Stránka 1 z 1
Napsal: 02.12.2003, 11:27
od doublejay
Ne snad, ze bych se se seriovkami pokousel o zavody na okruhu, ale pred mesicem jsem koupil starsi, slusne jete kotouce v dobre vire, ze je prehodim a budu v pohode. Predesilam, ze obe auta jsou stejny rocnik, mam to overene pres pocitacovou databazi podle VIN, maji stejny zevnejsek (novejsi naraznik s oblymi blinkry) atd. ALE - ty nove kotouce jsou o cca 30mm vyssi a o par mm (presne 4) silnejsi, takze jsou jine i trmeny a ochranny plech. Desky a vetsina dilu jsou stejne, jen ty veci, ktere souvisi s jinymi rozmery, jsou jine. Podle manualu jde o brzdy CL18VB a CL25VA. Nenapadlo by me, ze v jednom roce na stejnem modelu auta budou rozdilne brzdy!!! A tak kdyz budete carovat neco kolem brzd, menit kotouce a pod., radeji udavejte rozmery, v mem pripade se nakonec vymenil i zbytek brzd (mam vetsi, silnejsi kotouce, brzdi o poznani lip a snad by mely i vic vydrzet). Jesteze bylo za co menit!
Napsal: 02.12.2003, 12:51
od raddy
doublejay píše:Ne snad, ze bych se se seriovkami pokousel o zavody na okruhu, ale pred mesicem jsem koupil starsi, slusne jete kotouce v dobre vire, ze je prehodim a budu v pohode. Predesilam, ze obe auta jsou stejny rocnik, mam to overene pres pocitacovou databazi podle VIN, maji stejny zevnejsek (novejsi naraznik s oblymi blinkry) atd. ALE - ty nove kotouce jsou o cca 30mm vyssi a o par mm (presne 4) silnejsi, takze jsou jine i trmeny a ochranny plech. Desky a vetsina dilu jsou stejne, jen ty veci, ktere souvisi s jinymi rozmery, jsou jine. Podle manualu jde o brzdy CL18VB a CL25VA. Nenapadlo by me, ze v jednom roce na stejnem modelu auta budou rozdilne brzdy!!! A tak kdyz budete carovat neco kolem brzd, menit kotouce a pod., radeji udavejte rozmery, v mem pripade se nakonec vymenil i zbytek brzd (mam vetsi, silnejsi kotouce, brzdi o poznani lip a snad by mely i vic vydrzet). Jesteze bylo za co menit!
Brzdit to lepsie moze, ale viac nevydrzy.Cital som na nete testy brzd a dosticiek S13. Nech tam boli akekolvek dosticky na stand. brzdach (vacsich ci mensich kotucoch) po cca 3 okruhoch zhoreli. Jedine vylepsenie predstavuje upgrade s S14 alebo 300zx.
Napsal: 02.12.2003, 13:06
od doublejay
Pravda pravda, ten test jsem cetl taky a pak jeste jeden, ktery porovnaval ucinnost brzd na podobnych seriovych autech z te doby (Opel Calibra 2.0 Turbo a jeste 4 dalsi), merili brzdnou drahu ze 100km/h na 0 pri prvnim zabrzdeni, 200sx skoncil predposledni, ale rozdil byl jen asi 1m. Pak brzdy zahrali a zkusili znovu - ted uz bylo dvoukilo jednoznacne posledni a rozdil propastny... Mam za to, ze je nevhodne reseny odvod tepla z desek i kotoucu, stejne jako pritlak desky - tato hmotnost a vykon potrebuje 4pistkove brzdice... Kdyz jsem dvoukilo koupil, misto desek jsem vyklepal neco jako porezni kovovou pemzu, spalenou na uhel. Takova deska neodvadi teplo, uhlikova vrstva je tvrda a nebrzdi. Na styl brzda-plyn opravdu jen S14 nebo 300ZX...
Napsal: 02.12.2003, 13:12
od idanow
doublejay píše:...merili brzdnou drahu ze 100km/h na 0 pri prvnim zabrzdeni, 200sx skoncil predposledni, ale rozdil byl jen asi 1m...
nepamatas si, aka bola ta brzdna draha?
Napsal: 02.12.2003, 13:13
od doublejay
zkusim pohledat ten clanek a poslu odkaz na forum, zajimave cteni...
Napsal: 02.12.2003, 13:56
od doublejay
Napsal: 02.12.2003, 14:28
od idanow
dik. aspon, ze vedieme vo vykone, krutiacom momente (takmer), zrychleni, najnizsej cene, hluku a ... spotrebe
<!--EDIT|idanow|Dec 2 2003, 03:34 PM-->
Napsal: 02.12.2003, 15:35
od raddy
doublejay píše:Pravda pravda, ten test jsem cetl taky a pak jeste jeden, ktery porovnaval ucinnost brzd na podobnych seriovych autech z te doby (Opel Calibra 2.0 Turbo a jeste 4 dalsi), merili brzdnou drahu ze 100km/h na 0 pri prvnim zabrzdeni, 200sx skoncil predposledni, ale rozdil byl jen asi 1m. Pak brzdy zahrali a zkusili znovu - ted uz bylo dvoukilo jednoznacne posledni a rozdil propastny... Mam za to, ze je nevhodne reseny odvod tepla z desek i kotoucu, stejne jako pritlak desky - tato hmotnost a vykon potrebuje 4pistkove brzdice... Kdyz jsem dvoukilo koupil, misto desek jsem vyklepal neco jako porezni kovovou pemzu, spalenou na uhel. Takova deska neodvadi teplo, uhlikova vrstva je tvrda a nebrzdi. Na styl brzda-plyn opravdu jen S14 nebo 300ZX...
