ad Supercharger
ad Supercharger
Omlouvám se že to dávám sem, když to s nissanem nemá nic psolečného ale jste technicky forum asi nejvíce "na výši" - resp chodí sem lidé co by mohli o této tématice neco vedet.
V současné dobe začínám pracovat na projektu supercharged 1,6 a už při rozebírání motoru dovezeného z JPN sem narazil na ( pro mne ) zásadní a docela přelomovou situaci :
konstrukce přeplnování tohoto motoru je postavena tak že nasávaný vzduch jde následující cestou :
Sání ( filtr ) -> klapka -> kompresor -> IC -> sací trakt.
vzhledem k tomu že to funguje tak bych to nijak neřešil a složil stejne zpet, ale problém je že motor má výraznou restrikci v sání ( ostrý uhel a zploštení trubek a sacích svodu kvuli nedostatku místa ) takže jedna z prvních uprav je výmena svodu atd..
Budu tedy celou "cestu" vzduchu delat znovu a přemýšlím zda nebude lepší dát klapku až za kompresor ( jak jsem zvyklej u turba ) - bude to konstrukčne pro mne jednodušší ale nevím co vse to muže ovlivnit.
Kompresor bude mít zvednutý tlak z 8 psi na 20 psi, vetší IC ( nebo cryo chlazení jako náhrada za IC pokud nebud umoct přesunout klapku ). Tlak bude řešen přepoustěcím pop-off ventilem.
V současné dobe začínám pracovat na projektu supercharged 1,6 a už při rozebírání motoru dovezeného z JPN sem narazil na ( pro mne ) zásadní a docela přelomovou situaci :
konstrukce přeplnování tohoto motoru je postavena tak že nasávaný vzduch jde následující cestou :
Sání ( filtr ) -> klapka -> kompresor -> IC -> sací trakt.
vzhledem k tomu že to funguje tak bych to nijak neřešil a složil stejne zpet, ale problém je že motor má výraznou restrikci v sání ( ostrý uhel a zploštení trubek a sacích svodu kvuli nedostatku místa ) takže jedna z prvních uprav je výmena svodu atd..
Budu tedy celou "cestu" vzduchu delat znovu a přemýšlím zda nebude lepší dát klapku až za kompresor ( jak jsem zvyklej u turba ) - bude to konstrukčne pro mne jednodušší ale nevím co vse to muže ovlivnit.
Kompresor bude mít zvednutý tlak z 8 psi na 20 psi, vetší IC ( nebo cryo chlazení jako náhrada za IC pokud nebud umoct přesunout klapku ). Tlak bude řešen přepoustěcím pop-off ventilem.
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Re: ad Supercharger
hm, zaujimava otazka....je mozne ze je jedno kde je klapka, myslim ze klapka za kompresorom nic nemoze pokazit...
Re: ad Supercharger
klapka se dava pred kompresor...jednak nedela to "restirkce" v sani a jednak neresis vubec upousteni tlaku...celej system pak funguje jakoby "atmosfera"...
Re: ad Supercharger
Gerox píše:klapka se dava pred kompresor...jednak nedela to "restirkce" v sani a jednak neresis vubec upousteni tlaku...celej system pak funguje jakoby "atmosfera"...
když o tom mluvíš takhle a človek se zamyslí proč se vlastně vzduch upoustí ( přetlak vzniklý zavřením klapky a následný protitlak na kompresor / turbo ) tak je to i logické - díky.
Problém ale vidím pokud by se tlak dávaný kompresorem ovládal upoštením části tlaku z traktu za kompresorem pryč, nastane problém v tom, že bych v podstate upoustel už "změřenej" vzduch pryč a ECU by o tom nevěděla..
( pozn. vím že se tlak kompresoru ovládá primárne velikostí řemenice atd ale potřebujeme v určitých chvílích snížit výkon za jízdy a opet navýšit, ventil co bude upoustět je ovládám el. solenoidem.. ), uvažuji že bych to řešil přechodem na MAP senzor, což by tento problém vyřešilo, bohužel origo ECU je konstruovaná na AFM.
