OT: Laické svařování
- OndraS13
- user
- Příspěvky: 3264
- Registrován: 01.11.2007, 18:21
- Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
- Kontaktovat uživatele:
OT: Laické svařování
Sháním někoho kdo mě poradí ( nejspíš asi Mára ) ale chci si koupit COčko - klasickou na 220V a chtěl bych s tím svářet kastli ( tu a tam dírka )
Takže několik dotazů :
Jakou nejlépe svářečku - počítám investici cca 10 000 s lahví , s budíkem a drátem ale nevím co znamenají ty čísla a označení ( někde jsem i snad viděl poloautomat apod... )
Jakou tloušťku plechu použít ( na podlahu , na díru po anténě apod.. )
Jakej průměr drátu na svařování použít ?
Vesměs bych si nějak poradil ale rád bych si nechal poradit abych neudělal něco špatně .
Modelová situace : Mám díru v potlaze prorezlou , vandám koberec , očistim abych se dostal na všechno schnilý / razevý , vyříznu část podlahy , stejnej profil ( tvar ) jakej jsem vyříznul si vyříznu i z plechu , naboduju ho na místo a bodovejma svárama zavařim aby nikde nebyla mezera . Poté to obrousím , odmastím a přetřu základovkou alkyton ( tahle barva je zakladová i vrchní )
Dejme tomu při zavařování díry na blatníku po blinkru bych si vystřihl plech přímo do díry , opět bodovejma svárama zavařil , obrousil do hladka , odmastil , vykytoval a přestříkal / přetřel .
Soused kterej ví všechno a od všeho má klíče mě vysvětloval něco o nějakých kleštích aby udělaly falc do kterýho vložim plech , jenom na pá místech bodnu svářečkou a zakytuju - ale nechci aby mě to popraskalo :-/
Takže pokud mě nějaký zdatný karosář může poradit - pustil bych se do toho a učil bych se z vlastních chyb ale radši se zeptám když už to budu dělat .
Takže několik dotazů :
Jakou nejlépe svářečku - počítám investici cca 10 000 s lahví , s budíkem a drátem ale nevím co znamenají ty čísla a označení ( někde jsem i snad viděl poloautomat apod... )
Jakou tloušťku plechu použít ( na podlahu , na díru po anténě apod.. )
Jakej průměr drátu na svařování použít ?
Vesměs bych si nějak poradil ale rád bych si nechal poradit abych neudělal něco špatně .
Modelová situace : Mám díru v potlaze prorezlou , vandám koberec , očistim abych se dostal na všechno schnilý / razevý , vyříznu část podlahy , stejnej profil ( tvar ) jakej jsem vyříznul si vyříznu i z plechu , naboduju ho na místo a bodovejma svárama zavařim aby nikde nebyla mezera . Poté to obrousím , odmastím a přetřu základovkou alkyton ( tahle barva je zakladová i vrchní )
Dejme tomu při zavařování díry na blatníku po blinkru bych si vystřihl plech přímo do díry , opět bodovejma svárama zavařil , obrousil do hladka , odmastil , vykytoval a přestříkal / přetřel .
Soused kterej ví všechno a od všeho má klíče mě vysvětloval něco o nějakých kleštích aby udělaly falc do kterýho vložim plech , jenom na pá místech bodnu svářečkou a zakytuju - ale nechci aby mě to popraskalo :-/
Takže pokud mě nějaký zdatný karosář může poradit - pustil bych se do toho a učil bych se z vlastních chyb ale radši se zeptám když už to budu dělat .
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
Re: OT: Laické svařování
Já ti řeknu akorád zapomeň na alkyton pokud nechceš ,aby to vylezlo a vařit s Argonem a ne CO2 . Plech takovej jakej tam je tam zas dát nějakej 1mm 0,8 .
Jinak mrkni na svarforum . Tam mas jak poznat jebku svářečku ...
A když boduješ do udělanýho pertlu akorád lepší možnost pro korozi
Jinak mrkni na svarforum . Tam mas jak poznat jebku svářečku ...
