ad Supercharger

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

jen abych raddy predesel nejake zbytecne debate...nebavim se tady o zadnem "zazracnem uniku" vzduchu ani o zadnem jinem ubytku... vzduchu bude v systemu stejne, at s klapkou tam nebo tam....celou dobu to pisu v souvislosti s davkovanim plynu.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

zrejme sa presne nechapeme, tak este raz:
najprv si napisal:
Mirek píše:Kdyz je klapka pred, je konstruovana na urcity prutok vzduchu s atmosferickym tlakem. Pokud ji das za, kde bude tlak vetsi, pri stejnem natoceni klapky projde vice vzduchu?
potom si napisal:
Mirek píše:jen abych raddy predesel nejake zbytecne debate...nebavim se tady o zadnem "zazracnem uniku" vzduchu ani o zadnem jinem ubytku... vzduchu bude v systemu stejne, at s klapkou tam nebo tam....celou dobu to pisu v souvislosti s davkovanim plynu.
je jedno ci je klapka pred alebo za kompresorom, pri jej rovnakom otvoreni nou prejde rovnake mnozstvo vzduchu. odpoved znie, klapkou prejde rovnake mnozstvo vzduchu.

najprv si napisal:
Mirek píše:Ja jsem psal ze pokud da ctvrt plynu s klapkou pred kompresorem, tak projde za urcity casovy usek mene vzduchu nez kdyz na stejnou dobu da ctvrt plynu za kompresorem....ano oboji bude zmerene AFM ale to nemeni nic na tom ze vzduchu pod tlakem pusti za stejny cas pri stejnem natoceni klapka vic.
potom si napisal:
Mirek píše:... vzduchu bude v systemu stejne, at s klapkou tam nebo tam....
to iste, klapkou za rovnaky casovy usek prejde rovnake mnozstvo vzduchu, akurat s inym tlakom. pri rovnako otvorenej klapke pred ci za kompresorom nou prejde rovnake mnozstvo vzduchu. mozes mi napisat ako vznikne rozdiel v mnozstve vzduchu pred kompresorom a za nim? klapkou prejde tolko vzduchu, kolko ho nasaje motor a je uplne jedno kde je klapka umiestnena.
Mirek píše: Co se velikosti tyce...nechapu te...napises tady presne popis proc vetsi klapka snizuje citlivost plynu a zabijes to tim ze ji zvysuje. Je to presne jak pises jen mi neni jasne jak tim ze tam pri stejnem natoceni bude vetsi otvor zvysi citlivost :) Je to prave naopak, potrebujes mensi klapku aby jsi byl schopen plynule zvetsovat natocenim klapky otvor.

Zvysenie citlivosti znamena, ze pri tom istom stlaceni pedala vznikne vo vacsej klapke vacsi otvor ako v klapke mensej. Motor je CITLIVEJSI na plyn, cize citlivost sa zo zvacsenim klapky ZVYSI. Dosledkom je ze musis citlivejsie (=menej) stlacat plynovy pedal. Napisem to este raz a hrubym ZVACSENIE KLAPKY ZVISI CITLIVOST MOTORA NA PLYN

Ujednot si svoje nazory, pretoze nieco napises a nasledne tvrdis opak, vid mnozstvo vzduchu cez klapku pred a za kompresorom.
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

hezky si to vytrhal z kontextu, ale to je jedno..ja uz nevim jak ti to mam napsat....porad do toho pletes mnostvi vzduchu v systemu. O tom ja se vubec nebavil. CELOU dobu se bavim o davkovani...tak jsem to napsal i do prvniho postu!!!!!
mozna hloupost ale samotneho by me to zajimalo...v pripade ze das klapku za kompresor, motor nebude mozne plynem tak presne davkovat ne? Kdyz je klapka pred, je konstruovana na urcity prutok vzduchu s atmosferickym tlakem. Pokud ji das za, kde bude tlak vetsi, pri stejnem natoceni klapky projde vice vzduchu? Neco jako kdyz das na klasicky turbo vetsi klapku, sice projde vic vzduchu, ale negativne se to podepise na davkovani plynu?
Ja se tady s tebou nebudu hadat raddy, ale nesouhlasim s tebou..pokud mi chces rict ze do nadoby se vejde stejne mnozstvi vzduchu s atmosferickym tlakem jako stlaceneho tlakem, tak to nema cenu dal resit :roll:
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

skus si nastudovat rozdiel medzi pojmom mnozstvo vzduchu a prietok vzduchu. pokial myslis pod mnozstovm objem, tak do nadoby sa vojde len taky objem vzduchu ako ma nadoba a je jedno pod akym tlakom vzduch je, ak ma nadoba 1l, vzdy v nej bude 1l vzduchu, akurat pod inym tlakom.
ak pod mnozstvom myslis HMOTNOSt, tak je to nieco ine. Kazdopadne, cely cas tu tocis o PRIETOKU a ja ti cely cas pisem ze PRIETOK bude rovnaky nech je klapka kdekolvek.