Uvažuji nad nasazením samostatné ecu na řízení vstřiku ale zatím není rozhodnuto..
bohužel zákazník chce z mnou nepochopitelného duvodu jezdit na nižší výkon a "občas si přepnout" na vyšší
už sem uvažoval že bych to řešil ELMG spojkou na kompresoru ale nemám s tím moc zkušeností - dá se do kompresoru dodatečne dobastlit nebo ji ten kompresor už musí konstručkně obsahovat? máte nekdo zkušenost s dodelání té spojky?
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Re: ad Supercharger
klientovi vysvetli ze to co chce je nemsysl...takhle jezdil snad jen chuck norris v tom svem bilem jeepu...
proste bud chce preplnovat anebo nechce...to je dalsi z pripadu, co chce jezdit pokud mozno zadarmo...ale na svetlech chce ukazovat jak mu to jede...
kde je origo afm? pred nebo za kompresorem? a origo je kompresor a afm? co tam je za kompresor? jak chces zvedat jeho tlak?
proste bud chce preplnovat anebo nechce...to je dalsi z pripadu, co chce jezdit pokud mozno zadarmo...ale na svetlech chce ukazovat jak mu to jede...
kde je origo afm? pred nebo za kompresorem? a origo je kompresor a afm? co tam je za kompresor? jak chces zvedat jeho tlak?
Re: ad Supercharger
origo AFM je hned za filtrem - tedy před klapkou a kompresorem. Kompresor je tam originál.Gerox píše:klientovi vysvetli ze to co chce je nemsysl...takhle jezdil snad jen chuck norris v tom svem bilem jeepu...
proste bud chce preplnovat anebo nechce...to je dalsi z pripadu, co chce jezdit pokud mozno zadarmo...ale na svetlech chce ukazovat jak mu to jede...
kde je origo afm? pred nebo za kompresorem? a origo je kompresor a afm? co tam je za kompresor? jak chces zvedat jeho tlak?
Cele to bylo od začátku chaotické - objednal si motor, tak jsme mu ho dovezli, načež když byl u nás a mel si pro nej přijet tak přijel s kombíkem a vyložil tu asi 50 krabic s tím že to je na přestavbu motoru, že nakoupil vse co je potřeba na konkrétní setup, který mi vcera konecne dodal a chce to "poskládat", klidne počká až nebudeme mít práci. Zrovna mám pauzu čekám na "rozhřešení" s jedním 7M motorem tak sem ometl pavučiy a začal se tomu trošku věnovat.
Problém že to co mi dal je proste jen seznam co vse na tom motoru má být, ne již jak je to provedeno tak ted prolejzám web a studuju. Na web kde to stáhnul zapomnel adresu proste chaos, motor sem rozhodil a ted studuju co bude potřeba ( třeba MSQ který dodal je uplne zbytečný protože seriová ECU funguje na mnohem rychlejších algoritmech a je proste lepší pro tohle použití - to sem už vykomunikoval s lidma z australie co mají hodne podobnej setup - tzn do 250PS ).
tlak kompresoru se bude zvedat výmenou řemenice ( zase už dovezl nejakou s tím že je na 20psi pro tento konkrétní kompresor atd.. zatím si vse oveřuji než se do toho pustím.. )
btw nemáte nekdo přebytečnej stojan na upnutí motoru? zatím jsme s eobešel bez nej ale tentokrát potřebuju motor složit a nahodit mimo auto tak o nem začínám uvažovat...
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Re: ad Supercharger
no a co pisou na tech strankach kde to nasel anebo u australanu na tvuj dotaz?
nezapomen ze pri upusteni za kompresorem jeho zatez zustane skoro stejnej...cili motor bude muset s min vzduchem pohanet ten kompresor stejne, pricemz ten vzudch co vytvori kompresor, pustis pryc...
