disky vs. pneu

Všechny dotazy ohledně aut Nissan 200sx S13 S14, 300zx, tuning, vychytávky atd..
Zamčeno
Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey »

P?ed ?asem se tu probíraly mo?nosti volby vhodný pneumatiky podle ráfku.
Na?el jsem k tomu na netu takovou docela dobrou univerzalní pou?ku, jak postupovat:

? ?í?ka pneu a ráfku by m?ly být tém?? stejné
? pneu max. o 15% ?ir?í ne? ráfek, nebo lépe, ráfek u??í max. o 10% a ?ir?í max. o 5% ne? pneu

P?íklad:
disk: ?í?ka = 7"
(podle typu m??e být celková ?í?ka od okraje k okraji kolem 205 mm)
Tím pádem je mo?né na takový disk obout pneumatiku s maximální ?í?kou a? 235 mm. Je to p?esn? o 15% víc, ale u? je to dost extrém. Na takovou pneumatiku by m?l být aspo? 8" ráfek.
Efektivní maximum pro 7" disk je podle m? maximáln? 225 mm.



<!--EDIT|Ondrey|Nov 27 2003, 12:12 PM-->
240 genuine british BHPs covered with British racing green..
idanow
user
Příspěvky: 418
Registrován: 14.10.2004, 08:36
Bydliště: malacky, sk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od idanow »

neda sa to takto univerzalne, zavisi aj od vysky pneu. cim je nizsie, tym striknejsie musi byt dodrzana sirka
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Ondrey píše:P?ed ?asem se tu probíraly mo?nosti volby vhodný pneumatiky podle ráfku.
Na?el jsem k tomu na netu takovou docela dobrou univerzalní pou?ku, jak postupovat:

? ?í?ka pneu a ráfku by m?ly být tém?? stejné
? pneu max. o 15% ?ir?í ne? ráfek, nebo lépe, ráfek u??í max. o 10% a ?ir?í max. o 5% ne? pneu

P?íklad:
disk: ?í?ka = 7"
(podle typu m??e být celková ?í?ka od okraje k okraji kolem 205 mm)
Tím pádem je mo?né na takový disk obout pneumatiku s maximální ?í?kou a? 235 mm. Je to p?esn? o 15% víc, ale u? je to dost extrém. Na takovou pneumatiku by m?l být aspo? 8" ráfek.
Efektivní maximum pro 7" disk je podle m? maximáln? 225 mm.
Dobre vediet, tusim pozrem moje disky nez dam dozadu 250 pneu B)
Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey »

raddy píše:Dobre vediet, tusim pozrem moje disky nez dam dozadu 250 pneu B)
A dobre udelas.. ;)

to idanow:
Ten vyse popsany zpusob "odhadu" sirky pneumatik se vztahuje na pneumatiky s nizsim profilovym cislem (60 a min).. Teda aspon tak to tam bylo napsany.. :blink:
240 genuine british BHPs covered with British racing green..
idanow
user
Příspěvky: 418
Registrován: 14.10.2004, 08:36
Bydliště: malacky, sk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od idanow »

Ondrey píše:Ten vyse popsany zpusob "odhadu" sirky pneumatik se vztahuje na pneumatiky s nizsim profilovym cislem (60 a min)
jeden konkretny priklad (Dunlop SP Sport 9000 - <a href='http://www.dunloptire.com/' target='_blank'>zdroj = www.dunloptire.com</a>):
velkost..................255/45ZR17........255/40ZR17
schvalene sirky........8.0 - 9.5.............8.5 - 10.0
odporucana sirka.........8.5.......................9
najlepsie je asi riadit sa podla hodnot vyrobcu :)
Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey »

idanow píše:... najlepsie je asi riadit sa podla hodnot vyrobcu :)
Asi jo.. :D
240 genuine british BHPs covered with British racing green..
Zamčeno