Alternativni zapojeni FPR - fuel pressure regulator
Alternativni zapojeni FPR - fuel pressure regulator
No tak jsem se k tomu konecne odhodlal a vysledek = mnohem lepsi odezva na seslapnuti plynu.
Proste jak jednou rikal raddy: nezpoznate svoje auto
Zapojeni je otazka nekolika minut.
Akorat me vrta hlavou co se stane kdyz nahodou praskne membrana v FPR?? Rekl bych ze muj motor to bude mit v tom okamziku za sebou. Jak to bylo s tim standartnim zapojenim? kdyz praskne membrane pri tak se taky dostane palivo nerizene do valcu, nebo ne?
A vubec co si myslite o tom alternativnim zapojeni, je to bezpecne????????? S toho hlediska membrany v FPR
Proste jak jednou rikal raddy: nezpoznate svoje auto
Zapojeni je otazka nekolika minut.
Akorat me vrta hlavou co se stane kdyz nahodou praskne membrana v FPR?? Rekl bych ze muj motor to bude mit v tom okamziku za sebou. Jak to bylo s tim standartnim zapojenim? kdyz praskne membrane pri tak se taky dostane palivo nerizene do valcu, nebo ne?
A vubec co si myslite o tom alternativnim zapojeni, je to bezpecne????????? S toho hlediska membrany v FPR
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- tamo
- user
- Příspěvky: 1085
- Registrován: 22.10.2004, 12:59
- Bydliště: Podhájska, SK
- Kontaktovat uživatele:
935BABY LOGOVANIE
Napis ako sa pripajas na internet (DIALUP, DSL alebo v praci cez proxyserver.) Ja sa musim vzdy logovat dvakrat posebe a potom som prihlaseny.935Baby píše:No uz je to vazne trapne kdy je se konecne naucim poradne logovat
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Cely problem spociva v tom ze kazdou chvili mazu Temporary Internet files, obsahy formularu a pak se pri navsteve fora zapomenu zalogovat. Napisu nejaky prispevek a pote v zachvatu zurivosti se zaloguju a zapomenu zaskrtnou aby me to logovalo automaticky pri navsteve fora Takze vzdy nez vse uvedu do poradku napisu nekolik Anonymnich prispevkuMr.FU píše:Jestli to nebude tím, že má v Exploreru nastaveno mazání stránek p?i ukon?ení programu. ( Vyprázdnit složku Temporatory internet files nebo jak se jí nadává :-) )
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Takze jak je FPR solenoid zapojeny standartne tak pri tom zapojeni to funguje naslodovne:
Manual EF&FC strana 20:
je to v podstate hot start solenoid, je v cinnosti pouze pri startu tepleho motoru a to po dobu pouze 3 minut - prepne privod vzduchu ze sani za filtrem, tj. vede tam atmosfericky tlak coz zvysuje tlak v FPR a tim usnadnuje teply start. Takze po 3 minutach tepleho startu solenoid se prepne a uzavre privod atmosferickeho vzduchu a propoji hadicku co vede za zadniho bloku sani se hadickou do FPR.
Takze sakra proc to auto ma lepsi odezvu na seslapnuti plynu - jde lepe za plynem???? Tomu fakt nerozumim, absolutne me to nedava smysl.
Muze to zlepsit pruznost motoru pouze techto dvou predpokladu:
a) solenoid nepracuje tak jak ma, treba spatne utesnuje kanalky, coz muze zpusobovat nizsi tlak v ovladaci hadicce k FPR(unik tlaku pres hadicku co vede za filtr sani)>motor muze kvuli malemu tlaku paliva spalovat chudou smes atd. Je tady moznost ze se solenoid zasekne v ON poleze a tudiz pujde do FPR porad atmosfericky tlak - tato moznost je ale malo pravdepodobna
b) i kdyz funguje spravne tak je svym spusobem restriktivni (jsou tam vseljake zalomeni,ohyby atd a proste zpozduje signal do FPR a hlavne pokud ho zapojïte tak ze povedete di FPR primo hadicku ze zadni strany saciho bloku tak zkratite vedeni o cca 2 metry coz zarucene zlepsi odvezvu na plyn.
Takhle to vede do FPR signal v seriovem zapojeni:
No a ja blbec jsem jeste do te modre oznacene hadicky co ridi FPR zapojil budik na tlak turba (hadicka k budiku dlouha asi metr) Takze ve vysledku me vede k ovladani FPR hadicka dlouha asi 3 metry. Co nejdrive na to vletim a budou litat hadicky vzduchem. Napajeni na budik turba vemu ze saciho bloku jak je vedeni do Carbon canister.
Myslel jsem puvodne ze FPR solenoid funguje nejak i pri ubrani plynu a pridani - to by davalo smysl proc se zlepsila pruznost motoru ale neni tomu tak.
A jak jsem se puvodne ptal zda je bypass solenoidu bezpecny kvuli te membrane v FPR tak je, protoze v seriovem zapojeni je to v podstate uplne stejne.
Manual EF&FC strana 20:
je to v podstate hot start solenoid, je v cinnosti pouze pri startu tepleho motoru a to po dobu pouze 3 minut - prepne privod vzduchu ze sani za filtrem, tj. vede tam atmosfericky tlak coz zvysuje tlak v FPR a tim usnadnuje teply start. Takze po 3 minutach tepleho startu solenoid se prepne a uzavre privod atmosferickeho vzduchu a propoji hadicku co vede za zadniho bloku sani se hadickou do FPR.
Takze sakra proc to auto ma lepsi odezvu na seslapnuti plynu - jde lepe za plynem???? Tomu fakt nerozumim, absolutne me to nedava smysl.
Muze to zlepsit pruznost motoru pouze techto dvou predpokladu:
a) solenoid nepracuje tak jak ma, treba spatne utesnuje kanalky, coz muze zpusobovat nizsi tlak v ovladaci hadicce k FPR(unik tlaku pres hadicku co vede za filtr sani)>motor muze kvuli malemu tlaku paliva spalovat chudou smes atd. Je tady moznost ze se solenoid zasekne v ON poleze a tudiz pujde do FPR porad atmosfericky tlak - tato moznost je ale malo pravdepodobna
b) i kdyz funguje spravne tak je svym spusobem restriktivni (jsou tam vseljake zalomeni,ohyby atd a proste zpozduje signal do FPR a hlavne pokud ho zapojïte tak ze povedete di FPR primo hadicku ze zadni strany saciho bloku tak zkratite vedeni o cca 2 metry coz zarucene zlepsi odvezvu na plyn.
Takhle to vede do FPR signal v seriovem zapojeni:
No a ja blbec jsem jeste do te modre oznacene hadicky co ridi FPR zapojil budik na tlak turba (hadicka k budiku dlouha asi metr) Takze ve vysledku me vede k ovladani FPR hadicka dlouha asi 3 metry. Co nejdrive na to vletim a budou litat hadicky vzduchem. Napajeni na budik turba vemu ze saciho bloku jak je vedeni do Carbon canister.
Myslel jsem puvodne ze FPR solenoid funguje nejak i pri ubrani plynu a pridani - to by davalo smysl proc se zlepsila pruznost motoru ale neni tomu tak.
A jak jsem se puvodne ptal zda je bypass solenoidu bezpecny kvuli te membrane v FPR tak je, protoze v seriovem zapojeni je to v podstate uplne stejne.
