LSD - limited slip differential
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Vedeli jse ze S13 pred faceliftem tj. cca 89 -91 byle vybavena klasickym otevrenym diferencialem a po faceliftu tj. cca 91-94 ji vybavovali diferencialem LSD - diferencial s omezenou svornosti.
Vyhoda LSD spociva v tom ze v momente kdyz zacne jedno zadni kolo prokluzovat tak je prenesen tocivy moment na kolo s vetsi prilnavosti. Ve finalo to ma efekt ze kola
jdou do smyku vzdy soucasne (ne jako u otevreneho - klasickeho diferencialu, kdy v zatackach prokluzuje vnitrni kolo)
Hlavni vyhoda - rychlejsi prujezdy zatackami, lepsi trakce v zatackach. Vlaste taky proto je S13 znama jako driftingove auto - kvuli LSD.
Je tak pro zajimavost:
majitele nefaceliftovane verze S13: raddy a ostatni. Nepremysleli jste
o tom dat tam LSD? Vedeli jste vubec ze jsou rozdily v diferencialech u S13???
Vyhoda LSD spociva v tom ze v momente kdyz zacne jedno zadni kolo prokluzovat tak je prenesen tocivy moment na kolo s vetsi prilnavosti. Ve finalo to ma efekt ze kola
jdou do smyku vzdy soucasne (ne jako u otevreneho - klasickeho diferencialu, kdy v zatackach prokluzuje vnitrni kolo)
Hlavni vyhoda - rychlejsi prujezdy zatackami, lepsi trakce v zatackach. Vlaste taky proto je S13 znama jako driftingove auto - kvuli LSD.
Je tak pro zajimavost:
majitele nefaceliftovane verze S13: raddy a ostatni. Nepremysleli jste
o tom dat tam LSD? Vedeli jste vubec ze jsou rozdily v diferencialech u S13???
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Vzhledem k tomu, ?e jsem vá?ný adept na LSD, tak jsem tohle dost zji?ťoval a z mých zdrojů jsem se dozvěděl, ?e v?echny RS13 (hatchbacky) byly vybaveny LSD, kromě těch evropských. Jo je to tak, jsem kvůli tomu pekelně nas*anej. Tak?e já u? sháním LSD z Ameriky nebo z Japanu. Jejich cena je okolo 250 dolaru. )) Teď u? to jen visí na penězích. ))
Let´s drift!!!
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Sakra!!!!!!!!!! to jake Evropske specifikace LSD nemaji????
No to mi ani nerikej! :unsure:
Ja o tom cetl na sxoc.com tam ho maji az ve facelift verzi! A co jsem slysel tak Anglicke a Evropske verze jsou stejne! (tedy az na ten jejich volant na spatne strane )
Dovoz LSD z ciziny to bude asi dost drahe (doprava atd) Odkud presne by se dal objednat? Hod sem prosim te odkaz. Vim ze je maji napr. na:
<span style='color:red'>www.projectnissan.com - jinak toto je super internetovy obchod na Nissany</span>
www.takakaira.co.jp
Ale rozhodne nebyly za 250USD. A ten dovoz z Japanu to bude krute!!!!!!!! :blink:
Leda tak z USA.
No to mi ani nerikej! :unsure:
Ja o tom cetl na sxoc.com tam ho maji az ve facelift verzi! A co jsem slysel tak Anglicke a Evropske verze jsou stejne! (tedy az na ten jejich volant na spatne strane )
Dovoz LSD z ciziny to bude asi dost drahe (doprava atd) Odkud presne by se dal objednat? Hod sem prosim te odkaz. Vim ze je maji napr. na:
<span style='color:red'>www.projectnissan.com - jinak toto je super internetovy obchod na Nissany</span>
www.takakaira.co.jp
Ale rozhodne nebyly za 250USD. A ten dovoz z Japanu to bude krute!!!!!!!! :blink:
Leda tak z USA.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Jasneze jsme to vedeli Ja mam model '91 a ten rozdil byl patrny v breznu, kdyz jsme si s Ondrou a Martinem vyjeli ze srazu v Brne na letiste v Kamenu, Martin najel do snehu, zaradil 1 a auto na volnobeh stalo a tocilo jednim kolem. Tohle jsem nebyl schopny udelat, ani kdyz jsem byl jednim na suchu a druhym na snehu. Jen jsem nevedel, za tento typ dif. neni na vsech S13, jeste se na to kouknu do manualu, ale bude to tak, jak uz tady bylo popsano vyse.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Mě to na sněhu taky při smyku dělá dvě stopy...důkaz je tady...
Raddy: jakto?e si LSD nezahrábne? v?dyť hrabe úplně normálně, jen za ka?dých podmínek hrabou obě kola stejně...))...dá se to úplně jednodu?e poznat, kdy? se otáčí? třeba o 180stupňů a zezadu se ozývají hrozné zvuky a kola se smýkají...
