SLUŠNEJ ZESILOVA? DO AUTA RODEK R2100A :O)
SLUŠNEJ ZESILOVA? DO AUTA RODEK R2100A :O)
ZESÍK S PARAMETRY:
2x110W RMS 4Ohm, 2x150W RMS 2Ohm 1x300Watt RMS
DEFAKTO NOVÝ SE ZÁRU?ÁKEM ATD.
CENA 5000k?
2x110W RMS 4Ohm, 2x150W RMS 2Ohm 1x300Watt RMS
DEFAKTO NOVÝ SE ZÁRU?ÁKEM ATD.
CENA 5000k?
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
ur?it? máš pravdu, že nesta?í....Martin_534 píše:nesta?í :-)
na rádiu m?že být napsáno co chce, ale ve skute?nosti má výkona 5-15w
ale t?eba moje má 4x50W což je max a v sinusu to je asi 4x26W což si myslím je slušný... (ale to samozd?ejm? nemluvím o sony...o které mám svoje mín?ní) ale oproti zesíku je to nic...ikdyž standard chrastítka na to teda v žádném p?ípad? nesta?í v a aut?...
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
na 4x26w zapome?, leda bys m?l rádio s externim m?ni?em nap?tí, když to bude 4x12w bude to hodn? :-)swed píše:ur?it? máš pravdu, že nesta?í....Martin_534 píše:nesta?í :-)
na rádiu m?že být napsáno co chce, ale ve skute?nosti má výkona 5-15w
ale t?eba moje má 4x50W což je max a v sinusu to je asi 4x26W což si myslím je slušný... (ale to samozd?ejm? nemluvím o sony...o které mám svoje mín?ní) ale oproti zesíku je to nic...ikdyž standard chrastítka na to teda v žádném p?ípad? nesta?í v a aut?...
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Pánové, trochu matematiky a Ohm?v zákon:
1) Výstupní nap?tí (u aut s 12V akumulátorem) regulátoru alternátoru je standardn? 14.4V (víc se v palubní síti prost? objevit nesmí, pokud je vše v po?ádku).
2) Standardní impedance (zjednodušen? odpor) b?žn? používaných reproduktor? do auta je 4 Ohmy. Na tuto zát?ž je též dimenzovaná v?tšina (95%) výstupních zesilova?? autorádií a (až na výjimky) p?ídavných zesilova?? (pozor, n?které jsou pro zv?tšení výstupního výkonu konstruované na 2 Ohmy)
3) Chceme-li zesilovat hudební signál (tedy st?ídavý, v p?ípad? flétny tém?? ?istá sinusovka, která symetricky osciluje okolo nuly do kladných i záporných hodnot) a napájení v aut? je NESYMETRICKÉ, tedy +12V proti kost?e (zápornému pólu baterie, který je ukost?en), musíme po?ítat s tím, že na první pól reproduktoru, jehož druhý pól je ukost?en, m?žeme p?ivést maximáln? polovinu nap?tí v palubní síti, abychom se se zesíleným signálem mohli pohybovat do kladných a záporných hodnot okolo jakéhosi "st?edu" nebo "nulové hodnoty".
4) I na pln? otev?ených výstupních výkonových tranzistorech zesilova?e (je jedno, jestli jsou tam diskrétní tranzistory nebo máme integrovaný obvod, i v n?m ty tranzistory nakonec jsou) vzniká úbytek nap?tí, pohybující se v rozmezí 0.5-0.7V a ty tranzistory jsou tam min. jeden pro každou p?lvlnu, tedy celkem min. 2ks
Takže: polovina ze 14.4V je 7.2V
Úbytek na tranzistorech koncového stupn? je 2*0.7V
Nap?tí na reproduktoru m?že být max. 5.8V
Na 4-ohmovém reproduktoru dosáhneme proudu 5.8/4=1.45A...
...a tím výkonu 8.4Wattu
Pokud stojíme bez nato?eného motoru a baterie má p?esn? 12V, bude výkon 5.3W
Pro dosažení vyššího výstupního výkonu se použije invertor (p?evrátí polaritu té naší sinusovky) a další zesilova?, jehož výstupní nap?tí je p?esn? opa?né oproti zesilova?i, který se napájí p?ímo, ne p?es invertor.
Reproduktor se zapojí jedním pólem na výstup prvního a druhým na výstup druhého zesilova?e, ?íká se tomu m?stkové zapojení a používá se pro dosažení v?tšího rozkmitu nap?tí na zát?ži (prakticky se zdvojnásobí). Ani jeden vývod reproduktoru není spojen s kostrou (a pokud se spojí, sho?í reproduktor, zesilova? nebo obojí, protože i v klidu, bez buzení, je na výstupech zesilova?? nap?tí rovné polovin? nap?tí v palubní síti).
Dosažitelný výkon p?i plném nap?tí sít? je tak okolo +/- 15W (jsou tam n?jaké ztráty, i bez nich by to bylo max. 16.8W) a p?i baterii 12V jen cca 10W !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tato ?ísla jsou JEDINÝM SERIÓZNÍM ÚDAJEM O VÝKONU. Termíny "maximální, špi?kový, hudební" výkon, jehož m??ení si výrobce m?že nadefinovat, jak se jemu zrovna hodí nebo si ta ?ísla jen vycucat z prstu O NI?EM NEVYPOVÍDAJÍ A za?ízení se podle nich NEDAJÍ POROVNÁVAT.
Pro vyšší než uvedené hodnoty se zesilova?e výkonu konstruují tak, že v polovin? (nebo nadpolovi?ní v?tšin?) krabice je M?NI? NAP?TÍ, který z palubní sít? ud?lá t?eba 2x50V a tím se teprve napájí koncový stupe?. A protože ani m?ni?, ani zesilova? nemá ú?innost 100%, bývají na p?ívodech od baterie pojistky od 20A výše (spíš 60, 80, 100A), protože platí zákon o zachování (v našem p?ípad?) výkonu. Také je nutné ?ádn? dimenzovat napájecí kabely, protože p?i t?chto proudech (svá?e?ka) poznáte každou desetinu ohmu jejich odporu na ztrát? výkonu a na zah?ívání kabelu, které m?že být velmi nebezpe?né.
Celá problematika je ješt? o n?co složit?jší, ale pro jednoduchost a názornost to takhle sta?í, ne? (cht?l bych vid?t to autorádio o výšce n?jakých pár cm, ve kterém je ladící díl, mechanika CD p?ehráva?e a okolní elektronika, jak z n?j leze t?ch 4x50W (v sou?tu 200). P?i takovém výkonu by teplota v n?m dosahovala hodnot, že by se rozpoušt?la vložená CD!!!
1) Výstupní nap?tí (u aut s 12V akumulátorem) regulátoru alternátoru je standardn? 14.4V (víc se v palubní síti prost? objevit nesmí, pokud je vše v po?ádku).
2) Standardní impedance (zjednodušen? odpor) b?žn? používaných reproduktor? do auta je 4 Ohmy. Na tuto zát?ž je též dimenzovaná v?tšina (95%) výstupních zesilova?? autorádií a (až na výjimky) p?ídavných zesilova?? (pozor, n?které jsou pro zv?tšení výstupního výkonu konstruované na 2 Ohmy)
3) Chceme-li zesilovat hudební signál (tedy st?ídavý, v p?ípad? flétny tém?? ?istá sinusovka, která symetricky osciluje okolo nuly do kladných i záporných hodnot) a napájení v aut? je NESYMETRICKÉ, tedy +12V proti kost?e (zápornému pólu baterie, který je ukost?en), musíme po?ítat s tím, že na první pól reproduktoru, jehož druhý pól je ukost?en, m?žeme p?ivést maximáln? polovinu nap?tí v palubní síti, abychom se se zesíleným signálem mohli pohybovat do kladných a záporných hodnot okolo jakéhosi "st?edu" nebo "nulové hodnoty".
4) I na pln? otev?ených výstupních výkonových tranzistorech zesilova?e (je jedno, jestli jsou tam diskrétní tranzistory nebo máme integrovaný obvod, i v n?m ty tranzistory nakonec jsou) vzniká úbytek nap?tí, pohybující se v rozmezí 0.5-0.7V a ty tranzistory jsou tam min. jeden pro každou p?lvlnu, tedy celkem min. 2ks
Takže: polovina ze 14.4V je 7.2V
Úbytek na tranzistorech koncového stupn? je 2*0.7V
Nap?tí na reproduktoru m?že být max. 5.8V
Na 4-ohmovém reproduktoru dosáhneme proudu 5.8/4=1.45A...
...a tím výkonu 8.4Wattu
Pokud stojíme bez nato?eného motoru a baterie má p?esn? 12V, bude výkon 5.3W
Pro dosažení vyššího výstupního výkonu se použije invertor (p?evrátí polaritu té naší sinusovky) a další zesilova?, jehož výstupní nap?tí je p?esn? opa?né oproti zesilova?i, který se napájí p?ímo, ne p?es invertor.
Reproduktor se zapojí jedním pólem na výstup prvního a druhým na výstup druhého zesilova?e, ?íká se tomu m?stkové zapojení a používá se pro dosažení v?tšího rozkmitu nap?tí na zát?ži (prakticky se zdvojnásobí). Ani jeden vývod reproduktoru není spojen s kostrou (a pokud se spojí, sho?í reproduktor, zesilova? nebo obojí, protože i v klidu, bez buzení, je na výstupech zesilova?? nap?tí rovné polovin? nap?tí v palubní síti).
Dosažitelný výkon p?i plném nap?tí sít? je tak okolo +/- 15W (jsou tam n?jaké ztráty, i bez nich by to bylo max. 16.8W) a p?i baterii 12V jen cca 10W !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tato ?ísla jsou JEDINÝM SERIÓZNÍM ÚDAJEM O VÝKONU. Termíny "maximální, špi?kový, hudební" výkon, jehož m??ení si výrobce m?že nadefinovat, jak se jemu zrovna hodí nebo si ta ?ísla jen vycucat z prstu O NI?EM NEVYPOVÍDAJÍ A za?ízení se podle nich NEDAJÍ POROVNÁVAT.
Pro vyšší než uvedené hodnoty se zesilova?e výkonu konstruují tak, že v polovin? (nebo nadpolovi?ní v?tšin?) krabice je M?NI? NAP?TÍ, který z palubní sít? ud?lá t?eba 2x50V a tím se teprve napájí koncový stupe?. A protože ani m?ni?, ani zesilova? nemá ú?innost 100%, bývají na p?ívodech od baterie pojistky od 20A výše (spíš 60, 80, 100A), protože platí zákon o zachování (v našem p?ípad?) výkonu. Také je nutné ?ádn? dimenzovat napájecí kabely, protože p?i t?chto proudech (svá?e?ka) poznáte každou desetinu ohmu jejich odporu na ztrát? výkonu a na zah?ívání kabelu, které m?že být velmi nebezpe?né.
Celá problematika je ješt? o n?co složit?jší, ale pro jednoduchost a názornost to takhle sta?í, ne? (cht?l bych vid?t to autorádio o výšce n?jakých pár cm, ve kterém je ladící díl, mechanika CD p?ehráva?e a okolní elektronika, jak z n?j leze t?ch 4x50W (v sou?tu 200). P?i takovém výkonu by teplota v n?m dosahovala hodnot, že by se rozpoušt?la vložená CD!!!
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele: