jednodílný kardan
Re: jednodílný kardan
nemůže to způsobovat větší vibrace ?
jaké to má výhody a nevýhody oproti origo?
k čemu mi to pomůže
jaké to má výhody a nevýhody oproti origo?
k čemu mi to pomůže
rs13 89' sold
rs13 91´ under construction
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: jednodílný kardan
co jsem ci tak cetl tak hlinik ma cca 5,5 takze docela dobrej odhadKentoya píše:komaxit bych na kardan nedal, přece jen něco váží a při nerovnoměrném nanešení může čistě teoreticky rozhodit vyvážení, já si ho osobně stříknu hameritem,
dnes jsem poslal do kolotoče můj, uvidím cenu a uvidím zakolik mi řeknou že by byla cena při 5 nebo 10ti kusech, ale podle toho co říkali by se to mělo vejít do 3500 určitě
ještě uvidím co to bude vážit, mirkův celohliník má odhadem 6kg +-, tak doufám že se vlezeme do 9kg+-
origo ma okolo 13 jestli si to dobre pamatuju
citace z driveshaftshopu:
...steel 1-piece replacement shaft for the 240SX platform. This shaft is about 5lb less than the factory 2-piece and will give the car a faster throttle response due to the fact the hanger bearing is not moving up and down during acceleration...
Re: jednodílný kardan
Mam dotaz jak tam bude řešeno uchyceni jak je uprostred kardanu na origo?Bude to tam taky tak nejak řešeno?
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: jednodílný kardan
něco je špatně, pokud má hliníkovej 5,5kg a je o 5liber lehčí než seriovej, musí mít seriovej 8kg nebo hliníkovej 10,5kg :-)
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: jednodílný kardan
keni psal ze podle nejakeho systemu ma seriovy kardan vcetne loziska 11kg.
Edit: popis alu kardanu z driveshaft shopu
Edit: popis alu kardanu z driveshaft shopu
maji i ocelovy a ten ma o 5lbs mene nez seriovy jak pisesThis is a complete 6061-T6 aluminum shaft that is about 1/2 the weight of the factory 2-piece.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: jednodílný kardan
nijak....proste to uprostred nedrziDesign píše:Mam dotaz jak tam bude řešeno uchyceni jak je uprostred kardanu na origo?Bude to tam taky tak nejak řešeno?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: jednodílný kardan
spatne je to zes to neprecetl poradneMartin_534 píše:něco je špatně, pokud má hliníkovej 5,5kg a je o 5liber lehčí než seriovej, musí mít seriovej 8kg nebo hliníkovej 10,5kg :-)
hlinikovej ma cca 5,5
ocelovej je o 5liber lehci nez origo
Re: jednodílný kardan
Takhle je to u 300zx (200sx bude podobne):
OEM Driveshaft 30lbs
Aluminum Driveshaft 12lbs
Steel Driveshaft 17lbs
OEM Driveshaft 30lbs
Aluminum Driveshaft 12lbs
Steel Driveshaft 17lbs
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: jednodílný kardan
nj, omlouvám se
to je tak, když dělám 4 věci najednou :-)
to je tak, když dělám 4 věci najednou :-)
Re: jednodílný kardan
no když jsem seriovej vážil na osobní váze, tak mi to ukazovalo +- 12,5 kg, takže pokud by jednodílnej měl vážit víc jak 10 tak se to skoro neoplatí
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: jednodílný kardan
tak to prave proto musis poresit z hiliniku
Re: jednodílný kardan
Sorry za OT.Chcem sa spitat ze na co davaju origo dvoj dielny,preco tam nemusi byt potom to lozisko ako je u origo a ci to nebude vadit.
Dakujem.
