vyvažovací prášek

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
xNEZMARx
user
Příspěvky: 318
Registrován: 03.12.2011, 13:13
Bydliště: nymburk

vyvažovací prášek

Příspěvek od xNEZMARx »

většinou je pro nákladní vozy ale našel sem tady i na osobák
má tu někdo zkušenost? hlavně potřebuju vědět jestli se to musí hned projet na autě
http://www.tgpneu.cz/vybaveni-servisu/d ... zit-5.html
Obrázek
Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: vyvažovací prášek

Příspěvek od SilverFox »

Nemusí. Zůstává to sypký a neustále se to v kole přemisťuje. Ta aplikační tabulka je zvláštní. Zatim jsem se setkal jenom s tim že se to aplikuje podle rozměru gumy.
Obrázek
Uživatelský avatar
mauglie
user
Příspěvky: 2461
Registrován: 17.05.2007, 13:20
Bydliště: Prague

Re: vyvažovací prášek

Příspěvek od mauglie »

http://www.ddpneu.cz/product-category/c ... rasek.html

No do kol u SX bych to teda nedal :D Leda že chceš jezdit podle předpisů, možná proto píší "vhodné pro osobní..."
Uživatelský avatar
xNEZMARx
user
Příspěvky: 318
Registrován: 03.12.2011, 13:13
Bydliště: nymburk

Re: vyvažovací prášek

Příspěvek od xNEZMARx »

jo ja koukal že to řešili i na motorkářskym foru a jestli si to tam sypou jednostopý blázni někde v americe tak coby ne :lol: ale nic takovýho na vyšší urovni sem tady nenašel
Obrázek
Uživatelský avatar
Josip
user
Příspěvky: 275
Registrován: 05.06.2011, 10:49
Bydliště: Nitra

Re: vyvažovací prášek

Příspěvek od Josip »

ja som to mal na kamione a ked sme prezuvali na zimu kolesa tak som si vsimol opotrebenie vnutornej strany pneu,aj v servise mi povedali ze ten prasok derie pneu z vnutra.Ako kamion robi trosku ine km a hlavne pod inou zatazou-cez leto.
Daily: Man TGX,440HP
200sx,S 13.33,Stage 2,GT28,AFM RB20,444
Uživatelský avatar
Awatar
user
Příspěvky: 1385
Registrován: 23.08.2006, 23:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vyvažovací prášek

Příspěvek od Awatar »

Rozhodně se to nedá doporučit. Neni prášek jako prášek, v kamionový dopravě je to poměrně hodně používáný. Ten nejrozšířenější prášek co se používá, tak ten práší nemá rád vlhkost. Tzn. přidírá se ventil pneumatiky a pokud je pneumatika dofouknutá z kompresoru bez odlučovače vody (nebo se špatně funknčím) = většina benzínek, tak pak ten prášek vytvoří v pneumatice "hroudy" a vyvážení je v tahu a ve výsledku to udělá ještě větší bordel, než nevyvážená pneumatika. Pak ten klasický prášek je ještě abrazivní, tzn. že obrušuje butylovou vrstvu (což je vrstva udržující tlak pneumatiky uvnitř a je velmi tenká). Nákladní pneumatiky mají butylovou vrstvu daleko robustnější a odolnější než pneumatiky osobní. Takže u osobních pneumatik je větší riziko probroušení, než u nákladních i vzhledem k rozdílu v kilometrovém průběhu. Víceméně jediným správně funknčím práškem jsou silikonové kuličky (vypadají jako skleněné) od Rema TipTop, ale stojí víc jak dvojnásobek klasického prášku.

Každopádně nevidím důvod používat prášek u osobních pneumatik, kdy vyvážení kol, nebo i převážení je daleko jednodušší a levnější než u nákladních.
S15 - JDM
Odpovědět