ad Supercharger

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
driftak
user
Příspěvky: 1166
Registrován: 20.08.2007, 09:19
Bydliště: Bratislava-petrzalka / Senec
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od driftak »

blázen píše:trvalo mi dlouho,než sem to přečetl a musím souhlasit s tím názorem,co psal raddy, množství vzduchu před kompresorem bude vždy stejné jako množství za kompresorem. Nezapomínejte na rychlost proudění před kompresorem při rychlosti za kompresorem. Jestliže připluje na lopatky kompresoru 10l vzduchu za 1minutu, tak z výstupu šneka zas těch 10l za tu minutu vyleze,ale jiným průměrem takže logicky pod jiným tlakem. Mění se hustota vzduchu = obsah kyslíku a dusíku, negativně se to projeví nárustem teploty.Takto funguje i ta tlaková láhev,je v ní 100litrů vzduchu ,ale s větším obsahem kyslíku,takže je pod nějakým tlakem.

Proto se u kompresoru udává parametr který charakterizuje poměry průměru výstupu a vstupu kompresoru :roll:
Takze prejde viac kysliku za ten isty cas. = lepsie horenie.
Lilo projekt Nissan 200sx - S13 - rozpredaj
Yamaha Raptor 700
MB W124 2,5TD automat- momentalny daily car

Kto neskoro brzdí, ďalej zájde. ---...benzín nás každodenný daj nám dnes,posveť sa ostrá vačkovka,príd očakávaný výkon z teba,i neuveď nás do zadretia,ale zbav nás usadenín karbonu,lebo tvoj je olej,i klukovka,i ojnice i piesty i blok motora naveky vekov amen.
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od mrkevvzime »

blázen píše:trvalo mi dlouho,než sem to přečetl a musím souhlasit s tím názorem,co psal raddy, množství vzduchu před kompresorem bude vždy stejné jako množství za kompresorem. Nezapomínejte na rychlost proudění před kompresorem při rychlosti za kompresorem. Jestliže připluje na lopatky kompresoru 10l vzduchu za 1minutu, tak z výstupu šneka zas těch 10l za tu minutu vyleze,ale jiným průměrem takže logicky pod jiným tlakem. Mění se hustota vzduchu = obsah kyslíku a dusíku, negativně se to projeví nárustem teploty.Takto funguje i ta tlaková láhev,je v ní 100litrů vzduchu ,ale s větším obsahem kyslíku,takže je pod nějakým tlakem.

Proto se u kompresoru udává parametr který charakterizuje poměry průměru výstupu a vstupu kompresoru :roll:
to oznacene nema moc logiku, tlak tam vznika, protoze kompresor doda do prostoru za sebe vic vzduchu nez spotrebuje motor

BTW to s tou lahvi taky moc ne :wink: objem nebo obsah ted nevim :D lahve je napr 10L a ten se nemeni porad ma 10L jenze ty tam naperes 100L vzduchu pokud ten vzduch stlacis 10Bary, ale lahev ma furt tech 10L. tim padem mas v 10 litrech 10x vetsi hmotnost vzduchu respektive O2 atd. a samo i tu hustotu
takze vlastne lahev je OK :D

jezis ja sem dneska hroznej prudic :lol:
Naposledy upravil(a) mrkevvzime dne 18.09.2008, 19:51, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od blázen »

mrkevvzime píše:
blázen píše:trvalo mi dlouho,než sem to přečetl a musím souhlasit s tím názorem,co psal raddy, množství vzduchu před kompresorem bude vždy stejné jako množství za kompresorem. Nezapomínejte na rychlost proudění před kompresorem při rychlosti za kompresorem. Jestliže připluje na lopatky kompresoru 10l vzduchu za 1minutu, tak z výstupu šneka zas těch 10l za tu minutu vyleze,ale jiným průměrem takže logicky pod jiným tlakem. Mění se hustota vzduchu = obsah kyslíku a dusíku, negativně se to projeví nárustem teploty.Takto funguje i ta tlaková láhev,je v ní 100litrů vzduchu ,ale s větším obsahem kyslíku,takže je pod nějakým tlakem.

