Katalyzátor
- james2000
- user
- Příspěvky: 338
- Registrován: 03.08.2006, 21:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Katalyzátor
Zdravím, před nějakou dobou jsem řešil koupi katalyzátoru přes bazar tady na fóru. Psal jsem, že jsem málem neudělal emise a proto jsem chtěl koupit nový katalyzátor, psal jsem rovněž, že mám na autě začouzený zadní nárazník (asi každé 3 týdny umývám auto a pokaždé za ty š týdny se trochu začoudí) doporučili jste mě abych nekupoval rovnou nový katalyzátor ale abych první zjistil, co to způsobuje. Doporučili jste mi, abych zkontroloval váhu vzduchu a lambdu obojí je OK. Protože to nechci řešit v bazaru fóra tak jsem to radši přesunul sem, a chci se zeptat, co to začouzení může způsobovat??? Ještě dodám že turbo je asi taky OK, protože při plných otáčkách a seskočením s plynu nejde z výfuku žádný kouř...
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
- james2000
- user
- Příspěvky: 338
- Registrován: 03.08.2006, 21:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Katalizátor
Ještě dodám foto jak je to začouzené...
- Přílohy
-
- P1070144.jpg (80.96 KiB) Zobrazeno 9838 x
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Re: Katalizátor
ak si si na 100% isty, ze to nie je zo spaleneho oleja, tak to moze byt jedine z nespaleneho benzinu-prilis bohatej zmesi.
zacni kontrolou sviecok, ak su spinave a cierne, tak ich vymen a chviliu pojazdi. ak aj nove ostanu cierne, zmeraj tlak benzinu a kompresiu. A este napis ako vies ze lambda a AFM su v poriadku, skusal si ich menit za ine?
zacni kontrolou sviecok, ak su spinave a cierne, tak ich vymen a chviliu pojazdi. ak aj nove ostanu cierne, zmeraj tlak benzinu a kompresiu. A este napis ako vies ze lambda a AFM su v poriadku, skusal si ich menit za ine?
- james2000
- user
- Příspěvky: 338
- Registrován: 03.08.2006, 21:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizátor
Ha, to mě nenapadlo, vyzkouším sse podívat na svíčky, AFM i lambdu jsem prozkoušel podle servisního manuálu.raddy píše:ak si si na 100% isty, ze to nie je zo spaleneho oleja, tak to moze byt jedine z nespaleneho benzinu-prilis bohatej zmesi.
zacni kontrolou sviecok, ak su spinave a cierne, tak ich vymen a chviliu pojazdi. ak aj nove ostanu cierne, zmeraj tlak benzinu a kompresiu. A este napis ako vies ze lambda a AFM su v poriadku, skusal si ich menit za ine?
Jestli je to olej to nevím, ale podle návodu by měl přítomnost oleje značit modrý dým z výfuku a ten tam není...
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
- Láďa z UDC
- user
- Příspěvky: 377
- Registrován: 12.11.2006, 21:26
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Katalizátor
...z hlediska předpisů musí být auto vybaveno "řízeným katalyzátorem" ale ani dobrý kat. tě nezachrání od kouření...nejdřív zkus co ti poradil RADDY a kat řeš až jako poslední (není to nejlevnější záležitost), protože správně fungující auto naměří emise i s "rozbitým" katem...můžeš mi věřit jako bejvalýmu emisařoj...
MĚL JSEM - 200sx S14 přestavěná na S14a, přestavba z AT na MT, průchozí sání a výfuk, tlak turba 0,8bar, MBC ventil, Walbro, HID xenony 4300K, podložky 25mm
NYNÍ - Škoda SuperB 1.9 TDI PD, 96kW
NYNÍ - Škoda SuperB 1.9 TDI PD, 96kW
- james2000
- user
- Příspěvky: 338
- Registrován: 03.08.2006, 21:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizátor
Mno tak svíčky jsou v pohodě, radši hodím i foto, ale vypadají OK.
