Stránka 2 z 4

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 10:04
od Fizzbiker
neboj vzdavat se jich nechcu... resil sem tu jen zda je potrebny adapter... nic vic... zjistil sem ze ne tak budu dal shanet ty bluebirdovsky tehlice protoze franta ty co mel dal do srotu jak kdyby nevedel ze za par let prijdu já a budu je chtít :D :D :D

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 14:39
od jagy
Fizzbiker píše: k tematu nevim kolik ma tvuj zavodní sunny ale pulsar bude mit dle odhadu s turbem a AWD cca 1115kilo a pokud výkon bude nekde mezi 250-300koní tak mam obavu že ty N14 brzdy by měly problem nesmis zapominat ze tam nemam 13´ ani 14´ kola ale 16´ky, polomer kola vcetne gumy mi narostl o 18mm, coz se na ucinnosti brzd samozrejmě projevuje negativně.
Ja jsem nemluvil o mem aute. Staci se podivat po svete, v cem vsem tyhle brzdy byly a jak funguji.

Mimochodem, treba GTiR ma stejne brzdy, vazi 1230kg a ubrzdi i 300PS. Rozhodujici jsou desky, kotouce a brzdovka. Ne pocet pistku a velikost kotoucu...

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 15:20
od Mirek
jagy píše:
Fizzbiker píše: k tematu nevim kolik ma tvuj zavodní sunny ale pulsar bude mit dle odhadu s turbem a AWD cca 1115kilo a pokud výkon bude nekde mezi 250-300koní tak mam obavu že ty N14 brzdy by měly problem nesmis zapominat ze tam nemam 13´ ani 14´ kola ale 16´ky, polomer kola vcetne gumy mi narostl o 18mm, coz se na ucinnosti brzd samozrejmě projevuje negativně.
Ja jsem nemluvil o mem aute. Staci se podivat po svete, v cem vsem tyhle brzdy byly a jak funguji.

Mimochodem, treba GTiR ma stejne brzdy, vazi 1230kg a ubrzdi i 300PS. Rozhodujici jsou desky, kotouce a brzdovka. Ne pocet pistku a velikost kotoucu...
Se zvyrazenenym si dovoluji nesouhlasit. Respektive to neni presne.....Seriove brzdy musi ubrzdit velky vykon, protoze u kazdeho vyrobku mas urcitou "bezpecnost" -> predimenzovani, jinak by to nemohli vyrabet. Ovsem tve tvrzeni ma hned nekolik mezer. Otazka je jak casto a jak dlouho to ubrzdi.....

V prvni rade mi prosim nekdo vysvetlete jake propojeni je mezi vykonem a brzdama, protoze to kazdej pisete a nejak to nepobiram. Neni mi jasna zadna spojitost mezi velikosti brzd a tim jestli ma auto 240hp nebo 300...To je prece uplne jedno, dulezite udaje jsou:
1) hmotnost kvuli setrvacnosti a energii
2) pouziti vozu
3) Vmax ze ktere musi brzdy vozidlo bezpecne zastavit (ano vim ze vykon muze ovlivnit Vmax vozu, ale taky nemusi, zalezi na hnacim ustroji)


Seriove brzdy na nasich nissanech maji uz z linky zasadni nedostatek a tim je plovouci trmen, ktery NIKDY nebude brzdit tolik jako vyrobne nakladnejsi 4pist. Pokud si nekdo mysli opak, ukazte mi jedineho vyrobce sportovnich brzd co dela pro zavodni/sportovni auta 1pistove plovouci trmeny.

Co se velikosti kotoucu tyce, vicemene plati cim vetsi tim lepsi (do urcite hranice samozrejme). Vzhledem k tomu ze nam na svete plati zakon o zachovani energie. Rozjete auto ma urcitou kinetickou energii a ta je prostrednictvim kotoucu/desek pri brzdeni prevadena na tepelnou energii, ktere logicky vetsi kotouc pojme vic a je schopen ji efektivneji a hlavne rychleji predat do vzduchu.


Lepsim materialem kotoucu a desek nezlepsis odvod tepla, pouze oddalis vadnuti a s tim spojeny klesajici brzdny ucinek.

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 16:19
od saigone
jagy píše:
Fizzbiker píše: k tematu nevim kolik ma tvuj zavodní sunny ale pulsar bude mit dle odhadu s turbem a AWD cca 1115kilo a pokud výkon bude nekde mezi 250-300koní tak mam obavu že ty N14 brzdy by měly problem nesmis zapominat ze tam nemam 13´ ani 14´ kola ale 16´ky, polomer kola vcetne gumy mi narostl o 18mm, coz se na ucinnosti brzd samozrejmě projevuje negativně.
Ja jsem nemluvil o mem aute. Staci se podivat po svete, v cem vsem tyhle brzdy byly a jak funguji.

Mimochodem, treba GTiR ma stejne brzdy, vazi 1230kg a ubrzdi i 300PS. Rozhodujici jsou desky, kotouce a brzdovka. Ne pocet pistku a velikost kotoucu...
Osobně bych to podal jinak, podle mě tvrdit že velikost kotoučů a počet pístků nejsou rozhodující je nesmysl. Větší kotouč zvětšuje brzdný moment (stejná síla na větší páce), víc pístků vytváří větší plochu při např. stejné síle na destičku= větší brzdný moment, velikost /objem/ brzdového válce-objem přesunuté kapaliny zůstává, mění se síla působící na destičku. Materiál destiček, kotoučů, složení brzdovky atd je podle mě stejně důležitá jako výše vyjmenované. Fyzika ze základní školy. Co se týče odvodu tepla, Mirek to napsal pěkně. Hodně závisí na tom k čemu je auto určeno.