Proto se u kompresoru udává parametr který charakterizuje poměry průměru výstupu a vstupu kompresoru :roll:
to oznacene nema moc logiku, tlak tam vznika, protoze kompresor doda do prostoru za sebe vic vzduchu nez spotrebuje motor
ako že nemá, když zůžíš potrubí tak při stejném průtoku roste tlak v užším potrubí


takže je úplně fuk jaké použiješ turbo jestli 28R60 a nebo 28R76?
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od mrkevvzime »

no jedno to asi neni jinak by se to nedelalo, ale jak jsem psal tlak tam vznika prebytkem vzduchu ne prumerem, podle mne

ty ruzne prumery tam budou asi kvuli ruznym otackam turba - pri vetsim kompresoru se pri nizsich otackach bude asi min hrat vzduch a ruzne velky kompresory stihaj dodavat ruzne mnozstvi vzduchu a bude tam toho asi vic...
ale to uz jen tak odhaduju :D
Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Idaho »

Mirek píše:
mrkevvzime píše:ale to ja chapu :D
jen sem napsal, ze motor nasaje stejne vzduch pri danych otackach at je klapka kde chce :wink:

to bylo na mirka
to neni pravda...stlaceneho vzduchu se tam vejde vice nez vzduchu s atmosferickym tlakem...proto se PREPLNUJI motory..
KLuci i když s ehádáte je to podnetné, souhalsím s raddym a chápu na co se mirek ptá ale je to proste jen uhel pohledu, do kterého s eMIrek odmítá vžít ( stejne jako Raddy :D )


jen moje připomínka - ano to co kompresor stlačí musí nekde nasát, tudíž před i za kompresorem naměříme stejnou "váhu" vzduchu, ale jiný objem.

Mirkovo uvahy se vztahují k tomu že objem potrubí kterým proudí vzduch je stejný před i za kompresorem což nemusí být pravda, ale já se to pokusím přiblížit jinak :
Mirku - vem 3l lahev od okurek nech ji stát venku a potom ji zavři . Kolik je v nem vzduchu objemově? - 3litry. KOlik je v nem vzduchu "váhove? " --- ted plácnu nejaké číslo tak mne nechytejte za slovo.. 0.1kg
ted tu lahev skrz víčko napumpuj na tlak 2 baru. KOlik je tam ted vzduchu objemove? - stále ten vzduch zabýrá objem 3l takže to se nezmení opet je tam "pouze" 3L vzduchu. Natlačením ale vzrostla jeho hustota -> vyrostla váha -> je ho tam třeba 1kg.
takže tolik k objemu vs hnomtnosti - záleží co slovem MNOŽSTVÍ myslíš.
Ad tvá parafráze na potápeče - je to stejné jako s tou lahví co zde píšu. a ted to převedu na motor, pokud by to byl NA motor tak tam pronikde jen tolik vzduchu ( do válce ) aby se vyrovnal tlak ve válci a mimo válec. KOmpresor a turbo s epoužívá k tomu abychom NUCENE ( proto forced induction ) dostali do válce více vzduchu než by tam "vlezlo" samo od sebe - chceme dostat do válce hmotnostně více vzduchu než tam vleze samo. Objem toho vzduchu bude stále stejný ( válec se nenafoukne ) ale vzroste jeho objem.

Přeplnuje se proto aby se do válce dostalo více smesi, takže je jasné že přeplnovanému motoru projde do válce více vzduchu ( kyslíku jak tu říká Mirek i když tohle nerad používám :) ) ale to se také projeví na výkonu protože více smesi znamená větší práci.
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od mrkevvzime »

jen te opravim
my se nehadame my si to vysvetlujeme :D
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

hehe...stejne mi to vrta hlavou, nasel bych jeste par veci ktere bych nadhodil a tim vicemene oponoval tomu co zde padlo, ale uz to teda radeji necham byt...vetsina se shodla, ja se omlouvam, moje uvaha ze premisteni te stejne klapky za kompresor bude mit vliv na reakci motoru vuci seslapnuti pedalu a nebude je mozne tak jemne davkovat byla evidentne chybna...zaroven dekuji tem co zustali slusni a vysvetlili dany problem solidnimi argumenty.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

bezne sa kompresory montuju ako pred klapku, tak za klapku s tym, ze samotna velkost klapky sa bezne neriesi. mam nejaky nejasny pocit ze centrifugalne kompresory sa vacsinou montuju pred klapku a rootsove za klapku (mozno z priestorovych dovodov). kazdopadne ale verim, ze to co chce urobit Idaho uz niekdo iny na rovnakom motore robil, takze najlepsie si bude precitat skusenosti.
Mirek píše:...zaroven dekuji tem co zustali slusni a vysvetlili dany problem solidnimi argumenty.
rado sa stalo, aj nabuduce sa staci opytat :D
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

raddy píše:bezne sa kompresory montuju ako pred klapku, tak za klapku s tym, ze samotna velkost klapky sa bezne neriesi. mam nejaky nejasny pocit ze centrifugalne kompresory sa vacsinou montuju pred klapku a rootsove za klapku (mozno z priestorovych dovodov). kazdopadne ale verim, ze to co chce urobit Idaho uz niekdo iny na rovnakom motore robil, takze najlepsie si bude precitat skusenosti.
Mirek píše:...zaroven dekuji tem co zustali slusni a vysvetlili dany problem solidnimi argumenty.
rado sa stalo, aj nabuduce sa staci opytat :D
jj vsak od toho tady je forum ne ;)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od mrkevvzime »

njn tak sem se nechal unest v zapalu "boje" a pouzil par jasnejsich vyrazu sorry :D
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od Mirek »

v pohode ;)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

mrkevvzime píše: to oznacene nema moc logiku, tlak tam vznika, protoze kompresor doda do prostoru za sebe vic vzduchu nez spotrebuje motor
vyuzijem tuto poznamku k vysvetleniu velmi zaujimavemu faktu, ktory vhodne doplni debatu o kompresoroch:
- v zaklade su dva druhy kompresorov, tu je zjednoduseny popis:
1, kompresory s vnutornou kompresiou
tieto kompresory pracuju tak, ze vzduch stlacaju vovnutry, inak povedane na ich vystupe je vzduch stlaceny. aj keby vystup kompresora nebol napojeny na motor, pojde z neho stlaceny vzduch. tlak vznika znizenim rychlosti toku a zmensenim objemu (presny princip najdete na googli) taketo kompresory su napr. centrifugalne, twinscroll, piestove a tie co su pouzite v klasickych turbach pohananych vyf. plynmi.

2, kompresory s vonkajsou kompresiou
tieto kompresory pracuju tak, ze vzduch nestlacaju ale ho len prepravuju. tlak je dosledkom rozdielu mnozstva prepraveneho vzduchu voci mnozstvu spotrebovaneho motorom. keby na vystupe kompresora nebol motor, tak vzduch z vystupu nie je stlaceny, ma atmosfericky tlak. su to napr. rootsove kompresory

cize tlak vznika v zasade dvoma rozdielnymi sposobmi a to aj urcuje dalsie parametre, resp. vyhody ci nevyhody daneho typu kompresora. velka vacsina vyhod je na strane kompresorov s vnutornou kompresiou, hlavne vyssia efektivita.

dalsie delenie kompresorov je na kompresory ktore dodavaju konstatne/fixne mnozstvo vzduchu voci svojim otackam a na kompresory dynamicke, kde je mnozstvo vzduchu dynamicky zavisle od otacok, inak povedane pomer mnozstvo/otacka kompresora nie je fixny a zo zvysujucimi otackami sa zvysuje.