Mno tak co to ještě může být???
Mno tak co to ještě může být???
- Přílohy
-
- svice2.jpg (42.49 KiB) Zobrazeno 9791 x
-
- svice1.jpg (49.69 KiB) Zobrazeno 9793 x
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Re: Katalizátor
no ak sviecky vyzeraju takto cisto, urcite to nebude od nespaleneho benzinu. zacni kontrolovat unik oleja...james2000 píše:Ha, to mě nenapadlo, vyzkouším sse podívat na svíčky, AFM i lambdu jsem prozkoušel podle servisního manuálu.raddy píše:ak si si na 100% isty, ze to nie je zo spaleneho oleja, tak to moze byt jedine z nespaleneho benzinu-prilis bohatej zmesi.
zacni kontrolou sviecok, ak su spinave a cierne, tak ich vymen a chviliu pojazdi. ak aj nove ostanu cierne, zmeraj tlak benzinu a kompresiu. A este napis ako vies ze lambda a AFM su v poriadku, skusal si ich menit za ine?
Jestli je to olej to nevím, ale podle návodu by měl přítomnost oleje značit modrý dým z výfuku a ten tam není...
- james2000
- user
- Příspěvky: 338
- Registrován: 03.08.2006, 21:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizátor
Mno tak to mě moc nepotěšilo , olej neklesá, je tam asi 2 měsíce a neubývá... Proto se chci zeptat, jak zjistím, že začíná odcházet turbo??? Hledal jsem tady na fóru a zjistil jsem, že je potřeba odpojit hadici a zjistit vůle, proto se chci zeptat, jestli se dá odpojit hadice přímo na autě (jestli se tam nějak přes tu spleť kabelů, krabic a hadic dostanu), nebo jestli musím vydělat motor???raddy píše:no ak sviecky vyzeraju takto cisto, urcite to nebude od nespaleneho benzinu. zacni kontrolovat unik oleja...james2000 píše:Ha, to mě nenapadlo, vyzkouším sse podívat na svíčky, AFM i lambdu jsem prozkoušel podle servisního manuálu.raddy píše:ak si si na 100% isty, ze to nie je zo spaleneho oleja, tak to moze byt jedine z nespaleneho benzinu-prilis bohatej zmesi.
zacni kontrolou sviecok, ak su spinave a cierne, tak ich vymen a chviliu pojazdi. ak aj nove ostanu cierne, zmeraj tlak benzinu a kompresiu. A este napis ako vies ze lambda a AFM su v poriadku, skusal si ich menit za ine?
Jestli je to olej to nevím, ale podle návodu by měl přítomnost oleje značit modrý dým z výfuku a ten tam není...
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizátor
Stačí sundat hadici vedoucí do turba od filtru, operace na minutu...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
- james2000
- user
- Příspěvky: 338
- Registrován: 03.08.2006, 21:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizátor
Tak jsem byl zkontrolovat turbo. Sundal jsem hadici od sání a zjistil jsem, že celá hadice je celkem dost zaolejovaná (viz. foto), oddělal jsem hadici od sání turba a zjistil jsem, že přímo před "turbínou" je asi 1mm oleje , to asi nebude dobré, ale celkem mě potěšily vůle lopatek, do stran není téměř žádná(skoro jsem s tím ani do stran nepohnul) a na horu a dolů není vůbec žádná. Zároveň jsem kontroloval množství oleje, měnil jsem ho asi 3 měsíce zpátky a nijak ho neubylo. Způsobuje to začouzení toto???
