Stránka 5 z 6

Re: NISTUNE

Napsal: 04.07.2009, 22:16
od Kentoya
tomita píše:
Kentoya píše: ...tudíž z toho vyplývá že (čistě teoreticky) pokud pro tvůj motor bude úplně ideální předstih při 5000 otáčkách a tlaku turba 1,2 bar někde okolo 19..
To snad ne...Predstih 19° na plnej boost pri 5000 otackach?? To nemyslis vazne..
Kentoya píše: jinak nepředpokládám že jsi dal předstih až tak agresivně, jelikož je to dle teorie hodně nahraně, ale klidně napiš kolik tam máš při 5000 točkách a tlaku turba 1,2 bar, a jak daleko je má teorie od pravdy (jinak určitě bych nezačal na 17ti, ale na 13ti a posouval, protože jsou to jen teorie
No asi to mam cele spatne, protoze ja hodnoty pod 20-25 v tabulce ani nemam :D ..spis kolem 35 az 45
tak to bud rád že ti to neshořelo, protože všeobecně platí, že hodnota předstihu pro 1 bar je cca 21 stupnů, a pokud hodně agresivně tak cca 23 až 25 stupnů a při nárůstu tlaku na 2 bary se předstih snižuje o cca 3 stupně čili 17 až 21, v podstatě to platí při statickém kompresním poměru 1/8,5
při tomhle předstihu dosáhneš maximální progrese výbuchu směsi , to byla teorie, ale často se stává, že např nestíhají vstřiky, nebo je nějaký problém ve spalovacím prostoru a potom je často vidět předstih při 2 barech okolo 7 až 13 a dáš víc a detonuje to

takže raději se podívej do mapy, jestli tady ty čísla co říkáš jsou podložená skutečností, třeba máš v jednotce nastavený ofset, pokud máš předstih při baru opravdu 30 a více tak ti motor časem shoří

tudíž čistě teoreticky se dá říci, že s nárůstem tlaku od 0 psi do 15 psi (nula až jeden bar) tak co jeden pes, to jeden stupen předstihu, ale je to teorie, protože samozřejmě čím vyšší oktanové číslo paliva, tím vyšší předstih na atmo tlak a potom to skáče po více stupních předstihu, ale jak píšu je to teorie a zkontroluj si předstih :D

Re: NISTUNE

Napsal: 04.07.2009, 22:48
od blázen
tomita...kentoya zapoměl asi na offset :roll:

Re: NISTUNE

Napsal: 04.07.2009, 22:55
od Kentoya
blázen píše:tomita...kentoya zapoměl asi na offset :roll:
přečti si co jsem napsal, tady to je ještě jednou vytažené z mého textu

takže raději se podívej do mapy, jestli tady ty čísla co říkáš jsou podložená skutečností, třeba máš v jednotce nastavený ofset, pokud máš předstih při baru opravdu 30 a více tak ti motor časem shoří

Re: NISTUNE

Napsal: 04.07.2009, 22:58
od tomita
Kentoya píše: tak to bud rád že ti to neshořelo, protože všeobecně platí, že hodnota předstihu pro 1 bar je cca 21 stupnů, a pokud hodně agresivně tak cca 23 až 25 stupnů a při nárůstu tlaku na 2 bary se předstih snižuje o cca 3 stupně čili 17 až 21,
Vseobecne plati???...Promin, ale to je takova ultra-mega-picovina cos napsal, ze se musim smat :D :D Pri 1 baru s jakym turbem? Na jakym motoru? S jakyma vackama?...atd..
Az nejakej motor budes ladit, tak tam nastav 21 stupnu pro 5000 ot, na 1 bar pak mi napis co se stalo, ok? :) Problem je, ze nemas to vubec odzkouseny, tak veris tomu co nekde najdes na netu...ono totiz praxe byva uplne jina.
Muzu ti rict, ze predstih mam nastavenej presne dle manualu na 15°...a pokud by byla pravda co tvrdis, tak ten motor by uz davno rozletl od detonaci..NO zatim se nic takovyho nestalo a potvrdi ti to nekolik lidi, ze motor bezi naprosto ok. Na brzde jsem dle tveho tvrzeni spatnym predstihem naladil 340 koni pri 1.0 barech..a kolik ty?

