kluci,poradte mi jako neznabohovi.Vim ze sem do micry lil 10W40,ale reknete jakej olej by byl nejvhodnější nalít do 200sx a vadí že naleju jiný olej než předchozí,když stejnak nevim jakej tam byl?Kolik toho oleje je cca v autě? (Litrů) Když bych tam chtěl dat VR1 Racing 5W-50????Díky moc za radu...
200sx S13 r.90 modrá metal
SR20DET.......
, GT2560 + opletené hadice,nerez elbow, nová Lambda Bosch, komplet 3˝ vejfuk+koncák vlastní návrh, dural řemenice,filtr Green, bow kopie Blitz, OCT,MBC bidrin, tvrdé silenbloky motoru,driftworks silenblok převodovky, jednodílnej kardan, VLSD, Koni tlumiče + H&R pružiny, megan racing tension rods, komplet repas náprav modrý komaxit + stabiky v červené,vše polyurethan, kola 18´ chrom, rozpěry přední a zadní, budíky VDO teplota + tlak oleje, BSR tlak turba,volant GP,sedačka OMP TRS+ FIA,sparco 4bod, G-tech pro94
Daily car: Toyota Avensis T25
SR20DET.......
, GT2560 + opletené hadice,nerez elbow, nová Lambda Bosch, komplet 3˝ vejfuk+koncák vlastní návrh, dural řemenice,filtr Green, bow kopie Blitz, OCT,MBC bidrin, tvrdé silenbloky motoru,driftworks silenblok převodovky, jednodílnej kardan, VLSD, Koni tlumiče + H&R pružiny, megan racing tension rods, komplet repas náprav modrý komaxit + stabiky v červené,vše polyurethan, kola 18´ chrom, rozpěry přední a zadní, budíky VDO teplota + tlak oleje, BSR tlak turba,volant GP,sedačka OMP TRS+ FIA,sparco 4bod, G-tech pro94
Daily car: Toyota Avensis T25
Re: Castrol oleje
už jsem to psal několikrát a pokaždé slušně, napíšu to i nyní slušně, kdo leje olej od castrolu 10w60 do dvoukila, tak to nemá v hlavě srovnané, už jen proto že není u nás dvoukilo které by ho potřebovalo, popř které by ho využilo, a taky proto, že to není žádný zázrak, a poněkolikáté píšu, jestli chcete z dvoukilem závodit a chcete tam dát závodní olej, použijte od mobilu 15W50, a poněkolikáté píšu, že hodně závodních motorů s 10w60 od castrolu umřelo, zatím co ten sám motor, složený tím samým člověkem s olejem 15w50 od mobilu stále jezdí
tím nehaním castrol oleje, ale pokud otevřu motor po castrolu, tak se mi chce z toho smradu blít a než odstraním karbon z bloku tak je milit za 1000kč v prdeli, ale klidně si ho tam lejte a moje příspěvky nečtěte, a pokud čtete nevěřte, a pokud jim chcete věřit nejdřív se poradte s někým kdo mě nemá rád a moje rady pomluví
tím nehaním castrol oleje, ale pokud otevřu motor po castrolu, tak se mi chce z toho smradu blít a než odstraním karbon z bloku tak je milit za 1000kč v prdeli, ale klidně si ho tam lejte a moje příspěvky nečtěte, a pokud čtete nevěřte, a pokud jim chcete věřit nejdřív se poradte s někým kdo mě nemá rád a moje rady pomluví