- Přílohy
-
- turbo2.jpg (80.16 KiB) Zobrazeno 9698 x
-
- turbo1.jpg (92.51 KiB) Zobrazeno 9697 x
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizátor
Pokud je olej za filtrem, v hadici k turbu, tak se tam jistě dostal z odvětrání vaček (hadice spojující víka ventilů a vedoucí vzduch za AFM). Olej bude v celé trase vzduchu - od IC až po klapku.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
- driftak
- user
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 20.08.2007, 09:19
- Bydliště: Bratislava-petrzalka / Senec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizátor
na S12 sme mali tento istý problém. resp. ešte stále máme, až nato, že nám to dymí brutálne viac, a viac menej namodro. Tiež sme mali olej aj v hadici smerom od šišky do turba, (asi toľko oleja pred lopatkou ako ty). olej bol aj v trase od turba, do sania. Menili sme kvôli tomu turbo, ale robí to to iste. Napokon sme zistili, (odpojil som odvetrávanie vačiek od hadice od šišky) že z odvetrávania vačiek ide nejáky sajrajt a je to olej zmiešaný s vodou. Máme prasknuté tesnenie pod hlavou, alebo hlavu. Ale dymí nám to podstatne viac. No nemohli sme to sledovať od začiatku (keď sa prasklina vytvárala) lebo toto je menený motor, a takto to dymelo už po prvom naštartovaní. Takže neviem čo to robí, keď je prasklina ešte malá. Ináč tie isté príznaky. (podľa toho čo som čítal)
Lilo projekt Nissan 200sx - S13 - rozpredaj
Yamaha Raptor 700
MB W124 2,5TD automat- momentalny daily car
Kto neskoro brzdí, ďalej zájde. ---...benzín nás každodenný daj nám dnes,posveť sa ostrá vačkovka,príd očakávaný výkon z teba,i neuveď nás do zadretia,ale zbav nás usadenín karbonu,lebo tvoj je olej,i klukovka,i ojnice i piesty i blok motora naveky vekov amen.
Yamaha Raptor 700
MB W124 2,5TD automat- momentalny daily car
Kto neskoro brzdí, ďalej zájde. ---...benzín nás každodenný daj nám dnes,posveť sa ostrá vačkovka,príd očakávaný výkon z teba,i neuveď nás do zadretia,ale zbav nás usadenín karbonu,lebo tvoj je olej,i klukovka,i ojnice i piesty i blok motora naveky vekov amen.
- james2000
- user
- Příspěvky: 338
- Registrován: 03.08.2006, 21:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizátor
Mno a co mám udělat pro to, abych tam ten olej neměl, respektive, je něco s turbem, nebo je něco s něčím jíným???doublejay píše:Pokud je olej za filtrem, v hadici k turbu, tak se tam jistě dostal z odvětrání vaček (hadice spojující víka ventilů a vedoucí vzduch za AFM). Olej bude v celé trase vzduchu - od IC až po klapku.
Jo a ještě jedna věc, způsobuje toto to začouzení???
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Re: Katalizátor
zacnem od konca:
ano, nasiel si dovod ciernej spiny nad vyfukom
priciny perco je olej pred turbom mozu byt dve:
1, je to olej z odvetravania vaciek, vtedy bude zaolejovana cela hadica od filtra po turbo. dovodom tohoto je vacsinou nizka kompresia a nasledne pretlakovanie motora a krytov vaciek. kvoli pokusu mozes do hadice odvetrania vaciek zaradit nadobu (medzi vystupom z vaciek a vstupom do hadice pred turbo) a hned uvidis ci sa tam zbiera olej.
2, je to olej z turba, konkretne z jeho kompresorovej casti. ak su zle tesnenia v turbe, tak moze byt olej vytahovany pred kompresor. to iste moze sposobit extremne spinavy filter vzduchu...rovnako moze prepustat aj vyfukove tesnenie, pozri sa ci nemas olejovu skvrnu pod vyfukovou castou turba.
olej ti urcite ubuda, ibaze by sa ti generoval v turbe, co ako uznas nie je mozne. daj si na to velky pozor, podla mna nespravne citas olejovu mierku. takisto ti urcite ide z vyfuku olejovy dym, nakolko pises ze po utreti je tam spina zase a takisto sa tam nezoberie sama od seba...
ano, nasiel si dovod ciernej spiny nad vyfukom
priciny perco je olej pred turbom mozu byt dve:
1, je to olej z odvetravania vaciek, vtedy bude zaolejovana cela hadica od filtra po turbo. dovodom tohoto je vacsinou nizka kompresia a nasledne pretlakovanie motora a krytov vaciek. kvoli pokusu mozes do hadice odvetrania vaciek zaradit nadobu (medzi vystupom z vaciek a vstupom do hadice pred turbo) a hned uvidis ci sa tam zbiera olej.