Raddy: jakto?e si LSD nezahrábne? v?dyť hrabe úplně normálně, jen za ka?dých podmínek hrabou obě kola stejně...))...dá se to úplně jednodu?e poznat, kdy? se otáčí? třeba o 180stupňů a zezadu se ozývají hrozné zvuky a kola se smýkají...
Let´s drift!!!
na snehu to vzdy bude hrabat :rolleyes:
Zmysel LSD je obmedzit preklz zadnych kolies, pokial viem, preto sa neprenasa cela sila na kolesa (limited slip differenciall- diferencial s obmedzenym preklzom).
To co hovoris ty je uzavierka diferencialu-vykon sa prenasa na obidve kolesa rovnako za kazdych podmienok. To ale nie je LSD...
Este raz, s LSD nie je mozne presmyknut kolesa v suvislej stope (na asfalte). Poial je v LSD stary olej (pripadne bez oleja ), funguje ako normalny diferak...
Zmysel LSD je obmedzit preklz zadnych kolies, pokial viem, preto sa neprenasa cela sila na kolesa (limited slip differenciall- diferencial s obmedzenym preklzom).
To co hovoris ty je uzavierka diferencialu-vykon sa prenasa na obidve kolesa rovnako za kazdych podmienok. To ale nie je LSD...
Este raz, s LSD nie je mozne presmyknut kolesa v suvislej stope (na asfalte). Poial je v LSD stary olej (pripadne bez oleja ), funguje ako normalny diferak...
Limited slip diff = Diferenciál se zvý?enou svorností...
Dělají se i tzv. 50:50 LSD, co? je vlastně totální uzávěrka a obě kola se točí stejně. Vhodný do terénu.
Nesly?el jsem nikdy o tom, ?e by LSD dělalo při hrabání přeru?ované čáry. Tohle dělají systémy jako TCS = Traction Control System. LSD dělá jen to, ?e prostě nebude hrabat jedno kolo samotné, ale v?dy zaráz. Sice ne v poměru 50:50 ale i tak je to lep?í ne? 100:1 u sériovýho diferáku.
Pokud je LSD v háji nebo je tam málo kapaliny, tak se chová jako klasickej otevřenej diferák = točí se jen jedno kolo.
LSD je výborná věc na driftování, proto?e se ty drifty jednodu?eji inicializujou, kola se začnou smýkat zároveň, tak?e zadek hezky ustřelí. A navíc díky tomu, ?e hrabou obě kola zároveň, tak jsou ty drifty i mnohem čitelněj?í. ))
Raddy: najdi si pár videí, kde lidi s 200SX mají LSD a uvidí?, ?e při ostrým rozjezdu jim hrabou obě kola a dělají dlouhý hady...))
Jo a je?tě něco...jel jsem před rokem s Lamborghini Diablo 5,7 VT Roadster. To VT tam stojí pro Viscous Traction. Kdy? si to Diablo chce hrábnout, tak mezinápravovej "LSD" diferák připojí přední kola v poměru 72:28 (zadek:předek) pokud se nemýlím. )) A takhle přesně funguje LSD - kdy? si chce auto hrábnout jedním kolem, tak se přidá i to druhé...))
Dělají se i tzv. 50:50 LSD, co? je vlastně totální uzávěrka a obě kola se točí stejně. Vhodný do terénu.
Nesly?el jsem nikdy o tom, ?e by LSD dělalo při hrabání přeru?ované čáry. Tohle dělají systémy jako TCS = Traction Control System. LSD dělá jen to, ?e prostě nebude hrabat jedno kolo samotné, ale v?dy zaráz. Sice ne v poměru 50:50 ale i tak je to lep?í ne? 100:1 u sériovýho diferáku.
Pokud je LSD v háji nebo je tam málo kapaliny, tak se chová jako klasickej otevřenej diferák = točí se jen jedno kolo.
LSD je výborná věc na driftování, proto?e se ty drifty jednodu?eji inicializujou, kola se začnou smýkat zároveň, tak?e zadek hezky ustřelí. A navíc díky tomu, ?e hrabou obě kola zároveň, tak jsou ty drifty i mnohem čitelněj?í. ))
Raddy: najdi si pár videí, kde lidi s 200SX mají LSD a uvidí?, ?e při ostrým rozjezdu jim hrabou obě kola a dělají dlouhý hady...))
Jo a je?tě něco...jel jsem před rokem s Lamborghini Diablo 5,7 VT Roadster. To VT tam stojí pro Viscous Traction. Kdy? si to Diablo chce hrábnout, tak mezinápravovej "LSD" diferák připojí přední kola v poměru 72:28 (zadek:předek) pokud se nemýlím. )) A takhle přesně funguje LSD - kdy? si chce auto hrábnout jedním kolem, tak se přidá i to druhé...))
Let´s drift!!!