tema pouzitia kompresora nie je ani zdaleka taka jednoducha ako vyzera a oplati sa pred zvolenim konkretneho typu kompresora porozmyslat, v podstate rovnako ako pri vybere turba. kazdy kompresor ma navyse svoju mapu....

nieco na zakladne precitanie:
http://www.supercharged.com/
http://www.superchevy.com/technical/eng ... index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od mrkevvzime »

hm zajimave
jsem si myslel, ze jsou vsechny typ 2.
nejak mi nedochazi k cemu je dobre ten vzduch stlacovat vnitrne kdyz pak stejne vylitne do prostoru za kompresor a tam se tlak zmeni podle situace za tim kompresorem.
jo, jedna vec me napadla... kdyz ten vzduch stlacim uz v kompresoru a pak o vypustim do okoli s nizsim tlakem dojde k ochlazeni, ale jestli je to vubec znat kdo vi, jinak mne nic nenapada, ale to neva hlavne, ze to vedi ti co to vyrabeji :D
Naposledy upravil(a) mrkevvzime dne 19.09.2008, 12:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: ad Supercharger

Příspěvek od raddy »

kompresory s vnutornou kompresiou maju ovela vyssiu efektivitu a mozu produkovat ovela vyssi tlak. v tomto pripade treba rozlisovat 2 pojmy:
(interny) tlak v kompresore
boost, alebo inak povedane tlak v sani motora.

boost je vysledok (velmi zjednodusene) pomerov v kompresore a mimo neho. ochladzovanie nie je dovod a ani k nemu nejako vyrazne nedochadza, samotny princip kompresora vsak produkuje menej zohriaty vzduch ako externy kompresor.

External compression refers to pumps which transfer air at ambient pressure into the engine. If the engine is running under boost conditions, the pressure in the intake manifold is higher than that coming from the supercharger. That causes a back flow from the engine into the supercharger until the two reach equilibrium. It is the back flow which actually compresses the incoming gas. This is a highly inefficient process and the main factor in the lack of efficiency of roots superchargers when used at high boost levels. The lower the boost level the smaller is this loss and roots blowers are very efficient at moving air at low pressure differentials, which is what they were first invented for (hence the original term "blower").
All the other types have some degree of internal compression.

Internal compression refers to the air being compressed within the supercharger itself and this compressed air, already at or close to boost level, can be delivered smoothly to the engine with little or no backflow. This is more efficient than backflow compression and allows higher efficiency to be achieved. Internal compression devices usually use a fixed internal compression ratio. When the boost pressure is equal to the compression pressure of the supercharger, the backflow is zero. If the boost pressure exceeds that compression pressure, backflow can still occur as in a roots blower. Internal compression blowers must be matched to the expected boost pressure in order to achieve the higher efficiency they are capable of, otherwise they will suffer the same problems and low efficiency of the roots blowers.
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ad Supercharger

Příspěvek od mrkevvzime »

jasny myslim, ze to chapu, sice mam trochu problem s tou anglinou, ale snad se chytam aspon trochu :D

jestli jsem to spravne pochopil tak u externiho kompr. je snizena efektivita tim, ze je brzdenej spetnym tlakem vzduchu na mechanizmus kompresoru, kdezto u interniho tomu zabranuje vystupujici vzduch z kompresoru protoze ma vyssi tlak nez je tlak za komresorem takze by se dalo rict ze odtlacuje ten zpetny tlak od kompresoru az do doby kdy v prostoru za kompresorem neni vyssi tlak nez je interni tlak kompresoru pak se to posere stejne jako v prvnim pripade

muhehe to je to zamotany :lol:

jeste prakticka otazka pro priklad GT28RS je ktera varianta :?:
Odpovědět