GTM okruh Most,Brno video
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: GTM okruh Most,Brno video
moc pěkný fotky.. až se potkáme,rád se nechám kousek provézt..děkovala předem.. Tu Z3 má kolega ,ale jen 2,8
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: GTM okruh Most,Brno video
slick...pak poreferuj, na bawu by se to mohlo zahřát docela dobře...buky300zx píše:Co to mas za pneu?Ja som teraz na Bmw obul Regal racer xl,tak uvidim co to bude zac.
Re: GTM okruh Most,Brno video
tohle taky patří k závodům
- ,,PJ"
- user
- Příspěvky: 295
- Registrován: 26.04.2007, 15:47
- Bydliště: Karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: GTM okruh Most,Brno video
A proč nesedí na tvym asi si nebyl výtěz viď.....
http://www.youtube.com/watch?v=8oKI-wCehao
http://www.youtube.com/watch?v=bHibHs2lWE8
http://www.pjshop.cz/ Zabýváme se individuálními úpravami vozů ...Motory, převodovky, výfuky, podvozky, brzdy,karoserie
audio, atd... Dále pak dovozem dílů ze zahraničí...
http://www.youtube.com/watch?v=bHibHs2lWE8
http://www.pjshop.cz/ Zabýváme se individuálními úpravami vozů ...Motory, převodovky, výfuky, podvozky, brzdy,karoserie
audio, atd... Dále pak dovozem dílů ze zahraničí...
Re: GTM okruh Most,Brno video
to byli sousedi, trošku prachatější (a taky nejrychlejší) team...ty holky se furt nudily
Re: GTM okruh Most,Brno video
je mas zabavitadner píše:to byli sousedi, trošku prachatější (a taky nejrychlejší) team...ty holky se furt nudily
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: GTM okruh Most,Brno video
Kdysi jsme byli testovat v Mostě a zrovna se k tomu nachomýtla nějaká závodní škola, takže přihazuji krátké video s pár racing informacemi pro ty, které to zajímá.
První kolo je o tom, jak se má jet okruh, co se správné stopy týče. Kolem tratě jsou rozestavěny kužely, kde první v zatáčce označuje bod zatočení, druhý apex a třetí konec, V místě umístění kuželu by se měl pilot koly přiblížit okraji dráhy, přičemž se počítá každý decimetr o který je blíž. Na rovinkách jsou za sebou kužely dva, ten první značí brzdný bod (pomoc začátečníkům), toto je pochopitelně značně individuální.
Za prvním kolem je vložen úsek s cílovou rovinkou a brzdami do první zatáčky. Zde je ukázka toho, jak dokáže sebezáchovná reakce (dále jen SR) ovlivnit řidiče, který ve finále vždy udělá přesný opak toho, co by měl. V tomto konkrétním případě se jedná o SR spouštěnou příliš pozdním bržděním než je mozek zvyklý = vyšší předpokládaná nájezdová rychlost do zákruty, hlava dostane strach, vydá příkaz k panickému brždění, v ten okamžik pilot ztratí kontrolu nad motorikou a místo aby včas odbrzdil a projel zatáčku vyšší rychlostí (a o to tu jde), brzdí tak dlouho, než SR mozek opět uvolní (rychlost klesne na viditelně nízkou hodnotu), což je ovšem pozdě. Potom dojde k té situaci, že za a) řidič je tak ztuhlý, že stojí na brzdách do té chvíle, než do něčeho práskne aniž by zatočil b) stojí ztuhlý na brzdách, načež odbrzdí a zatočí ale pozdě a příliš prudce, takže jde do smyku....Přitom kdo si všímá tak vidí, že ač se tomu hlava v prvním okamžiku brání, nejedná se o rychlost nijak závratnou a k průjezdu zákrutou zcela bezpečnou. To je snadno doloženo těmi dalšími cca 15 - 20 metry od pomyslného počátku zatáčení, na kterých se auto díky brždění téměř zastavilo . Jednoduše, pro rychlou jízdu je nejpodstatnější, co si v daném okamžiku myslí hlava, nezávisle na momentální situaci (říká se tomu strach..). Ten, kdo se s ní jakýmkoli způsobem dokáže domluvit, tomu se otevřou ty mnohými hledané dveře k opravdové rychlosti. (trénink...)
Na konci movie je ukázka, proč je dobré i v závoďáku mít čtyřkanálové ABS. Inkriminovaná zatáčka je tam dvakrát aby bylo možno srovnat rozdíly při průjezdu. Jen ve zkratce - když nepočítám vyšší nájezdovou rychlost oproti prvnímu - pozdní nástup na brzdy (což by nevadilo) ale příliš ostrý k danému místu, ve spojení se slabšími brzdami na zadní nápravě oproti předku (což je u mid engine car špatně). Takže je váha až příliš distribuována na přední nápravu a zároveň se má centrum hmotnosti vzadu za středem vozu snahu otočit kolem osy nejsilnějšího styku s vozovkou (přední kola), což má za následek smyk. V podstatě jako kyvadlo, kdy pokles zatížení zadních kol vede ke ztrátě trakce, díky okamžitému přebrždění zadní nápravy a to je důvod, proč je mid engine car podstatně náročnější na jízdu bez ABS (to se samozřejmě v menší míře týká i ostatních). Snad jsem to vysvětlil trochu srozumitelně...
http://www.youtube.com/watch?v=3IRrFTkE ... e=youtu.be
První kolo je o tom, jak se má jet okruh, co se správné stopy týče. Kolem tratě jsou rozestavěny kužely, kde první v zatáčce označuje bod zatočení, druhý apex a třetí konec, V místě umístění kuželu by se měl pilot koly přiblížit okraji dráhy, přičemž se počítá každý decimetr o který je blíž. Na rovinkách jsou za sebou kužely dva, ten první značí brzdný bod (pomoc začátečníkům), toto je pochopitelně značně individuální.
Za prvním kolem je vložen úsek s cílovou rovinkou a brzdami do první zatáčky. Zde je ukázka toho, jak dokáže sebezáchovná reakce (dále jen SR) ovlivnit řidiče, který ve finále vždy udělá přesný opak toho, co by měl. V tomto konkrétním případě se jedná o SR spouštěnou příliš pozdním bržděním než je mozek zvyklý = vyšší předpokládaná nájezdová rychlost do zákruty, hlava dostane strach, vydá příkaz k panickému brždění, v ten okamžik pilot ztratí kontrolu nad motorikou a místo aby včas odbrzdil a projel zatáčku vyšší rychlostí (a o to tu jde), brzdí tak dlouho, než SR mozek opět uvolní (rychlost klesne na viditelně nízkou hodnotu), což je ovšem pozdě. Potom dojde k té situaci, že za a) řidič je tak ztuhlý, že stojí na brzdách do té chvíle, než do něčeho práskne aniž by zatočil b) stojí ztuhlý na brzdách, načež odbrzdí a zatočí ale pozdě a příliš prudce, takže jde do smyku....Přitom kdo si všímá tak vidí, že ač se tomu hlava v prvním okamžiku brání, nejedná se o rychlost nijak závratnou a k průjezdu zákrutou zcela bezpečnou. To je snadno doloženo těmi dalšími cca 15 - 20 metry od pomyslného počátku zatáčení, na kterých se auto díky brždění téměř zastavilo . Jednoduše, pro rychlou jízdu je nejpodstatnější, co si v daném okamžiku myslí hlava, nezávisle na momentální situaci (říká se tomu strach..). Ten, kdo se s ní jakýmkoli způsobem dokáže domluvit, tomu se otevřou ty mnohými hledané dveře k opravdové rychlosti. (trénink...)