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 08:59
od raddy
tomita, pises o zakladnom predstihu na volnobehu (15st), od ktoreho sa odvija predstih v mape. ja mam pri 1bar realny predstih 20st. v mape je bezne offset, aky to zalezi od konkretneho softveru. 30st predzapal pri tlaku 1bar je nerealna hodnota. bezny offset je 20 alebo 22, zisti si svoj a odpocitaj ho od cisla v mape predzapalu a dostanes realny predzapal (za predpokladu, ze si nastavil seriovu hodnotu pomocou CAS).
co sa tyka vseobecnych pravidiel, tak toto kentoya opisal z TF (ako vacsinou, presne aj viem z ktoreho prispevku).
vseobecne plati to, co som napisal uz skor a to ze kazdy motor ma inu toleranciu predzapalu a AFR a je potrebne ho najst. nic viac, nic menej. tam kde jeden motor toleruje 20st, tam rovnaky druhy motor moze tolerovat len 18st a pod. nemaj strach, kentoya velmi skoro narazi na rozdiel medzi teoriou a praxou...

kenotya, vsetko co si napisal o mapach, otackach a predzapale su hluposti, ktore pramenia presne z toho, co napisal tomita,nemas nic odskusane a veris tomu co si precitas...to co si napisal o rozliseni predzapalu, je hlupost, hlavne to ze je malo policok v mape (v osi otacok). staci si uvedomit ze najvacsi pokles predzapalu je vzdy v oblasti max. krut. momentu a potom sa moze predzapal zase zvysovat alo ostat rovnaky. komplet si tam pomiesal piate cez deviate a cele je to jeden velky nezmysel. Predzapal moze byt od dosiahnutia plneho tlaku turba ROVNAKY a uz sa viac nemusi MENIT, moze pripadne STUPAT ako to motor dovoli. takze na co si rozpisoval tie teorie s otackami a ms a atd...? vsetky tvoje vypocty a uvahy su hlupost. staci si len zistit, ako funguje kalkulacia a interpolacia vypoctu predzapalu z mapy (ano, dalsie nove slova, rychlo si o nich nieco nastuduj kym sa zase rozspises) a potom pochopis aj rozlisenie otacok.
ked sa pozries na graf, tak vidis ze su velke medzery v otackach...no ako myslis, mel si dalej svoje. si prvy clovek co dokazal z pohladu na graf vykonu povedat ze prepad je kvoli velkej medzere na osi otacok...
takze fesak, nastuduj si teoriu a potom si tu ulavuj definiciami, radami a vypoctami. raz ti mozno napisem ja alebo niekdo iny ze uz nepises take hovadiny a mozes pokracovat dalej. nauc sa ze ako os zataze tak aj os otacok sa daju lubovolne upravovat a ked potrebujem, tak si potrebne pasmo mozem odskalovat aj po 500ot...to ze je tabulka 16x16 malo, napis az potom, ked narazis na jej limity...co tak skoro nebude...
rovnako, o latencii vstrekov pis az ked si v praxi overis co to je a ako to funguje, potom davaj rady kedu sa musi a kedy nemusi menit.
este raz, skus sa aspon raz NAOZAJ pohrat s ecu a urobit to o com tu tak mudro pises, potom sa vrat a poucuj, konecne si kup wideband a zacni porovnavat svoje teorie s praxou. zatial pises nezmysli jeden za druhym, ako na beziacom pase. urob to co si napisal, nalad si sam ecu a potom sa vrat a pis co vsetko si sa pri tom naucil a porovnaj to s tym, co si pisal doteraz. teorie opisane z TF a prezentovane niekym kdo nema ziadne prakticke skusenosti naozaj nikoho neohuria.

jedine co si ohladom ladenia zatial napisal, je ze seriova ecu je pomala na vykony nad 300k a ja ti to budem este pekne dlho pripominat, len aby sa nezabudlo ako to zacalo.