2, je to olej z turba, konkretne z jeho kompresorovej casti. ak su zle tesnenia v turbe, tak moze byt olej vytahovany pred kompresor. to iste moze sposobit extremne spinavy filter vzduchu...rovnako moze prepustat aj vyfukove tesnenie, pozri sa ci nemas olejovu skvrnu pod vyfukovou castou turba.
olej ti urcite ubuda, ibaze by sa ti generoval v turbe, co ako uznas nie je mozne. daj si na to velky pozor, podla mna nespravne citas olejovu mierku. takisto ti urcite ide z vyfuku olejovy dym, nakolko pises ze po utreti je tam spina zase a takisto sa tam nezoberie sama od seba...
- james2000
- user
- Příspěvky: 338
- Registrován: 03.08.2006, 21:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizátor
Zdar, díky moc všem za odpovědi, zatím jsem spokojený, že se alespoň našlo kde to je .
Takže reaguju na odpověď Raddyho:
1. Píšeš, že to může být olej z odvětrávání vaček a pokud by to byl, tak by byla zaolejovaná celá hadice od krabice sání až po sání turba. V mém případě je zaolejovaná hadice ze vnitř od AFM až po sání turba, a zvenku je zaolejovaná asi 15cm od sání turba směrem k AFM (viz předchozí fotografii). Píšeš, že v takové případě je na vině nízká komprese, ale pokud je nízká komprese, tak by měla být docela velká spotřeba oleje, nebo ne???
2. Píšeš, že to může být olej z turba, když jsou špatné tešnění. Výfukové tesnění se zdá být OK, ale jak je to ve vnitřku turba tak to nevím. Extrémně špinavý filtr vzduchu taky není je měněný asi před 2 lety...
Jinak oleje opravdu moc za ty 3 měsíce neubylo, teď je olej tam 2mm nad tým měřícím válečkem, který je na konci toho ocelového lanka.
Tak a to je všechno co jsem zjistil .
Takže reaguju na odpověď Raddyho:
1. Píšeš, že to může být olej z odvětrávání vaček a pokud by to byl, tak by byla zaolejovaná celá hadice od krabice sání až po sání turba. V mém případě je zaolejovaná hadice ze vnitř od AFM až po sání turba, a zvenku je zaolejovaná asi 15cm od sání turba směrem k AFM (viz předchozí fotografii). Píšeš, že v takové případě je na vině nízká komprese, ale pokud je nízká komprese, tak by měla být docela velká spotřeba oleje, nebo ne???
2. Píšeš, že to může být olej z turba, když jsou špatné tešnění. Výfukové tesnění se zdá být OK, ale jak je to ve vnitřku turba tak to nevím. Extrémně špinavý filtr vzduchu taky není je měněný asi před 2 lety...
Jinak oleje opravdu moc za ty 3 měsíce neubylo, teď je olej tam 2mm nad tým měřícím válečkem, který je na konci toho ocelového lanka.
Tak a to je všechno co jsem zjistil .
- Přílohy
-
- Toto je AFM ze strany turba tady ještě olej je.
- DSC00052.JPG (56.07 KiB) Zobrazeno 9641 x
-
- Až po sem jde v hadici olej.
- DSC00051.JPG (92.52 KiB) Zobrazeno 9642 x
-
- Až sem (až k AFM) je olej.
- DSC00050.JPG (80.21 KiB) Zobrazeno 9658 x
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).