Na konci movie je ukázka, proč je dobré i v závoďáku mít čtyřkanálové ABS. Inkriminovaná zatáčka je tam dvakrát aby bylo možno srovnat rozdíly při průjezdu. Jen ve zkratce - když nepočítám vyšší nájezdovou rychlost oproti prvnímu - pozdní nástup na brzdy (což by nevadilo) ale příliš ostrý k danému místu, ve spojení se slabšími brzdami na zadní nápravě oproti předku (což je u mid engine car špatně). Takže je váha až příliš distribuována na přední nápravu a zároveň se má centrum hmotnosti vzadu za středem vozu snahu otočit kolem osy nejsilnějšího styku s vozovkou (přední kola), což má za následek smyk. V podstatě jako kyvadlo, kdy pokles zatížení zadních kol vede ke ztrátě trakce, díky okamžitému přebrždění zadní nápravy a to je důvod, proč je mid engine car podstatně náročnější na jízdu bez ABS (to se samozřejmě v menší míře týká i ostatních). Snad jsem to vysvětlil trochu srozumitelně...
http://www.youtube.com/watch?v=3IRrFTkE ... e=youtu.be
Re: GTM okruh Most,Brno video
Díky, poučné.
To brzdění před tím přetočením vypadalo celkem nevinně, ale holt mid-engine je mid-engine. Vzpomněl jsem si na kamaráda který si koupil MR-2, vzal to na okruh do Brna a tam se točil a točil...byl z toho tehdy dost nešťastný
To brzdění před tím přetočením vypadalo celkem nevinně, ale holt mid-engine je mid-engine. Vzpomněl jsem si na kamaráda který si koupil MR-2, vzal to na okruh do Brna a tam se točil a točil...byl z toho tehdy dost nešťastný
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Re: GTM okruh Most,Brno video
minulou sobotu jsem naložil Z3 a vodsmažil do Mostu vyzkoušet, jestli to po těch letech ještě najde trať a ať se nové osazenstvo vozu taky trochu proškolí...dopadlo to nějak takto...
kluci z přemíry motivace nevybrali zatáčku a hned zkraje skončili v kačeru, potud vše ok...pak ale přihasil místní vyprošťovák a ten odbornou manipulací, takzvaným trhem, oddělil nárazník i s oil chladičem od vozidla, takže vozejk a davaj domů....taksemto dal dohromady a teď o sobotě pokus číslo dvě...počasí se opět vydařilo, piloti dostali instrukce, které si konečně vzali k srdci - v klidu, žádná honička a nesmyslný speed + brzdit minimálně. Osmileté, 100 x přemrzlé vzorkové gumy od Pirelli, po zahřátí no problem. Auto nejede špatně, na rovině v pohodě stíhalo SL od Mercedesu a je dobře ovladatatelné... kluci jezdili okolo 2 minut, což na úplné začátečníky celkem jde a ani jim to nedalo moc práce .... - 200sxfabi
- user
- Příspěvky: 1665
- Registrován: 16.06.2010, 09:59
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)
Re: GTM okruh Most,Brno video
Když vidim jak se já trápím abych se ke 2m dostal tak auto asi musí fungovat velmi dobře a klucí asi nebudou uplný amatéři klobouk dolů
Re: GTM okruh Most,Brno video
Skoda čumáku . Auto na lítání to bude super jsem zvědavej co časem bude schopno zajet .
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Re: GTM okruh Most,Brno video
když si vzpomenu na poslední race v Mostě, nedalo se to se současným stavem vůbec srovnat. To auto fakt nejelo, nezatáčelo, všechny ostřejší zákruty se musely projíždět smykem, jinak se na trať nevešlo... no a čas byl 1:53...
dnes to má power, podvozek, geometrii atd.... těžko říct, co ukážou stopky, uvidíme příští rok.....
dnes to má power, podvozek, geometrii atd.... těžko říct, co ukážou stopky, uvidíme příští rok.....
Re: GTM okruh Most,Brno video
Věřím mu na 1:45 :-) . Když to po nové geo zajela i tahle cupovkahttp://wars.wbs.cz doufám ze se nepletu a neměl 55 ,ale mám pocit ze říkal ze to stáhl z 55na 45.
Edit když cumim na ty časy asi píšu pi.... To je čas už takových specialek. Tak 1:50 no :-)
Edit když cumim na ty časy asi píšu pi.... To je čas už takových specialek. Tak 1:50 no :-)
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz