Cuká...

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

Peca píše:A poslední dotaz - jak vyndat AAC abych ho mohl vyčistit, tím air regulátorem myslíte AAC ne? Ten spodní šroubek na něm je totálně nepřístupný :(
je potreba sundat cely ten blok ktery je namontovany z boku sani - drzi ho 3srouby. Halvne opatrne odendavat ten blok ze sani nebot bude prilepeny a kdyz ho hrube odtrhnes pravdepodobne roztrhnes tesneni. Ono se mozna roztrhne stejne...
Peca píše:Tak jsem vyndal ten TPS a vypadá takhle:

Ještě se chci zeptat co je tohle/k čemu to je?

Obrázek
Ten valecek je elektromagneticky ventil ktery ovlada privod vzduchu k palivovemu regulatoru. Ale asi pravdepodobne mas alternativni zapojeni regulatory tak ten valecek je tam ted jen na ozdobu. Halvne jestli jsou dobre zaslepene hadicky co do toho sly. Jde tam jedne malinkata ktere je napichla na hadici hned za AFM a ta musi byt zaslepena kdyz mas alternativni zapojeni podtlaku palivoveho regulatoru.

Na tom TPS nevidim nic podezreleho, jeste jsem ho rozebrany nevidel. Ale podle me pokud neni spina na kontaktech tak olej by nemel vadit.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

Vyčistil jsem TPS i AAC (ano, těsnění se roztrhlo:) a nepomohlo to. Vyzkoušel jsem ve stavu když to blbne postupně odpojit lambdu, AFM, čidlo teploty i TPS a nic.

Aspoň jsem nahrál jak ten problém vypadá:
http://www.edisk.cz/stahni/40683/P10701 ... .39MB.html

A jak zní auto při jízdě:
http://www.edisk.cz/stahni/70159/P10701 ... .03MB.html
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

Jinak díky všem za rady. V pondělí tam zkusím dát jiný TPS a uvidíme, když to nebude ono jdu si hodit mašli :)
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

Ja tedy nevim, skoly nemam, ale proc AAC? Vetsinou dela problem AR...
Obrázek
je to ta polozka "vzduchovy regulator" a nachazi se pod klapkou. Primo na klapce je TPS (potenciometr - snimac otevreni klapky) a spinac volnobehu. Ten ovlada AR, ktery ma pri zavrene klapce poustet volnobezny vzduch do motoru. Kdyz nepousti, motor se dusi. Kdyz nezavira po seslapnuti plynu, motor cuka a netahne.

Manual EF & EC 12, EF & EC 110
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

Doublejay: Aha, tak na ten AR jeste mrknu, jsem si rikal co je to za krabicku :)

Jinak ale myslim ze i AAC moh delat problemy - podle manualu spolu s jednotkou IAA ridi volnobeh a ECU urcuje kolik vzduchu protece ventilem AAC. A kdyz jsem ho rozdelal a videl tu znacne unavenou pruzinku co ma ten ventil zavirat tak zacinam pochybovat o jeho funkcnosti.

No a ten AR udajne slouzi jen jako "sytic", tzn ze podle teploty propousti/nepropousti pridavny vzduch bypass portem.

Asi to postupne zkusim vymenit vsechno :)
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

Jo, to je pravda, s tou pruzinkou to tady kdysi davno popisoval (asi) Swed, byly tu snad i fotky otevreneho ventilu... Ono je potreba ten volnobeh na teplem motoru nastavit tim regulacnim sroubem na 850 +/- 50, AR by mel byt schopen pri studenem startu pustit 1500 a postupne snizovat na tech 850. Je tam bimetal, topny clanek a rotacni uzaverka. Spinac volnobehu by mel zafungovat pri velmi mirnem seslapnuti pedalu (jde nastavit povolenim toho sroubu s drazkou a natocenim celeho snimace). Taky je vhodne napnout plynove lanko, aby opravdu reagovalo a nemusel se seslapnout pedal o par cm...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

ten air regulator se necha velmi jednoduse otestovat.

kdyz mas motor studeny tak kdyz klestema zmacknes tu spodni hadici co do nej jde tak motor by mel mit tendenci chcipat.

na teplem motoru zase kdyz sundas tu hadici a palcem zacpec hadici tak pokud je AR zavreny by to nemelo nic s motorem delat. Poznas to kdyz na vstupni otvor do AR prilozis palec pokud ti ho to vcucne tak je to spatne :lol: ale zase malinky podtlak vzdy bude citit po prilozeny palce nebot ten AR neni delany aby 100%tesnil protoze tam tesni jenom soupatko a ne nejake gumove tesneni...
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

Tak možná to nakonec fakt byly cívky, ale nechvalme dne před večerem, zkusím s tím nějakou dobu pojezdit a uvidíme. Myslíte že cívky by mohly způsobovat i to pocukáváná při pomalém přidávání? Protože teď mi to za cca 20 minut ani necuklo
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Řehy
user
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004, 21:27
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Řehy »

Peca píše:Vyčistil jsem TPS i AAC (ano, těsnění se roztrhlo:) a nepomohlo to. Vyzkoušel jsem ve stavu když to blbne postupně odpojit lambdu, AFM, čidlo teploty i TPS a nic.

Aspoň jsem nahrál jak ten problém vypadá:
http://www.edisk.cz/stahni/40683/P10701 ... .39MB.html

A jak zní auto při jízdě:
http://www.edisk.cz/stahni/70159/P10701 ... .03MB.html
Na tom videu to vypada, jako by to vynechavalo... je tam slyset i nejakej remen, nebo lozisko... nemas taky foukly tesneni pod palici?
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

Jj jelo to na 3 válce.
To hučení je podle Pabla řemenice od serva. A to cinkání asi bude nějaké ložisko..
Těsnění by nemělo být fouklé, tlaky jsou všechny nad 9.
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Řehy
user
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004, 21:27
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Řehy »

Peca píše:Jj jelo to na 3 válce.
To hučení je podle Pabla řemenice od serva. A to cinkání asi bude nějaké ložisko..
Těsnění by nemělo být fouklé, tlaky jsou všechny nad 9.
Postupne sundavat remeny ;-)
Odpovědět