Stránka 1 z 4

Cuká...

Napsal: 15.06.2007, 22:22
od Peca
Můžete poradit pls?
Když při jízdě jen lehce lechtám plyn (podtlak někde na úrovni -0.8-0.6) tak to docela solidně cuká a to skoro v celém rozsahu otáček. Za studena i za tepla, s plnou nádrží i prázdnou. Zkusil jsem nové svíčky (iridia -> NGK BCPR7ES) a je to spíše trošku horší. Když přidám trochu víc plyn tak pohoda...

Napsal: 15.06.2007, 23:20
od 935Baby
Klidne by to mohla byt lambda sonda.

A stalo by za to zkusit i vycistit meřicí drátky v AFM a zkontrolovat předstih. Ale to jsou pouze spekulace. Mozna bude nekdo vedet podle tech priznaku co to presne je.

Ty dratky v AFM urcite neni na skodu cistit - ja co jsem to jednou cistil na svem aute tak se zlepsil znatelne chod. Bylo znat jak motor jde plynuleji, hladčeji. Pokud bude zajem o navod jak cistit AFM napisu - je potreba postupovat fakt velmi opatrne !!!

Napsal: 16.06.2007, 07:02
od raddy
ako prve odpoj lambdu a vyskusaj. ak sa chod nezmeni, tak skontroluj tesnost vzduchovych hadic. A skontroluj nastavenie snimaca klapky TPS.

Pred cistenim najprv skontroluj vizualne stav snimaca, vacsinou je spina na nom vidiet.
Cistenie AFM je jednoduche, ale velmi opatrne. Vybrat snimac z telesa AFM, do nadoby naliat technicky benzin a jemnymi pohybmi v nom kruzit snimacom az sa ocisti. Nedotykat sa drotikov prstami ani nicim inym! Namiesto tech. benzinu je mozne pouzit aj ine odmastovacie latky, perchlor a pod.

Napsal: 16.06.2007, 08:35
od Peca
Díky, vyzkouším.

Re: Cuká...

Napsal: 16.06.2007, 10:20
od blázen
podtlak by měl být na volnoběhu do -0,6bar,.. níže ne (při 850ot) pak je nějaký bordel v sání = něco přicpané

Napsal: 16.06.2007, 16:10
od Řehy
raddy píše:ako prve odpoj lambdu a vyskusaj. ak sa chod nezmeni, tak skontroluj tesnost vzduchovych hadic. A skontroluj nastavenie snimaca klapky TPS.

Pred cistenim najprv skontroluj vizualne stav snimaca, vacsinou je spina na nom vidiet.
Cistenie AFM je jednoduche, ale velmi opatrne. Vybrat snimac z telesa AFM, do nadoby naliat technicky benzin a jemnymi pohybmi v nom kruzit snimacom az sa ocisti. Nedotykat sa drotikov prstami ani nicim inym! Namiesto tech. benzinu je mozne pouzit aj ine odmastovacie latky, perchlor a pod.
Mam dobre zkusenosti s cisticem na brzdy ve spreji... nemusi se nic rozebirat, akorat se sunada filtr a odpory se prostriknou :wink:

Napsal: 16.06.2007, 19:50
od Pip_200sx
Řehy píše:
raddy píše:ako prve odpoj lambdu a vyskusaj. ak sa chod nezmeni, tak skontroluj tesnost vzduchovych hadic. A skontroluj nastavenie snimaca klapky TPS.

Pred cistenim najprv skontroluj vizualne stav snimaca, vacsinou je spina na nom vidiet.
Cistenie AFM je jednoduche, ale velmi opatrne. Vybrat snimac z telesa AFM, do nadoby naliat technicky benzin a jemnymi pohybmi v nom kruzit snimacom az sa ocisti. Nedotykat sa drotikov prstami ani nicim inym! Namiesto tech. benzinu je mozne pouzit aj ine odmastovacie latky, perchlor a pod.
Mam dobre zkusenosti s cisticem na brzdy ve spreji... nemusi se nic rozebirat, akorat se sunada filtr a odpory se prostriknou :wink:
Máš nějakou značku toho přípravku?

Re: Cuká...

