Stránka 8 z 10

Re: jednodílný kardan

Napsal: 07.01.2009, 13:55
od Elviiis
Jo já koukal na discovery a soušeli to v bořičích mýtu a nějak se jim to npovedlo převrátit... prostě se šoupal po zemi a při nájezdu na nerovnost se prostě utrhl ale též bych tam tu přepážku nacpal. Nic méně až se vrátím z nizozemí donesu ti franto i svůj kardan s celici.

Re: jednodílný kardan

Napsal: 22.01.2009, 14:48
od Kentoya
Headsman píše:Tak délka mého kardanu je cca 225cm.Ten eclipse má kardan o něco kratší ale pro jistotu u něj použijem stejný průměr i sílu stěny jako u mého.Ohledně těch rezonancí mi to tolik vadit nebude není to daily driver :lol:
Kentoya píše:fajn počkám na délku a potom zjistím co a jak, je celkem důležitá kvůli rezonancím
tak se mi ozval honzo a nepůjde do toho, počítal co mohl a nedokáže v téhle délce to udělat bez rezonancí, které už hraničí s likvidací, tak se nezlob, zkus to u většího profíka, tenhle spočítal limil kam by šel cca 185cm délky kardanu

Re: jednodílný kardan

Napsal: 22.01.2009, 14:59
od Kentoya
takže mám na dílně 7 kardany
jeden je na tříkilo peníze dojdou
dva jsou pro slika peníze doveze
a zůstávají mi celkem 3 co si někdo objednal a neodebral a jeden co jsem dělal navíc aby to vyšlo levněji (a taky na výměnu pro mrkevvimě), takže mi momentálně leží v kardanech leží cca 25 000kč, pokud se těch kardanů do konce ledna nezbavím, ostatní si můžou nechat jen zdát, cenovka bude 5000kč za kus a platba předem jmenovat nikoho nebudu a nepotřebuji omluvy, potřebuji prodat kardany jinak na kardany seru

jinak proměřovali jsme s kardanářem proč to občas rezonuje (jednodílný kardan) problém je v tom, že naše diferáky jsou už trošku vychozené a i ta malá vůle stačí aby to rezonovalo při určitých otáčkách, stačilo na diff přitlačit přítlačné kolečko, aby se vymezila vůle, a bylo po rezonanci, jinak to samé dokáže udělat vůle na tisícihranu v převodovce, ale tam to bývá jev méně častý, jelikož je to podstatně delší, u vícedílného tento jev nebývá téměř patrný, jelikož střed s ložiskem vyrovná protikmitem nebo jak to říkal

Re: jednodílný kardan

Napsal: 22.01.2009, 16:04
od Design
Maš tam na s14?

Re: jednodílný kardan

Napsal: 22.01.2009, 16:07
od Kentoya
pro ty si jede slik

Re: jednodílný kardan

Napsal: 22.01.2009, 18:54
od slik85
v nedeli pujde prone pablo

Re: jednodílný kardan

Napsal: 25.01.2009, 00:49
od Kentoya
tady je odpověd taboa jak je to s kardany

Vyrobit kardanovou hridel a dat si ji vyvazit neni problem - po mechanicke strance. Aby ta hridel byla dostatecne pevna a pracovala tak, jak ma, je vec jina. DSM a 3S pouzivaji velice podobny 3-kusovy design se dvema nosnymi lozisky. Pokud by jsi chtel pouzit jednokusovou hridel bez ulozeni, tak by jsi nejdriv musel zacit uchyty motoru a pote uchyty prednich a zadnich crossmembers, aby jsi dosahl snizeni pohybu motoru (+ prevodovky a rozvodove skrine) a zadniho diferencialu na minimum a soucasne co nejpriznivejsich uhlu mezi rozvodovou skrini, kardanovou hrideli a zadnim diferencialem (idealne samozrejme na nulu). Pote se vychazi z kriticke rychlosti hridele (predimenzovane o nejakych 25%) dane delky a materialu. Pritom zjistis, ze pouziti cehokoliv jineho, nez karbonu, je pri delce tve kardanove hridele naprosto nedostacujici, takze ocelova anebo hlinikova jednokusova hridel neprichazi absolutne v uvahu. Opet ale, karbonove hridele jsou velice citlive co se tyka rotacnich uhlu a velice rady exploduji, takze jejich pouziti s tovarnim uchycenim motoru, crossmembers a zadniho diferencialu je nemyslitelne. Vymena tovarnich silentbloku v prednich a zadnich crossmembers za hlinikove anebo ocelove ma ale sve dalsi vyhody - a to i za cenu zvysenych vibraci - v naproste izolaci komponentu podvozku, ktery pote vykonava svou funkci tak, jak opravdu ma. Tohle ale neni nutnosti pri pouziti 2-kusove hridele at uz s Lobro spojkou anebo jejim nahrazenim za U-joint. Ja sam pouzivam jednokusovou hlinikovou hridel (s vetsimi a pevnejsimi U-joints) v kombinaci s pevnymi uchyceni motoru a crossmembers, ale ta je kratsi, nez u 3S vozu - a i pote ji tlacim se zvysenou redline az k jeji kriticke rychlosti. Pouziti ochrannych "loops" je pri tom naprostou nutnosti.
Pokud pro hlinkovou anebo karbonovou hridel nemas opravdovy duvod (u 3S vozu, ktere jsou velice tezke, se tim opravdu moc neziska), vymena tech nosnych lozisek (anebo jejich vyplneni silikonem) je mnohem jednodussi a levnejsi alternativou.

Re: jednodílný kardan

Napsal: 25.01.2009, 10:23
od Fire
prosím tě co znamená to označení 3S ? díky

Re: jednodílný kardan

Napsal: 25.01.2009, 11:28
od jsadik
Kolik stojí jenom vyvážení kardanu?

Re: jednodílný kardan

Napsal: 25.03.2009, 12:52
od blázen
franto to co ti doma leží navíc jsou kardany pro S13 - CA18?

Re: jednodílný kardan

Napsal: 25.03.2009, 23:48
od slik85
budu potrebovat jeste jeden na s14 8)

stym mim sem velice spokojenej

Re: jednodílný kardan

Napsal: 26.03.2009, 23:45
od Kentoya
navíc nemám, všechny jsou už u majitelů, až se sejdou peníze na další várku, tak nechám udělat, mám jich asi z pěti aut

Re: jednodílný kardan

Napsal: 27.03.2009, 07:25
od slik85
pak namne nezapomen dnes mne asi opusti 240sx tak majitel bude chtit asi i kardan

jinak mnohy mi volali jak sem spokojenej
vubec nerezonuje je to velice znatelny rozdil a az kdys to utrhnu tak pri max otackach rocha zarezonuje (jedno pri ktere koliv rychlosti ale muze to bejt i kuli tomu ze mi jemne huci prevodovka takze ma asi vuli na loziskach

Re: jednodílný kardan

Napsal: 20.07.2009, 06:57
od jetoboy
Tak sem se informoval u Franty a kardany se ještě daj...Uvažuju o tom.Kdo by měl zájem?Bylo by potřeba zase asi 5 lidí....

Re: jednodílný kardan

Napsal: 20.07.2009, 16:33
od mrkevvzime
ja bych teda potreboval jeden na vymenu za ten prvni hucak :wink: