z louže do louže.....:o(((
z louže do louže.....:o(((
Tak jsem v?era po n?kolikatýdenní pauze vyjel s novým turbem,custom trubi?kama k turbu a FMICem. Ale po trochu delší cest? (cca 20-30km) a zah?átí oleje m? klesá tlak oleje postupn? se zah?ívajícím se olejem. A vyvrcholilo to rozsvícením kontrolky mazání . Jelikož mám m??ák tlaku tak vidím jak ?asem jízdou klesá pomalu tlak...Myslím že to m?l podobné i sprinter jestli se nepletu.NO mám ze starého auta ješt? jedno olej ?erpadlo tak to asi nechám vym?nit. Olej tam je 10w-60 tak to by nem?l být zdroj problém?. O to v?tší škoda to je že auto krásn? jede ale nechci ho odd?lat....nemáte n?kdo n?jaký jiný nápad??
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
Re: z louže do louže.....:o(((
To ze s teplotou oleja klesa jeho tlak je normalne, nie ale az k nule. Nieco tam bude zle. Ked sa olej zohreje, s pidanim otacok stupne tlak oleja?swed píše:Tak jsem v?era po n?kolikatýdenní pauze vyjel s novým turbem,custom trubi?kama k turbu a FMICem. Ale po trochu delší cest? (cca 20-30km) a zah?átí oleje m? klesá tlak oleje postupn? se zah?ívajícím se olejem. A vyvrcholilo to rozsvícením kontrolky mazání . Jelikož mám m??ák tlaku tak vidím jak ?asem jízdou klesá pomalu tlak...Myslím že to m?l podobné i sprinter jestli se nepletu.NO mám ze starého auta ješt? jedno olej ?erpadlo tak to asi nechám vym?nit. Olej tam je 10w-60 tak to by nem?l být zdroj problém?. O to v?tší škoda to je že auto krásn? jede ale nechci ho odd?lat....nemáte n?kdo n?jaký jiný nápad??
Re: z louže do louže.....:o(((
To ze s teplotou oleja klesa jeho tlak je normalne, nie ale az k nule. Nieco tam bude zle. Ked sa olej zohreje, s pidanim otacok stupne tlak oleja?[/quote]
Re: z louže do louže.....:o(((
jo s p?idáním otá?ek stoupne tlak klidn? až p?es 5bar?...když to vyto?ím cca na 4-5 tisíc...takže m? zaráží že ?erpadlo tlakuje dost...o to víc to nechápu...jakoby to n?kde utíkalo až se olej zah?eje...???
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
-
- user
- Příspěvky: 284
- Registrován: 07.10.2004, 21:27
- Bydliště: Říčany u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: z louže do louže.....:o(((
To, jestli, a jak moc, ti to nekde utika poznas tak, ze nechas motor zahrat a chcipnes ho a sledujes tlak oleje. Melo by to pooomalu klesat. Ja mam na zahratem motoru(olej 10w60) na volnobeh 2bary a kdyz chcipnu motor, trva to zhruba 7sekund, nez tlak klesne na nulu...swed píše:jo s p?idáním otá?ek stoupne tlak klidn? až p?es 5bar?...když to vyto?ím cca na 4-5 tisíc...takže m? zaráží že ?erpadlo tlakuje dost...o to víc to nechápu...jakoby to n?kde utíkalo až se olej zah?eje...???
Pokud si dobre pomatuju, tak jsi delal spodek... ??? A co hlava? Zkousel jsi vuli na vackach??? kdyz se mrknes na nastartovanem motoru vickem na vent viku k vackam, neni tam az moc oleje???Ja mel na vackach kdysi vuli 1mm!!!!, takze se tam musel krute ztracet tlak.... poznas to tak, ze sundas vent. vika, odsroubujes vacky, popises si hydrostely, ktere vyndas. Pak skus prisroubovat vacku jednou tou panvi(bo jak se tomu nadava) a vyzkousej, jestli nema vuli...odsroubuj a prisroubuj a skus dalsi....
Pak bych to typoval na pretlakovy ventil na olej. cerpadle... ja mel na te kulicce napalenej olej tak, ze jsem ji musel vymenit, pac jsem ten sajrajt nemoch dostat dolu...a daval jsem podlozku pod pruzinu abych kompenzoval jeji unavu za tech par let....
Drzim palec
Re: z louže do louže.....:o(((
Zaujimave, mne tlak po vypnuti motora klesne okamzite. Ani neviem preco by mal klesat pomaly, ked sa zastavy cerpadlo, nema sa kde drzat tlak.....?ehy píše:To, jestli, a jak moc, ti to nekde utika poznas tak, ze nechas motor zahrat a chcipnes ho a sledujes tlak oleje. Melo by to pooomalu klesat. Ja mam na zahratem motoru(olej 10w60) na volnobeh 2bary a kdyz chcipnu motor, trva to zhruba 7sekund, nez tlak klesne na nulu...swed píše:jo s p?idáním otá?ek stoupne tlak klidn? až p?es 5bar?...když to vyto?ím cca na 4-5 tisíc...takže m? zaráží že ?erpadlo tlakuje dost...o to víc to nechápu...jakoby to n?kde utíkalo až se olej zah?eje...???
Pokud si dobre pomatuju, tak jsi delal spodek... ??? A co hlava? Zkousel jsi vuli na vackach??? kdyz se mrknes na nastartovanem motoru vickem na vent viku k vackam, neni tam az moc oleje???Ja mel na vackach kdysi vuli 1mm!!!!, takze se tam musel krute ztracet tlak.... poznas to tak, ze sundas vent. vika, odsroubujes vacky, popises si hydrostely, ktere vyndas. Pak skus prisroubovat vacku jednou tou panvi(bo jak se tomu nadava) a vyzkousej, jestli nema vuli...odsroubuj a prisroubuj a skus dalsi....
Pak bych to typoval na pretlakovy ventil na olej. cerpadle... ja mel na te kulicce napalenej olej tak, ze jsem ji musel vymenit, pac jsem ten sajrajt nemoch dostat dolu...a daval jsem podlozku pod pruzinu abych kompenzoval jeji unavu za tech par let....
Drzim palec
samozd?ejm? by to bylo nejlepší ?ešení ale to ?idlo tam mám co bylo p?ibalené k budíku tlaku oleje a mám dva výstupy na standardní ?idlo auta a na budík....už jsme to jednou ?ešil že mi za?alo svítit to staré tak se mi to moc nezdá....možná bude nejlepší dojet do servisu at mi ten tlak zm??ej po?ádn?...co ty na to? a pop? vym?n?j ?erpadlo.už m? to neba a nehcci odpálit motor...
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
Tak,tak, chod do servisu, mne sa furt nezda to cidlo....Niet nad poctivy mechanicky manometer...swed píše:samozd?ejm? by to bylo nejlepší ?ešení ale to ?idlo tam mám co bylo p?ibalené k budíku tlaku oleje a mám dva výstupy na standardní ?idlo auta a na budík....už jsme to jednou ?ešil že mi za?alo svítit to staré tak se mi to moc nezdá....možná bude nejlepší dojet do servisu at mi ten tlak zm??ej po?ádn?...co ty na to? a pop? vym?n?j ?erpadlo.už m? to neba a nehcci odpálit motor...
cca 2-3 sekundy, zavisi to od toho, aky olejovy filter je pouzity. Su dva druhy: jeden ma spatny ventil, ktory brani vyteceniu oleja po vypnuti motora a potom tlak nabehne vpodstate ihned, ak je pouzity normalny filter, tie cca 2sekundy trva naplnenie filtra....doublejay píše:Kdyz uz jsme tak u toho mazani - pro ty, kdo mate meraky tlaku oleje: za jak dlouho po nastartovani studeneho auta (treba den nejezdiciho) vam nabehne plny tlak bez proslapnuti plynoveho pedalu???
Ak trva nabeh tlaku dlhsie, signalizuje to problem v mazani....
to swed: jen pisu co se stalo s ?idlem tlaku oleje me.(mame ho od stejnýho výrobce-equss) jak sou na ?idle vzadu kontaky tak jeden sem pripojil na budik a druhej na kontrolku mazani po pár tejdnech mi za?ala svítit kontrolka mazani, ale tlak byl v poho. tak sem na to cidlo mrknul a ten kontakt normaln? upad - je to smejd
no jasny.taky co prvni bude aby mi v servisu ten tlak p?em??ili....)) to by byla pohoda kdyby to tak bylo.ale spiš ne.v?era jsem na ty kontakty šahal a je teda pravda že se uvolnujou.chce to zapájet asi.nebo použít po?ádné špi?ky.Hynek píše:to swed: jen pisu co se stalo s ?idlem tlaku oleje me.(mame ho od stejnýho výrobce-equss) jak sou na ?idle vzadu kontaky tak jeden sem pripojil na budik a druhej na kontrolku mazani po pár tejdnech mi za?ala svítit kontrolka mazani, ale tlak byl v poho. tak sem na to cidlo mrknul a ten kontakt normaln? upad - je to smejd
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Jen takova drobna poznamka k problematice: moje meradlo tlaku oleje (autostyle) je podobne jako spousta ostatnich elektromechanicke (jak pise Raddy - neni nad poctivy mechanicky manometr, ale kdo ma tahat ty olejove trubicky do kabiny, ze...). To znamena, ze cidlo tlaku vypada vevnitr asi tak, ze je tam presuvna kulisa, na kterou tlaci olej. Ta se pod tlakem vychyluje a mechanickym prevodem presouva jezdec, ktery se pohybuje po jemne navinutem odporovem dratu. V podstate to funguje jako reostat - jeden konec vinuti je uzemneny blokem a na druhem je z meridla privedene napeti, ktere se meni v zavislosti na tlaku/poloze sberace na tom vinuti. Do puvodni polohy je kulisa tlacena pruzinkou, na jeji sile zavisi citlivost (jak velkou drahu jezdec pri urcitem tlaku udela) a rychlost poklesu rucky na meridle (jak rychle se po vypnuti motoru a ztrate tlaku oleje kulisa vrati do vychoziho stavu). U meho auta kontrolka mazani zhasne temer ihned po nastartovani, ted - za chadneho pocasi - je tlak prakticky uz pri startovani. Meradlo ovsem ukaze plny tlak az za nekolik sekund, presneji - po nastartovani zacne splhat nahoru a cca 5,5b mam kolikrat az pote, co se s autem pohnu. Na studenem aute mam na volnobeh 5,5b, po par minutach mestskeho provozu okolo 3-3,5b, po zahrati cca 1,5b. V otackach se to pohybuje vzdy mezi 3-4b. Mam polosyntetiku 10W.