Dakujem.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Re: jednodílný kardan
důvodů je více
1) čím vícedílný, tím lepší rozložení jednotlivých úhlů přes kříže, tudíž menší namáhání křížů
2) čím kratší jednotlivé díly, tím se dá kardan lépe vyvážit, jelikož se kardany vyvažují pouze na koncích, nikdy se nevyvažují uprostřed
3) u vícedílných musí být ložisko, a to proto, že při rozjezdu či při brzdění motorem, má kardan snahu se vyosit, a taky se vyosí, kdežto při běžné jízdě, má soustřednou tendenci otáčení, tudíž se nic nedeje
4) když odejdou silenbloky motoru a nápravy do věčných lovišt, je téměř dvounásobný rozdíl ve vyosení převodovka - diff, a opět jsou více namáhané kříže,
takže v podstatě jde pouze o větší namáhání křížů, které se dá hodně eliminovat novými silentbloky, a rozdíl výšek převodovka diff u našeho auta je sotva 3cm, takže při délce kardanu skoro metr, je úhel na křížích okolo 2 stupnů, a to je menší úhel, než při děleném kardanu kde jeho druhá část má již seriově cca 3 stupně, a díky silentblokům to může být ještě horší
1) čím vícedílný, tím lepší rozložení jednotlivých úhlů přes kříže, tudíž menší namáhání křížů
2) čím kratší jednotlivé díly, tím se dá kardan lépe vyvážit, jelikož se kardany vyvažují pouze na koncích, nikdy se nevyvažují uprostřed
3) u vícedílných musí být ložisko, a to proto, že při rozjezdu či při brzdění motorem, má kardan snahu se vyosit, a taky se vyosí, kdežto při běžné jízdě, má soustřednou tendenci otáčení, tudíž se nic nedeje
4) když odejdou silenbloky motoru a nápravy do věčných lovišt, je téměř dvounásobný rozdíl ve vyosení převodovka - diff, a opět jsou více namáhané kříže,
takže v podstatě jde pouze o větší namáhání křížů, které se dá hodně eliminovat novými silentbloky, a rozdíl výšek převodovka diff u našeho auta je sotva 3cm, takže při délce kardanu skoro metr, je úhel na křížích okolo 2 stupnů, a to je menší úhel, než při děleném kardanu kde jeho druhá část má již seriově cca 3 stupně, a díky silentblokům to může být ještě horší
Re: jednodílný kardan
tak hotovo a zváženo
váha činí cca 7 a čtvrt kila
cena při jednom kuse 3600 + 300 kila pro mne za rozvoz, telefony a tak - celkem 3900
při třech kusech 3300 + kilo od každého - tudíž celkem 3400 za kus
5 a více kusů (cena už nižší nebude) 3150 + půl sta od každého - tudíž celkem 3200 za kus
jinak je to trubka z kvalitní oceli z přísadou CrMo, dovážená na objednávku z německa, proto je cena vyšší než se očekávalo, ta trubka se nedá u nás běžně sehnat, jinak samozřejmě vyváženo
doba potřebná na zhotovení cca 1 až 2 týdny
váha činí cca 7 a čtvrt kila
cena při jednom kuse 3600 + 300 kila pro mne za rozvoz, telefony a tak - celkem 3900
při třech kusech 3300 + kilo od každého - tudíž celkem 3400 za kus
5 a více kusů (cena už nižší nebude) 3150 + půl sta od každého - tudíž celkem 3200 za kus
jinak je to trubka z kvalitní oceli z přísadou CrMo, dovážená na objednávku z německa, proto je cena vyšší než se očekávalo, ta trubka se nedá u nás běžně sehnat, jinak samozřejmě vyváženo
doba potřebná na zhotovení cca 1 až 2 týdny
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: jednodílný kardan
no mozna hloupej-predcasny dotaz, ale jak vidis kvalitu a tak (odolnost-vydrz) jak to sedi?
vim, ze to asi nemas otestovany tak aspon na prvni pohled
jen pro zajimavost naka fotecka?
vim, ze to asi nemas otestovany tak aspon na prvni pohled
jen pro zajimavost naka fotecka?