ad Supercharger

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

Mirek píše:rady nezlob se ale prijde mi ze si vybiras z fyziky co se ti zrovna hodi a neberes to v uvahu cele. Pokud budes mit nadobu s kapacitou 1L nasledne ji uzavres...u vnitr bude 1L vzduchu jo? Pokud k tomu pripojis pumpu ktera na jeden pump doda 1l vzduchu a 5x pumpnes...tim do te litrove nadoby dodas 5L vzduchu je tak? Nadoba sice zustane litrova ale diky tlaku se do ni veslo 6 l vzduchu...nebo mi chces rict ze je tam stale 1L vzduchu jako pred tim nez sem zacal pumpovat? Kam teda zmizelo tech 5 co dodala pumpa?

hehe, no ja uz fakt nemozem :D
ja cely cas pisem O PRIETOKU, JEZISIKRISTE. a co do motra vojde, to z neho aj vyjde, motor nie je uzavreta nadoba, co to sem miesas? samozrejme ze v nadobe bude vzrastat mnostvo vzduchu presnejsie hmotnost), preto v nej bude narastat tlak. a ano, v litrovej nadobe bude VZDY LEN 1L VZDUCHU, akurat bude mat vyssi tlak. Nezabudaj ze liter je objemova jednotka a je uplne jedno kolko vzduchu napumpujes do litrovej nadoby, vzdy ho tam bude 1l, avsak hmotnost tohoto 1litra sa zvysi, cize sa zvysi hustota vzduchu. co to ma spolocne s mojim tvrdenim ze PRIETOK je rovnaky pred kompresorom a za kompresorom?
Mirek píše:...nebo mi chces rict ze je tam stale 1L vzduchu jako pred tim nez sem zacal pumpovat? Kam teda zmizelo tech 5 co dodala pumpa?
ano, presne to ti tvrdim, je tam stale 1l vzduchu a nepresvedcis ma o opaku aj ked sa na hlavu postavis :D kam zmizelo tych 5l co si tam napumpoval? "zmizeli" do zvysenia tlaku a hustoty.
Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od mikyc »

nejdriv by si to chtelo vyjasnit pojmy:) osobne jsem si dlouho myslel ze slovensky "prietok" je cesky přítok, ale on to je průtok :D
mnozstvi vzduchu je taky dost zavadejici. nekdo muze myslet hmotnost a nekdo objem. Dalsi vec je stlaceny vzduch a vzduch s mensi/vetsi hustotou - oboji je neco jinyho. a dalsi vec je proudeni vzduchu, coz je podle me tak moc slozite, ze sily nas vsech by na to nestacily i kdybysme vsichni chteli
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Peca »

Mirek píše:rady nezlob se ale prijde mi ze si vybiras z fyziky co se ti zrovna hodi a neberes to v uvahu cele. Pokud budes mit nadobu s kapacitou 1L nasledne ji uzavres...u vnitr bude 1L vzduchu jo? Pokud k tomu pripojis pumpu ktera na jeden pump doda 1l vzduchu a 5x pumpnes...tim do te litrove nadoby dodas 5L vzduchu je tak? Nadoba sice zustane litrova ale diky tlaku se do ni veslo 6 l vzduchu...nebo mi chces rict ze je tam stale 1L vzduchu jako pred tim nez sem zacal pumpovat? Kam teda zmizelo tech 5 co dodala pumpa?
Rek bych ze pokud ta nadoba nebude nafukovaci, tak si moc nezapumpujes :)
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

ja uz z tebe taky nemuzu..ano napsal jsi to spravne TY tady porad dokola pises o prutoku.....zbytek se bavi o davkovani......takze ti to vysvetlim polopate.....1l vzduchu pri NA tlaku ma urcite mnozstvi kysliku duleziteho pro horeni........pokud vemu 6l Na vzduchu , tak i kdyz ho stlacim tak ze ho bude jen litr pri vyssim tlaku, obsah kysliku v nem bude 6x vyssi je tak? Kyslik je dulezity prvek pro horeni...takze..pokud pustim 1L Na vzduchu skrz otevrenou klapku do motoru ...projde urcite mnozstvi kysliku.....pokud na stejnem motoru a klapce pustis 1L stlaceneho vzduchu, bude tam cca 6x vice kysliku nez pri atmosferickem tlaku....protoze je tam toho vzduchu proste vic...kua rady podivej se na kyslikovy bomby treba...proc myslis ze jsou to tlakovy nadoby? protoze pod tlakem se tam toho proste vejde vic....nebo mas pocit ze kdyz ma clovek kyslikovou bombu pod tlakem, dycha mene vzduchu?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

Peca píše:
Mirek píše:rady nezlob se ale prijde mi ze si vybiras z fyziky co se ti zrovna hodi a neberes to v uvahu cele. Pokud budes mit nadobu s kapacitou 1L nasledne ji uzavres...u vnitr bude 1L vzduchu jo? Pokud k tomu pripojis pumpu ktera na jeden pump doda 1l vzduchu a 5x pumpnes...tim do te litrove nadoby dodas 5L vzduchu je tak? Nadoba sice zustane litrova ale diky tlaku se do ni veslo 6 l vzduchu...nebo mi chces rict ze je tam stale 1L vzduchu jako pred tim nez sem zacal pumpovat? Kam teda zmizelo tech 5 co dodala pumpa?
Rek bych ze pokud ta nadoba nebude nafukovaci, tak si moc nezapumpujes :)
Pojem tlakova nadoba ti nic nerika?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

jak si kua myslite ze tam ten tlak roste...dedec hribecek mavne hulkou a mame stejne mnozstvi o vetsim tlaku? Je to snad tak ze do urciteho prostoru dostanes VIC vzduchu...tim roste tlak...proto mame na kola pumpy.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

Mirek píše:jak si kua myslite ze tam ten tlak roste...dedec hribecek mavne hulkou a mame stejne mnozstvi o vetsim tlaku? Je to snad tak ze do urciteho prostoru dostanes VIC vzduchu...tim roste tlak...proto mame na kola pumpy.
kua, my si myslime, ze tlak rastie tak, ze kompresor tlaci vzduch do mensieho objemu na vystupe ako je na vstupe a tym rastie tlak a teplota.
Mirek píše:pokud vemu 6l Na vzduchu , tak i kdyz ho stlacim tak ze ho bude jen litr pri vyssim tlaku, obsah kysliku v nem bude 6x vyssi je tak? Kyslik je dulezity prvek pro horeni...takze..pokud pustim 1L Na vzduchu skrz otevrenou klapku do motoru ...projde urcite mnozstvi kysliku.....pokud na stejnem motoru a klapce pustis 1L stlaceneho vzduchu, bude tam cca 6x vice kysliku nez pri atmosferickem tlaku....protoze je tam toho vzduchu proste vic...
iste, na vystupe z kompresora bude 6x viac kyslika, ale na to musi kompresor nasat 6x viac vzduchu, aby ho potom mohol 6 nasobne stlacit...a preto bude prietok pred a za kompresorom rovnaky. vzduch na stlacenie odniekal musis vziat...toho vzduchu tam proste VIAC NIE JE, je ho tam UPLNE rovnako. Je ho tam PRESNE TOLKO, kolko NASAL kompresor, LEN JE STLACENY. Kompresor vzduch ani kyslik nevyraba, na VYSTUPE JE HO PRESNE TAK ISTO, kolko ho nasal NA VSTUPE.
Stlae sa bavime o umiesteni klapky pred ci za kompresor....a tym aj o davkovani. Viac na vystupe=viac na vstupe. Zase vychadza ze klapka bude fungovat rovnako nech je pred ci za kompresorom.

Mal by si si uvedomit co vlastne kompresor robi: nevyraba vzduch, len ho stlaca. inak povedane zvysuje objemovu efektivitu (rovnaky objem ale viac kyslika kvoli vyssiemu tlaku).
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

raddy píše: iste, na vystupe z kompresora bude 6x viac kyslika, ale na to musi kompresor nasat 6x viac vzduchu, aby ho potom mohol 6 nasobne stlacit...a preto bude prietok pred a za kompresorom rovnaky. vzduch na stlacenie odniekal musis vziat...toho vzduchu tam proste VIAC NIE JE, je ho tam UPLNE rovnako. Je ho tam PRESNE TOLKO, kolko NASAL kompresor, LEN JE STLACENY.
promin ale jsi jak tatar :) jasne ze ten vzduch musi nasat..to ti tady nikdo nebere..jde o to ze pokud po dobu 5 sekund otevres klapku kde je atmo tlak, tak tam projde urcite mnozstvi vzduchu ktere bude mit urcite mnozstvi kysliku....pokud idaho klapku da za kompresor...za stejnou dobu otevreni pres stejnou klapku projde stejne mnozstvi STLACENEHO vzduchu...to ti taky nikdo nebere, ale mnozstvi kysliku v nem bude dle stlaceni vyssi. Uz si rozumime? Takze aby docilil stejneho davkovani kysliku jako s klapkou pred....musi byt klapka mensi...aby mnozstvi kysliku ve stlacenem vzduchu odpovidalo variante s klapkou pred. Napsal sem to uz srozumitelne? Predtim jsem psal vzduch ano..nepresna formulace....lec sem se domival ze k horeni je vyuzivan prevazne kyslik a dusiku ani ostatnich plynu se to netyka...proto jsem pouzil slovo vzduch.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

nie, nie a este raz nie. ak da idaho klapku za kompresor, bude fungovat/reguovat rovnako ako pred kompresorom, pretoze nou prejde rovnake mnozstvo vzduchu. to iste mnozstvo kyslika za cas, co prejde vstupom kompresoru, vyjde aj na vystupe kompresoru. Akurat bude mat mensi objem.
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

spravne...a pokud naplnis potrubi ke klapce o prumer rekneme 60mm stlacenym vzduchem a druhe nechas otevrene aby v nem byl atmosfericky tlak...kde bude vic kysliku?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od mrkevvzime »

sorry musim se smat :lol:
ale nic ve zlem :wink:
to co rika Raddy je prece uplne jasny jen se nad tim trosku zamyslet predstavit si to...

kdyz budem motor tocit 3k ot/min a tlacit 1 bar tak je uplne jedno jestli ta klapka bude hned za afm nebo az za turbem pokazde ten motor nasaje stejne mnozstvi vzduchu a bude reagovat uplne stejne na seslapnuti plynu

jen pred turbem bude mit atmo tlak a za turbem 1 bar, ale mnozstvi ktere protece od filtru do motoru je stejne nikde nepribude zadny novy vzduch :idea:

a pistete moc rychle nadava mi to kua :lol:
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

ty voe dalsi..bejt to na vas tak potapeci se udusi :-D Opet vytahuju tlakovou lahev s kyslikem..kde diky tomu ze je dodane vetsi mnozstvi kysliku pod tlakem (nadoba je natlakovana) muzou potapeci dychat dele nez kdyz si do pet lahve nafouknou pusou vzduch. Na tu tlakovou lahev dokazi dychat dele...a to jen diky tomu ze je tam toho vzduchu VIC nez pri atmosferickym tlaku.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od mikyc »

mrkevvzime píše:kdyz budem motor tocit 3k ot/min a tlacit 1 bar tak je uplne jedno jestli ta klapka bude hned za afm nebo az za turbem pokazde ten motor nasaje stejne mnozstvi vzduchu a bude reagovat uplne stejne na seslapnuti plynu
kdyz si predstavim sr nebo klidne ca s klapkou pred turbem.. bych se bal sednou za volant :roll:

uz vidim jak bude reagovat uplne stejne na seslapnuti plynu :roll:
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od mrkevvzime »

ale to ja chapu :D
jen sem napsal, ze motor nasaje stejne vzduch pri danych otackach at je klapka kde chce :wink:

to bylo na mirka
Naposledy upravil(a) mrkevvzime dne 18.09.2008, 17:26, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

kdyz ste si tak jisti tim mnozstvim....tak udelame pokus...ja si vemu klasickou natlakovanou lahev s kyslikem....tu vasi otevreme, nechame utect pretlak a zavreme..tim to bude stejna nadoba se vzduchem jen tam bude mensi tlak....a potopime se...kdo se prvni udusi prohral...doufam ze mi neco odkazete :)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Odpovědět