V-Power Racing

Všechny dotazy ohledně aut Nissan 200sx S13 S14, 300zx, tuning, vychytávky atd..
Zamčeno
Barbucha
user
Příspěvky: 86
Registrován: 12.04.2005, 12:57

Příspěvek od Barbucha »

Nevíte, jak moc mů?e pomoct stooktanovej benzin pro omezení detonací v motoru? Nedávno jsem se v tom toti? trochu ?ťoural :D a narazil jsem na spojku před hadičkou vedoucí do aktuatoru. Jen?e jsem posléze zjistil, ?e to není spojka, ale malej ventil, kterej tam někdo namontoval pro ovládání tlaku. Nane?těstí jsem ho stačil roz?telovat, a proto?e nemám tlakoměr, tak jsem nevěděl jak ho nastavit zpět . Nezbylo tedy ne? ho pro jistotu úplně při?krtit, a auto jelo o poznání míň. Pak jsem ale zabrousil na sprinty do Milovic a samozřejmě mi to nedalo a ventil zkusil povolit. Potom jsem tam nalil V-power od Shellu a ?el to vyzkou?et. Auto jelo jak z praku, a zkončil jsem druhej, hned za Cosworthem s 280koněma(vyhrál jenom kvůli tomu, ?e je to 4x4, proto?e na cílovce jsem měl papírově o dost vy??í rychlost - 200m, 9,05sec, 134km/h) Já vím, ?e jsem hodně riskoval ale nemohl jsem si pomoct. Taky jsem se tomu mýmu autu celej den omlouval. Je?tě jsem zapoměl říct, ?e načipovaný to mám, tak?e jednotka by měla mít palivovou mapu i pro vět?í tlaky, ale otázka, jestli to stačily dávkovat trysky(sériový jsou 380cc). Tak?e závěrem: pomů?e vy??í oktanový číslo, nebo ne?

P.S. nevíte někdo, jak mů?e fungovat manuálně ovládanej ventil, kdy? je zapojenej mezi solenoid který řídí jednotka a aktuátor? to přece nedává smysl, ale evidentně to pracuje dobře :huh:
PetrS
Member
Příspěvky: 13
Registrován: 01.11.2006, 12:25
Bydliště: Prague

Příspěvek od PetrS »

asi nepomuzu, ale prosim co je to ten actuator ? :) uz jsem to nekde slysel a netusim o co jde..
Barbucha
user
Příspěvky: 86
Registrován: 12.04.2005, 12:57

Příspěvek od Barbucha »

<!--QuoteBegin-Petrking+Jun 15 2004, 06:25 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Petrking @ Jun 15 2004, 06:25 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> asi nepomuzu, ale prosim co je to ten actuator ? :) uz jsem to nekde slysel a netusim o co jde.. [/quote]
Aktuator je ta věcička, která táhlem ovládá ventil u turba(wastegate) který buď umo?ní výfukovým plynům jít přes lopatky turba, nebo přímo do výfuku. Nevím jak to má S13ka, ale u mě je aktuator ovládán přetlakem, který je vpou?těn přes solenoidní ventil. funguje to tak, ?e při záběru turba se zvy?uje tlak a? na přednastavenou hodnotu, při které ECU dá impuls do solenoidního ventilu, ten se otevře, a přetlak v aktuatoru pohne táhlem a to otevře bypass přes turbo. Tomu se samozřejmě sní?í otáčky a tlak poklesne. Raddy nebo Sprinter o tom určitě ví víc. Jestli jsem napsal něco ?patně, tak ať mě kdy?tak opraví :)
PetrS
Member
Příspěvky: 13
Registrován: 01.11.2006, 12:25
Bydliště: Prague

Příspěvek od PetrS »

ha tak to jsem potreboval vedet, uz vim oc jde :) diky
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

100okt. benzin pomoze oproti 95okt. pomerne dost. Kazdopadne by si ale mal mat tlakomer turba, aby si vedel co sa deje. Ak sa nemilim, S14 ma tlak turba kontrolovany cez ECU, takze tam to moze byt s tym ventilom komplikovanejsie. Podla popisu toho ventilu mi pripada ze je to bleed valve (riadi max. tlak odpustanim vzduchu do atmosfery). Treba naistalovat tlakomer a nastavit ho na tlak podla cipu. Pretoze cip bol robeny na urcity tlak. Ak tam mas stand. turbo, nepredpokladam ze tlak bol zvyseny na viac ako 1bar az 1,1bar. Ak to vsak prezenies, budes mat chudobnu zmes a znicis si motor.
Barbucha
user
Příspěvky: 86
Registrován: 12.04.2005, 12:57

Příspěvek od Barbucha »

S tím bleed ventilem bych to chápal , kdyby byl zapojenej přímo na tlakovou trubku za turbem. To by se pak při určitým tlaku sám otevřel a odpou?těl vzduch ven. Ale on je zapojený mezi solenoidním ventilem a aktuátorem, to znamená ?e do něj jde přetlak pouze kdy? ECU otevře ten solenoid. já vím, ?e to funguje, ale bohu?el nevím proč :(
Zamčeno