Elektrický ventilátor
Elektrický ventilátor
Čauves,
poradil by mi někdo s elektrickým ventilátorem ? Mám CA18DET a chci vyhodit vrtuli, tak mě zajímá kam nejjednodušeji, zároveň nejlépe co se týče účinnosti dát čidlo. Popřípadě jaký čidlo a jakej systém použít pro instalaci.
Budu rád za každou radu. Díky moc
poradil by mi někdo s elektrickým ventilátorem ? Mám CA18DET a chci vyhodit vrtuli, tak mě zajímá kam nejjednodušeji, zároveň nejlépe co se týče účinnosti dát čidlo. Popřípadě jaký čidlo a jakej systém použít pro instalaci.
Budu rád za každou radu. Díky moc
Re: Elektrický ventilátor
Já si sehnal dvouteplotni čidlo z Fabie, nechal si vyfrezovat adaptér a dal ho do spodní hadice.
Silikonové hadice od autobahn88 s tímhle umístěním počítají a spodní hadice je dvoudílná.
Silikonové hadice od autobahn88 s tímhle umístěním počítají a spodní hadice je dvoudílná.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Elektrický ventilátor
Japspeed silikonovky k chladici jsou taky deleny
Stage 2 HD, Walbro, GT2560R 1Bar HKS actuator, HKS Hi-Power, VLSD, Vodní chladič Japspeed, Velkej IC, R33 brzdy,Nismo siláče, Komplet polyuretan ES, Japspeed Toe arm, MeisterR
Re: Elektrický ventilátor
jen spínat podle zpátečky je trošku naprd ...pokud nespíná nízkou teplotou
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Elektrický ventilátor
Tohle cidlo to splnuje.
Fabia 1J0959481A
Mam v planu vetrak ridit dvourychlostne pomoci PWM a tohohle cidla. Sahara z Clia 1,9D co mam je slusna bestie (Pres 300w)
Fabia 1J0959481A
Mam v planu vetrak ridit dvourychlostne pomoci PWM a tohohle cidla. Sahara z Clia 1,9D co mam je slusna bestie (Pres 300w)
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Elektrický ventilátor
mi přijde teda už moc kdyby v 1/2 chladiče tak ok ale i 90 na vstupu je podle mě moc .....
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Elektrický ventilátor
Jaká by byla teda optimální teplota pro sepnuti/rozepnuti ?
Re: Elektrický ventilátor
To čidlo by mělo být nahoře, kde je nejvyšší teplota chladiva. Pokud ho dáte dolu a bude nastavené na 90 tak vlastně sepne ve chvíli kdy nahoře bude 100 a vice stupňů.
Re: Elektrický ventilátor
přesně tak mám u termostatu 87°C a pohoda
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Elektrický ventilátor
No je fakt, ze Fabie ma cidlo ve spodni 1/3 chladice.
Ale treba u Protonu bylo ve spodni casti chladice.
Jetli se nepletu tak bezna teplota chladici kapaliny je kolem 90st. takze kdyz pri tehle teplote na vystupu bude spinat vetrak, tak v tom nevidim problem.
Pokud stoupne jeste vic, tak se spusti vetrak na plny vykon.
Spise mi dela vetsi starost jak vhodne odvetrat motorovy prostor v oblasti 4 valce.
Premyslel jsem o provrtani vnitrniho plechu kapoty pod celnim sklem. Ale tam se vzduch spise hromadi, nez aby tam vznikal podtlak.
Takze bude hnat vzduch pod auto, nebo vyves blatniky ven. (RX8)
Ale treba u Protonu bylo ve spodni casti chladice.
Jetli se nepletu tak bezna teplota chladici kapaliny je kolem 90st. takze kdyz pri tehle teplote na vystupu bude spinat vetrak, tak v tom nevidim problem.
Pokud stoupne jeste vic, tak se spusti vetrak na plny vykon.
Spise mi dela vetsi starost jak vhodne odvetrat motorovy prostor v oblasti 4 valce.
