Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku
Katalizator ano/ne - konstrukce vyfuku
Predem prosím ze bych rád jen podložená fakta a ne odpovědi typu: dela to kazdej tak i ja... zda se mi ze to jede lepe apod,..
Jde o to ze zvazuji pouziti noveho katalizatoru pro porsche 911turbo.... katalizator ma plechovou nikoli keramickou výplň s větší propustností plynů.
A proc? : za 1 auto bych rad provozoval i na normalni jezdeni a nechce se mi na kazdou STK lezt pod auto a menit vyfuk. (nehlede kdyz naseru policistu a ten mi necha odtahnout vozidlo na statni STK. )
za 2: plyny z motoru se vyfukuji rychleji pokud jsou srovnane (jasne pouzivame prepazku v outlet pipe) ale nepomohl by i katalizator srovnani plynu pokud by byl vhodne umístěn??
3: katalizator absorbuje znacne mnozstvi tepla plynu a tim napomaha k dalsimu rychlejsimu odvodu spali.
a tak by me zajimalo mate nekdo nejakou podlozenou zkusenost s odstraněním a nebo navrácením katalizátoru??
ja prave premyslim udelat vyfuk jak s katem tak i bez a nasledne to odvézt na válcovou zkusebnu co bude více vyhovovat :-)
Jde o to ze zvazuji pouziti noveho katalizatoru pro porsche 911turbo.... katalizator ma plechovou nikoli keramickou výplň s větší propustností plynů.
A proc? : za 1 auto bych rad provozoval i na normalni jezdeni a nechce se mi na kazdou STK lezt pod auto a menit vyfuk. (nehlede kdyz naseru policistu a ten mi necha odtahnout vozidlo na statni STK. )
za 2: plyny z motoru se vyfukuji rychleji pokud jsou srovnane (jasne pouzivame prepazku v outlet pipe) ale nepomohl by i katalizator srovnani plynu pokud by byl vhodne umístěn??
3: katalizator absorbuje znacne mnozstvi tepla plynu a tim napomaha k dalsimu rychlejsimu odvodu spali.
a tak by me zajimalo mate nekdo nejakou podlozenou zkusenost s odstraněním a nebo navrácením katalizátoru??
ja prave premyslim udelat vyfuk jak s katem tak i bez a nasledne to odvézt na válcovou zkusebnu co bude více vyhovovat :-)
Naposledy upravil(a) Mirek dne 29.06.2010, 11:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Trosku upravim nazev, probira se tady toho vic...
Důvod: Trosku upravim nazev, probira se tady toho vic...
Re: Katalizator ano/ne
No co pocity u jinych aut tak lip sli do otacek a turbo pocitove natlacilo driv a mozna lip tahlo.
Ale je treba fakt ze v Kojakovo Z i pri 600 konich ma sportovni katy.
Ale je treba fakt ze v Kojakovo Z i pri 600 konich ma sportovni katy.
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Re: Katalizator ano/ne
taky sem mel vzdy pocit ze to jede lepe... ale nikdy sme neresil jak by to jelo s lepsim katem a jestli ty pocity nebyli spise subektivni ci jestli kdybych dal novy kat tak by to nejelo stejne pac ten stary byl uz zaneseny :-)
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizator ano/ne
trosku nemistny rejpnuti ale nemuzu si to odpustit.....rozsirujes SX o XXcm a mas strach z STK kvuli katu?
ta 3ka mi neni nejak jasna...mel jsem za to ze kdyz teplo odeberes se plyny naopak zpomali
Pokud to je auto na jezdeni, nech ho tam...pokud honis kazdy hp...nedavej....pro turbo je idealni vyfuk rovna trubka...kdyz se kouknes do tech FAQ, raddy tam ma peknej clanek co se vyfuku tyce....
EDIT: tak ne Technicka sekce ale navody...
forum/viewtopic.php?f=154&t=7329
ta 3ka mi neni nejak jasna...mel jsem za to ze kdyz teplo odeberes se plyny naopak zpomali
Pokud to je auto na jezdeni, nech ho tam...pokud honis kazdy hp...nedavej....pro turbo je idealni vyfuk rovna trubka...kdyz se kouknes do tech FAQ, raddy tam ma peknej clanek co se vyfuku tyce....
EDIT: tak ne Technicka sekce ale navody...
forum/viewtopic.php?f=154&t=7329
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizator ano/ne
vyhodit a daleko z dílny.. KAT neee
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: Katalizator ano/ne
Ja je osobne taky nemam rad a budu ho vyhazovat i z atmosfery akorad potencionalni kurvitko a zrout vykonu
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizator ano/ne
vekslak,jestli chceš být ekolog, prodej KAT do ekologického výkupu :-)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: Katalizator ano/ne
nejde tak uplne o tu STK jako spise o to jestli tam i ten sportovni kat nema nejaky uzitek krom emisi :-)
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizator ano/ne
nema
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizator ano/ne
Ked si pozries auta, ktore sa predavali v case ked sa zacinali pouzivat katalyzatory, tak vzdy model bez katu mal vyssi vykon. Rozdiel je ale len par koni. Preto podla mna ak mas dost koni tak ti DOSTATOCNE velky kat nebude vadit.
Vychadza to okolo 4% ten rozdiel.
Vychadza to okolo 4% ten rozdiel.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Katalizator ano/ne
Idelani vejfuck na turbo je vejfuck bez tlumicu kterej se postupne zuzuje s chladnoucimi splainami a to nejlepe takovym zpusobme aby nevznikali turbulence... kat je pro tento ucela naprosto nevhodny takze eee... bude fungovat jako rezstrikce za nim se splainy dost zpomali a take rozviri...
Tohle je duvod proc ne kat...
Tohle je duvod proc ne kat...
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizator ano/ne
Muzes prosimte rozvest zvyraznenou cast? nejake propocty o kolik zuzovat? Nebo jak mam vedet o kolik zuzit? Nejaky podklady ze takovy vyfuk je opravud idealni?Elviiis píše:Idelani vejfuck na turbo je vejfuck bez tlumicu kterej se postupne zuzuje s chladnoucimi splainami a to nejlepe takovym zpusobme aby nevznikali turbulence... kat je pro tento ucela naprosto nevhodny takze eee... bude fungovat jako rezstrikce za nim se splainy dost zpomali a take rozviri...
Tohle je duvod proc ne kat...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizator ano/ne
je to na TF psal o tom TabooMirek píše:Muzes prosimte rozvest zvyraznenou cast? nejake propocty o kolik zuzovat? Nebo jak mam vedet o kolik zuzit? Nejaky podklady ze takovy vyfuk je opravud idealni?Elviiis píše:Idelani vejfuck na turbo je vejfuck bez tlumicu kterej se postupne zuzuje s chladnoucimi splainami a to nejlepe takovym zpusobme aby nevznikali turbulence... kat je pro tento ucela naprosto nevhodny takze eee... bude fungovat jako rezstrikce za nim se splainy dost zpomali a take rozviri...
Tohle je duvod proc ne kat...
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Katalizator ano/ne
a tady to rozváděl Raddy výfuky se napočítávají na proudění a také zde vstupuje termodynamika, výfuk není jen o rouře ze svodů a i proto pořádné výfukové systémy stojí tolika není to jen o materiálu a výrobě a také o vývoji a testování.