..tyhle vymysly typu normalne jezdit normalne ale kdyz potrebuji tak aby tam byl vykon, jsou utopisticke vize a v endefektu ty nejdrahsi...
nezapomen ze pri upusteni za kompresorem jeho zatez zustane skoro stejnej...cili motor bude muset s min vzduchem pohanet ten kompresor stejne, pricemz ten vzudch co vytvori kompresor, pustis pryc...
..tyhle vymysly typu normalne jezdit normalne ale kdyz potrebuji tak aby tam byl vykon, jsou utopisticke vize a v endefektu ty nejdrahsi...
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: ad Supercharger
mozna hloupost ale samotneho by me to zajimalo...v pripade ze das klapku za kompresor, motor nebude mozne plynem tak presne davkovat ne? Kdyz je klapka pred, je konstruovana na urcity prutok vzduchu s atmosferickym tlakem. Pokud ji das za, kde bude tlak vetsi, pri stejnem natoceni klapky projde vice vzduchu? Neco jako kdyz das na klasicky turbo vetsi klapku, sice projde vic vzduchu, ale negativne se to podepise na davkovani plynu?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: ad Supercharger
Gerox píše:no a co pisou na tech strankach kde to nasel anebo u australanu na tvuj dotaz?
nezapomen ze pri upusteni za kompresorem jeho zatez zustane skoro stejnej...cili motor bude muset s min vzduchem pohanet ten kompresor stejne, pricemz ten vzudch co vytvori kompresor, pustis pryc...
..tyhle vymysly typu normalne jezdit normalne ale kdyz potrebuji tak aby tam byl vykon, jsou utopisticke vize a v endefektu ty nejdrahsi...
ani mi nemluv, on to nechce na závodení.. hlavne, že z jedné z krabice sem vybalil origo helmu + rukavice Sparco
prave od australanu na to klapku zatím nikdo neodpovedel
zatím cekám na jejich odpovedi, problém je že vetšina se nespokojí s 220-250psy takže tam cpe turbo kde je efektivita vyšší a vyjde to při výkonu nad 250PS pro ne levneji, v tu chvíli dávaj klapku za turbo..
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Re: ad Supercharger
zaujimave ze ak je klapka za turbom tak to funguje bez problemov... ci je klapka pred kompresorom alebo za kompresorom, vzdy nou prejde rovnake mnozstvo vzduchu, akurat s inym tlakom. Pokial vzduch neodpustas, tak nema kde ubudnut, no a sam sa zrejme nevytvori....V celom systeme od filtra vzduchu az po motor je mnozstvo vzduchu vzdy rovnake.Mirek píše:mozna hloupost ale samotneho by me to zajimalo...v pripade ze das klapku za kompresor, motor nebude mozne plynem tak presne davkovat ne? Kdyz je klapka pred, je konstruovana na urcity prutok vzduchu s atmosferickym tlakem. Pokud ji das za, kde bude tlak vetsi, pri stejnem natoceni klapky projde vice vzduchu? Neco jako kdyz das na klasicky turbo vetsi klapku, sice projde vic vzduchu, ale negativne se to podepise na davkovani plynu?
vacsia klapka len zvysi citlivost na plyn, pretoze rovnaky pohyb pedala znamena vacsie otvorenie klapky, resp. vznikne pri rovnakom pohybe pedala vacsi otvor.
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: ad Supercharger
chces mi rict ze pokud mas nejaky otvor (vznikly po natoceni klapky) tak projde za stejnou dobu stejne mnozstvi vzduchu at je pod tlakem nebo ne? Jinak bych te chtel jen opravit..vetsi klapka SNIZI citlivost na plyn
Edit: ohledne te klapky jsem to probiral s maratem, chtel sem davat 90mm klapku a doporucil mi nechat seriovou...prinost nebude prej zadny a vetsi klapkou se mi zhorsi moznost regulace plynu. Mensi klapka umoznuje jemnejsi davkovani.
Edit: ohledne te klapky jsem to probiral s maratem, chtel sem davat 90mm klapku a doporucil mi nechat seriovou...prinost nebude prej zadny a vetsi klapkou se mi zhorsi moznost regulace plynu. Mensi klapka umoznuje jemnejsi davkovani.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: ad Supercharger
ak nahradis v stavajucom systeme klapku za vacsiu tak ZVISI citlivost na plyn, pretoze pri rovnakom stlaceni plynoveho pedala bude klapka tvorit vacsi otvor. Preto ked napr. na ca18det das klapku z KA, tak je problem ist pomaly s lahkym plynom.
a zle si si precital co som napisal, napisal som ze v TOM ISTOM SYSTEME je mnozstvo vzduchu rovnake, nech je pred klapkou, za klapkou, pred turbom, za turbom. AFM meria mnoztvo vzduchu pred turbom, chces mi povaedat ze za turbom je toto mnozstvo nejako zazracne ine?
a zle si si precital co som napisal, napisal som ze v TOM ISTOM SYSTEME je mnozstvo vzduchu rovnake, nech je pred klapkou, za klapkou, pred turbom, za turbom. AFM meria mnoztvo vzduchu pred turbom, chces mi povaedat ze za turbom je toto mnozstvo nejako zazracne ine?
Re: ad Supercharger
a preco je to tak? pretoze je nizsia citlivost na plyn a preto mozes jemnejsie davkovat. Ked mas VYSSIU citlivost na plyn, tak nevyhoda je strata jemneho davkovania, kapisto?Mirek píše: Mensi klapka umoznuje jemnejsi davkovani.
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: ad Supercharger
neplet sem mnoztvi vzduchu v systemu ani AFM, to nesouvisi vubec s tim co jsem napsal! Ja jsem psal ze pokud da ctvrt plynu s klapkou pred kompresorem, tak projde za urcity casovy usek mene vzduchu nez kdyz na stejnou dobu da ctvrt plynu za kompresorem....ano oboji bude zmerene AFM ale to nemeni nic na tom ze vzduchu pod tlakem pusti za stejny cas pri stejnem natoceni klapka vic.raddy píše:ak nahradis v stavajucom systeme klapku za vacsiu tak ZVISI citlivost na plyn, pretoze pri rovnakom stlaceni plynoveho pedala bude klapka tvorit vacsi otvor. Preto ked napr. na ca18det das klapku z KA, tak je problem ist pomaly s lahkym plynom.
a zle si si precital co som napisal, napisal som ze v TOM ISTOM SYSTEME je mnozstvo vzduchu rovnake, nech je pred klapkou, za klapkou, pred turbom, za turbom. AFM meria mnoztvo vzduchu pred turbom, chces mi povaedat ze za turbom je toto mnozstvo nejako zazracne ine?
Co se velikosti tyce...nechapu te...napises tady presne popis proc vetsi klapka snizuje citlivost plynu a zabijes to tim ze ji zvysuje. Je to presne jak pises jen mi neni jasne jak tim ze tam pri stejnem natoceni bude vetsi otvor zvysi citlivost Je to prave naopak, potrebujes mensi klapku aby jsi byl schopen plynule zvetsovat natocenim klapky otvor.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: ad Supercharger
tka mluvime o tom stejnem, jen jine pojmy....vetsi citlivosti na plyn jsem myslel jemnejsi davkovani....ty jsi myslel to stejne nizsi citlivostiraddy píše:a preco je to tak? pretoze je nizsia citlivost na plyn a preto mozes jemnejsie davkovat. Ked mas VYSSIU citlivost na plyn, tak nevyhoda je strata jemneho davkovania, kapisto?Mirek píše: Mensi klapka umoznuje jemnejsi davkovani.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde