Martin_534 píše:no mě jde hlavně o to, když použiju turbo pro který neni čip - jsem rozhodnutej pro gt2871r nebo gt30r a použiju k tomu z32 afm, tak jakej čip mám použít, protože žádnej s těmadle turbama nepočítá
navíc mi přijde že zátěž na stejnym autě a stejný hodnotě od afm by měla bejt stejná a? je turbo jakýkoliv
Na GT28 mozes pouzit cip od horsham, ma urobene na nieco okolo T28 rady, pripadne sa ho popytaj. GT30 mi pride ako kapanek zbytocne velke turbo na 1.8l motor, velky lag. GT30R je dimenzovane do 500k, zbytocne to preplatis, hlavne ak neprekopes cely motor, na toto turbo budes rozhodne potrebovat upraveny cip.
Ono, samotnym presnym doladenim cipu ziskas pomerne maly narast vykonu, kludne mozes pouzit aj podobny cip. Samozrejme, idealne riesenie (ale drahe) je samostatna riadiaca jednotka. Problem je, ze u nas (SR, CR) ti nikdo origos ECU nenamapuje, kazdy robi len externe RJ....
Cim je vacsie turbo, tym pri tom istom tlaku poskytne viac vzduchu (kyslika), preto musi byt davkovanie paliva rozdielne pre rozdielne turba pri tom istom tlaku a AFM. To znamena, ze pri tlaku napr. 1bar je rozdielna zataz od turba T25 ako od turba T28, pricom vystupna hodnota z AFM by mala byt rovnaka (?).
Kazdopadne, to je uplne jedno, kedze vobec nejde o vystupnu hodnotu z AFM, ako som uz napisal. Ide o mnozstvo paliva pri danej vystupnej hodnote (nech je akakolvek) a otackach. A toto mnozstvo paliva zistis podla merania sirokopasmovou lambda sondou na valcovej brzde.Nasledne sa upravia hodnoty v mape tak, aby vysledna zmes bola co najblizsie optimalnej a takto vznika upraveny cip.
Debaty na tuto temu mi ale pridu pomerne zbytocne, kedze nic neriesia. Bud sa uspokojis s podobnym cipom a ak motor pojde dobre, je dobre, ak nie nechas si ho upravit, resp. zozenies novy. Alebo si nechas namapovat vlastny a mas to vybavene.Samozrejme, hotovy cip na vykon viac ako cca 400k asi kupis velmi tazko, na 1.8l motore je to tak kriticky vykon ze sa vzdy robi individualne mapovanie abo to vobec vydrzalo pokope.
Ziadne ine moznosti nie su.