cryogenní zušlechťování kovů
cryogenní zušlechťování kovů
je to technologie založená na hlubokém mražení až na -185°C, zajišťujevětší pevnost v tahu, houževnatost, snížení opotřebení, rozměrovou stabilitu a lepší odvod tepla... ideální pro úpravy v automobilovém sportu (ložiska, bloky, brzdové kotouče, převodovky, hlavy, vačky, písty, ojnice, ventily, atd... doporučuju!
http://www.cryo-centrum.cz/
http://www.cryo-centrum.cz/
Re: cryogenní zušlechťování kovů
velmi hodnotný příspěvěk !
O této procedůře nemá spousty zdejších jedinců ani tucha..kupříkladu Taboo působící na tuning foru tímto způsobem zušlechťoval hlavy a možná i jiné věci u svého motoru..
O této procedůře nemá spousty zdejších jedinců ani tucha..kupříkladu Taboo působící na tuning foru tímto způsobem zušlechťoval hlavy a možná i jiné věci u svého motoru..
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: cryogenní zušlechťování kovů
Ale no tak, nemusis hned podcenovat vedomosti zdejsich jedincuyHCov píše:velmi hodnotný příspěvěk !
O této procedůře nemá spousty zdejších jedinců ani tucha..kupříkladu Taboo působící na tuning foru tímto způsobem zušlechťoval hlavy a možná i jiné věci u svého motoru..
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: cryogenní zušlechťování kovů
odporucam nastudovat si odozvu roznych druhov materialov na kryogenne zuslachtenie. ani zdaleka to nie je ucinny sposob pre vsetky druhy materialov ( v zmysle ci su odlievane alebo napr. kovane a pod...). niekedy to je vhodny sposob, inokedy neprinesie nic.
Re: cryogenní zušlechťování kovů
nemyslel jsem to ve zlém, jen jsem chtěl vyzdvihnout hodnotu tohoto příspěvku.To že to někdo nezná není nic špatného.kenivruh píše:Ale no tak, nemusis hned podcenovat vedomosti zdejsich jedincuyHCov píše:velmi hodnotný příspěvěk !
O této procedůře nemá spousty zdejších jedinců ani tucha..kupříkladu Taboo působící na tuning foru tímto způsobem zušlechťoval hlavy a možná i jiné věci u svého motoru..
- Hanz und Franz
- Member
- Příspěvky: 15
- Registrován: 10.11.2006, 15:41
- Bydliště: St.Plzenec
Re: cryogenní zušlechťování kovů
http://www.youtube.com/watch?v=Pnf0gnfvvJA
pro ty kteří ovládají angličtinu video jak to zhruba funguje
Jinak blíží se termín další vsázky,tak pokud by měl někdo zájem něco "zmrazit" je na čase
pro ty kteří ovládají angličtinu video jak to zhruba funguje
Jinak blíží se termín další vsázky,tak pokud by měl někdo zájem něco "zmrazit" je na čase
Re: cryogenní zušlechťování kovů
v motore nie je prilis vela veci, ktore by sa dali zuslachtit tymto sposobom. kryogenne zuslachtenie funguje viac menej len pri nerezovych oceliach, avsak ma maly efekt na hlinikove zliatiny. poziva sa na zvysenie odolnosti nastrojovych oceli a lozisk a este na tahanie penazi od ludi ktory ocakavaju zlepsenie vlastnosti motorovych dielov. odporucam prestudovat si aspon uvod do metalurgie oceli a hlinikovych zliatin a pochopite preco, v odkaze su dobre linky na jendotlive pojmy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cryogenic_hardening
http://en.wikipedia.org/wiki/Cryogenic_hardening
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: cryogenní zušlechťování kovů
jenže to znaj všichni ,protože čtou tabooovy OT na TFyHCov píše:nemyslel jsem to ve zlém, jen jsem chtěl vyzdvihnout hodnotu tohoto příspěvku.To že to někdo nezná není nic špatného.kenivruh píše:Ale no tak, nemusis hned podcenovat vedomosti zdejsich jedincuyHCov píše:velmi hodnotný příspěvěk !
O této procedůře nemá spousty zdejších jedinců ani tucha..kupříkladu Taboo působící na tuning foru tímto způsobem zušlechťoval hlavy a možná i jiné věci u svého motoru..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
- Hanz und Franz
- Member
- Příspěvky: 15
- Registrován: 10.11.2006, 15:41
- Bydliště: St.Plzenec
Re: cryogenní zušlechťování kovů
přečti si cos napsal,představ si z čeho je motor poskládanej...pak napiš znovuraddy píše:v motore nie je prilis vela veci, ktore by sa dali zuslachtit tymto sposobom. kryogenne zuslachtenie funguje viac menej len pri nerezovych oceliach, avsak ma maly efekt na hlinikove zliatiny. poziva sa na zvysenie odolnosti nastrojovych oceli a lozisk a este na tahanie penazi od ludi ktory ocakavaju zlepsenie vlastnosti motorovych dielov. odporucam prestudovat si aspon uvod do metalurgie oceli a hlinikovych zliatin a pochopite preco, v odkaze su dobre linky na jendotlive pojmy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cryogenic_hardening
např. z čeho je blok motoru(ne vždy je hliníkový),vložky,ojnice apod.
