Je libo pořádný turbo?
nie je otazka preco to pouzili japonci. japonci pouzily znacku Garrett. A preco to pouzil Garrett? Ked si poriadne precitas ten odkaz na sxoc fore tak tam najdes citaciu priamo od Garrett, kde sa vysvetluje funkcia a ucel vodneho chladenia. A samozrejme, aj samotny Garrett vyraba tie iste turba s aj bez vody.tamo píše:To by som chcel vediet naco japonci pouzili turbo s vodnym chladenim. Resp. naco sa potom take turbo vyraba. Urcite to musi mat nejaky dovod.
Aj mne sa kamos so servisu cudoval ze tam mam turbo s vodnym chladenim.
Este raz opakujem, vobec nie je podstatny ani tak ucel, ako to ze turba su dlhodobo odskusane aj bez vody (ci uz s odpojenou vodou alebo priamo verzia bez vody) a to bez akychkolvek problemov......
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
no docela by mě zajímalo srovnání životnosti 2 stejnejch turb - jedno s vodou a druhý bez na stejnym autě ve stejnym provozu.
chápu, že pro chlazení a mazání je nejdůležitější olej a ta voda je tam jen jako blbuvzdorná pojistka, ale stejně si myslim, že ten střed s vodou bude o trochu líp chlazenej, nemluvě o rychlejšim ohřátí vody v motoru, jak se psalo na UK foru.
zajímalo by mě o kolik míň turbo bez vody vydrží, když se pro něj naskytne nepříznivá situace, jako třeba chcípnutí motoru, kterej bude hodně zahřátej a podobně ...
a prostě si říkám, proč za skoro ty samý peníze nekoupit turbo, který je chlazený vodou ...
chápu, že pro chlazení a mazání je nejdůležitější olej a ta voda je tam jen jako blbuvzdorná pojistka, ale stejně si myslim, že ten střed s vodou bude o trochu líp chlazenej, nemluvě o rychlejšim ohřátí vody v motoru, jak se psalo na UK foru.
zajímalo by mě o kolik míň turbo bez vody vydrží, když se pro něj naskytne nepříznivá situace, jako třeba chcípnutí motoru, kterej bude hodně zahřátej a podobně ...
a prostě si říkám, proč za skoro ty samý peníze nekoupit turbo, který je chlazený vodou ...
ale otazka bola predsa postavena inak.....niekto uz turbo bez vody ma....ked je moznost, nech sa paci, za tu istu sumu nie je o com rozmyslat. Ale na turbocalculator su turba BEZ vodneho chladenia a otazka bola ci sa toho treba bat......Martin_534 píše:a prostě si říkám, proč za skoro ty samý peníze nekoupit turbo, který je chlazený vodou ...
a na 200sx asi tazko spravis test zivotnosti turba v beznej prevadzke, pretoze nikdo sa na 200sx bezne nevozi, niekdo dokonca pouziva tlak 1.3bar na T25, co beznej prevadzke urcite nezodpoveda (len srandujem ).
Podstatne ale je, ze turba bez vodneho chladenia BEZ PROBLEMOV obstali v NEBEZNEJ prevadzke, na sprintoch a okruhoch. No ale zistovat zivotnost za takychto okolnosti je dost narocne......
Ale vsak sa trochu prehrabte na nete aj vy, vsetky dokazy chcete odo mna
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
aha, takže moje chyba, já myslel, že tam maj obě verze a 2x poslali bez vodyraddy píše: ale otazka bola predsa postavena inak.....niekto uz turbo bez vody ma....ked je moznost, nech sa paci, za tu istu sumu nie je o com rozmyslat. Ale na turbocalculator su turba BEZ vodneho chladenia a otazka bola ci sa toho treba bat......
- Andeer
- user
- Příspěvky: 293
- Registrován: 28.02.2005, 14:14
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
když jsem otevřel za bileho dne kapotu od octavky RS a viděl do červena rozžhavené turbo ktere osvětlovalo motorový prostor tak bych si to vodni chlazeni i nechal
Nissan 200sx 92'
cervena b., dovoz nemecko
repas turbo od michala - jede fajně
Intercooler avia, BOW MK2, iridium IQ20, 1.1BAR , CHIP stage1, mobil1 5W50
cervena b., dovoz nemecko
repas turbo od michala - jede fajně
Intercooler avia, BOW MK2, iridium IQ20, 1.1BAR , CHIP stage1, mobil1 5W50
tak jsem si skusmo rozebral uvařenýho gareta a ta voda v něm prochází jen pod povrchem středového dílu a má pravděpodobně za úkol, pouze ochlazovat středový (asi litinový ) díl,
at to vsichni pochopí je obal, průtok vody, obal, průtok oleje, hřídelka v bronzových provrtaných pouzdrech kterou při mazaní chladí olej
jiný význam asi nemá, jelikož voda po nastartování v tomto případě nestihne ohřát olej, protože ten se spíše ohřeje od rozpáleného turba, a jediné na co to může mít vliv, tak při odstavení motoru po delší jízdě, je ta voda schopná pomoci uchladit i s olejem celé turbo
at to vsichni pochopí je obal, průtok vody, obal, průtok oleje, hřídelka v bronzových provrtaných pouzdrech kterou při mazaní chladí olej
jiný význam asi nemá, jelikož voda po nastartování v tomto případě nestihne ohřát olej, protože ten se spíše ohřeje od rozpáleného turba, a jediné na co to může mít vliv, tak při odstavení motoru po delší jízdě, je ta voda schopná pomoci uchladit i s olejem celé turbo