kazdopadne ty pises o prietoku
Mirek píše:Kdyz je klapka pred, je konstruovana na urcity prutok vzduchu s atmosferickym tlakem. Pokud ji das za, kde bude tlak vetsi, pri stejnem natoceni klapky projde vice vzduchu?
Mirek píše: mozna hloupost ale samotneho by me to zajimalo...v pripade ze das klapku za kompresor, motor nebude mozne plynem tak presne davkovat ne?

cely cas ti pisem, ze je jedno kde je klapka umiestnena, pretoze nou prejde ROVNAKE mnozstvo vzduchu. Napisal som to ja, napisal si to ty a stale tvrdis nieco ine.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

Mirek píše:....porad do toho pletes mnostvi vzduchu v systemu. O tom ja se vubec nebavil. CELOU dobu se bavim o davkovani...tak jsem to napsal i do prvniho postu!!!!!
Mirek píše:... vzduchu bude v systemu stejne, at s klapkou tam nebo tam....
Mirek píše:Kdyz je klapka pred, je konstruovana na urcity prutok vzduchu s atmosferickym tlakem. Pokud ji das za, kde bude tlak vetsi, pri stejnem natoceni klapky projde vice vzduchu?

ja veru o vzduchu v systeme nemelem....stale ti to nedochadza?
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

aby som urobil nejaky zaver, takze:

- je jedno ci je klapka umiestnena pred kompresorom alebo za kompresorom, prejde nou vzdy rovnake mnozstvo vzduchu, akurat s inym tlakom. princip prace kazdeho kompresora je ten, ze vzduch stlaca, to znamena ze sa objem nasateho vzduchu stlaci na mensi objem vzduchu na vystupe. hmotnost sa nemeni, meni sa len objem, cize inak povedane hustota.
ak ma motor prietok vzduchu x kg/min, tak tento isty prietok nameram pred kompresorom, za kompresorom, pred klapkou, za klapkou. kompresor vzduch nevyraba, len ho stlaca. Ak chcem dostat na vystupe kompresora prietok dajme tomu 100kg vzduchu/min, tak kompresor musi takisto za minutu nasat 100kg vzduchu. Co nasaje, to z neho vyjde, akurat pod inym tlakom.

- zvacsenie klapky vzdy zvisi citlivost na plyn. samozrejme za predpokladu ak sa nezmeni prevod otvarania klapky.
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

raddy prestan vytahovat ty vety z kontextu...Ano stale to nechapu...stale s tebou nesouhlasim a myslim si ze pokud da klapku za kompresor, tak ze by musela byt mensi, aby byl schopen davkovat plyn stejne jako s klapkou pred kompresorem.

V zhledem k tvemu postoji ani nemam zajem to pochopit, protoze ty se svymy vedomostmi misto aby jsi se nad tim zastavil a zkusil popremyslet jak to myslim, tak me radeji budes chytat za slova a vytahovat vety z kontextu coz nemam rad. Vratte se k tematu a smazte co sem psal aby to teda nekoho nematlo ( ale stale si stojim za tim co jsem napsal)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

Mirek píše:raddy prestan vytahovat ty vety z kontextu...Ano stale to nechapu...stale s tebou nesouhlasim a myslim si ze pokud da klapku za kompresor, tak ze by musela byt mensi, aby byl schopen davkovat plyn stejne jako s klapkou pred kompresorem.
tvoj zaver je chybny. to ze to nechapes pripadne ze so mnou nesuhlasis je cisto tvoja vec. ked das turbo na atmo motor, zmensis klapku?
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

raddy píše:
Mirek píše:raddy prestan vytahovat ty vety z kontextu...Ano stale to nechapu...stale s tebou nesouhlasim a myslim si ze pokud da klapku za kompresor, tak ze by musela byt mensi, aby byl schopen davkovat plyn stejne jako s klapkou pred kompresorem.
tvoj zaver je chybny. to ze to nechapes pripadne ze so mnou nesuhlasis je cisto tvoja vec. ked das turbo na atmo motor, zmensis klapku?
ne...zeptam se te jinak...budes schopny stejne plynuleho pridavani plynu pokud ji nezmenis?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

iste ze budes schopny, preco by si nebol. ako som napisal, prietok vzduchu je rovnaky, ci je klapka pred kompresorom alebo za kompresorom. logicky mi z toho vychadza, ze ak je prietok klapkou rovnaky, aj jej regulacia funguje rovnako. pripadne si rad necham vysvetlit preco to tak nie je.
klapka tvori fyzicku restrikciu. prietok vzduchu v systeme je taky, ako dovoluje najvacsia restrikcia v systeme. beh motora regulujes zmenou prietoku vzduchu. vieme ze prietok vzduchu je rovnaky pred a za kompresorom. ak postavis do cesty danemu prietoku vzduchu danu restrikciu, vysledok v motore bude vzdy rovnaky. mnozstvo vzduchu v motore bude dane priepustnostou restrikcie a je uplne jedno kde v systeme tato restrikcia bude. takze ak presunies restrikciu (klapku) spred kompresora za kompresor (alebo opacne), nic sa nezmeni.