Premyslel jsem o provrtani vnitrniho plechu kapoty pod celnim sklem. Ale tam se vzduch spise hromadi, nez aby tam vznikal podtlak.
Takze bude hnat vzduch pod auto, nebo vyves blatniky ven. (RX8)
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Elektrický ventilátor
Termostat mám 82°C a termospínač jednostupňový zap 87°C vyp 82°C v horní hadici, vrtule 355mm 350W v al. sahaře vlastní konstrukce, al. chladič 50mm a řekl bych, že více už netřeba, experimentoval jsem s motorem 450w otáčky odhaduju okolo 3500 a 360mm vrtulí původně určenou pro visco spojku z passata a to jsem měl dojem, že to už to auto utáhne samo i bez cačka, bohužel problém byl v tom, že se mi celkem hřály spoje/fastony a relé, taky to bylo už celkem velké/nemotorné a hlavně se mi to nepodařilo dokonale vyvážit, takže to trochu vibrovalo, ale když to seplo a člověk stál za autem, tak mu vlály nohavice
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
Re: Elektrický ventilátor
Chce to ale řešit komplexně a spínací/otvírací teploty všech komponent volit podle výkonu a stylu užívání auta, drifteři si vystačí bez termostatu a s vrtulí na spínač na max, naopak někdo kdo jezdí jen pro rohlíky může zvolit klidně nejteplejší seriový termostat atd... Ale ke komplexnosti samozřejmě patři i cooling plate (i když v mém podání to není 100%, stejně mi na ic udrží libovolně velký kus papíru/kartonu a plamen zapalovače taky dokáže hořet vodorovně) a chlazení oleje...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
Re: Elektrický ventilátor
Nejezdím žádnou pilu, občas se sklouznu, nebo svižnější jízda po okresce. Takže nepotřebuju žádnej vrtulník.
Koukal jsem po nějakých větrácích, ale za rozumnou cenu jsem našel akorát na Race-shopu - Průměr okolo těch 360mm, výkon 80w a otáčky kolem 2500ot.
Bude to stačit ?
https://race-shop.cz/ventilatory/1553-u ... -saci.html
Koukal jsem po nějakých větrácích, ale za rozumnou cenu jsem našel akorát na Race-shopu - Průměr okolo těch 360mm, výkon 80w a otáčky kolem 2500ot.
Bude to stačit ?
https://race-shop.cz/ventilatory/1553-u ... -saci.html
Re: Elektrický ventilátor
Moc pěkně vyřešený.Fil píše: ↑08.03.2017, 21:34 Termostat mám 82°C a termospínač jednostupňový zap 87°C vyp 82°C v horní hadici, vrtule 355mm 350W v al. sahaře vlastní konstrukce, al. chladič 50mm a řekl bych, že více už netřeba, experimentoval jsem s motorem 450w otáčky odhaduju okolo 3500 a 360mm vrtulí původně určenou pro visco spojku z passata a to jsem měl dojem, že to už to auto utáhne samo i bez cačka, bohužel problém byl v tom, že se mi celkem hřály spoje/fastony a relé, taky to bylo už celkem velké/nemotorné a hlavně se mi to nepodařilo dokonale vyvážit, takže to trochu vibrovalo, ale když to seplo a člověk stál za autem, tak mu vlály nohavice
Re: Elektrický ventilátor
To nevím, ale já bych tyhle parodie na ventilátor do auta nechtěl, už se tu o tom kdysi mluvilo a závěr byl, že 12" ventilátor by měl mít okolo 200W, takže větší prum. logicky ještě víc a ten z odkazu 80W... poohlédni se po něčem oem, klidně i v náhradě nebo starší z inzerátu, ten můj aktuální ventilátor stál asi 1500kč a výkonem to je úplně jinde oproti těm "ebay" z races, ale nebylo to pnp...SalliEry píše: ↑09.03.2017, 10:53 Bude to stačit ?
https://race-shop.cz/ventilatory/1553-u ... -saci.html
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30