Belmondovo auto na srazu pustilo olej....

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Belmondovo auto na srazu pustilo olej....

Příspěvek od swed »

Tak kdo tam byl ví a kdo ne tak bohužel Belmondovi po ai dvou až třech sprintech pustilo do výfuku olej a to tak že hodně a musel sem ho dotáhnout domů (120km docela zábava).
Takže tady jsou info bylo by dobré to rozebrat jestli někdo bude vědět čím to je...
-nastavený tlak turba T3 byl cca 1bar
-z ničeho nic to pustilo olej..hodně
-změřili jsme po dojezdu domů komprese (za studena) a jsou okolo 10barů všechny válce.
Tzn napadá mě turbo...a jeho těsnění. Nebo by to mohlo jít přes ventily? Projevilo by se to na při měření tlaku?
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

Na SXOC.UK je velmi rozsahly clanek o jednom typkovi ktery ma asi jeste o neco vyssi vykon ale ne zas o tolik a tomu to pres ventilaci vacek vypumpovalo treba i 1,5 litru oleje. Kdo vi, treba co se stalo taky Belmondovi.

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=63667
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Najprv treba skontrolovat ci je olej v sani (od turba po klapku).ak ano, je to turbo.
Ak je sanie suche, moze to byt rovnaky problem ako som mal ja, ked bol olej pretlaceni cez ventilaciu vaciek.
Dovod bol netesniaci PCV ventil, ktory je zozadu na sani a donho ide hadica z odvetrania vaciek. Je to jednosmerny ventil, ktory musi pri tlaku v sani tesnit smerom k vackam. Vybrat a prefuknut, ci tesni. Takisto by si mal mat v hadiciach ventilacie vaciek kopu oleja a cele sanie zvnutra cierne (no problem). Takisto sa to prejavuje vytlacanim olejovej mierky.
Kompresia vyzera byt v poriadku.
Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek »

tak to sem zvědavej čim to je ?
to turbo bylo nové ne (původně Katanyho z USA)
mě taky odešlo repas turbo T3 během chvilky, oba mame TOP svody
tak doufam ze to neni tim prívodem oleje, tam mozna bude chybka ...
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Hynek píše:tak to sem zvědavej čim to je ?
to turbo bylo nové ne (původně Katanyho z USA)
mě taky odešlo repas turbo T3 během chvilky, oba mame TOP svody
tak doufam ze to neni tim prívodem oleje, tam mozna bude chybka ...
uz je jasne ze to je turbo? ten olej mohol byt kludne od vaciek. inak, ak je pretlakovana olejova vana, tak moze byt problem so samospadom oleja s turba do vane.....
Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed »

Tak píšu za belmonda (je na dovolené). Po prohlídce našel olej jak ve spoji turbo výstup - výfuk tak před turbem svody - turbo vstup. Sání je dokonale suché. TAKže to je na 100% motor. Kecali sme s KAtanym o guferách na ventilech. Oba si myslíme že to je ono....
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
Petr
user
Příspěvky: 167
Registrován: 08.10.2004, 13:31
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr »

Takze taky se pridam o radu....
moje turbo uz ma sice vule a myslel jsem, ze je mrtve, ale kdyz si ted ctu tady o tom oleji.... nemam problem dolit litr oleje i jen na 800 km .. kdyz jedu fakt rapidne, tak i na 500 km 1 litr oleje vyleti BOV ventilem ven... Vsechen je zespodu na kapote vystrikany z BOVu a spaleny...

Zaroven ale take po jizde 180-200 mam pravidelne vytlacenou merku oleje... to se mi stava uz delsi dobu... kdyz se vytlaci a jedu rychle, neni problem, aby byl z merky uplne postrikany motor...

Proto se ptam, muze takovy ubytek oleje zpuboit samotne tesneni turba ?? za autem obcas dym mam, kdyz pridam, ale zase ne nejake mraky dymu, na to, kolik toho oleje ubyva...

Muze mi to delat taky ten ventil odvetrani vacek?

Petr
Vinova S13 - 1990

T25 - 0,8bar , kat už neny, BOV MK II - Minulost... rad vzpominam, 200sx je bezva auto
------------------------------------
ale ted si vozim prdel v XEDOS 9 2,5 V6 - 4WS
a trosku mene z ni boli zada :)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Petr píše:Takze taky se pridam o radu....
moje turbo uz ma sice vule a myslel jsem, ze je mrtve, ale kdyz si ted ctu tady o tom oleji.... nemam problem dolit litr oleje i jen na 800 km .. kdyz jedu fakt rapidne, tak i na 500 km 1 litr oleje vyleti BOV ventilem ven... Vsechen je zespodu na kapote vystrikany z BOVu a spaleny...

Zaroven ale take po jizde 180-200 mam pravidelne vytlacenou merku oleje... to se mi stava uz delsi dobu... kdyz se vytlaci a jedu rychle, neni problem, aby byl z merky uplne postrikany motor...

Proto se ptam, muze takovy ubytek oleje zpuboit samotne tesneni turba ?? za autem obcas dym mam, kdyz pridam, ale zase ne nejake mraky dymu, na to, kolik toho oleje ubyva...

Muze mi to delat taky ten ventil odvetrani vacek?

Petr
samozrejme, ak ti vytlaca mierku oleja, treba skontrolovat PCV ventil, ci tesni smerom von zo sania.Dalej nasad hadicku tam kam sa dava mierka oleja a fukni do nej, vzduch musi vychadzat z vaciek.
Ak mas ale olej v BOV, vtedy turbo tlaci olej do sania......
Odpovědět