OT
Re: OT
OndraS13 píše:A nad 750kg přívěs E ....DragonART píše:jj nad 3.5 tuny celkovou potřebuješ C...
Máro ale bacha na to - mám dojem že chosecz přišel takhle na rok o papíry - a to jel mám za to s prázdnym ale neměl na to papíry - a fakt an to bacha - teď po tom jdou , jdou po nosnostech a po řidičácích ( skupiny apodobně ) Takže moc bych neriskoval ..... Pak taky záleží na koho narazíš ale teď už je hodnejch hodně málo ( mě teda dlouho nestavěli ale co jsem slyšel tak jich je míň )
takze tet uz vubec nevim zas my bylo receno ze kdyz budu mit celkovou do 3,5tuny ze mi staci jen B ani E nemusim takze kdyz vemu auto co ma 1tunu za nej podval co ma 0,5t a nosnost 2 tuny tudiz jsem na 3,5 tuny takze mi staci jen B tak tet mi reknete kde je pravda nic zajedu po svatkach do autoskoly jo podminkou je kdyz budu prazdnej proste kdyz vemu fanouse hodim za nej podval a budu prazdnej tak mi muzou prej po***
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT
neboli toto sice to neni jak jsem psal predeslem takze tranzit a vlek s mensi max hmotnosti nez tranzit ale do 3,5 tuny staci B
* „Pokud hmotnost soupravy přesáhne 3,5 tuny, je nutně potřeba B+E (nebo dokonce C). Za dodávku o hmotnosti 3,5 t tedy řidič s pouhým béčkem nesmí nic připojit.”
– ne, i řidič s pouhým béčkem může za dodávku o hmotnosti 3,5 tuny připojit přívěs do 750 kg
* „Ani B+E nestačí k tažení přívěsu, pokud hmotnost soupravy překročí 3,5 tuny. Na to už je potřeba C.”
– ne, s ŘP B+E se dá běžně řídit např. souprava dodávky 3,5 t s vlekem 2,5 t. Ta hranice 3,5 t celkové hmotnosti soupravy je jen dodatková možnost pro majitele samotného béčka, aby mohli táhnout přívěs nad 750 kg, pokud se celá souprava vejde do 3,5 t.
* „Řidič s pouhým béčkem nesmí připojit přívěs o hmotnosti vyšší než 750 kg.”
– může, pokud celková hmotnost soupravy nepřekročí 3,5 tuny a celková hmotnost přívěsu není vyšší než pohotovostní hmotnost tažného vozidla (např. osobní auto a tunový obytný přívěs)
* „Pokud hmotnost soupravy přesáhne 3,5 tuny, je nutně potřeba B+E (nebo dokonce C). Za dodávku o hmotnosti 3,5 t tedy řidič s pouhým béčkem nesmí nic připojit.”
– ne, i řidič s pouhým béčkem může za dodávku o hmotnosti 3,5 tuny připojit přívěs do 750 kg
* „Ani B+E nestačí k tažení přívěsu, pokud hmotnost soupravy překročí 3,5 tuny. Na to už je potřeba C.”
– ne, s ŘP B+E se dá běžně řídit např. souprava dodávky 3,5 t s vlekem 2,5 t. Ta hranice 3,5 t celkové hmotnosti soupravy je jen dodatková možnost pro majitele samotného béčka, aby mohli táhnout přívěs nad 750 kg, pokud se celá souprava vejde do 3,5 t.
* „Řidič s pouhým béčkem nesmí připojit přívěs o hmotnosti vyšší než 750 kg.”
– může, pokud celková hmotnost soupravy nepřekročí 3,5 tuny a celková hmotnost přívěsu není vyšší než pohotovostní hmotnost tažného vozidla (např. osobní auto a tunový obytný přívěs)
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT
Co vim tak B je jen pro vozejk do 750 a konec. B+E je pro bržděný vozík nad 750 kg přičemž nesmí celková hmotnost přesáhnout 3,5t a nesmí dojít k přetížení tažného zařízení. Takže logicky pokud chceš táhnout podval a na něm auto tak potřebuješ vozidlo s 2t závěsem.
No a to tě zklamu protože to fanouš nemá, ten má tak leda na 200kg Jenže má výjimku že je to fanouš takže maji policajti jen dvě možnosti buď jeďte stim do hajzlu a nebo poprava
No a to tě zklamu protože to fanouš nemá, ten má tak leda na 200kg Jenže má výjimku že je to fanouš takže maji policajti jen dvě možnosti buď jeďte stim do hajzlu a nebo poprava
Re: OT
Zákon č. 361/2000 Sb.,
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
(zákon o silničním provozu),
§ 81 (Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění)
Odstavec 4
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
Komentář a výklad
Řidiči či provozovatelé se někdy bojí, že je vždy nutné splnit podmínku maximální hmotnosti soupravy 3,5 tuny, tedy že řidič s béčkem nesmí za dodávku o hmotnosti 3 tuny připojit přívěs o hmotnosti 750 kg. Ale tak to není. Není nutné splnit všechny 3 body a,b,c (není mezi nimi logický operátor „a zároveň”).
Z celkové povahy textu vyplývá, že mezi jednotlivými body a,b,c je logický operátor „nebo” – tedy že stačí splnit jeden z bodů a,b,c , abyste dané vozidlo nebo soupravu mohli řídit s ŘP sk. B.
Kdyby měly být splněny všechny body současně, tak by se vůbec nemohlo jezdit s osobními automobily, pokud by nebyly nazvány „traktor” nebo „samojízdný pracovní stroj” podle bodu b. Už z toho, že můžeme jezdit s auty a dodávkami, které nejsou ani traktor ani pracovní stroj, je zjevné, že nemusí být splněný všechny body. Že ty body jsou naopak výčet možností, z nichž stačí splnit jednu, a dané vozidlo/soupravu můžeme s béčkem řídit.
To podporuje i výslovně uvedená závislost bodu c na jednom z bodů a nebo b – kdyby to bylo myšleno tak, že se mají splnit všechny body, tak by přece nebylo potřeba u jednoho z bodů výslovně uvádět, že platí jen při splnění jednoho z předchozích dvou bodů.
Zkrátka, stačí splnit jeden z bodů a,b,c, aby stačil ŘP B.
Odstavec 10
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c).
Komentář
Tak zde je uvedeno, že B+E zachraňuje ty případy, kdy už hmotnost soupravy překročí 3,5 t. Takže obavy, že od hmotnosti soupravy nad 3,5 t už je potřeba C, opravdu nejsou na místě.
Úplné znění zákona 361/2000 Sb.
]
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
(zákon o silničním provozu),
§ 81 (Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění)
Odstavec 4
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
Komentář a výklad
Řidiči či provozovatelé se někdy bojí, že je vždy nutné splnit podmínku maximální hmotnosti soupravy 3,5 tuny, tedy že řidič s béčkem nesmí za dodávku o hmotnosti 3 tuny připojit přívěs o hmotnosti 750 kg. Ale tak to není. Není nutné splnit všechny 3 body a,b,c (není mezi nimi logický operátor „a zároveň”).
Z celkové povahy textu vyplývá, že mezi jednotlivými body a,b,c je logický operátor „nebo” – tedy že stačí splnit jeden z bodů a,b,c , abyste dané vozidlo nebo soupravu mohli řídit s ŘP sk. B.
Kdyby měly být splněny všechny body současně, tak by se vůbec nemohlo jezdit s osobními automobily, pokud by nebyly nazvány „traktor” nebo „samojízdný pracovní stroj” podle bodu b. Už z toho, že můžeme jezdit s auty a dodávkami, které nejsou ani traktor ani pracovní stroj, je zjevné, že nemusí být splněný všechny body. Že ty body jsou naopak výčet možností, z nichž stačí splnit jednu, a dané vozidlo/soupravu můžeme s béčkem řídit.
To podporuje i výslovně uvedená závislost bodu c na jednom z bodů a nebo b – kdyby to bylo myšleno tak, že se mají splnit všechny body, tak by přece nebylo potřeba u jednoho z bodů výslovně uvádět, že platí jen při splnění jednoho z předchozích dvou bodů.
Zkrátka, stačí splnit jeden z bodů a,b,c, aby stačil ŘP B.
Odstavec 10
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c).
Komentář
Tak zde je uvedeno, že B+E zachraňuje ty případy, kdy už hmotnost soupravy překročí 3,5 t. Takže obavy, že od hmotnosti soupravy nad 3,5 t už je potřeba C, opravdu nejsou na místě.
Úplné znění zákona 361/2000 Sb.
]
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT
Co za skupinu budu tedy potřebovat na auto, co má v papírech legální tažné na 2,2t a celková hmotnost soupravy je lehce nad 4t? Samotné B je k ničemu, ale co samotné C bez E, lze nebo poprava? Mám B a C, ale ani jedno E...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
Re: OT
Fil píše:Co za skupinu budu tedy potřebovat na auto, co má v papírech legální tažné na 2,2t a celková hmotnost soupravy je lehce nad 4t? Samotné B je k ničemu, ale co samotné C bez E, lze nebo poprava? Mám B a C, ale ani jedno E...
potrebujes E pokud budes mit auto co ma 1600kg za nej flaknes vlek co ma max 1500kg a ses do 3500kg tak to muzes vesele tahnout s B ale jen v cr kdyz takhle to vemes do nemecka tak si pribal par tisic euro
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT
jeste dodam ze prives nesmi bejt tezsi nez tazne vozidlo a musis se vejit do 3500kg s celkou maximalni hmotnosti aj stazne vozidlem takze ja si na figu aj s tranzitem pac tranzit ma 1600kg plus 900 muzu do nej nalozit takze 2500kg tudiz nesmim tahnout vic ja maximalni hmotnost privesu vetsi nez 1000kg
CNC výpalky laser ,plasma a autogen