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 17:04
od blázen
mirku výkon souvisí s brzdami velice hodně.. se silným autem brzdíš z větších rychlostí všude a vždy ,když mu nakládáš...to bys ale mohl vědět.. je rozdíl brzdit ze 160 a z 200.. seriové brzdy jsou tak dělané na to aby brzdily takové rychlosti hodně krátkou dobu...

a přesně jako píše siangone...fyzika,fyzika,fyzika

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 17:15
od Kentoya
ad blázen brzdy s výkonem souvisí, ale nepřímo, pouze jsi schopen díky vyššímu výkonu dosáhnout Vmax, ale to napsal i mirek

ale hlavně jsi schopen na členitém úseku dosahovat vyšších rychlostí než se slabším vozem, a tím pádem častěji brzdíš mirek napsal použití vozu což se dá sem zařadit

ale stále je to nepřímé, brzdy přímo souvisí, s Vmax, váhou vozidla a účelem provozu

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 17:37
od Design
Když k tomu připišu mou zkušenost tak vykon ma sakra co delat s brzdama.Na place asi cca 600-700M
Na seriovem voze: Jsem to bez problemu rozjetej ubrzidl
Po nasazeni chipu stage 1 už sem brzdil i očima byl to neskutečny rozdil brzdy šilene zeslably.

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 17:57
od Mirek
panove piste si co chcete, vykon nema primou souvislost s brzdama....je to presne jak jsem to napsal ja, a jak to pise kentoya.....

co se tyce vyssich Vmax na kratkych usecich...stejny efekt ma i kratka prevodovka a nemuzete napsat ze kdyz dam kratkou prevodovku, potrebuju vetsi brzdy

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 17:58
od Mirek
blázen píše:mirku výkon souvisí s brzdami velice hodně.. se silným autem brzdíš z větších rychlostí všude a vždy ,když mu nakládáš...to bys ale mohl vědět.. je rozdíl brzdit ze 160 a z 200.. seriové brzdy jsou tak dělané na to aby brzdily takové rychlosti hodně krátkou dobu...

a přesně jako píše siangone...fyzika,fyzika,fyzika
Ale to se bavime o Vmax jak jsem zminil..nikoliv o vykonu....

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 17:59
od Kentoya
howgh

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 18:09
od blázen
Mirek píše:
blázen píše:mirku výkon souvisí s brzdami velice hodně.. se silným autem brzdíš z větších rychlostí všude a vždy ,když mu nakládáš...to bys ale mohl vědět.. je rozdíl brzdit ze 160 a z 200.. seriové brzdy jsou tak dělané na to aby brzdily takové rychlosti hodně krátkou dobu...

a přesně jako píše siangone...fyzika,fyzika,fyzika
Ale to se bavime o Vmax jak jsem zminil..nikoliv o vykonu....
já ti dám konkrétní případ a to sebe.. se seriovou SX mi ty seriové brzdy stačily, když jsem mu nakládal tak ty rychlosti ze kterých jsem brzdil,které jsem uměl dosáhnout byly podstatně menší,než ty,které se daly dosáhnout pak.. a to mi věř,že ty brzdy následně už teda rozhodně nestačily..nejde o Vmax.. jde o to, kolik auto max udělá na stejné rovince jako předtím. A to udělá víc a brzdit musíš taky víc a proto potřebuješ lepší brzdy..

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 18:10
od Design
A proto se to odviji od vykonu motoru akorad se nato diva z jineho uhlu pohledu ale všeci to mysli stejne.

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 18:13
od Mirek
blázen píše:
Mirek píše:
blázen píše:mirku výkon souvisí s brzdami velice hodně.. se silným autem brzdíš z větších rychlostí všude a vždy ,když mu nakládáš...to bys ale mohl vědět.. je rozdíl brzdit ze 160 a z 200.. seriové brzdy jsou tak dělané na to aby brzdily takové rychlosti hodně krátkou dobu...

a přesně jako píše siangone...fyzika,fyzika,fyzika
Ale to se bavime o Vmax jak jsem zminil..nikoliv o vykonu....
já ti dám konkrétní případ a to sebe.. se seriovou SX mi ty seriové brzdy stačily, když jsem mu nakládal tak ty rychlosti ze kterých jsem brzdil,které jsem uměl dosáhnout byly podstatně menší,než ty,které se daly dosáhnout pak.. a to mi věř,že ty brzdy následně už teda rozhodně nestačily..nejde o Vmax.. jde o to, kolik auto max udělá na stejné rovince jako předtím. A to udělá víc a brzdit musíš taky víc a proto potřebuješ lepší brzdy..
tohle ti tady nikdo nepopira, ale sam jsi napsal..jde o rychlost ne o vykon...na konci te stejne rovinky mas vetsi rychlost.

Ale pokud das na slabsi auto kratkou/dlouhou prevodovku (dle delky rovinky) dosahnes stejne rychlosti i s nizsim vykonem...takze tam brzdy nepotrebujes? sice brzdis taky z 200 treba, ale mas o 80koni min?

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 18:14
od blázen
mirku, já si za tím stojím.. :) kdyby to nemělo souvislost,neuvařil bych je.. imho,nech si u 500k RB26 seriové s13 brzdy a uvidíš co se bude dít.. Tenhle kluk nebude měnit převodovku,bude hýbat s výkonem..proto ANO DEJ SI TAM VELKE BRZDY 8) poslení mé slovo a doporučení

Re: R33 GST třmeny na S13 (N13)

Napsal: 13.10.2010, 18:15
od Kentoya
:D prostě nepřímá úměra, jak píše mirek