Napsal: 16.06.2007, 19:53
od Peca
blázen píše:podtlak by měl být na volnoběhu do -0,6bar,.. níže ne (při 850ot) pak je nějaký bordel v sání = něco přicpané
Na volnoběh mám podtlak něco pod -0.7, je to ještě ok? Může být i nepřesný budík. A sání mám čisté, tedy alespoň část filtr > turbo :)

Napsal: 16.06.2007, 20:51
od slik85
nekde ti to fouka mimo skoukni od turba po eccs

Re: Cuká...

Napsal: 16.06.2007, 23:25
od blázen
Peca píše:
blázen píše:podtlak by měl být na volnoběhu do -0,6bar,.. níže ne (při 850ot) pak je nějaký bordel v sání = něco přicpané
Na volnoběh mám podtlak něco pod -0.7, je to ještě ok? Může být i nepřesný budík. A sání mám čisté, tedy alespoň část filtr > turbo :)
je já ho měl taky takový před GO, po kompletním vyčištění a vyladění je -0,6 tak jak má být,,....


když to saje někde falešný vzduch tak podtlak klesá směrem k 0

Napsal: 17.06.2007, 08:58
od raddy
podtlak na volnobehu je velmi dobrym indikatorom stavu motora. Je vsak zavisly od miery uprav motora. Seriovy motor ma podtlak vyssi, kvoli vyssim restrikciam v sani. Upraveny motor (sanie, vacky atd) ma podtlak vzdy nizsi (smerom k nule), pri extremnejsich upravach vaciek podtlak klesa velmi vyrazne a motor viac nedokaze udrzat volnobeh, preto sa musia zvysit volnobezne otacky.
Seriovy motor ma podtlak skor -0.7 az -0.8bar, -0.6bar je hodnota normalna pre motor s volnym sanim a vyfukom.

Trhlina v sacom potruby sa nemusi vzdy prejavit na volnobehu, pri podtlaku moze byt uzavreta a otvory sa len pri pretlaku alebo opacne, hlevne trhliny v origos gumovych kolenach su zakerne.

Napsal: 17.06.2007, 13:37
od Řehy
Pip_200sx píše:Máš nějakou značku toho přípravku?
Jakykoli... ja pouzivam znacku ukradeno u Fordu :-D

Napsal: 01.07.2007, 20:37
od Peca
Tak problém se ještě zhoršil a už jsem z toho fakt na prášky. Nevím jestli to s tím souvisí, ale začlo to dělat ihned po výměně oleje. Motor se na volnoběh děsně klepe a auto má jiný zvuk, trochu jako subaru :) Tlak oleje ok, otáčky nekolísají, podtlak kolem -0.7. Při jízdě auto nejde do otáček, i na plný plyn se sotva dostanu na tlak 0.3 bar. Když to poprvé začlo dělat, zkoumal jsem hadice a trubky turbo > ECCS jestli není někde trhlinka, zkoušel jsem i zapojit trubky přímo turbo > ECCS bez IC, žádná změna. Přesto jsem preventivně omotal spojky trubek izolačkou....a přestalo to. Ujel jsem 15km, zastavil, vypnul, za 10 minut zapnul a dělalo to zas. Opět izolačka, spraveno, 10km, vypnuto, zapnuto, problém zas....a teď jsem se s tím sral 3 hodiny a nepřišel jsem na nic - vzduch prostě nemá kudy utíkat, trubky jsou ok a spojovací hadice jsem utěsnil a nic.....a stejně, jak tu někdo psal, pokud by to někde sálo falešný vzduch tak bude podtlak klesat k nule, neklesá. Ještě jsem zkoušel na radu Martina odpojit AFM a nastartovat a nenastartuju. Sundal jsem konektor z regulátoru volnoběhu a místo tří kontaktů (těch zdířek v konektoru) tam mám pouze dva, může se to projevit? Zítra ještě zkusím diagnostiku a odpojit tu lambdu. Jestli někoho něco napadá, sem s tím nebo mě už jebne, během zítřka to musím spravit :-/

pablo

Napsal: 01.07.2007, 21:24
od pablo
to afm se muze projevit lebo ti nefunguje. ked tam na miesto 3 mas 2

Napsal: 02.07.2007, 07:59
od raddy
Hovori s TPS snimaci, kde chybaju koliky? A tu lambdu si mal odpojit ako prvu, cele to moze by nou.