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: cryogenní zušlechťování kovů
blok ani ojnice to nepotřebujou
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: cryogenní zušlechťování kovů
precital som si to po sebe este raz a ziadny problem som nenasiel
presne ako pise blazen, blok ani ojnice to nepotrebuju, specialne pri ojniciach je to skor neziaduci proces kvoli strate mechanickej pevnosti (na ukor zvysenie tvrdosti). este raz, v motore nie je prilis vela veci, ktore by bolo mozne kryogenne zuslachtit, napriek tomu co sa snazia firmy tvrdit a dovod je jednoducho proces pri vyrobe dielov, behom ktoreho prebehnu v podstate vsetky procesy o ktore sa niekdo snazi pri dodatocnom kryogennom zuslachteni (to sa tyka hlinikovych zliatin). Ine diely zase vyzaduju mechanicku pevnost a nie tvrdost a odolnost, ako napr. ojnice. Kryogenne zuslachtenie zvysuje tvrdost a odolnost materialu (ktory ma na tuto metodu odozvu) casto na ukor mechanickej pevnosti.
Napr. v prudovych motoroch su jedine kryogenne zuslachtene diely loziska...
edit: blok moze profitovat s kryogenneho zuslachtenia v zmysle zvysenie odolnosti povrchu valcov voci treniu. moj osobny nazor je ze tato metoda sa komercne(hlavne v automobilovom priemysle) prilis zovseobecnuje a nevenuje sa pozornost rozdielnym vlastnostiam jednotlivych materialov a hlavne ich ucelu voci tomuto typu zuslachtenia. Takisto, uspesnost procesu je silne zavisla na dodrzani postupov procesu, co je pomerne narocne v detailoch, ktore rozhoduju o vysledku.
presne ako pise blazen, blok ani ojnice to nepotrebuju, specialne pri ojniciach je to skor neziaduci proces kvoli strate mechanickej pevnosti (na ukor zvysenie tvrdosti). este raz, v motore nie je prilis vela veci, ktore by bolo mozne kryogenne zuslachtit, napriek tomu co sa snazia firmy tvrdit a dovod je jednoducho proces pri vyrobe dielov, behom ktoreho prebehnu v podstate vsetky procesy o ktore sa niekdo snazi pri dodatocnom kryogennom zuslachteni (to sa tyka hlinikovych zliatin). Ine diely zase vyzaduju mechanicku pevnost a nie tvrdost a odolnost, ako napr. ojnice. Kryogenne zuslachtenie zvysuje tvrdost a odolnost materialu (ktory ma na tuto metodu odozvu) casto na ukor mechanickej pevnosti.
Napr. v prudovych motoroch su jedine kryogenne zuslachtene diely loziska...
edit: blok moze profitovat s kryogenneho zuslachtenia v zmysle zvysenie odolnosti povrchu valcov voci treniu. moj osobny nazor je ze tato metoda sa komercne(hlavne v automobilovom priemysle) prilis zovseobecnuje a nevenuje sa pozornost rozdielnym vlastnostiam jednotlivych materialov a hlavne ich ucelu voci tomuto typu zuslachtenia. Takisto, uspesnost procesu je silne zavisla na dodrzani postupov procesu, co je pomerne narocne v detailoch, ktore rozhoduju o vysledku.
Re: cryogenní zušlechťování kovů
napsal bych to jinak, v podstatě to nepoužijete určitě na starých dílech, ale dalo by se polemizovat při novém bloku a nové klice, pokud by jste chtěli motor ždímat nad 350 hp, pokud se jedná o GO našich starých šunek větší význam to nemá, tím to nehaním aby si někdo nemyslel, jen je potřeba vědět kdy to použít a proč a na jakém materiálu........................
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: cryogenní zušlechťování kovů
já to vidím podobně..ale už se nazkýtá otázka,zda by se to nehodilo udělat na klice.. ? ? Blok určitě ne,..ten nekikxne ani při 700hp je to pevná litinaKentoya píše:napsal bych to jinak, v podstatě to nepoužijete určitě na starých dílech, ale dalo by se polemizovat při novém bloku a nové klice, pokud by jste chtěli motor ždímat nad 350 hp, pokud se jedná o GO našich starých šunek větší význam to nemá, tím to nehaním aby si někdo nemyslel, jen je potřeba vědět kdy to použít a proč a na jakém materiálu........................
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: cryogenní zušlechťování kovů
A co treba ty Kotouce ? Desticky co tam pisou mi pride jako blbost ,ale kotouce to mi zni zajmave .
Hlavne treba proti krouceni tich kotoucu mozna i opotrebeni
Hlavne treba proti krouceni tich kotoucu mozna i opotrebeni
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: cryogenní zušlechťování kovů
nejsem si jist,jestli je dobré měnit vlastnosti kotoučů a destiček už vůbec ne..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod