Tak sme sa s upravami dostali tak po 230k (ak sa dari). teraz je cas na trochu teorie okolo sviecok, palivovych cerpadiel a upravy riadiaceho software v ECU.
Pri upravach, ktore sme vykonali, sa do valca dostava podstatne viac vzduchu ako predtym. ECU vsak pocita pomer vzduch/benzin podla mapy ulozenej v eprom. Za normalnych okolnosti je prietok vzduchu vzdy v hraniciach AFM senzora. Akonahle ho prekroci, ECU vypne privod paliva. Tymto sa snazi vyhnut poskodeniu turba a zabranit spalovaniu chudobnej zmesi (predcasne detonacie). V nasej konfiguracii tak velmi lahko dosahneme fuel cut. Aby sme sa tomu vyhli, odstranime ho zmenou software v cipe. Ostane vsak problem s chudobnou zmesou. Treba zmenit mapu davkovania paliva v ECU. Teraz pri vacsich otackach dava ECU viac paliva.Zabranime tym chudobnej zmesi a ciastocne aj problemu detonacii. Tie sa vsak riesia upravou predzapalu. Predzapal znamena, kedy pred hornou uvratou pohybu piestu sa zapali iskra. Da sa nastavit od 5st. po hornej uvrati (5ATD) az po 20stupnov pred h.uvratou (20BTD)(stand. nastavenie z tovarne je 15st.BDT). Ked nastavuje po uvrati, hovorime o skorsom predzapale (advanced), ked po uvrati o oneskorovani predzapalu (retarded). Detonacie odstranujeme oneskorenim predzapalu. Su dve metody nastavenia:
1, nastavenie pomocou snimaca polohy kluk. hriadela (crank angle sensor).Toto nastavenie je globalne,pre cely rozsah otacok. Vo vysokych otackach(kde detonacie vznikaju), ich moze potlacit, v nizkych ale zhorsi jazdne vlastnosti.
2, nastavenie pomocou zmenou mapy (timing map) v ECU. Takto dosiahneme rozne nastavenie zavisle od otacok t.j. advanced v nizsich, retarded vo vysokych.
Je jasne, ze jedina cesta na optimalizaciu nasich uprav je vymena software v ECU.
Tento vykon je zaroven aj hranica pre stand. palivove cerpadlo. Ked chceme ist vyssie, treba ho vymenit za vykonnejsie.
Sviecky prestanu stihat. Pri vyssich otackach mi nedavali iskru. Zmensil som medzeru medzi elektrodami na 0.8mm. Je to lepsie, ale asi bude treba dat o stupen studensie.
Tak to je zatial vsetko. Dufam ze som pomohol ozrejmit zopar veci. Ak budete cosi robit, kludne dajte vediet, nieco este mozno pomozem.
Zaver (zatial) tuningu S13-ciptuning
He, he, tam som tym nesmeroval. Ale dufam ze som to objasnil. Nemusite odtrhnut srob na crank angle sensore, ako sa to podarilo mne, ked som spekuloval... Inak, zajtra idem pre opravene turbo, uz sa nemozem dockat....howado píše:No jasn?.......
Ja jsem taky jistej kupec.
<!--EDIT|raddy|Jan 31 2003, 02:24 PM-->