Napsal: 22.07.2004, 21:41
Tak?e jsme tu s dal?ím výrobkem...
Tentokráte jde o tzv. Oil Catch Can. Tahle věcička má dost velký význam u přeplňovaných motorů.
Jak jistě víte z vík ventilů a od klikovky vedou hadičky do sání, co? je takzvané odvětrávání klikovky (PCV). V sérii ov?em není ?ádná zachytávací nádr?ka a tudí? motor nasává teplý vzduch "nasycený" olejovými párami, tzn. ?e se tento vzduch dostane do spalovacího prostoru. Bohu?el jak je známo olej sni?uje oktanové číslo paliva a tudí? zvy?uje mo?nost detonací (při zvy?ování výkonu).
Výhody:
1) men?í riziko detonací
2) motor nenasává humus a nepálí ho
3) hadičky z vík ventilů vedou i za váhu vzduchu a tudí? jdou ty olejové páry přes turbo, pak sacím traktem, intercoolerem atd...v?ude se usazuje kondezát, který sni?uje tepelný přenos, co? je docela důle?ité v intercooleru...
4) vzhled
Nevýhody:
nenapadají mě...
Rozdíl ve výkonu bude opravdu minimální řádově procento mo?ná víc mo?ná míň.
No a jak to vypadá? Zatím jen počítačový model, pří?tí týden budu mít finální produkt.
Jak je vidět, podobnost s BOV ventilem čistě důmyslná, abychom to hezky sladili pod kapotou. Uvnitř je "filtrovací soustava", dole výpustný kohout na kondenzát. Nahoře bude potisk podobný jako na BOVech...
Tentokráte jde o tzv. Oil Catch Can. Tahle věcička má dost velký význam u přeplňovaných motorů.
Jak jistě víte z vík ventilů a od klikovky vedou hadičky do sání, co? je takzvané odvětrávání klikovky (PCV). V sérii ov?em není ?ádná zachytávací nádr?ka a tudí? motor nasává teplý vzduch "nasycený" olejovými párami, tzn. ?e se tento vzduch dostane do spalovacího prostoru. Bohu?el jak je známo olej sni?uje oktanové číslo paliva a tudí? zvy?uje mo?nost detonací (při zvy?ování výkonu).
Výhody:
1) men?í riziko detonací
2) motor nenasává humus a nepálí ho
3) hadičky z vík ventilů vedou i za váhu vzduchu a tudí? jdou ty olejové páry přes turbo, pak sacím traktem, intercoolerem atd...v?ude se usazuje kondezát, který sni?uje tepelný přenos, co? je docela důle?ité v intercooleru...
4) vzhled
Nevýhody:
nenapadají mě...
Rozdíl ve výkonu bude opravdu minimální řádově procento mo?ná víc mo?ná míň.
No a jak to vypadá? Zatím jen počítačový model, pří?tí týden budu mít finální produkt.
Jak je vidět, podobnost s BOV ventilem čistě důmyslná, abychom to hezky sladili pod kapotou. Uvnitř je "filtrovací soustava", dole výpustný kohout na kondenzát. Nahoře bude potisk podobný jako na BOVech...