300ZX, to je snad vtip
To auto ma maximalne poddimenzovane brzdy,maximalne,MAXIMALNE :rolleyes:
Napsal: 02.12.2003, 16:53
od doublejay
Sam jsi napsal: "Jedine vylepsenie predstavuje upgrade s S14 alebo 300zx". Jake jine brzdy bys na 200sx dal???
Napsal: 02.12.2003, 20:00
od martin d
doublejay píše:Ne snad, ze bych se se seriovkami pokousel o zavody na okruhu, ale pred mesicem jsem koupil starsi, slusne jete kotouce v dobre vire, ze je prehodim a budu v pohode. Predesilam, ze obe auta jsou stejny rocnik, mam to overene pres pocitacovou databazi podle VIN, maji stejny zevnejsek (novejsi naraznik s oblymi blinkry) atd. ALE - ty nove kotouce jsou o cca 30mm vyssi a o par mm (presne 4) silnejsi, takze jsou jine i trmeny a ochranny plech. Desky a vetsina dilu jsou stejne, jen ty veci, ktere souvisi s jinymi rozmery, jsou jine. Podle manualu jde o brzdy CL18VB a CL25VA. Nenapadlo by me, ze v jednom roce na stejnem modelu auta budou rozdilne brzdy!!! A tak kdyz budete carovat neco kolem brzd, menit kotouce a pod., radeji udavejte rozmery, v mem pripade se nakonec vymenil i zbytek brzd (mam vetsi, silnejsi kotouce, brzdi o poznani lip a snad by mely i vic vydrzet). Jesteze bylo za co menit!
Stále aktuální téma, 200sx a brzdy.Jejich hlavní problém je,?e se velmi rychle p?eh?ejí a pak slábnou.Nejjednodu?eji to lze ?áste?n? vy?e?it kvalitními kotou?i a deskama p?vodních rozm?r?.H?át se budou sice stejn? (jejich chlazení se nijak nezlep?í),av?ak kvalitním kotou??m a deskám to moc nevadí a neztrácejí tím ú?inek.Navíc kvalitní desky se nerozpadnou a nep?enesou teplotu dále na písty brzdi??,?ím? sho?í prachovky a t?snící krou?ky a p?eh?eje se kapalina=totální ztráta brzdného ú?inku (jak se to stalo m?).Mám u? p?ipravené brzdy ferodo racing.(vyu?il jsem do?asné 30% slevy).Mimochodem,a? budete n?kdo kupovat sadu gumi?ek do brzd. t?menu tak si dejte pozor na cenu. Narazil jsem v jednom obchod? na cenu 490k? a v jiném za stejnou sadu od stejného výrobce cht?li 250k?.(sada na jeden brzdi?).A k té vým?n? brzd z modelu 89-8/91 na 9/91 a vý? to znamená z 257mm na 280mm.Je t?eba vym?nit i brzdi?e i desky.(v?e je to samoz?ejm? jiné.Lze taky brzdy p?ed?lat na úpln? jiné (jak jsem to cht?l p?vodn? já-z audi TT-312 mm), ale je to dost slo?ité.Problém je, ?e v?echny auta s po?ádnými brzdami mají kola na p?ti ?roubech a kotou? s p?ti dírama se na ?ty?i dá t??ko p?ed?lat.
A ty brzdy z 300zx bych nepova?oval za ?ádný zázrak.Mají 280mm(co? není nic moc),a jsou ?iroké 30mm,co? zlep?í trochu chlazení.Na t??kou 300zx jsou samoz?ejm? slabé, 200sx by snima brzdila o n?co líp, ale op?t by se musely vym?nit i brzdi?e.
A pro zajímavost by si ka?dý m?l zm??it ?í?ku svých kotou??.Nové mají 22mm, povolené minimum je 20mm a já na t?ch svých(u? fialových) nam??il 17mm. (platí pro pr?m?r 257)
Napsal: 02.12.2003, 21:20
od zmusik
Jen muzu potvrdit brzdy na s14 sou dobry,ale ty silnice sou uplne hrozny!Na nejakym srazu muzem porovnat,ale na tu moravu se asi bohuzel nedostanu,ne ze bych nechtel,ale je to dost daleko a moc casu taky neni,ach ty penize,kdyby padaly sami co?
Napsal: 03.12.2003, 08:01
od raddy
doublejay píše:Sam jsi napsal: "Jedine vylepsenie predstavuje upgrade s S14 alebo 300zx". Jake jine brzdy bys na 200sx dal???
Myslel som tym, ze su slabe na tazku 300zx, na s13 brzdia perfektne a po tejto uprave mate jedno z najlepsie brzdiacich aut.
Napsal: 03.12.2003, 09:55
od michal
Chlapi firma FERODO d?lá sérii sportovních brzd na jakýkoliv automobil. Vrtané kotou?e a speciální brzdové desky. Kámo? je má a brzdí skv?le a hlavn? jak sou zah?áté. Tak pop?emý?lejte. Desky stojí kelem 2000 a kotou? kolem 1800.