Kde mů?e být chyba tentokrát?
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Jestli je jako vsechno rizeny z ECU, muze byt chyba v kabelazi, konektorech nebo muze byt spaleny vykonovy tranzistor, ktery to spina. Vetsina veci v aute se spina tak, ze civka (ventilu, elektromagnetu) je zapojena jednim vyvodem na +12V a druhy se pres spinaci tranzistor (vykonovy clen) spina proti zemi. Druha moznost zapojeni je, ze tranzistor je jednim vyvodem na +12V a na druhem ma jeden vyvod spinaneho prvku, ktery je druhym polem ukostren. Problem muze nastat i tehdy, kdyz chybi tech +12V na prislusnem prvku (civka, tranzistor) nebo chybi ovladaci napeti prave pro ten tranzistor, z nevykonove casti ridici jednotky. Ta civka, elmagnet nebo ventil totiz maji znacnou spotrebu - proud v radu jednotek Amperu a prime propojeni do nevykonove casti temer vzdy skonci znicenim te casti. Vsechny civky, elektromagnety a ventily se daji zkusit "rucne" pripojenim napeti spravne velikosti mezi vyvody, tj. jeden +, druhy -. Bacha, nektere veci se NESMEJI prepolovat!!! Koukni do manualu, ke konci jsou rozkreslena schemata el. okruhu. mel bys to tam najit.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...