Stránka 2 z 3

Napsal: 08.05.2005, 15:53
od 935Baby
Tak by to melo byt. Pri idealni smesi by lambda mela prumerove davat hodnotu cca 0,5V. Prumerove protoze porad by to napeti melo kmitat od 0V do 1V pri closed loop rezimu (to do cca 3200rpm) Pak tam foukne turbo a lambda nestiha - to by musela byt nejaka sirokopasmova.

Jinak brzo ti vsechno overim. Az me zbydou penize koupim od Bosche lambdu za cca 3500Kc s DPH. Je to primo delane na 200SX jako nahrada za original. Je u ni udavana zivotnost 80000km. Takze se vsadim ze na vsech autech co maji najeto 100000 atd je lambda dost voddelana. Pochybuju o tom ze by mela original Nissan co tam davali nejakou vetsi zivotnost. Stejne jsem slysel ze Nissan prodava lambdy od Bosche.

Napsal: 08.05.2005, 22:49
od Spike
Jo je fakt, ze lambdy vydrzej kolem 100000 km a pak sou kaput. Tohle tema me zajima uz i proto, ze by se mi libil budik bohatosti smesy, ale chtej za nej nehoraznej ranec (neco kolem 3000,-) a to se mi za nej davat nechce. Tak sem neco chtel vymyslet. Prece je tam par led diod a ridi se to prave vystupnim napetim na lambde. Az budes mit naky novy informace, tak dej urcite vedet, co a jak.

Napsal: 09.05.2005, 07:33
od raddy
budik na zmes napajany uzkopasmovou sondou je nanic v praxi.

Napsal: 09.05.2005, 16:23
od Spike
raddy píše:budik na zmes napajany uzkopasmovou sondou je nanic v praxi.
Samozrejme sem myslel mit v downpipe 2x lambdu, jednu standartni a druhou sirokopasmovou. :D

Napsal: 10.05.2005, 21:34
od 935Baby
Tak jsem vyndal starou lambdu. Kdyz jsem s ni zatepal tak v ni chrastili nejake ulomky. Uz byla total KO.

Dal jsem tam novou Bosch a ledky na ECU blikaji jak splasene :D Jinak na chodu motoru v offboost rezimu se skoro nic nezmenilo. Mozna je to nepatrne pruznejsi.

Hlavne ze to nebude zrat tolik benzinu (myslim v offbost rezimu) :D

Take jsem meril napeti co dava do ECU. A je to presne tak jak je nekde v predchozich prispevcich napsano. Za studena zacina na 0,2V a postupne se zahriva az na 0,8V. Po zahrati a chodu motoru v otackach nad 1000rpm do 3200 hodnota kolisa mezi 0,2 az 0,8V.

Napsal: 10.05.2005, 22:08
od Katany
935Baby píše:Tak jsem vyndal starou lambdu. Kdyz jsem s ni zatepal tak v ni chrastili nejake ulomky. Uz byla total KO.

Dal jsem tam novou Bosch a ledky na ECU blikaji jak splasene :D Jinak na chodu motoru v offboost rezimu se skoro nic nezmenilo. Mozna je to nepatrne pruznejsi.

Hlavne ze to nebude zrat tolik benzinu (myslim v offbost rezimu) :D

Take jsem meril napeti co dava do ECU. A je to presne tak jak je nekde v predchozich prispevcich napsano. Za studena zacina na 0,2V a postupne se zahriva az na 0,8V. Po zahrati a chodu motoru v otackach nad 1000rpm do 3200 hodnota kolisa mezi 0,2 az 0,8V.
tak jsem dosel do dilny zaklepat s lambdou a taky chrasti ... takze to jisti Bosch :-) ... mozna mam nekde jeste jednu ... ale tu uz asi nenajdu ....

Napsal: 11.05.2005, 06:52
od Řehy
A jaky hodnoty ukazuje lambda nad tech 3200ot???

Napsal: 11.05.2005, 14:42
od 935Baby
Multimetrem jsem to nemeril pri otackach vic jak 3200 ale kontrolky na ECU v modu 1 a 2 zhasnout.