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 14:10
od vmille
Podle me uroven elektroniky v 80 letech byla nekde jinde nez je ted. Kluci co ladi u nas bugynu na rallycross maji daleko novejsi ECU a stejne ted prechazeni na Magneti Mareli, proste jim nestaci rozliseni. Seriova ECU je vyvyjena na seriovy vykon (vetsina aut se neprodava jako zavodni special) a nizke naklady. Nissan je na tom asi lip, graf z bugyny ma velky vykonovy propad v nizkych otackach a neda se s tim nic delat protoze jednotka ma velky krok otacek. Jinak maximalni vykon je pekny, ale stalo to nekolik dnu na brzde.Podle grafu se doladuje palivo a predezapal, jde videt jestli se zvedl nebo snizil vykon, moment. Nemam nic proti ladeni na silnici sam to taky delam ale nikdy memuzu dosahnout perfektnich vysledku. V 6000 zmenim trosku AFR, predzapal ale nemam sanci poznat jestli se zmeni vykon. Auto pojede pekne ale vykonova krivka se bude vlnit jak uzovka.
Kdyby S13 8-bitova ECU byla tak dobra a rychla daval by ji nissan i do R35 (to je spatny priklad, mela by plno prace s vykreslovanim vsech tech infomaci na displej a na rizeni motoru uz by nezbylo).

300ZX se delalo od 1989 do 2000 v roce 1994 8bit nahradil 16bit.

Ja se nechci hadat, jsou to moje postrehy dofam ze prinosne. Dnesni ECU jsou nekde jinde nez pred 25 lety.

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 14:47
od raddy
mozem ta ubezpecit, ze minimalne ca18det seriova ecu ma uplne dostatocne rozlisenie pre vykon minimalne 500k a tym myslim plne naladene mapy, nielen pre maximum. to znamena, kompletne naladenie od volnobehu po maximalne otacky. ja mam ecu naladenu na 3 tlaky turba, 0.65, 1 a 1.3bar a rozlisenie mi plne staci, potrebujem na to len 3 stplce mapy...urcite nastanu pripady, ked rozlisenie 16x16 z roznych dovodov stacit nebude, vtedy treba pouzit inu ecu. ale seriova ecu je dostatocna do hodne vysokych vykonov a do este vyssich ak ide len o max. vykon. seriove rozlisenie osi otacik je do 6800ot a to v dostatocne jemnych krokoch. do 7500ot sa ca18det vojde do vykonov min. 450-500k....
dovod preco su novsie ecu 16 bit (ako napr. sr20det) nie je v rozliseni map. stale pouzivaju rovnake 16x16 mapy, rovnako ako z32 atd. dovody na vykonejsiu ecu su skor dane potrebou riadit viac parametrov, hlavne kvalitne snimanie detonacii a riadenie predzapalu vyzaduje rychlejsi procesor. nema to nic spolocne s vykonom, dnes ma kazde HTP prditko 10x rychlejsiu ecu ako ma ca18det napr. Seriova ecu nie je ani rychla, ani dobra...je presne taka aka je a taka staci na potrebne naladenie do pomerne vysokych vykonov (na ca18det). napr. na z31 je este starsia ecu a jazdia s nou 10s na 400m...a vykony okolo 700k. to je odpoved ako dobra alebo zla je seriova ecu. ak sa bavime o ecu ca18det, sr20det, vg30et atd, predtym ako sa zacnu vynasat uvahy o starych ecu, je dobre si pozriet ake vysledky sa uz s tymito starymi ecu podarilo dosiahnut.
ano ,dnesne ecu su inde ako tie spred 20 rokov, rovnako ako dnesne Pc procesory su niekde inde...otazka je ale ci je to z dovodu nutnosti alebo nevyhnutneho technologickeho tlaku...je naozaj nutne investovat vela penazi do modernej standalone ecu, ako uplne to iste spravy ecu seriova a k tomu ovela lacnejsie a jednoduchsie? a v standalone ostane 80% funkcii nevyuzitych a moderny procesor pojde na 30% vykonu? 300k nie je ziadna hranica v seriovej ca18det ecu, ktora by cokolvek ovplivnovala z hladiska riadenia motora. to ze si ju niekdo vymyslel, este neznamena ze existuje...

co sa tyka ladenia, samozrejme, meranie vykonu je spatna vazba dosledkov ladenia (okrem rychlosti na 400m napr.) a je to idealny sposob ladenia. ma to malicky problem, musis si prenajat brzdu aby si mohol skusat zmeny....

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 18:03
od milfoi
Nezlobte se na mně tadle diskuse je vedená uplně naopak. Myslel jsem že třeba nekdo ví jaký
mikroprocesor je v řídící jednotce - od toho se odvíjí výkon. Dále jestli má procesor vlastní pamět
nebo externí. Dále jak komunikuje jestli IkvadrátC nebo v nějakém starším protokolu ale vidím že tady se to asi nedozvím. Jinak k výkonúm řidících jednotek- ve většině aut se řídící jednotky "flákají". Například Intel dodává do součastných aut procesory konstrukčně 10let staré.

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 21:01
od raddy
sorry milfoi, nechapem tvoje otazky..vieme aky je procesor v ecu, takisto vieme ci ma alebo nema procesor vlastnu pamat (je to rozne v roznych nissan ecu), takisto vieme ako komunikuje. takze napis co ta konkretne zaujima, urcite sa to dozvies...

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 21:18
od raddy
440whp na z31, seriova ecu, plynule priebehy

http://forum.nistune.com/viewtopic.php?p=7053#7053

Obrázek

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 21:58
od jagy
Nistune je dostacujici pro drtivou vetsinu fora. Malo kdo se tady dostane tak daleko, ze by mu Nistune nestacil...

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 22:29
od Kentoya
kristova noho, najdi mi kde na tuning foru jsem si to nastudoval, tam je jediný údaj od taboa a to 21 stupnů, to je celé, takže mi prosím tě ukaž odkud jsem to na tuning foru naštudoval, jsem strašně zvědavý kdo to postnul na tuning foru, ty prostě nedokážeš pochopit, že se pohybuji okolo lidí kteří toho naladili tolik, že jsi proti nim nula, netvrdím že vím co ty, netvrdím že vím co oni, ale tvrdím, že ty teorie jsou v podstatě správné, samozřejmě se to liší kus od kusu, motor od motoru, ale to není podstatné, podstatné je aby jsi věděl jak se co chová o potom teprve začal ladit

to že jsem si dovolil tipnout propad, neznamená že mám pravdu, jen jsem si dovolil tipnout to co jsem na několika mapách od milana viděl a co mi okomentoval, že tak většinou je

netvrdím že předstih nemůže být v daných zvyšujících se otáčkách stejný a dostatečně dobrý, jen tvrdím, že musíš zadat konzervativní hodnotu aby to nedetonovalo pokud by dané otáčky potřebovaly jiný předstih, ale to neznamená že se to nedá naladit

otevřeně ti opakuji a nemyslím to zle, chováš se jako by jsi věděl vše a místo toho aby jsi nějaké teorie napsal, tak jediné co dokážeš tak jsi napsal, že jsem uvedl hlouposti, a že jsem to naštudoval z tuning fora, probud se a rychle, opravdu nejsi nejchytřejší, přestože zde máš ohledně nistune větší znalosti jako já a to samé ohledně seriové ecu, ale opakuji, to že to jde naladit neznamená že je to dobré, to jsou jen tvoje řeči, všimni si, že jsi sám napsal ............Predzapal moze byt od dosiahnutia plneho tlaku turba ROVNAKY a uz sa viac nemusi MENIT, moze pripadne STUPAT ako to motor dovoli........................ a to je to co jsem ti ukazoval, že bud zadáš hodnotu konzervativní, ale nemůžeš ho zvýšit, protože máš málo políček a rozlišení je u tebou postnuté mapy až za 2000 otáček, prostě to nestačí na vše, ale jak píšu dá se to použít, já netvrdím že to nejde, jen tvrdím že to nestačí, ty tvrdíš že to stačí, ale v podstatě souhlasíš se mnou že musíš zadat konzervativní hodnotu

a s tou latencí je to tak jak jsem napsal, když to nedělá problémy na volnoběh nemusíš latenci upravovat, to je fakt, samozřejme je lepší ji upravit, ale jde o slovíčko musíš - nemusíš

a to že jsi napsal.............. jedine co si ohladom ladenia zatial napisal, je ze seriova ecu je pomala na vykony nad 300k a ja ti to budem este pekne dlho pripominat, len aby sa nezabudlo ako to zacalo. si znovu přečti, začalo to tím že jsem napsal že je zbytečné ze seriové jednotky která je pomalá, ždímat výkony nad 300hp

