Příspěvek
od raddy » 27.05.2009, 14:02
evo, bolo by dobre si uvedomit, ze signal z AFM/MAF sluzi k vypoctu policka na mape a nie k davkovaniou paliva. Palivo sa davkuje na zaklade udaju z mapy, nie z AFM. Ak je v danom policku v mape nespravna doba otvorenia vstreku, bude aj zmes nespravna. Hlavny rozdiel je v nabehu tlaku turba, ak je neskorsi, zmes bude prilis bohata, pretoze mapa rata v danej oblasti s vyssim tlakom a samozrejme rovnako oblast maximalnej zataze. Mapa pre 1bar tlaku turba T28 vyzera uuuuuuuplne inak ako mapa pre 1bar tlaku turba GT2871 a to hovorim len o palive, podobne je to aj s predzapalom.
Samozrejme, snazit sa prevadzkovat GT2871 s cipom pre T28 je cisty nezmysel.
A co sa tyka vaciek, tie funguju presne rovnako ako narp. vacsie turbo a vyrazne ovplyvnuju prietok vzduchu. ECU sa musi naladit ci pouziva MAF alebo MAP, to je jedno. Ak by vacky nemali "ziadny" vacsi vplyv, tak odkial by sa vzalo zvysenie vykonu? Pri zmene vaciek je nutne naladenie a zmeny mozu byt docela vyznamne, to samozrejme zavysi od toho, ako moc vacky zmenia prietok.
dobry priklad je Peca, ktory zmenil turbo za ine s podstatne inym nabehom a v oblasti nabehu bolo treba ubrat velke mnozstvo paliva a naopak v oblasti max. tlaku bolo treba pridat velke mnozstvo paliva...napriek tomu ze MAF meria prietok vzduchu....vsetko je to o mape.