cryogenní zušlechťování kovů

tipy na zajímavé weby, shopy atd
Uživatelský avatar
Steve
user
Příspěvky: 644
Registrován: 15.11.2006, 18:05
Bydliště: Plzeň

cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od Steve »

je to technologie založená na hlubokém mražení až na -185°C, zajišťujevětší pevnost v tahu, houževnatost, snížení opotřebení, rozměrovou stabilitu a lepší odvod tepla... ideální pro úpravy v automobilovém sportu (ložiska, bloky, brzdové kotouče, převodovky, hlavy, vačky, písty, ojnice, ventily, atd... doporučuju!

http://www.cryo-centrum.cz/
Uživatelský avatar
yHCov
user
Příspěvky: 477
Registrován: 14.12.2006, 17:37

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od yHCov »

velmi hodnotný příspěvěk !
O této procedůře nemá spousty zdejších jedinců ani tucha..kupříkladu Taboo působící na tuning foru tímto způsobem zušlechťoval hlavy a možná i jiné věci u svého motoru..
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od kenivruh »

yHCov píše:velmi hodnotný příspěvěk !
O této procedůře nemá spousty zdejších jedinců ani tucha..kupříkladu Taboo působící na tuning foru tímto způsobem zušlechťoval hlavy a možná i jiné věci u svého motoru..
Ale no tak, nemusis hned podcenovat vedomosti zdejsich jedincu ;)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od raddy »

odporucam nastudovat si odozvu roznych druhov materialov na kryogenne zuslachtenie. ani zdaleka to nie je ucinny sposob pre vsetky druhy materialov ( v zmysle ci su odlievane alebo napr. kovane a pod...). niekedy to je vhodny sposob, inokedy neprinesie nic.
Uživatelský avatar
yHCov
user
Příspěvky: 477
Registrován: 14.12.2006, 17:37

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od yHCov »

kenivruh píše:
yHCov píše:velmi hodnotný příspěvěk !
O této procedůře nemá spousty zdejších jedinců ani tucha..kupříkladu Taboo působící na tuning foru tímto způsobem zušlechťoval hlavy a možná i jiné věci u svého motoru..
Ale no tak, nemusis hned podcenovat vedomosti zdejsich jedincu ;)
nemyslel jsem to ve zlém, jen jsem chtěl vyzdvihnout hodnotu tohoto příspěvku.To že to někdo nezná není nic špatného.
Uživatelský avatar
Hanz und Franz
Member
Příspěvky: 15
Registrován: 10.11.2006, 15:41
Bydliště: St.Plzenec

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od Hanz und Franz »

http://www.youtube.com/watch?v=Pnf0gnfvvJA

pro ty kteří ovládají angličtinu video jak to zhruba funguje :wink:

Jinak blíží se termín další vsázky,tak pokud by měl někdo zájem něco "zmrazit" je na čase :wink:
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od raddy »

v motore nie je prilis vela veci, ktore by sa dali zuslachtit tymto sposobom. kryogenne zuslachtenie funguje viac menej len pri nerezovych oceliach, avsak ma maly efekt na hlinikove zliatiny. poziva sa na zvysenie odolnosti nastrojovych oceli a lozisk a este na tahanie penazi od ludi ktory ocakavaju zlepsenie vlastnosti motorovych dielov. odporucam prestudovat si aspon uvod do metalurgie oceli a hlinikovych zliatin a pochopite preco, v odkaze su dobre linky na jendotlive pojmy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cryogenic_hardening
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od blázen »

yHCov píše:
kenivruh píše:
yHCov píše:velmi hodnotný příspěvěk !
O této procedůře nemá spousty zdejších jedinců ani tucha..kupříkladu Taboo působící na tuning foru tímto způsobem zušlechťoval hlavy a možná i jiné věci u svého motoru..
Ale no tak, nemusis hned podcenovat vedomosti zdejsich jedincu ;)
nemyslel jsem to ve zlém, jen jsem chtěl vyzdvihnout hodnotu tohoto příspěvku.To že to někdo nezná není nic špatného.
jenže to znaj všichni ,protože čtou tabooovy OT na TF :wink:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
Hanz und Franz
Member
Příspěvky: 15
Registrován: 10.11.2006, 15:41
Bydliště: St.Plzenec

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od Hanz und Franz »

raddy píše:v motore nie je prilis vela veci, ktore by sa dali zuslachtit tymto sposobom. kryogenne zuslachtenie funguje viac menej len pri nerezovych oceliach, avsak ma maly efekt na hlinikove zliatiny. poziva sa na zvysenie odolnosti nastrojovych oceli a lozisk a este na tahanie penazi od ludi ktory ocakavaju zlepsenie vlastnosti motorovych dielov. odporucam prestudovat si aspon uvod do metalurgie oceli a hlinikovych zliatin a pochopite preco, v odkaze su dobre linky na jendotlive pojmy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cryogenic_hardening
přečti si cos napsal,představ si z čeho je motor poskládanej...pak napiš znovu
např. z čeho je blok motoru(ne vždy je hliníkový),vložky,ojnice apod. :wink:
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od blázen »

blok ani ojnice to nepotřebujou :)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od raddy »

precital som si to po sebe este raz a ziadny problem som nenasiel :wink:
presne ako pise blazen, blok ani ojnice to nepotrebuju, specialne pri ojniciach je to skor neziaduci proces kvoli strate mechanickej pevnosti (na ukor zvysenie tvrdosti). este raz, v motore nie je prilis vela veci, ktore by bolo mozne kryogenne zuslachtit, napriek tomu co sa snazia firmy tvrdit a dovod je jednoducho proces pri vyrobe dielov, behom ktoreho prebehnu v podstate vsetky procesy o ktore sa niekdo snazi pri dodatocnom kryogennom zuslachteni (to sa tyka hlinikovych zliatin). Ine diely zase vyzaduju mechanicku pevnost a nie tvrdost a odolnost, ako napr. ojnice. Kryogenne zuslachtenie zvysuje tvrdost a odolnost materialu (ktory ma na tuto metodu odozvu) casto na ukor mechanickej pevnosti.
Napr. v prudovych motoroch su jedine kryogenne zuslachtene diely loziska...

edit: blok moze profitovat s kryogenneho zuslachtenia v zmysle zvysenie odolnosti povrchu valcov voci treniu. moj osobny nazor je ze tato metoda sa komercne(hlavne v automobilovom priemysle) prilis zovseobecnuje a nevenuje sa pozornost rozdielnym vlastnostiam jednotlivych materialov a hlavne ich ucelu voci tomuto typu zuslachtenia. Takisto, uspesnost procesu je silne zavisla na dodrzani postupov procesu, co je pomerne narocne v detailoch, ktore rozhoduju o vysledku.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od Kentoya »

napsal bych to jinak, v podstatě to nepoužijete určitě na starých dílech, ale dalo by se polemizovat při novém bloku a nové klice, pokud by jste chtěli motor ždímat nad 350 hp, pokud se jedná o GO našich starých šunek větší význam to nemá, tím to nehaním aby si někdo nemyslel, jen je potřeba vědět kdy to použít a proč a na jakém materiálu........................
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od blázen »

Kentoya píše:napsal bych to jinak, v podstatě to nepoužijete určitě na starých dílech, ale dalo by se polemizovat při novém bloku a nové klice, pokud by jste chtěli motor ždímat nad 350 hp, pokud se jedná o GO našich starých šunek větší význam to nemá, tím to nehaním aby si někdo nemyslel, jen je potřeba vědět kdy to použít a proč a na jakém materiálu........................
já to vidím podobně..ale už se nazkýtá otázka,zda by se to nehodilo udělat na klice.. ? ? Blok určitě ne,..ten nekikxne ani při 700hp je to pevná litina
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od Svobda »

A co treba ty Kotouce ? Desticky co tam pisou mi pride jako blbost ,ale kotouce to mi zni zajmave .
Hlavne treba proti krouceni tich kotoucu mozna i opotrebeni
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: cryogenní zušlechťování kovů

Příspěvek od blázen »

nejsem si jist,jestli je dobré měnit vlastnosti kotoučů a destiček už vůbec ne..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Odpovědět