Stránka 2 z 2
Napsal: 07.02.2006, 08:29
od Martin_534
no to je otázka, víš že jsem zastánce kuličkovejch GT turb, jenže moje finanční situace je víc než mizerná - teď jsm nainvestoval všechno do podvozku, takže budu muset koupit nějaký co nejlevnější turbo, přemešlim nad t3 nebo t28 z s14
Napsal: 07.02.2006, 08:46
od raddy
Martin_534 píše:no to je otázka, víš že jsem zastánce kuličkovejch GT turb, jenže moje finanční situace je víc než mizerná - teď jsm nainvestoval všechno do podvozku, takže budu muset koupit nějaký co nejlevnější turbo, přemešlim nad t3 nebo t28 z s14
kup si T3, kup si T3, budes spokojny, slubujem
Napsal: 07.02.2006, 11:07
od kenivruh
raddy píše:Martin_534 píše:tlak turba nejde porovnávat mezi jednotlivejma turbama ( myšleno turbo jenýho modelu ) , každý turbo při stejnym tlaku dokáže dodat jiný množství vzduchu
ehm, to asi nebude uplne spravne vysvetlenie. na tlak v sani turbomotora sa je treba pozerat zo strany MOTORA, nie turba, vysvetlim.
Co je vlastne tlak (pretlak) v sani? Nic viac a nic menej, len nespotrebovany vzduch motorom, cize vlastne vzduch "navyse", ktory sa uz nevosiel do valcov. Tento vzduch dodava turbo. Cim vacsie mnozstov vzduchu je schopne turbo dodat za cas otvorenia sacich ventilov, tym vacsi pretlak v sani bude.Uvazujme ze motor je stale ten isty, to znamena ze na vytvorenie dajme tomu pretlaku 1bar je potrebne STALE TO ISTE MNOZSTVO VZDUCHU.
Cize, z toho vypliva ze pretlak v sani je umerny mnozstvu vzduchu ktore dodava turbo.
To znamena ze ak je v sani tlak 1bar, tak je to TO ISTE a stale ROVNAKE mnozstvo vzduchu, ci ho dodava male alebo velke turbo.
Samozrejme, jeden rozdiel tu je-teplota vzduchu. Male turbo zohrieva vzduch viac ako velke a to znamena ze v rovnakom objeme vzduchu je menej kyslika a tym padom nizsi vykon motora, ALE MNOZSTVO VZDUCHU JE VZDY TO ISTE.
Cize, pokial dane turbo je schopne dodavat dany tlak (alebo mnozstvo) vzduchu, je TO TEN ISTY OBJEM VZDUCHU ci uz pochadza z mensieho alebo vacsieho turba.
Pokial mozem k tomu nieco, tak by bolo dobre pri definovani takych veci specifikovat ci sa jedna o objem vzduchu alebo hmotnost vzduchu. Pri tom istom tlaku, ak znizime teplotu vzduchu, tak sa zmensi aj jeho objem (pV=nRt), ale jeho hustota sa zvacsi a tym padom na ten isty objem stlaceneho vzduchu pripada vacsia hmotnost (pocet molekul).
Takze pri tom istom tlaku, ale nizsej teplote, doda turbo vacsiu hmotnost vzduchu (preto efektivnejsie turba produkuju vacsi vykon pri tom istom tlaku) a to je to co myslel Martin.
Above mentioned just one man opinion
Napsal: 07.02.2006, 11:13
od Martin_534
k něčemu podobnýmu jsme s raddym včera večer taky dospěli
Napsal: 07.02.2006, 11:19
od kenivruh
Jasne, ja som len chcel upozornit, ze je dobre pouzivat vyrazy objem a hmotnost a nie mnozstvo. Mnozstvo je prilis vseobecny pojem.
Napsal: 07.02.2006, 12:08
od raddy
kenivruh píše:Jasne, ja som len chcel upozornit, ze je dobre pouzivat vyrazy objem a hmotnost a nie mnozstvo. Mnozstvo je prilis vseobecny pojem.
pardon, snazil som sa o laicke vysvetlenie:)
pojem ktorym som operoval je OBJEM vzduchu, co samozrejme znamena zmenu hustoty vplyvom teploty a dosah na vykon (ako som pisal vyssie).