A když boduješ do udělanýho pertlu akorád lepší možnost pro korozi
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
- OndraS13
- user
- Příspěvky: 3264
- Registrován: 01.11.2007, 18:21
- Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: OT: Laické svařování
Alkyton me byl doporucenej jako ze supr - kdyz plechovka stala 400 tak jsem tomu veril ...
Na svarforum jsem se zaregistroval ted ale prijdou me tam ze se mi akorat vytlemej ze to jsou zaklady ale chci si ty zaklady overit ;-)
Jojo pertlovaci kleste rikal - me se to prave nezdalo tak se radsi zeptam .
A proc argon a ne co2 ?
Na svarforum jsem se zaregistroval ted ale prijdou me tam ze se mi akorat vytlemej ze to jsou zaklady ale chci si ty zaklady overit ;-)
Jojo pertlovaci kleste rikal - me se to prave nezdalo tak se radsi zeptam .
A proc argon a ne co2 ?
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
Re: OT: Laické svařování
S argonem jsou hezčí sváry a nezanášíš tam korozi už při sváru . Ale taky prskam CO zatim .
A jako základ jsem se rozhodl že investuju do nějaké dvousložkové základovky .
A jako základ jsem se rozhodl že investuju do nějaké dvousložkové základovky .
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Re: OT: Laické svařování
Ja bych jen doplnil že u argonu je krasnější svar ale bordel je v něm. CO má větší čistící účinek svar vypadá huř proto, proto že CO vytahne bordel na povrch a nezustává v něm. Argon spíš jen na krásně vyčištěný povrch (nové plechy).
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: OT: Laické svařování
na svarovani obyc zeleza mi znamej vcera doporucil Corgon, ale do ted mam CO2 a taky to jde. Az to bude prazdny, tak ho prubnu.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: OT: Laické svařování
takze zaprve argonem se svari hlinik a ne ocel na ocel to je smes C8 nebo C18 bezne se pouziva C18 C8 je na vysokoproude svareni C18 je 82% argonu a 18% ceocka
zadruhe po smesi jsou svary pevnejsi a rikat ze ceocko vytahne bordel na povrch je sice krasne ale na hovno...... to ze ma cecko osklive svari oproti smesi neni tim ze taha bordel ven ale tim ze je moc vysoke V vs A a to zapricinuje plyn CO2 pro svareni ceockem(mig mag ) to musi bejt vse obrousene bez rezu barvy mastnoty ......................
CO2 to nevytahne na povrch ale spali bordel diky vetsi teplote svar kovu..... smes je svar studenejsi a pevnejsi diky nizsi teplote nespali tolik legujicich prvku
na smesi mas vetsi spektrum svarecich hodnot u ceocka mas primku jen V vuci A kde to svari
za dalsi rekl bych ti kup si omi165 ale to mas za 18tis ale vari dobre .....dobre pisu pac na 220 jen invertorove zdroje ale dejme tomu ze vam to staci
plechy se nevari ale stehuje se to jest 5 az 10mm mezera a malej steh cca 5 az 10 mm kdyz to zavaris tak se ti to zkrouti
a k tem klestim dela je MS nachod stojej 1200kc prosadis pridas zavaris pac plech vzdy musi jit neco malo pres sebe jak ho udelas dovnitr a zavaris tak ti s velkou pravdepodobnosti pak to praskne
za dalsi diry po antene po kridle atd nevar ale cinuj ...........
zadruhe po smesi jsou svary pevnejsi a rikat ze ceocko vytahne bordel na povrch je sice krasne ale na hovno...... to ze ma cecko osklive svari oproti smesi neni tim ze taha bordel ven ale tim ze je moc vysoke V vs A a to zapricinuje plyn CO2 pro svareni ceockem(mig mag ) to musi bejt vse obrousene bez rezu barvy mastnoty ......................
CO2 to nevytahne na povrch ale spali bordel diky vetsi teplote svar kovu..... smes je svar studenejsi a pevnejsi diky nizsi teplote nespali tolik legujicich prvku
na smesi mas vetsi spektrum svarecich hodnot u ceocka mas primku jen V vuci A kde to svari
za dalsi rekl bych ti kup si omi165 ale to mas za 18tis ale vari dobre .....dobre pisu pac na 220 jen invertorove zdroje ale dejme tomu ze vam to staci
plechy se nevari ale stehuje se to jest 5 az 10mm mezera a malej steh cca 5 az 10 mm kdyz to zavaris tak se ti to zkrouti
a k tem klestim dela je MS nachod stojej 1200kc prosadis pridas zavaris pac plech vzdy musi jit neco malo pres sebe jak ho udelas dovnitr a zavaris tak ti s velkou pravdepodobnosti pak to praskne
za dalsi diry po antene po kridle atd nevar ale cinuj ...........
Naposledy upravil(a) mara_m dne 18.04.2013, 11:33, celkem upraveno 8 x.
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT: Laické svařování
Mirek píše:na svarovani obyc zeleza mi znamej vcera doporucil Corgon, ale do ted mam CO2 a taky to jde. Az to bude prazdny, tak ho prubnu.
na corgon potrebujes mit jinou lahev a na to si ji musis vzit do najmu to jest pri malem odberu 10kc za den a 50L corgonu das 5000kc
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT: Laické svařování
Nejsem profesionální svářeč, jan jsem chtěl trochu vysvětlit co jsem pochytil od kamarádu. Ale aspoň jsem někoho vyprovokoval a ten nám to pěkně vysvětlil že M.
Re: OT: Laické svařování
az budu mit cas tak to sem klidne rozepisu cele a hlavne prehledne tet to pisu na stojaka od ponku
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
- OndraS13
- user
- Příspěvky: 3264
- Registrován: 01.11.2007, 18:21
- Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: OT: Laické svařování
Tak jestli můžu poprosit tak si k tomu večer / nebo až budeš mít čas sedni a napiš to nějak pro laika jako jsem já ( co je V a A netušim :-/ )
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
Re: OT: Laické svařování
Ja ti len poradim,ak mas zasuvku na 380V,tak si kup zvaracku na 380V.Je to rozdiel oproti 220V.Na plech bude asi dobry drot 0,8mm.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Re: OT: Laické svařování
sepisu to az zitra ci o vyku jen dodam ktomu dratu to zalezi na plynu kdyz budes varit pod c18 tak klidne 1mm kdyz Co2 tak 0,8mm pokud mas dobrej podavac tak 0,6 mm
pac vykon trafa se rovna prumeru dratu vemes male baubau ceocko das do nej 1mm drat a nezavaris nic das 0,8 bude varit +- das tam 0,6 a zavaris aj silnejsi matrose proste cim slabsi drat tim mene potrebuje proudu ..............
pac vykon trafa se rovna prumeru dratu vemes male baubau ceocko das do nej 1mm drat a nezavaris nic das 0,8 bude varit +- das tam 0,6 a zavaris aj silnejsi matrose proste cim slabsi drat tim mene potrebuje proudu ..............
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT: Laické svařování
Taky doporucuju si u svarecky priplatit.. koupil sem taky levnou hajtru a co s ni bylo srani nez sem ji naucil varit
Mara: Proc ji ty kurvy neprodavaj do vlastnich flasek?
Mara: Proc ji ty kurvy neprodavaj do vlastnich flasek?
Re: OT: Laické svařování
prodaj kdyz si koupis flasku na argon/smes mebo kyslik jsou skorem stejne jen smes ma stoupacku argon kyslik ne .....
CO2 je kapalne a stlacene na 50baru smes je plyn a na 200baru proste uplne jina flaska uplne jinej ventyl
kradenou flasku ti nikdo nenaplni a novou si asi nekoupis kdyz 4L lahev (jeste mensi jak hasicak ) stoji cca 4taci a kazdych 5 let si budes delat revize a atd atd
CO2 je kapalne a stlacene na 50baru smes je plyn a na 200baru proste uplne jina flaska uplne jinej ventyl
kradenou flasku ti nikdo nenaplni a novou si asi nekoupis kdyz 4L lahev (jeste mensi jak hasicak ) stoji cca 4taci a kazdych 5 let si budes delat revize a atd atd
CNC výpalky laser ,plasma a autogen