jsou to dvě zcela rozdílné věty, ta první tvoje jasně dává najevo že jednotka je pomalá pro výkony nad 300hp a to já jsem nenapsal
já jsem napsal že je jednotka pomalá, což je fakt, sám jsi to porovnal proti fabii htp, a že je nesmysl z ní ždímat výkony nad 300hp

takže než zase začneš příště papouškovat co jsem napsal, třikrát si to přečti, opravdu mě nebaví, v každé mé odpovědi vavracet to co ty tvrdíš že jsem napsal a já to nenapsal nebo napsal jinak, přesně tak to dělají v časopisu blesk, že vytrhnou slova z kontextu

jinak jak víš že nemám žádné praktické zkušenosti, jak víš že jsem nebyl u žádného profesionálního ladění motoru :D , opakuji do hlavy mi nevidíš, rozmysli si příště než začneš třepat svoje ničím nepodložené výmysly na papír

ad tomita vidíš že i raddy ti napsal, že předstih vyšší jak 30stupnů při jednom bar je holý naprostý nesmysl, takže se znovu podívej kolik tam reálně máš, protože kdyby někdo naladil 30 reálných podle tvých rad, tak by skončil

ad jagy už dávno jsem napsal že to pro většinu fora stačí a že je to desetkrát lepší jak chip od horsham

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 22:45
od Kentoya
a k té mapě z31 no je to šestivál a k šestiválům jsem napsal hodnotu okolo 500hp, že se dá naladit pěkně, dále to už také není ono jako u čtyřválu nad 300hp

ale jde naladit víc jak na CAčku tak na VGčku to nevyvracím

jen se mi líbí jak jsi založil téma nistune aby jsi si ulevil svému egu a stejně tu nějak nevidím rady pro pomoc s naladěním, či ohledně ladění, nebo jen čisté teorie jestli koupit desku 1 a kde a co stojí a přes koho objednat, a za kolik to komu naladíš, jestli koupit lambdu od inovate nebo třeba plx, a proč ne třeba od někoho jiného, prostě která má nejrychlejší odezvu a zároven s ní nistune pracuje, já mám už vybráno kterou lambdu a které egt si koupím, takže to není pro mě důležité co napíšeš, ale určitě pro ostatní to je, a místo aby jsi ostatním poradil tak však víš, jinak určitě nechci aby jsi psál svoje know how to na forum nepatří

jinak je pěkné napostovat mapy od někoho jiného co se komu podařilo, to je jako kdybych já postoval ohledně motoru od mobyho, všimni si že povětšinou když se bavím o motorech, tak píšu o vlastních zkušenostech, takže jestli chceš postovat výsledky z ladění pomocí nistune, bylo by dobré kdyby ty výsledky byly od tebe, a ne teorie či praxe od jiných, to jen tak na závěr na zamyšlení, protože k čemu mi je že někdo dokáže na takový či makový prut s takovým navijákem chytit takovou makovou rybu, když o tom můžu akorát mluvit a sám chytím jen mřenku

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 23:04
od Kentoya
jo a čistě teoreticky pokud by se to dalo spočítat, zkus mi to s bukym dát dohromady
je to jen otázka není v tom navážení

čistě teoreticky když vezmu bukynu, má tam nistune na nějaký výkon, nějaká kola která likviduje, protože hrabe a bude kupovat druhá kola

jaký by byl rozdíl v ceně kdyby použil standalone ecu s nastavením maximálního prokluzu a nechal si ty kola co má

nehledím ted na výsledné časy, ty se dají odhadnout jen teoreticky a můj odhad je že by ho vyšlo levněji nechat kola co má a standalone s prokluzem a měl by asi či možná i lepší časy

jde mi jen o to že jsem podobnou otázku řešil s klukama co ladí auta pro svoji s12 s VG motorem a neměli jednotný názor, tak kdyby to šlo spočítat tak prosím o výsledky, pokud se to nedá spočítat tak se na to vybodni, jediné co nespočítáme jsou časy které by byly lepší, to se dá jen odhadnout

dík

Re: NISTUNE

Napsal: 05.07.2009, 23:16
od milfoi
KONKRETNĚ 200SX s13 Dík