pretlak v olejovom systeme-pokracovanie
Já bych každopádně nezvětšoval průtok turbem, protože bych se bál toho, že klesne tlak a mohlo by to mít neblahý vliv na turbo i celej motor. Ja bych vymyslel spis něco jiného. Na tu hadici odvětrání vaček dát tu blbost na sběr oleje (tu nádobku), případně by se dal udělat zpětný odtok oleje z nádobky do vany a při tom bych zvětšil i ten objem vany a udělal náporový chlazení. Tím by se vyřešilo nedostatečný mazání vaček při vyšších otáčkách, únik oleje z vaček do sání, i lepší chlazení. Ta nádobka by měla v sobě mít nějaky lamely na zachycení a vysrážení oleje z par a taky kvůli tomu, aby nebyl přímo vstup proti výstupu a nechazelo k propouštění oleje. Na dně by mohl byt malý otvor k odtoku zachyceného oleje z5 do vany. Je to podle mě jedinej možnej způsob, jak zlepšit stavající situaci.
2Kentoya: Nechápu jak myslíš zvětšit oil filtr a chladič, aby to řešilo tenhle problém. Já mám totiž pocit, že ať zvětšíš zmíněné jakkoliv, tak ten přírustek oleje stejně bude pořát zalezlej v tom chladiči a filtru, což při zatížení znamená, že se stejně olej přesune do hlavy a ve vaně hladina o5 klesne. V chladiči a filtru je vždy olej, co se ho tam vejde ( při zpuštěnym motoru).
2Kentoya: Nechápu jak myslíš zvětšit oil filtr a chladič, aby to řešilo tenhle problém. Já mám totiž pocit, že ať zvětšíš zmíněné jakkoliv, tak ten přírustek oleje stejně bude pořát zalezlej v tom chladiči a filtru, což při zatížení znamená, že se stejně olej přesune do hlavy a ve vaně hladina o5 klesne. V chladiči a filtru je vždy olej, co se ho tam vejde ( při zpuštěnym motoru).
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby
- ve fázi přestavby
Já tu nádobku mám a nedoporučuji ji propojovat s vanou.Problém je v tom,že když ji jednou za dva metry vyprazdňuji,vytečou asi 2dl vody a 3cl oleje.Zvláště v chladnějším období je vody více.Pokud máš origo zapojení,tak ti páry odejdou zpět přez sání a ven.Takhle bys ale pouštěl do oleje přímo vodu.A pokud jezdíš sprinty a uteče ti přez vačky oleje trochu víc,raděj si ho dolej.Nemá cenu kvůli pár kapkám oleje vymýšlet složitý odlučovač.Spike píše: Ta nádobka by měla v sobě mít nějaky lamely na zachycení a vysrážení oleje z par a taky kvůli tomu, aby nebyl přímo vstup proti výstupu a nechazelo k propouštění oleje. Na dně by mohl byt malý otvor k odtoku zachyceného oleje z5 do vany. Je to podle mě jedinej možnej způsob, jak zlepšit stavající situaci.
A pokud se v nádobce hromadí větší množství oleje při normálním provozu,tak je něco špatně a musíš hledat chybu jinde.Ale mám pocit že to tu už kdysi popisoval raddy.
200sx s13 r.v.91
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy
Jo to je fakt, to mi nedoslo. Ja to nevymejslim pro sebe. Ja jen trochu zapremejslel nad tim, jak to vyresit. Ale sam tam asi tu nadobku davat nebudu. Me to pred GO nepouštělo olej vůbec, teď ještě nevim, protože sem ho tam zatim nevrátil. Ale po tom co se to nějak zajede a jestli to vše bude ok, tak asi zvětšim objem ty vany a udělám ten chladák.
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby
- ve fázi přestavby
Já kdybych ji už neměl udělanou z nerezi(docela pěkně to vypadá),tak se na to dnes taky vykašlu.Raddy to má taky zapojený zpět do sání a má klid.Spike píše:Jo to je fakt, to mi nedoslo. Ja to nevymejslim pro sebe. Ja jen trochu zapremejslel nad tim, jak to vyresit. Ale sam tam asi tu nadobku davat nebudu. Me to pred GO nepouštělo olej vůbec, teď ještě nevim, protože sem ho tam zatim nevrátil. Ale po tom co se to nějak zajede a jestli to vše bude ok, tak asi zvětšim objem ty vany a udělám ten chladák.
Ale do té vany bych šel taky.Akorát přemýšlím,jestli je nutné dávat chladič oleje,když by možná stačilo na to rozšíření vany udělat chladící žebra.S větším množstvím oleje se to třeba uchladí.Podotýkám že nehodlám jezdit sprinty-tak ještě možná na srazu v Kameni.
200sx s13 r.v.91
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
O pořádnou vanu toho typu, jak tady byl odkaz, bych taky stál. U sprintů snad žádné velké nebezpečí přehřátí nehrozí, ale delší jízda na plný kotlík ať už na dálnici nebo na okruhu, případně při driftování, to už opravdu ano. Otázka je, jak by se s tím větší vana s větším objemem oleje a chladícími žebry vypořádala a jestli by byl olejový chladič ještě potřeba. A i kdyby, určitě s termostatem, aby zahřátí oleje na provozní teplotu netrvalo pár desítek km...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
No každopadně je to zajimavá myšlenka, ten chladič oleje by mam pocit stačil ze starejch škodovek, tušim 130cítek. Možná i z jinejch, ten se dá sehnat za prd a určitě bude chladit líp, než ten seriovej. Ten termostat, by byl taky zajimavej. Myslim, že ta vana bude dostačující, když se to udělá, jak psal Raddy. Zboku díry a navařený kapsy. Ten objem 5 l by mi taky seděl, protože mám pocit, že hlava má těch 1,5l.doublejay píše:O pořádnou vanu toho typu, jak tady byl odkaz, bych taky stál. U sprintů snad žádné velké nebezpečí přehřátí nehrozí, ale delší jízda na plný kotlík ať už na dálnici nebo na okruhu, případně při driftování, to už opravdu ano. Otázka je, jak by se s tím větší vana s větším objemem oleje a chladícími žebry vypořádala a jestli by byl olejový chladič ještě potřeba. A i kdyby, určitě s termostatem, aby zahřátí oleje na provozní teplotu netrvalo pár desítek km...
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby
- ve fázi přestavby
2Kentoya: Nechápu jak myslíš zvětšit oil filtr a chladič, aby to řešilo tenhle problém. Já mám totiž pocit, že ať zvětšíš zmíněné jakkoliv, tak ten přírustek oleje stejně bude pořát zalezlej v tom chladiči a filtru, což při zatížení znamená, že se stejně olej přesune do hlavy a ve vaně hladina o5 klesne. V chladiči a filtru je vždy olej, co se ho tam vejde ( při zpuštěnym motoru).
co se týká filtru, dělá se několik velikostí na nissanu je cca čtvrt litr, dát tam litrovej a je větší (stávající nezvětšovat), je pravda, že v něm bude ojej zalezlej, ale tím že bude víc oleje, olej déle vydrží
co se týká hladiče je otázka kam ho umístit, není nutné aby extra chladil, můj názor je dát tam chladič ze shade a umístit ho tak aby jeho výška byla stejně vysoko jako hladina ve vaně, přívod dát od turba a odvod jak se odvádí z turba do vany, a proč, protože v turbu se olej ohřívá nejvíce a tento malý chladič, stihne předchladit olej, aby se ve vaně nepřehříval, tím že bude tak nízko položený, zvýší se tím vlastně objem vany a tudíž nemusím vanu zvětšovat
možná je to blbost, tak pište, já to tak začínám realizovat
co se týká filtru, dělá se několik velikostí na nissanu je cca čtvrt litr, dát tam litrovej a je větší (stávající nezvětšovat), je pravda, že v něm bude ojej zalezlej, ale tím že bude víc oleje, olej déle vydrží
co se týká hladiče je otázka kam ho umístit, není nutné aby extra chladil, můj názor je dát tam chladič ze shade a umístit ho tak aby jeho výška byla stejně vysoko jako hladina ve vaně, přívod dát od turba a odvod jak se odvádí z turba do vany, a proč, protože v turbu se olej ohřívá nejvíce a tento malý chladič, stihne předchladit olej, aby se ve vaně nepřehříval, tím že bude tak nízko položený, zvýší se tím vlastně objem vany a tudíž nemusím vanu zvětšovat
možná je to blbost, tak pište, já to tak začínám realizovat
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
dosáhneš jedině toho, že by se olej nemusel tolik zahřívatKentoya píše:co se týká filtru, dělá se několik velikostí na nissanu je cca čtvrt litr, dát tam litrovej a je větší (stávající nezvětšovat), je pravda, že v něm bude ojej zalezlej, ale tím že bude víc oleje, olej déle vydrží
chladit olej z turba může bejt dobrej nápad, ale jakmile ho dáš na uroveň hladiny ve vaně, tak už ti tam olej nepoteče, leda tam přidat el. čerpadloKentoya píše: co se týká hladiče je otázka kam ho umístit, není nutné aby extra chladil, můj názor je dát tam chladič ze shade a umístit ho tak aby jeho výška byla stejně vysoko jako hladina ve vaně, přívod dát od turba a odvod jak se odvádí z turba do vany, a proč, protože v turbu se olej ohřívá nejvíce a tento malý chladič, stihne předchladit olej, aby se ve vaně nepřehříval, tím že bude tak nízko položený, zvýší se tím vlastně objem vany a tudíž nemusím vanu zvětšovat
možná je to blbost, tak pište, já to tak začínám realizovat
objem vany nezvětšíš, jen množství oleje a zese se bude jenom líp chladit
vana je podle mě jenom záslobník oleje pro čerpadlo aby nesálo vzduch
Tak jak pise Martin, objem vany tim nezvětšíš. Ten chladič za turbo ano, to je good myšlenka a dokonce si myslim, že by nemuselo byt žádné čerpadlo, jelikož olej do turba je hnanej přímo z čerpadla a to má určo dost síly, aby to protlačilo. Otázka je, jestli ta větší zátěž na čerpadlo nebude dělat problémy. Přece jenom čerpadlo je celkem draha sranda.Martin_534 píše:dosáhneš jedině toho, že by se olej nemusel tolik zahřívatKentoya píše:co se týká filtru, dělá se několik velikostí na nissanu je cca čtvrt litr, dát tam litrovej a je větší (stávající nezvětšovat), je pravda, že v něm bude ojej zalezlej, ale tím že bude víc oleje, olej déle vydržíchladit olej z turba může bejt dobrej nápad, ale jakmile ho dáš na uroveň hladiny ve vaně, tak už ti tam olej nepoteče, leda tam přidat el. čerpadloKentoya píše: co se týká hladiče je otázka kam ho umístit, není nutné aby extra chladil, můj názor je dát tam chladič ze shade a umístit ho tak aby jeho výška byla stejně vysoko jako hladina ve vaně, přívod dát od turba a odvod jak se odvádí z turba do vany, a proč, protože v turbu se olej ohřívá nejvíce a tento malý chladič, stihne předchladit olej, aby se ve vaně nepřehříval, tím že bude tak nízko položený, zvýší se tím vlastně objem vany a tudíž nemusím vanu zvětšovat
možná je to blbost, tak pište, já to tak začínám realizovat
objem vany nezvětšíš, jen množství oleje a zese se bude jenom líp chladit
vana je podle mě jenom záslobník oleje pro čerpadlo aby nesálo vzduch
Konečně už uznejte, že jedinej možnej způsob, jak odstranit nedostatek oleje ve vaně při vysokejch otáčkách, je přímé zvětšení vany. Podle mě to fakt jinak nepude. Dat větší filtry a pod., tak docílíme sice přírůstku oleje, ale ne použiteknej pro učel, kterej tady vymejšlíme.
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby
- ve fázi přestavby
samozrejme, ze zvetsit vanu, to su debaty okolo toho.....ja to budem coskoro robit...
co sa tyka odtoku oleja z vaciek: nezabudajte ze vacky su odvetrane od pretlaku, preto sa nemozu priamo spojit s vanou.....
chladic oleja za turbo???? naco, chladic oleja by mal byt pripojeny na tlakovy olej, nie ten co ide samospadom....Skodovkove chladice nedoporucujem pouzivat, pretoze v zime praskaju.
co sa tyka odtoku oleja z vaciek: nezabudajte ze vacky su odvetrane od pretlaku, preto sa nemozu priamo spojit s vanou.....
chladic oleja za turbo???? naco, chladic oleja by mal byt pripojeny na tlakovy olej, nie ten co ide samospadom....Skodovkove chladice nedoporucujem pouzivat, pretoze v zime praskaju.
No jasan.
Presne jak je to na te fotce z ibeje.
Zvetsit vanu pricne jako maj SRka (do leva a do prava) a jeste tam dat na dno 2 podelny lamely s otvorama, aby se olej nehromadil jen na jedne stene vany pri prujezdu zatackou (pak se v podstate hromadi na 3 stenach a hladina se tolik nepohybuje nahoru a dolu v zavislosti na odstredive sile) a cerpadlo tak ma mensi sanci nasat vzduch.
SRka uz maji predpripravenou vanu, takze staci jenom vymenit dno vany.
My holt mame smulu a musime si to dobastlit
Presne jak je to na te fotce z ibeje.
Zvetsit vanu pricne jako maj SRka (do leva a do prava) a jeste tam dat na dno 2 podelny lamely s otvorama, aby se olej nehromadil jen na jedne stene vany pri prujezdu zatackou (pak se v podstate hromadi na 3 stenach a hladina se tolik nepohybuje nahoru a dolu v zavislosti na odstredive sile) a cerpadlo tak ma mensi sanci nasat vzduch.
SRka uz maji predpripravenou vanu, takze staci jenom vymenit dno vany.
My holt mame smulu a musime si to dobastlit
Re: pretlak v olejovom systeme-pokracovanie
No když jsem si to tu pročítal tak mě napadla taková věcička možná blbost. Zvětšit oil vanu směrem dolů a do stran a sběrací koš taky snížit a ten chladič oleje nebyl by lepší před turbem než za?
200sx is no car, 200sx is my live style...
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: pretlak v olejovom systeme-pokracovanie
Ked mas chladic klasicky pred filtrom, tak je tiez zapojeny pred turbomYashio píše:No když jsem si to tu pročítal tak mě napadla taková věcička možná blbost. Zvětšit oil vanu směrem dolů a do stran a sběrací koš taky snížit a ten chladič oleje nebyl by lepší před turbem než za?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den