Re: M??ení emisí

Napsal: 11.05.2005, 17:05
od 935Baby
Anonymous píše:V karte na emise pro cat S13 mam napsano toto:

volnobeh: CO max. 0,5 %/ HC 100 / Lambda 0,97-1,03
2500 - 2800rpm: CO max. 0,3 %/ HC 100 / Lambda 0,97-1,03


Vysledy mereni: (CAT mam vykuchany)

Se zapojenou lambdou:

volnobeh: CO 0,3 %/ HC 144 / Lambda 1,094/ CO2 - 13,31 / O2 - 2,16
2500 - 2800rpm: CO 0,18 %/ HC 91 / Lambda 1,117/ CO2 - 13,02 / O2 - 2,4

S odpojenou lambdou:

volnobeh: CO 0,22 %/ HC 65 / Lambda 1,096/ CO2 - 13,39 / O2 - 2,07
2500 - 2800rpm: CO 0,56 %/ HC 171 / Lambda 1,059/ CO2 - 13,41 / O2 - 1,6

Podle toho me pripada ze ja ta lambda ok. Co myslite???
Jeste zkusim zmerit vstupni napeti od lambdy co jde do ECU - melo by velmi rychle kolisat mezi 0 - 1V.
Vysledky mereni s novou lambdou:

850: CO 0,58 %/ HC 146 / Lambda 1,049 / CO2 - 13,58 / O2 - 1,49
2500 - 2800rpm: CO 0,81 %/ HC 87 / Lambda 1,029

Jak se z toho pozna jetli mam bohatou nebo chudou smes?

Napsal: 11.05.2005, 17:23
od Spike
935Baby píše:Multimetrem jsem to nemeril pri otackach vic jak 3200 ale kontrolky na ECU v modu 1 a 2 zhasnout.
Ja bych rekl, ze ECU si bere od lambdy data akorat v offboost rezimu a pri zaberu turba se s lambdou uz nepocita, proto asi zhasnou ty ledky. Ale lambda jako takova by mela signal davat v celem rozsahu otacek, ale meril bych to spis analogovym voltmetrem, no ikdyz digital to taky mozna zvladne.

Re: M??ení emisí

Napsal: 11.05.2005, 17:41
od blázen
Lambda je "?initel p?ebytku vzduchu" ideální hodnota je 1 víc jak 1,05 je sm?s chudá mín jak 1 sm?s bohatá,akorát že v každých otá?kách p?i zatížení je to jina?, používají se r?zné sm?si .... tuším že by to tak n?jak m?lo být, možná se ale pletu

Napsal: 22.05.2005, 13:38
od Řehy
935Baby píše:Multimetrem jsem to nemeril pri otackach vic jak 3200 ale kontrolky na ECU v modu 1 a 2 zhasnout.
Tak jsem to zkousel taky. Pri 2000ot blikaji za 10s tak jak maji, kdyz jsem pripojil osciloskop na lambdu, tak mi napeti taky lezlo od 0,2 do 0,9!V a napeti kmita. Zkusil jsem i mod 2, ledky blikaly soucasne a zrychlovalo se to s pridavanim otacek. Jenze mi soucasne blikaji az do 5500ot...vic jsem uz otacky zbytecne nezvysoval... A co ted?? :shock:

Napsal: 23.05.2005, 15:56
od 935Baby
?ehy píše:Tak jsem to zkousel taky. Pri 2000ot blikaji za 10s tak jak maji, kdyz jsem pripojil osciloskop na lambdu, tak mi napeti taky lezlo od 0,2 do 0,9!V a napeti kmita. Zkusil jsem i mod 2, ledky blikaly soucasne a zrychlovalo se to s pridavanim otacek. Jenze mi soucasne blikaji az do 5500ot...vic jsem uz otacky zbytecne nezvysoval... A co ted?? :shock:
Nekdy az zapojim svuj check konektor tak to za jizdy zkusim. Na miste se me to na 5500 otacek turovat nechce. Ale myslim ze za jizdy po prekroceni cca 3200rpm to jak pri modu 1 tak i 2 prestava blikat.

Jinak jak jsi to zkousel ty tak to mozna blikalo kvuli tomu ze bez zateze motor produkuje mensi tlak vyfukovych plynu a tudiz lambda stiha i tak snimat hodnoty. Ja bych to neresil.

Napsal: 23.05.2005, 16:53
od Řehy
935Baby píše:
Nekdy az zapojim svuj check konektor tak to za jizdy zkusim. Na miste se me to na 5500 otacek turovat nechce. Ale myslim ze za jizdy po prekroceni cca 3200rpm to jak pri modu 1 tak i 2 prestava blikat.

Jinak jak jsi to zkousel ty tak to mozna blikalo kvuli tomu ze bez zateze motor produkuje mensi tlak vyfukovych plynu a tudiz lambda stiha i tak snimat hodnoty. Ja bych to neresil.
Mam porad stejny problem s autem...do 4200ot je to skoro mrtvy, od 4200ot je to ok... a co jsem moch, to jsem uz vyzkousel... zbyva mi jen vyzkouset vymenit AFM a ECU, ale to to nejdriv musim nekde sehnat, nebo najit nejakyho dobrodince...
proto jsem tohle resil.

Napsal: 23.05.2005, 17:52
od Martin_534
mám 2 afm i 2 ecu s ?ipem a seriovou, když se stavíš, tak m?žeme zkoušet :-)