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 25.11.2004, 20:04, celkem upraveno 4 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Jeste nekolikt faktu o FPR solenoidu:
po nastartovani tepleho motoru je po dobu 3 minut do fpr veden atmosfericky tlak hadickou za sacim filtrem, takze po dobu 3 minut neni FPR regulovany tudiz mate nizky tlak paliva = chuda smes (velmi nebezpecne)
A ted si to vysvetleme v praxi. Hezky si jedete na sprint, prijedete do rady stojicich aut samozrejme mate zahraty motor Treba ho na minutku nebo na 30 sekund chcipnete po triceti sekundach nastartujete a prijedete na startovni caru. No a pekne to osolite a po celou dobu sprintu jedete s nizkym tlakem paliva=chuda smes protoze jeste neubehlo vice jak 3 minuty od startu motoru a solenoid porad pousti do FPR atmosfericky tlak a ne tlak ze saciho bloku
Jinak kdyz je solenoid v OFF modu (nejde do nej napeti ) tak vede do FPR tlak ze sani motoru, pouze kdyz je veden atmosfericky tlak pres solenoid do FPR tak je solenoid zaply (tj po ty 3 minuty) Takze i kdyz je vadny tak pousit porad do FPR ridici tlak ze saciho bloku.
po nastartovani tepleho motoru je po dobu 3 minut do fpr veden atmosfericky tlak hadickou za sacim filtrem, takze po dobu 3 minut neni FPR regulovany tudiz mate nizky tlak paliva = chuda smes (velmi nebezpecne)
A ted si to vysvetleme v praxi. Hezky si jedete na sprint, prijedete do rady stojicich aut samozrejme mate zahraty motor Treba ho na minutku nebo na 30 sekund chcipnete po triceti sekundach nastartujete a prijedete na startovni caru. No a pekne to osolite a po celou dobu sprintu jedete s nizkym tlakem paliva=chuda smes protoze jeste neubehlo vice jak 3 minuty od startu motoru a solenoid porad pousti do FPR atmosfericky tlak a ne tlak ze saciho bloku
Jinak kdyz je solenoid v OFF modu (nejde do nej napeti ) tak vede do FPR tlak ze sani motoru, pouze kdyz je veden atmosfericky tlak pres solenoid do FPR tak je solenoid zaply (tj po ty 3 minuty) Takze i kdyz je vadny tak pousit porad do FPR ridici tlak ze saciho bloku.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Do CC jdou dve hadicky mala a vetsi. Ta mala je pred klapkou at tou se vedou z CC benzinove vypary do sani aby se spalovaly.
Ja jsem mel na mysli tu silnejsi ktera je z boku az za klapkou
Nebo ten budik muzes napojit hned u CC - myslim tim primo pred tim jak ta silnejsi hadicka vstupuje do CC.
Ja jsem mel na mysli tu silnejsi ktera je z boku az za klapkou
Nebo ten budik muzes napojit hned u CC - myslim tim primo pred tim jak ta silnejsi hadicka vstupuje do CC.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Akorat me v souvislosti s FPR vrta hlavou jeste jedna vec:
uvnitr FPR je gumova membrana pokud se nepletu, takze pokuk spojim vyvod ze zadni strany saciho bloku primo do FPR (viz prvni obrazek u bodu b) v predesle dopovedi) Tak pujdou do FPR primo ze sani olejove vypary (odvetravani klikove skrine). A jak je znamo olej je agresivni vuci gume, takze by mohlo dojit k poskozeni membrany v FPR a nasladne k volnemu proudeni benzinu do saciho bloku Nebo je ta membrana odolna vuci oleji??? predpokladam ze ano, ale buhvi jak to je.
Ve standartnim zapojeni by se moc oleje do FPR dostat nemelo protoze za saciho bloku vede cca 0,3 metru dlouha hadicka do FPR solenoidu a pak zpet do FPR. Takze se ty olejove vypary zachyti na stenach cestou a neco i v samotnem solenoidu a do FPR moc oleje neprijde. I kdyz v on boost rezimu to tam bude ten olej asi stejne pekne prat.
No nic budu doufat ze ta membrana je odolna vuci oleji
uvnitr FPR je gumova membrana pokud se nepletu, takze pokuk spojim vyvod ze zadni strany saciho bloku primo do FPR (viz prvni obrazek u bodu b) v predesle dopovedi) Tak pujdou do FPR primo ze sani olejove vypary (odvetravani klikove skrine). A jak je znamo olej je agresivni vuci gume, takze by mohlo dojit k poskozeni membrany v FPR a nasladne k volnemu proudeni benzinu do saciho bloku Nebo je ta membrana odolna vuci oleji??? predpokladam ze ano, ale buhvi jak to je.
Ve standartnim zapojeni by se moc oleje do FPR dostat nemelo protoze za saciho bloku vede cca 0,3 metru dlouha hadicka do FPR solenoidu a pak zpet do FPR. Takze se ty olejove vypary zachyti na stenach cestou a neco i v samotnem solenoidu a do FPR moc oleje neprijde. I kdyz v on boost rezimu to tam bude ten olej asi stejne pekne prat.
No nic budu doufat ze ta membrana je odolna vuci oleji
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
rozoberate tu zaujimavu temu:))))
co sa tyka oleja vo vzduchovom vedeni do FPR: treba to priviest zozadu zo sania, odkial isla povodna hadicka do solenoidu, tam sa nijaky olej nevyskytuje. Do tejto hadicky sa zapaja aj merac tlaku turba.
co sa tyka odozvy a neodozvy dlhych hadiciek: hadicky rozhodne nesposobuju oneskorenie odozvy, nie pri dlzke 2m tenkej hadicky
co sa tyka dovodu odpajania solenoidu: hlavny je ze pri starte sa otvara a privadza atmosfericky tlak do FPR co sposobuje BOHATU zmes pri starte a stazuje startovanie, hlavne teple, ked uz bohata zmes nie je potrebna(toto plati samozrejme na volnobehu a dovtedy pokial tlak turba neprekroci 0, ale my samozrejme pri studenom motore jazdime zlahka,vsak:)))
co sa tyka oleja vo vzduchovom vedeni do FPR: treba to priviest zozadu zo sania, odkial isla povodna hadicka do solenoidu, tam sa nijaky olej nevyskytuje. Do tejto hadicky sa zapaja aj merac tlaku turba.
co sa tyka odozvy a neodozvy dlhych hadiciek: hadicky rozhodne nesposobuju oneskorenie odozvy, nie pri dlzke 2m tenkej hadicky
co sa tyka dovodu odpajania solenoidu: hlavny je ze pri starte sa otvara a privadza atmosfericky tlak do FPR co sposobuje BOHATU zmes pri starte a stazuje startovanie, hlavne teple, ked uz bohata zmes nie je potrebna(toto plati samozrejme na volnobehu a dovtedy pokial tlak turba neprekroci 0, ale my samozrejme pri studenom motore jazdime zlahka,vsak:)))
- Ondrey
- user
- Příspěvky: 587
- Registrován: 27.09.2004, 15:47
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Doufám, že tu n?kdo ješt? po všech t?ch debatách na téma studený motor vs. turbo vs. životnost mechanických díl? nejezdí sprinty s ?erstv? nastartovaným a tím pádem nezah?átým motorem!!935Baby píše:A ted si to vysvetleme v praxi. Hezky si jedete na sprint, prijedete do rady stojicich aut samozrejme mate zahraty motor Treba ho na minutku nebo na 30 sekund chcipnete po triceti sekundach nastartujete a prijedete na startovni caru. No a pekne to osolite a po celou dobu sprintu jedete s nizkym tlakem paliva=chuda smes protoze jeste neubehlo vice jak 3 minuty od startu motoru a solenoid porad pousti do FPR atmosfericky tlak a ne tlak ze saciho bloku
P?ípadn? bych mu pak mohl nakopat pr_el za k_rvení motoru!
240 genuine british BHPs covered with British racing green..