za kompresorom je sice vacsi tlak, ale zaroven mensi objem. pred kompresorom je mensi tlak, ale zaroven vacsi objem. nic sa nestraca, nic nepribudne.
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

dobre raddy...dejme tomu ze mas pravdu...proc ma NA SR20DE vetsi klapku (60mm) nez SR20DET (50mm)? kdyz pises ze mnozstvi vzduchu je stejne?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Gerox »

nechtel jsem sem vubec psat pac mi bylo jasny ze se z toho zase stane flame na mnozstvi, tlak a spol. atd... :roll:

ak mas 100l/min pred kompresorem a 100l/min za kompresorem tak kde dochazi ke kompresy a co se stane s tim prostorem ktery byl pred tim "vyplnen vzduchem" ktery mezitim ten kompresor stlacil? ... nemel by nahodou prave z duvodu sve vlastni cinnosti nasavat vic vzduchu do sebe aby je mohl stlacit a poslat ven? paklize ano, tak by mel byt vyssi prutok na sani ne? resp. by mel nasat tech 100L driv nez za minutu...ne?

klidne flameujme dal...:D

idahovi to snad k necemu pomuze....:D
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

Mirek píše:dobre raddy...dejme tomu ze mas pravdu...proc ma NA SR20DE vetsi klapku (60mm) nez SR20DET (50mm)? kdyz pises ze mnozstvi vzduchu je stejne?
tak ako prve, pisem ze prietok vzduchu je rovnaky pred a za kompresorom, nie ze je rovnaky na dvoch odlisnych motoroch, to len aby bolo jasno.
a preco ma atmo motor vacsiu klapku ako obdobny turbo motor. no bude to asi v kapanek inej konstrukcii atmo motora voci turbo motoru, hlavne v zmysle vaciek.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

Gerox píše:
ak mas 100l/min pred kompresorem a 100l/min za kompresorem tak kde dochazi ke kompresy a co se stane s tim prostorem ktery byl pred tim "vyplnen vzduchem" ktery mezitim ten kompresor stlacil? ... nemel by nahodou prave z duvodu sve vlastni cinnosti nasavat vic vzduchu do sebe aby je mohl stlacit a poslat ven? paklize ano, tak by mel byt vyssi prutok na sani ne? resp. by mel nasat tech 100L driv nez za minutu...ne?
kompresia znamena zmenu objemu pri rovnakom prietoku. vsimol si si niekedy rozdiel velkosti vstupu kompresora a jeho vystupu? tak tu sa deje kompresia a to je aj odpoved co sa stane z priestorom...priestor sa zmensi (vystup kompresora) a tym sa zvysi tlak. prietok zostava, objem sa meni=meni sa tlak (a teplota).
ak fukas bicyklovu dusu pumpou, tak do pumpy natiahnes 1l vzduchu a ak ju celu stlacis, tak rovnaky 1l vzduchu vytlacis, akurat bude mat vyssi tlak. to ako rychlo toto budes robit, ti uda prietok za cas. ak budes pumpovat tak, aby si pumpu natiahol a stlacil 1x za minutu, prietok bude 1l/min a to ako na jej vstupe, tak na jej vystupe akurat na vystupe bude tlak v dusi a na vstupe atmo tlak. ak chytis do ruky vystup z pumpy, zistis ze je teply. alebo mi chces povedat ze do pumpy natiahnes 1l vzduchu a vyjde z nej len 0.8l??? to by ti postupne v nejakej inej dimenzii narastal nevytlaceny objem vzduchu...

priklad s pumpou a dusou presne popisuje pracu kompresora.

gerox, akoze nic v zlom, ale pride mi ze vysvetlujem fyziku zo zakladnej skoly....
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

rady nezlob se ale prijde mi ze si vybiras z fyziky co se ti zrovna hodi a neberes to v uvahu cele. Pokud budes mit nadobu s kapacitou 1L nasledne ji uzavres...u vnitr bude 1L vzduchu jo? Pokud k tomu pripojis pumpu ktera na jeden pump doda 1l vzduchu a 5x pumpnes...tim do te litrove nadoby dodas 5L vzduchu je tak? Nadoba sice zustane litrova ale diky tlaku se do ni veslo 6 l vzduchu...nebo mi chces rict ze je tam stale 1L vzduchu jako pred tim nez sem zacal pumpovat? Kam teda zmizelo tech 5 co dodala pumpa?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Odpovědět