Diagnostika zavady FPR /pripadne palivove pumpy
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Diagnostika zavady FPR /pripadne palivove pumpy
Vsechny moje problemy zacali timhle:
forum/viewtopic.php?t=6878
Pokusim se popsat moje problemy:
Kdyz startuju studene auto (teplota okoli cca 17°C) tak me chytne na 600rpm a otacky samy nestoupnou na 1500rpm. Kdyz to necham bezet na 600rpm tak za cca 5-7sekund to skoci na 1500rpm / neby kdyz trochu proslapnu plyn tak to vyskoci na 1500rpm.
Mam generalku hlavy.
Dneska jsem zusil nastratovat auto s odpojenou podtlakovou hadickou k FPR. Auto chytlo za studena krasne. Po te jsem opet pripojit hadicku k FPR a za cca 4 hodiny opet nastartoval (auto uz dost vychladlo) a opet se ojevily to problemy co jsem mel.
Poradte me prosim co si spis myslite ze to zpusobuje, moje uvahy jsou:
Palivova pumpa (mam seriovou pumpu a auto ma najeto cca 107tis km)
- opravdu by ty problemy zpusobovala slaba pumpa? Ja si myslim ze asi ano protoze za studena ECU zdvoujasobuje vstirkovaci cyklus a proto pupma musi davat vic paliva.
- kdyz jedu s autem v boost rezimu i za vyssich otacek se me zda ze tahne dobre, ale - nikdy jsem neridil 200SX ktere fungovalo naprsto okm takze mozna ze se me jen zda ze auto jede dobre a pritom treba pumpa nestiha i za vyssich otacek.
- mam si nechat zmerit tlak paliva, nebo uz tak je to jiste ze moje pupma je KO (kdybych mel doba budik na mereni tlaku paliva tak uz to bylo zmerene, ale zatim ani nevim jakemu mechanikovi to dat. Ne kazdy je na to vybaveny)
FPR
- problem s regulatorem paliva, neni me moc jasne co by se s nim mohle stat a hlavne jak by to mohlo ovlivnit studene starty. Spis si dovedu predstavit problem v boost rezimu kdy FPR nezvysis adekvatne tlak paliva treba z duvodu praskle pruziny v FPR
- praskla membrana to bych asi poznal hned, to by byl asi jiny hukot
Napada vas nekoho jestli je to ta pumpa nebo FPR, pripadne jak to jeste otestovat abych vedel co s tim udelat.
forum/viewtopic.php?t=6878
Pokusim se popsat moje problemy:
Kdyz startuju studene auto (teplota okoli cca 17°C) tak me chytne na 600rpm a otacky samy nestoupnou na 1500rpm. Kdyz to necham bezet na 600rpm tak za cca 5-7sekund to skoci na 1500rpm / neby kdyz trochu proslapnu plyn tak to vyskoci na 1500rpm.
Mam generalku hlavy.
Dneska jsem zusil nastratovat auto s odpojenou podtlakovou hadickou k FPR. Auto chytlo za studena krasne. Po te jsem opet pripojit hadicku k FPR a za cca 4 hodiny opet nastartoval (auto uz dost vychladlo) a opet se ojevily to problemy co jsem mel.
Poradte me prosim co si spis myslite ze to zpusobuje, moje uvahy jsou:
Palivova pumpa (mam seriovou pumpu a auto ma najeto cca 107tis km)
- opravdu by ty problemy zpusobovala slaba pumpa? Ja si myslim ze asi ano protoze za studena ECU zdvoujasobuje vstirkovaci cyklus a proto pupma musi davat vic paliva.
- kdyz jedu s autem v boost rezimu i za vyssich otacek se me zda ze tahne dobre, ale - nikdy jsem neridil 200SX ktere fungovalo naprsto okm takze mozna ze se me jen zda ze auto jede dobre a pritom treba pumpa nestiha i za vyssich otacek.
- mam si nechat zmerit tlak paliva, nebo uz tak je to jiste ze moje pupma je KO (kdybych mel doba budik na mereni tlaku paliva tak uz to bylo zmerene, ale zatim ani nevim jakemu mechanikovi to dat. Ne kazdy je na to vybaveny)
FPR
- problem s regulatorem paliva, neni me moc jasne co by se s nim mohle stat a hlavne jak by to mohlo ovlivnit studene starty. Spis si dovedu predstavit problem v boost rezimu kdy FPR nezvysis adekvatne tlak paliva treba z duvodu praskle pruziny v FPR
- praskla membrana to bych asi poznal hned, to by byl asi jiny hukot
Napada vas nekoho jestli je to ta pumpa nebo FPR, pripadne jak to jeste otestovat abych vedel co s tim udelat.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
ty mas Walbro pumpu??? Me se jedna o to zjistit pricinu toho problemu. Jestli mas to Walbro tak pumpu muzeme vyloucit. Kdyz rikas ze ti to chytlo krasne, tak muzeme vyloucit i spatne tesnici ventily.
Takze to fakt vypada na nejakou chybu v tom FPR.
Myslim si ze to ale nemuze byt ovlivneno tim alternativnim zapojenim. To funguje prece jenom pri startu tepleho motoru. Kdyz startujes teply motoru tak po dobu 3minut pousti ten solenoid do FPR amosfericky tlak ktery je vyssi nez podtlak v sani.
Ale za studena i na seriovem zapojeni FPR jde do FPR porad podtlak ze sani.
Jinak jsem si rikal ze bych i koupil novy FPR. Myslel jsem si takovy maly smej, je v tom jenom pruzinka>tak ten bude levny. Nekde jsem videl ceny na 300ZX a na ten stoji cca 1500Kc . Zjistim presne cenu a mozna ho koupim. Soucasne s vymenou se vrhnu na ty vstriky a necham je ultrazvukove vycistit.
Takze to fakt vypada na nejakou chybu v tom FPR.
Myslim si ze to ale nemuze byt ovlivneno tim alternativnim zapojenim. To funguje prece jenom pri startu tepleho motoru. Kdyz startujes teply motoru tak po dobu 3minut pousti ten solenoid do FPR amosfericky tlak ktery je vyssi nez podtlak v sani.
Ale za studena i na seriovem zapojeni FPR jde do FPR porad podtlak ze sani.
Jinak jsem si rikal ze bych i koupil novy FPR. Myslel jsem si takovy maly smej, je v tom jenom pruzinka>tak ten bude levny. Nekde jsem videl ceny na 300ZX a na ten stoji cca 1500Kc . Zjistim presne cenu a mozna ho koupim. Soucasne s vymenou se vrhnu na ty vstriky a necham je ultrazvukove vycistit.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
to je někde přesně takle popsaný? protože to nedává moc smysl, logicky by to mělo fungovat přesně opačně = 3 minuty po nastartování studenýho motoru pouští do fpr atmosferickej tlak aby se obohatila směs935Baby píše:Myslim si ze to ale nemuze byt ovlivneno tim alternativnim zapojenim. To funguje prece jenom pri startu tepleho motoru. Kdyz startujes teply motoru tak po dobu 3minut pousti ten solenoid do FPR amosfericky tlak ktery je vyssi nez podtlak v sani.
Ale za studena i na seriovem zapojeni FPR jde do FPR porad podtlak ze sani.
jinak mám walbro, pře tím sem měl seriovou pumpu a chovalo se to uplně stejně
je to presne nikdo naopak, za studena pri seriovom zapojeni ide do FPR ATMOSFERICKY TLAK, aby bol vyssi tlak benzinu pri studenom motore. Pri teplom motore je to rovnake pri seriovom aj alt. zapojeni FPR zhodne, ide tam podtlak zo sania.935Baby píše: Ale za studena i na seriovem zapojeni FPR jde do FPR porad podtlak ze sani.
.
Nie som prilis optimista ze by tvoj problem sposoboval vandy vstrek, to je snad asi to najnepravdepodobnejsie co moze byt....
Chybny FPR, to uz skor, treba zmerat tlak paliva na volnobehu pri teplom motore pri zapojenej a odpojenej vzduchovej hadicke do FPR, moj typ je ale predzapal, pripadne AFM.....moze to byt aj pumpa, ak je zla..pumpa dava vzdy rovnake mnozstvo paliva (tlak), len pre motor ho meni FPR...
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Prectete si poradne servisni manual sekce EF & EC, konkretne strany:Martin_534 píše:to je někde přesně takle popsaný? protože to nedává moc smysl, logicky by to mělo fungovat přesně opačně = 3 minuty po nastartování studenýho motoru pouští do fpr atmosferickej tlak aby se obohatila směs935Baby píše:Myslim si ze to ale nemuze byt ovlivneno tim alternativnim zapojenim. To funguje prece jenom pri startu tepleho motoru. Kdyz startujes teply motoru tak po dobu 3minut pousti ten solenoid do FPR amosfericky tlak ktery je vyssi nez podtlak v sani.
Ale za studena i na seriovem zapojeni FPR jde do FPR porad podtlak ze sani.
jinak mám walbro, pře tím sem měl seriovou pumpu a chovalo se to uplně stejně
- str. 20 - clanek zacina nahore:
kratka citace " Ovladani FPR.......system briefly increases fuel pressure for improved starting performance of hot engine. Under normal operating conditions (cold engine, napriklad), manifold vacuum is applied to fuel pressure regulator.
- str. 123
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
935Baby píše:Prectete si poradne servisni manual sekce EF & EC, konkretne strany:Martin_534 píše:to je někde přesně takle popsaný? protože to nedává moc smysl, logicky by to mělo fungovat přesně opačně = 3 minuty po nastartování studenýho motoru pouští do fpr atmosferickej tlak aby se obohatila směs935Baby píše:Myslim si ze to ale nemuze byt ovlivneno tim alternativnim zapojenim. To funguje prece jenom pri startu tepleho motoru. Kdyz startujes teply motoru tak po dobu 3minut pousti ten solenoid do FPR amosfericky tlak ktery je vyssi nez podtlak v sani.
Ale za studena i na seriovem zapojeni FPR jde do FPR porad podtlak ze sani.
jinak mám walbro, pře tím sem měl seriovou pumpu a chovalo se to uplně stejně
- str. 20 - clanek zacina nahore:
kratka citace " Ovladani FPR.......system briefly increases fuel pressure for improved starting performance of hot engine. Under normal operating conditions (cold engine, napriklad), manifold vacuum is applied to fuel pressure regulator.
- str. 123
AAAAAAAA
tak este raz, ty prekladatel
system regulacie FPR:
pri KAZDOM STARTE, ci uz studenom alebo teplom, ECU VZDY na urcity cas prepne solenoid a tym je FPR riadeny ATMOSFERICKYM TLAKOM, cize dodava VYSSI TLAK PALIVA. To je za ucelom lepsieho startovania pri teplom motore,ALE: preco to vlastne prepajame?
PRETOZE TO V SKUTOCNOSTI VLEMI CASTO SPOSOBUJE PRAVE ZHORSENE STARTOVANIE PRI TEPLOM MOTORE Z DOVODU PRILIS BOHATEJ ZMESI-MOTOR JE PODLA EMBECKARSKEJ HANTYRKY PRECHLASTANY. Zapoj si za filter paliva budik a vyskusaj si to v praxi.
Akonahle uplynie dany cas (je to tych 3 min), ECU solenoid prepne spat a FPR je RIADENY AZ DO DALSIEHO STARTU MOTORA PODTLAKOM/PRETLAKOM PRIAMO ZO SANIA.
Cele je to o tom, ze sa kratkodobo zvysi tlak benzinu o ktorom ECU vlastne nevie (priatok vzduchu je rovnaky) co sposobi bohatsiu zmes.
Meranie tlaku paliva sa robi VZDY po uplinuti tych 3 minut, ked sa solenoid prepne a ty mozes zmerat tlak paliva pri zapojenom vakuu (nizzsi tlak) a ked odpojis hadicku do FPR tak zmerias vyssi tlak paliva pri atmo tlaku. Tym sa odskusa, ci su spravne hodnoty tlaku a zaroven aj reakcia regulatora na zmenu riadiaceho tlaku.
Myslim ze debatu o FPR by sme mohli ukoncit, pretoze v principe je to uplne jedno. Podstatne je, aby si mal zodpovedajuce hodnoty tlaku paliva pri atmo tlaku a podltaku v sani, nic viac a nic menej.Cele meranie sluzi na kontrolu ci FPR reguluje tlak v spraqvnych medziach.
Preco sa musim vzdy tak rozpisat????
nerypes, samozrejme mas pravdu, ja som to nikdy podrobne nestudoval, takze opravujem to na "pri kazdom teplom starte"idanow píše:nechcem rypat, ale z EF&EC -123 je zrejme, ze zopne iba ak je teplota > 60 stupnovraddy píše:pri KAZDOM STARTE, ci uz studenom alebo teplom...
samozrejme nic to nemeni na horeuvedenom vysvetleni funkcie kontroly FPR.
Moje podakovanie patri doslednemu citatelovi navodov Otovi.Ahoj Otik
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
nerobimeMartin_534 píše:děláte mi v tom zmatek :-)
takže to znamená že ten selenoid tam je od toho aby obohacoval směs při teplym motoru?
proč?
a v tom případě by to nemělo mít vliv na studený start, ale vliv to má ...
znamena to ze ten solenoid je tam len od toho aby obohacoval zmes pri teplom startovani. treba skontrolovat, ci je solenoid dobre zatvoreny a neprepusta nahodou atmo vzduch do fpr. skus donho fuknut.
hned po teplom starte, ked das dole hadicku z FPR, tak by v nej nemal byt podtlak, zistis to prstom. po 3min sa tam podtlak objavi, ked prepne solenoid a tlak paliva klesne.
vela krat to ale sposobuje prave zhorsene startovanie, kazdopadne to tam vobec nemusi byt, ja uz naprkildan menam ani PCV ventil. Ked je motor dobre nastaveny, startuje to perfektne aj s trvalym zapojenim FPR do sania....
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
potom moze byt vadny FPR, vsak si zmeraj tlak paliva pri zapojenej a odpojenej hadicke, mal byt zodpovedat hodnotam v manuale.....Martin_534 píše:no já ho tam právě nemám, resp. mám, ale všechny hadičky jsou odpojený :-)
a když odpojim ovládací podtlak na studenym motoru, tak to nastartuje krásně :-)
V tvojom pripade startuje auto lepsie s vyssim tlakom paliva, takze zacni tym ze ho zmeras......Mas na mylsi vsetky starty, alebo len studene ci teple?